وبلاگ ویلاسازه

آلاچیق خود را انتخاب کنید

آلاچیق ویلاسازه

آلاچیق  و سایه بان

سایه بان چوبی فلزیآلاچیق بخشی از دکوراسیون حیاط و فضای بالکن‌های بزرگ آپارتمانی است. که با طراحی‌های مدرن و سنتی طراحی و نصب می‌شود. در طراحی و انتخاب آلاچیق چند نکته باید مدنظر قرارگیرد، تا تناسب برقرار شود. حالا وقت آن است تا آلاچیق خود را انتخاب کنید.

در باغ یا بالکن برای سایه بان میشود از سایه بان چتری یا آلاچیق استفاده کردو که در این مقاله سعی میکنیم در مورد آلاچیق اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

سایه بان چتری پایه وسط ویلاسازه

سایه بان پایه وسط

پس با استفاده از نکات این بخش، آلاچیق خود را انتخاب کن:

آلاچیق به معنی سرپناه و محلی سرپوشیده در یک فضای باز و سرسبز می‌باشد، که این فضا محل مناسبی برای استراحت و آرامش است. البته می‌توان گفت آلاچیق یا سایبان چتری وسیله‌ای برای ارتباط با طبیعت و استفاده از مکان‌های طبیعی است.

در طراحی آلاچیق از مواد و مصالح طبیعی همچون سنگ و چوب استفاده می‌شود که حس نزدیکی با طبیعت را برای ما القا می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند که بودن در دل طبیعت برای سلامت جسمانی و روانی انسان مفید است.

آلاچیق مدرنانواع آلاچیق

آلاچیق‌ها علاوه بر جنبه کاربردیشان، جنبه زیبایی نیز به محیط می‌دهند. از این‌رو برای میزبانی از یک دورهمی نیز گزینه بسیار مناسبی هستند. اول از همه باید تصمیم بگیرید که طرفدار سبک مدرن هستید یا سنتی و سپس قدم‌های بعدی را طی کنید.

آلاچیق گلخانه ایی1- آلاچیق سنتی

اصولا دکوراتورها آلاچیق‌هایی با چوب‌های پرتراش و تزیینات طبیعی را جزو آلاچیق‌های سنتی دانسته. و آن دسته که ساده‌تر و کلاسیک‌تر هستند را جزو آلاچیق‌های مدرن می‌دانند.

2- آلاچیق مدرن

مصالح و ابزار ساخت آلاچیق به تناسب سبک انتخاب می‌شوند. بیشتر آلاچیق‌های مدرن با یک مبل راحتی ساده و یک سایبان ساده و در نهایت دیواره‌های مشبک تکمیل می‌شوند. آلاچیق‌های سنتی به نوعی فضایی گرم‌تر و صمیمی‌تر دارند. چرا که طراحی نور و اضافه کردن اجاق سنگی به تقویت حس صمیمیت کمک می‌کند.

 

آلاچیق سنتی

 

 

4-آلاچیق فصل سرما

آلاچیق‌ها را می‌توان با شیشه نیز محصور کرده و برای فصل سرما، فضایی دنج و گرم برای دور همی‌های دوستانه و خانوادگی ایجاد کرد. گاهی اوقات نیز با نایلکس‌های ضخیم می‌توان با دیوارهایی محافظ که تا بخشی سرما را به خود راه نمی‌دهند و همچنین استفاده از یک سیستم گرمایشی کوچک، این فضا را ایجاد کرد.

3- آلاچیق روی پشت بام

آلاچیق روی پشت بام نیز نوعی آلاچیق مدرن است. روف گاردن را با آلاچیق روی پشت بام میتوان به فضای سبز زیبایی تبدیل کرد. این نوع آلاچیق دارای بهترین پشم انداز به محیط اطراف آپارتمان است.

برای داشتن یک طبیعت کوچک در آپارتمان خود آلاچیق روی پشت بام را حتما امتحان کنید.

سایه بان چتری پایه چوبیانواع آلاچیق بر حسب مصالح

برای ساخت آلاچیق از مواد اولیه و مصالح مختلف استفاده می‌شود ، هر کدام از این مساله دارای ویژگی هایی می باشند ، همچنین دارای معایب و نقاط ضعف مختلفی می باشند . شما می توانید از یک ماده اولیه یا ترکیبی از چند مصالح مختلف ، برای ساخت آلاچیق استفاده کنید .
یکی از رایج ترین انواع آلاچیق که کاربرد زیادی دارد ، آلاچیق سیمانی می باشد . حتما شما نیز انواع مختلفی از آلاچیق سیمانی را ، در محیط اطراف خود مشاهده کرده اید . آلاچیق سیمانی می‌تواند برای حیاط منزل ویلای شما یک گزینه مناسب باشد . همچنین آلاچیق ها در مکان‌های عمومی مانند پارک ها مورد استفاده قرار می‌گیرند . دلیل استفاده از آلاچیق های سیمانی در پارک ها و مکانهای عمومی ، مقاومت بسیار بالا و طول عمر زیاد این آلاچیق ها می باشد . آلاچیق های سیمانی از یک اسکلت فلزی تشکیل می شوند ، که سطح آن به وسیله سیمان پوشیده می‌شود .
یکی دیگر از انواع مختلف آلاچیق ها ، آلاچیق‌های فلزی می باشند . این آلاچیق ها معمولاً وزن پایین تری ، در مقایسه با آلاچیق های سیمانی دارند . به همین دلیل جابجایی آنها بسیار آسان تر می باشد . برای سقف آلاچیق‌ های فلزی می‌توانید ، از انواع ورقهای شیروانی ، ورقهای پلی کربنات ، انواع سفال و یا سیمان استفاده کنید .
نمونه دیگری از آلاچیق ها ، آلاچیق های چوبی می باشند . این نوع آلاچیق ها دارای زیبایی منحصر به فردی می باشند ، همچنین ساخت آنها نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد . چوب های استفاده شده در آلاچیق چوبی ، باید به دقت عایق بندی شوند که مانع از نفوذ آب شود . برای این کار می توان از مواد و روغن های مختلفی استفاده کرد .

پرگولا
ابعاد آلاچیق

ابعاد آلاچیق رابطه مستقیمی با ابعاد فضای شما دارد ، نوع کاربرد و تعداد افرادی که از آلاچیق استفاده می‌کنند ، تعیین می‌کند که شما چه نوع آلاچیقی و با چه ابعادی نیاز دارید . آلاچیق می‌تواند به صورت فصلی مورد استفاده قرار گیرد ، یا اینکه می توانید با ایجاد تغییراتی از آلاچیق خود در تمام فصول استفاده کنید . برای این کار نیاز دارید تا وسایل گرمایشی درون آلاچیق خود داشته باشید . وجود یک آتشدان یا شومینه در داخل آلاچیق ، یک ایده فوق العاده و کاملاً کاربردی می باشد .
معمولاً در فضاهای خانگی از آلاچیق هایی با ابعاد متوسط استفاده می‌شود . ابعاد دو در سه و همچنین سه در سه برای آلاچیق های خانگی کاملا مناسب می باشد ، البته انتخاب سایز آلاچیق کاملاً به نظر شما بستگی دارد . برای این که بتوانید ابعاد مناسبی برای آلاچیق در نظر بگیرید ، باید دقت داشته باشید که بعد از ساخت آلاچیق فضای شما کاملاً پوشیده نشود . شما باید بتوانید بعد از قرار دادن آلاچیق فضای آزادی در اختیار داشته باشید . در فضاهایی مانند باغ بعد از قرار دادن آلاچیق ، باز هم فضای زیادی باقی می‌ماند . اما در فضاهای محدود مانند حیاط و ویلا ، حداقل باید ۱۰ برابر فضای آلاچیق را به صورت فضای باز داشته باشید .
ابعاد آلاچیق های قابل حمل حداکثر ۲ در ۳ می باشد ، البته این ابعاد برای آلاچیق های یک تکه می باشد . اگر آلاچیق شما به صورت چند تکه باشد می توانید ، ابعاد بزرگتری نیز برای آن در نظر بگیرید .
اما در مورد آلاچیق های ثابت ، محدودیت زیادی برای طرح و ابعاد آن وجود ندارد . شما می‌توانید آلاچیق خود را در ابعاد بسیار بزرگ ، یا کوچک بسازید .

 

 

آلاچیق ثابت بهتر است یا آلاچیق متحرک ؟

معمولاً برای مکان های اجاره ای و مکان هایی که احتمال اعمال تغییرات در آن وجود دارد بهتر است از آلاچیق متحرک استفاده کنید . آلاچیق ثابت از حکام بیشتری برخوردار می‌باشد و می‌تواند ابعاد بزرگتری داشته باشد .

 

چه ابعادی برای آلاچیق مناسب است ؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید ابعاد فضای شما مشخص شود . همچنین تعداد افرادی که احتمال می دهید از آلاچیق استفاده کنند . ابعاد ۲ در ۳ و همچنین سه در چهار معمولاً برای آلاچیق ایده آل می باشند .

 

آیا میتوان باربیکیو را در داخل آلاچیق قرار داد ؟

اگر آلاچیق شما به صورت سیمانی و یا فلزی باشد می توانید باربیکیو را در داخل آن قرار دهید . البته در این مورد باید ارتفاع آلاچیق نیز در نظر گرفته شود . ارتفاع آلاچیق شما حتماً باید بیشتر از ۲ متر باشد . همچنین داخل آلاچیق از گردش هوای مناسبی برخوردار باشد . در غیر این صورت باید یک تهویه مناسب برای آلاچیق تعبیه کنید .

 

چیدمان داخل آلاچیق باید چگونه باشد ؟

شما می‌توانید از یک چیدمان سنتی در داخل آلاچیق استفاده کنید . به این صورت که می توانید یک فرش و قالیچه را در داخل آتش قرار داده و با استفاده از پشتی های مختلف آن را برای استفاده مهیا کنید . همچنین می توانید از میز و صندلی های مختلف و مبلمان ویلایی برای چیدمان آلاچیق استفاده کنید .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام  ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “آلاچیق خود را انتخاب کنید

  1. الیار گفت:

    برای اتخاب آلاچیق خود باید چند نکته رو در نظر داشته باشید اول اینکه ابعاد فضایی که میخاهید آلاچیق داشته باشید کافی باشه ودوم اینکه نسبت به بودجه تون آلاچیق رