وبلاگ ویلاسازه

آموزش دوخت کوسن مربعی برای مبلمان باغی

دوخت کوسن مربعی

آموزش دوخت کوسن مربعی برای مبلمان ویلایی

وسایل مورد نیاز برای آموزش دوخت کوسن مربعی برای مبلمان باغی

  • پارچه در طرح و رنگ دلخواه
  • متر
  • قیچی
  • سنجاق ته گرد
  • چرخ خیاطی و نخ

مبلمان فلزی شارلوت villasaze.irمبلمان باغی villasaze.irاستفاده از ضایعات پارچه برای دوخت کوسن

روش دوخت پارچه های چهل تیکه یکی از بهترین روشها برای ، استفاده از پارچه های دور ریز و ضایعات می باشد . این یک روش بسیار اقتصادی می باشد که از پارچه های بلا استفاده ، برای دوختن پارچه های مختلف استفاده می‌شود . علاوه بر این که این روش بسیار اقتصادی می باشد ، و موجب بازیافت پارچه های دور ریز می شود ، طرح به وجود آمده نیز بسیار زیبا می باشد . در بسیاری از دکوراسیون های مدرن و همچنین کلاسیک ، از انواع پارچه های چهل تیکه برای مصارف مختلف استفاده می‌شود .

یکی از مصارف پارچه های چهل تیکه دوخت انواع کوسن می باشد ، که می‌تواند مصارف و کاربردهای مختلفی داشته باشد . یکی از مهمترین کاربردهای کوسن استفاده در انواع مبلمان می باشد . شما می توانید انواع مختلف کوسن را در مبلمان های مختلف مشاهده کنید . شما می توانید آن را به همراه مبلمان خریداری کنید ، یا آن را به صورت جداگانه خریداری نمایید . حتی می توانید شخصا اقدام به دوخت یک یا چند کوسن برای خود نمایید .

برای دوخت کوسن هایی به شکل چهل تیکه ، می‌توانید از دو روش مختلف استفاده کنید . در روش اول می توانید تکه های مختلف پارچه را به هم وصل کنید ، سپس طبق توضیحاتی که در این مطلب داده شد ، اقدام به دوخت کوسن خود نمایید .

در روش دوم می‌توان این پارچه‌ها را به شکل مثلثی شکل در آورید ، سپس آنها را از قسمت کوچکتر مثلث به همدیگر وصل کنید . دوخت کوسن به این رو شاید کمی دشوار باشد ، اما با کمی تمرین می توانید این کار را انجام دهید . مطمئن باشید که به این روش آماده می کنید ، بسیار خاص و زیبا خواهند بود .

 

آموزش دوخت کوسن مربعی ساده

دوخت کوسن مربعی ساده، راحتترین مدل دوخت کوسن مبل می‌باشد و الگوی بسیار ساده و راحتی دارد و اگر فقط در حد کمی با خیاطی آشنایی داشته باشید می‌توانید خودتان زیبا ترین کوسن ها را بدوزید.

این کوسن ها قابل استفاده در مبلمان ویلایی هستن که موجب زیبایی بیشتر باغ و ویلای شما میگردد.

برای شروع  قدم اول، پارچه مورد نظر خود را برای دوخت کوسن مبل انتخاب کنید.

 

کوسن مبل

قدم اول:

برای دوختن کوسن مربعی ساده ابتدا باید اندازه کوسن های مبل را مشخص کرده که این امر به شکل و فرم مبل‌تان بستگی دارد. بعنوان مثال در اینجا اندازه ها را برای دوختن یک کوسن مربعی ساده ۱۶*۱۲ در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه باید  چند سانت از پارچه را هم برای دوخت در نظر گرفت، به دو تکه پارچه با این اندازه ها نیاز خواهیم داشت. ابعاد پارچه قسمت جلویی کوسن  را 17 * 13 و ابعاد پارچه قسمت پشت کوسن  را 22 * 13 در نظر می‌گیریم.

 

قدم دوم:

حالا بایستی پارچه ای را که برای قسمت پشت کوسن در نظر گرفته شده را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید، که در اینجا با توجه به ابعادی که  در نظر گرفتیم، برابر۱۱*۱۳ خواهد شد.

 

قدم سوم:

تا اینجا 2 تکه پارچه 11*13 برای پشت کوسن داریم؛ در این مرحله برای اینکه لبه های تمیزی از آب دربیاید، کافیست که یکی از عرض های تکه پشتی را حدود 4 سانتی متر تا کنید و بدوزید. توجه داشته باشید که این کار را باید برای هر دو تکه پارچه پشت کوسن انجام دهیم.

 

کوسن مبل فلزی

 

قدم چهارم:

در این مرحله نوبت به دوخت پارچه کوسن می‌رسد و تنها کافیست که تکه های پشتی و جلویی را با سنجاق به هم متصل کنید و یا کوک بزنید تا آماده دوخت شود. برای اینکار پارچه رویه کوسن را، از پشت روی سطح پهن کنید و دو تکه پشتی کوسن را هم از روی جلویشان با تکه پارچه زیری هم تراز کنید.یعنی روی پارچه هر رو سمت به طرف هم باشد. بعد سنجاق یا کوک بزنید و در نهایت قسمت های سنجاق زده را بهم بدوزید.

 

قدم پنجم:

در نهایت بعد از اینکه دوخت کوسن مبل به اتمام رسید؛ گوشه های بیرونی روکش کوسن را با قیچی برش بزنید و فراموش نکنید که حتما کوسن جدیدتان را اتو کنید. حالا می‌توانید درون کوسن را با الیاف یا پنبه پر کنید.

 

آموزش دوخت کوسن مربع زیپ دار :

مراحل دوخت این کوسن هم دقیقا مانند آموزش دوخت کوسن مربعی ساده می‌باشد؛ با این تفاوت که باید در قدم سوم دو تکه پارچه پشتی را از عرض پارچه، با زیپی که وسط دوتکه بهم چرخ می شود بهم وصل کنید.

تخت سنتی ویلاسازهمبلمان باغی فلزیاستفاده از رنگ بندی مختلف برای پارچه

زمانی که شما می‌خواهید کوسن هایی را برای مبلمان خود آماده کنید ، نیاز نیست که حتماً رنگ کوسن ها با رنگ مبلمان یکی باشد . شما میتوانید بر حسب سلیقه از رنگ‌های بسیار متنوعی استفاده کنید . می‌توانید از رنگ‌های هم خانواده و یا حتی رنگ های متضاد استفاده کنید . سبک دکوراسیون و چیدمان شما نیز تا حدود زیادی ، در انتخاب رنگ کوسن دخیل می باشد . اگر شما کاملاً آزاد هستید که هر رنگی که دوست دارید برای کوسن انتخاب کنید ، اما دقت داشته باشید هنگام قرار دادن بر روی مبلمان ظاهر زیبایی داشته باشد . کوسن باید زیبایی مبلمان را افزایش دهد ، پس می تواند تاثیر زیادی بر دکوراسیون فضای شما داشته باشد .

نکته دیگری که می‌توانید به آن توجه داشته باشید این است که ، قرار نیست حتماً تمام کوسن‌های شما دارای یک رنگ خاص باشد . شما می توانید از کوسن هایی با رنگ های مختلف استفاده کنید ، در بسیاری از اوقات این روش باعث زیبایی مبلمان می شود . مخصوصا اگر به هنگام دوخت کوسن از رنگهای شاد و روشن استفاده کنید ، در این صورت زیبایی کوسن های شما دو چندان خواهد شد . به این نوع استفاده از رنگ‌های شاد و روشن در کنار یکدیگر ، حالت رنگین کمانی گفته می شود . که در ایجاد فضایی سرزنده تاثیر زیادی خواهد داشت .

دقت داشته باشید که پارچه هایی که برای دوخت کوسن استفاده می کنید ، باید جنس نرمی داشته باشند . اگر جنس پارچه های شما نرم نباشد ، حس خوبی به هنگام استفاده از آنها نخواهید داشت . در بیشتر اوقات می توانید از پارچه های مخملی برای دوخت انواع کوسن استفاده کنید ، پارچه های مخملی بسیار نرم می باشند همچنین کیفیت مناسبی دارند .

برای مبلمان باغی اسفنج بهتر است یا الیاف ؟

مبلمان باغی و مبلمان ویلایی انواع بسیار مختلف و متنوعی دارند . هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند . برای برخی از مبلمان بهتر است از اسفنج و فوم استفاده شود . در حالی که برای برخی دیگر از مبلمان ویلایی استفاده از الیاف ویسکوز بهتر میباشد . در واقع مبلمان شما تعیین می‌کند که از چه مصالحی در داخل تشک استفاده کنید .

سوالات متداول

بهترین پارچه برای استفاده در فضای باز کدام است ؟

مهمترین مشکلی که برای پارچه هایی که در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند پیش می آید ، مشکل پوسیدگی و رنگ پریدگی می باشد . هر دوی این مشکلات در اثر تابش نور خورشید و شرایط جوی مختلف به وجود می آید . پارچه های برزنتی و پارچه های ضد آب برای استفاده در فضای باز بسیار مناسب هستند .

 

بهترین روش برای شستشوی کوسن کدام است ؟

چنانچه کوسن های شما به صورت زیپ دار باشند . بهتر است که الیاف یا اسفنج را از داخل آن جدا کرده و به صورت جداگانه آنها را بشویید . اما اگر کوسن شما به صورت یک تکه باشد بهتر است برای شستشوی آن از ماشین لباسشویی استفاده کنید .

 

ابعاد مناسب برای کوسن چقدر است ؟

معمولا ابعاد استاندارد برای کوسن ۳۰ در ۳۰ می باشد . اما بسته به اینکه سایز صندلی های شما چقدر است . ابعاد کوسن شما نیز می تواند متغیر باشد . اما به طور استاندارد ابعاد ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر برای کوسن مناسب می باشند .

دیگر محصولات ویلاسازه

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب ویلایی،تاب ریلکسی،بخاری فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گل،سایه بان چتری و …. نیز تولید میکند.ویلاسازه در کنار فروش تکی  برای همکاران عزیز نیز به صورت عمده محصولات خود را ارئه میکند(فروش عمده تاب ریلکسی).

 

برای دیدن نمونه مبلمان ویلایی و فضای باز ویلاسازه ما را در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

 

بازگشت به لیست