وبلاگ ویلاسازه

سبک چیدمان و دکور بوهمیان، تعریف و ویژگی‌ها

دکوراسیون بوهمین ویلاسازه

سبک چیدمان و دکور بوهمیان، تعریف و ویژگی‌ها

امروزه با توجه به فراوانی سبک چیدمان منزل و فضای باز، بر آن شدیم تا به توضیحاتی درباره سبک چیدمان و دکور بوهمیان، تعریف و ویژگی‌ها ی آن بپردازیم.

سبک چیمان و دکور بوهمیان (Bohemian) یا در اصطلاح ” بوهو ” نوعی دکوراسیون است که در آن افراد، خانه‌ها را پر از فرهنگشان کرده و بوی زندگی از همه جا به مشام می‌رسد.

بوهمین از جمله سبک های جدیدی است که، در اروپا ابداع شده و در گذشته به افرادی گفته می شده که، دارای روشی غیر متعارف بودند و اغلب به هنر و موسیقی علاقه ویژه ای نشان می دادند ،همچنین خواستگاه آن به حوالی قرن نوزده بازمیگردد.

این سبک اغلب نمایانگر صرفه جویی، ساده زیستی و دیگر مظاهر و اندیشه های هنرمندان در زندگی است.

 

سبک چیدمان بوهمین

 

در خانه‌های بوهمیان ابزار و لوازمی خواهید دید، که با تمام وسایلی که دیده‌اید تفاوتی خاصی دارند ،که این تفاوت هم از فرهنگ و سبک زندگی آن‌ها نشأت می‌گیرد. عناصری که در سبک بوهمین به کار میرود ،از هیچ قانونی تبعیت نکرده ،و معمولا به سلیقه اشخاص برمی گردد.

کمتر کسی است که با دیدن تزیینات و دکوراسیون بوهمیان، به این سبک علاقمند نشود.

در دوره‌ای که نگاه‌ها به سمت چیدمان به سبک دکوراسیون مدرن می رود، و در پس زیبایی‌های فریبنده ، آرامش کمی موج می‌زند، این دکوراسیون بوهمیان است که شما را به راحتی و بی دغدغگی سوق می دهد.

معمولا علاقمندانی که به دنبال شناخت ویژگی های سبک بوهمین هستند، می دانند که این سبک هیچ قانون و قاعده خاصی ندارد و هر کس می تواند می تواند برای زیباتر شدن طراحی فضای خود تنها از نکات مد نظر و اصول طراحی تبعیت نماید.

مبلمان باز بوهمین

 

معمولا استفاد از تاب ریلکسی و راکینگ به وفور در این سبک چیدمان دیده می شود.

نکات و ویژگی های سبک بوهمین

استفاده از طیف رنگ هایی که در سبک بوهمین به کار می رود یکی از نکات کلیدی است که باید در طراحی آن به کار رود. رنگ های بسیار گرم، روشن از آن جمله هستند که در طراحی داخلی استفاده می شوند.

آبی، بنفش، طلایی، قهوه ای، آجری رنگ های پر کاربردی در سبک بوهمین هستند.

با دقت به ویژگی های سبک بوهمین مشخص می گردد، که رنگ هایی مثل سفید و رنگ های بسیار سرد در این سبک به کار نمی روند و اغلب طراحی ها و چیدمان ها بر اساس رنگ های گرم خواهد بود.

 

استند گل دایره ای

 

در این سبک نیازی نیست که از قانون خاصی پیروی کرد و سلیقه در ترکیب رنگ ها تاثیر بیشتری دارد.

خلاقیت یکی از عناصر و ویژگی های سبک بوهمین است. هنگام  بررسی این سبک، نکات خلاقانه بسیار دیده می شود به طوریکه همه چیز به چشم بیننده جذاب و زیبا خواهند بود.

تازگی در این سبک نقش عمده ای بر عهده دارد اما این بدان معنا نیست که برای طراحی آن باید وسایل جدیدی را خرید، بلکه به معنی استفاده از براقیت فوق العاده لوازم است که می توان حس تازگی را در آن زنده نگه داشت.

سوالات متداول

چه رنگ هایی را میتوان در دکوراسیون کنار هم استفاده کرد ؟

شما دو روش مختلف برای استفاده از رنگها در دکوراسیون دارید . روش اول اینکه رنگ های متضاد را در کنار یکدیگر استفاده کنید . بهترین مثال برای این موضوع استفاده از رنگ سفید و سیاه در کنار هم می باشد . همچنین میتوانید رنگ هایی را که با هم همخوانی دارند را در کنار یکدیگر استفاده کنید .

 

آیا میتوان سبکهای مختلف چیدمان را باهم ترکیب کرد ؟

مهمترین چیزی که در به وجود آوردن سبک های مختلف دخیل است خلاقیت می باشد . با استفاده از خلاقیت و نوآوری می توانید سبک های مختلف را با هم ترکیب کرده و سبک جدیدی را به وجود آورید . چیدمان بوهمیان نمونه ای از همین ترکیب سبک ها می باشد .

 

بهترین نوع چیدمان برای فضاهای کوچک کدام است ؟

برای چیدمان فضاهای کوچک بهتر است از چیدمان مدرن استفاده کنید . همچنین استفاده از رنگ های روشن باعث می شود فضای شما بزرگتر به نظر بیاید . برای مدیریت فضای سعی کنید از وسیله هایی که دارای چند کاربرد مختلف هستند استفاده کنید .

 

بهترین چیدمان برای منازل با نور کم کدام است ؟

اگر فضای شما نور کمی دارد و می خواهید به همین شکل باقی بماند . برای چیدمان فضای خود میتوانید از چیدمان کلاسیک استفاده کنید . این چیدمان معمولاً دارای رنگ های تیره می باشد که مطابق با روشنایی کم  فضای شما می باشد . اما اگر می خواهید فضای شما روشن تر شود از رنگ های روشن و پاستیلی استفاده کنید . استفاده از نور مخفی موجب می‌شود که روشنایی محیط شما طبیعی تر جلوه دهد .

برای دیدن نمونه صندلی های ریلکسی و راکینگ برای چیدمان بوهمین ما را در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

بازگشت به لیست