وبلاگ ویلاسازه

طراحی ویلا

طراحی ویلا

 

کلمه ی ویلا از کجا آمده و تاریخچه ی آن چیست؟

کلمه ی ویلا ریشه ای فرانسوی دارد و از دوران باستان به خانه ها و اقامتگاه هایی که سطح بالایی در آسایش زندگی داشتند و همچنین از لحاظ طراحی بسیار منحصر به فرد و خارج از عادت و حتی کمی پیچیده که اکثرا در زمینی بزرگ و جدا از اطراف که از هر چهار طرف فضای باز دارد ساخته شده اند گفته می شد.

بنا بر این یک ویلا در اغلب مواقع توسط طرح های باغ و مسیر های سبز پوشیده از گیاه محصور شده است. که بر حسب نیاز وسایلی مانند باربیکیو در محوطه آن قرار داده میشود . با مراجعه به سایت ویلاسازه محصولات متنوع زیادی را میتوانید مشاهده کنید .

 

چرا طراحی ویلا ضروری است؟

 

داشتن یک طرح اولیه از ویلا نه تنها باعث می شود پیش از شروع کار درخواست ایجاد تغییراتی که در ذهن دارید را بکنید و از هزینه های اضافی جلوگیری می کند بلکه به ساخت اصولی تر ساختمان ویلا نیز کمک می کند، همچنین استفاده از یک طراح برای طراحی ویلا پیش از ساخت می تواند از این جهت نیز برای شما مفید واقع شود که شما بودجه در اختیار خودتان را نیز به طراح اطلاع دهید و سپس با توجه به آن یک طرح مناسب با بودجه ی خود و انتظاراتتان دریافت کنید.

فراموش نکنید که طراحی ساختمان یک ویلا یک فرآیند مهم و ویژه است که باید توسط افراد حرفه ای و با تجربه در این زمینه انجام شود.

مراحل طراحی ویلا چگونه است؟

 

پس از پیدا کردن یک طراح با تجربه و با ذوق برای طراحی ویلای شما نوبت به بیان شرایط و ایده آل هایتان می رسد این که دوست دارید ویلای شما چند خوابه باشد، چقدر مساحت داشته باشد، حداکثر چقدر بودجه قصد دارید صرف ساخت آن کنید و رعایت چه نکاتی برای شما در طراحی و ساخت ویلا ضروری است.

البته که بهتر است پیش از طراحی و ساخت ویلای خود از چند متخصص برای رفع ابهامات و پرسیدن سوالات خود مشورت بگیرید و این مشاوره علاوه بر رسیدن به پاسخ ابهامات و سوالات شما به بهتر شدن طرح و ویلای شما نیز کمک کند.

 

استفاده از یک متخصص طراحی داخلی

 

برای بهتر شدن هر چه بیشتر طراحی ویلای شما بهتر است از یک طراح داخلی هم بخواهید تا پیش از ساخت درباره ی طرح ویلای شما نظر بدهد، این کار باعث می شود که حتی فضا های کوچک نیز در ویلای شما مطابق با استاندارد ها باشد و همچنین فضای داخلی ویلای شما با توجه به نیاز ها و خواسته های شما طراحی و ساخته شود، منظور از طراحی بر اساس خواسته ها و نیاز های شما این است که به طور مثال اگر قرار است ویلای شما سه خوابه باشد، شما می توانید از پیش به طراح دکوراسیون داخلی خود بگویید که قصد دارید از هر کدام از خواب ها چه استفاده ای کنید تا با توجه به استفاده ای که پس از ساخت ویلا قصد دارید از آن بکنید، فضای داخلی آن را برای شما طراحی کنند.

قسمت های مختلف ویلا را در نظر بگیرید

حتما دقت کنید که طراحی داخلی ویلای شما شامل خدمات گوناگونی مانند طراحی آشپزخانه، طراحی سرویس ها، فضای تلوزیون، پذیرایی و غیره شود چرا که هر کدام از این فضا ها باید با استاندارد های منحصر به فرد خود شما و فضایی که در اختیار دارید طراحی داخلی شوند، همچنین دقت کنید که طراح شما در طراحی خود به مسائلی مانند نورپردازی داخلی فضا ها و همچنین طراحی سقف کاذب دقت کند، چرا که نور پردازی در طراحی داخلی ویلا علاوه بر ایجاد زیبایی می تواند باعث خوانایی و افزایش عملکرد یک فضای داخلی نیز بشود.

 

طراحی محوطه ی ویلا

 

اگر کمی بیشتر به تصور ایده آلی که از ویلای خود در ذهن داریم فکر کنید و یا به روز هایی که دوست دارید در آن جا بگذرانید فکر کنید متوجه می شوید که فضای باز و محوطه ی ویلا اگر مهم تر از فضای داخلی ویلا نباشد، اهمیتش کمتر از آن نیست و به همین دلیل است که طراحی محوطه ی ویلا را نیز باید جزو اولویت های طراحی قرار داد.

طراحی محوطه در واقع کامل ککننده یک طراحی ویلای مدرن با کیفیت می باشد، چرا که باعث می شود شما هم در داخل و هم در خارج از ویلا بتوانید از فضای در دسترس خودتان لذت ببرید.

 

از مهم ترین مواردی که در طراحی ویلا باید به آن توجه کرد:

 

یک) طراحی مسیر های پیاده و سواره

دو) طراحی نور پردازی در شب

سه) طراحی فضای سبز و فضای عبور

چهار) طراحی استخر رو باز

پنج) طراحی آلاچیق ها و آتشدان ها

 

طراحی هر ویلا حدودا چقدر زمان نیاز دارد؟

 

با توجه به افزایش روز افزون قیمت ها در ایران طبیعی است که مسئله ی زمان برای کار فرما مهم باشد چرا که زمان تحویل طرح و شروع و پایان ساخت ویلا با هزینه های تمام شده ی ویلا رابطه ی مستقیم دارد.

اگر چه میزان زمانی که طراحی یک ویلا طول می کشد با توجه به مواردی همچون ابعاد و شرایط  زمین و همچنین پیچیدگی های هر پروژه می تواند متغیر باشد اما به طور کل مدت زمان طراحی هر ویلا را می توان بین دو تا چهار ماه برآورد کرد.

 

نکات مهمی که در طراحی ویلا باید در نظر گرفت:

در طراحی ویلا باید عواملی همچون زمین شناسی و اقلیم شناسی نیز در کنار سلیقه ی کارفرما در نظر گرفته شود و سپس عملیات طراحی ویلا آغاز شود و صد البته که نباید در این میان از چشم انداز ویلا غافل شد، علاوه بر تمام این موارد باید شرایط آب و هوایی محلی که قرار است ویلا در آن جا بنا شود را نیز در نظر گرفت تا با توجه به آن بتوان علاوه بر طراحی سازه ای مناسب همان موقعیت مکانی، مصالحی که بهتر است در ساخت آن سازه نیز استفاده کرد را تعیین کرد.

توجه به ابعاد قسمت های مختلف

 

در طراحی ویلا همچنین باید توجه کرد که اندازه ی قسمت های مختلف ویلا با یکدیگر در تناسب باشند برای مثال نباید یک اتاق بسیار بزرگ و یک اتاق بسیار کوچک طراحی کرد و همیشه بهتر است بخش های مختلف ویلا با یکدیگر تناسب داشته باشند؛ در طراحی ویلا همچنین در طراحی ویلا باید به جای گذاری نیز دقت کرد مثلا بهتر است در سرویس بهداشتی به روی آشپزخانه باز نشود و سالن پذیرایی در محلی که نور گیرتر است بنا شود و سرویس بهداشتی نیز در محلی قرار بگیرد که به دور از فضا های عمومی باشد..

مقالات مرتبط:

پلان ویلایی

دکوراسیون ویلایی

خرید ویلا

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی و ساخت ویلا

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلا سنتی

در هنگام خرید ویلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

دکوراسیون ویلایی چیست

نکاتی در رابطه با پلان ویلا

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “طراحی ویلا

  1. azari_kiz گفت:

    نمای ساختمان ویلایی چه در ایران و چه در خارج کشور از لحاظ زیبایی همیشه زبانزد خاص و عام بوده اند. در این مطلب سعی کرده ایم تعدادی از زیباترین نمونه های خانه های ویلایی را در ایران و خارج کشور جمع آوری کرده باشیم تا آشنایی بیشتری با نمای ساختمان ویلایی پیدا کنید. مجاورت ساختمان های ویلایی با مناطق و چشم اندازهای طبیعی و زیبا در اطرافشان تاثیر زیادی بروی طرح ریزی نمای اینگونه ساختمان ها می گذارد و بنوعی خصوصیات محیط در نمای ساختمان بروز پیدا می کند و این عامل خود بتنهایی می تواند زیبایی ساختمان را همگام با طبیعت نشان دهد و نظرات بیشتری را به سمت خود جلب کند. برای مثال ساخت ویلا در مناطق جنگلی با چوب یا با مصالح ساختمانی طرح چوب حس پیوسته بودن خانه و طبیعت را نشان می دهد و یا خانه های ویلایی که در مناطق بکر و دست نخورده کویری ساخته می شوند با استفاده از رنگ خاکی در نمای خود بر این عامل مهم پافشاری می کنند.البته طراحی نمای ساختمان ویلایی باید بگونه ویژگی های افراد ساکن در آن را هم منعکس کند. خلق کردن خانه ای که ویژگی ها و شخصیت ساکنانش را منعکس می کند و در عین حال شامل همه اجزای یک طراحی خوب و پایبند به سبک طراحی باشد کار بسیار مهم و البته دشواری است. خانه ویلایی نباید بگونه ایی باشد که ساکنان آن احساس بیگانگی با طراحی و محیط خانه داشته باشند. در طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی باید با طراحان و معماران مجرب و حرفه ایی کارکنید تا بهترین نتیجه و رضایت را در کار خود داشته باشید. یک معمار حرفه ایی و موفق اطلاعات کافی برای مبدل کردن طرح یک ساختمان ویلایی زیبا به یک اجرای بی عیب و نقص را دارد. توجه داشته باشید که خانه های ویلایی ایده آل لزوما بزرگ نیستند. را ه های زیادی برای بهره مندی بیشتر و در حد یک ویلای بزرگ از یک ویلای کوچک وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید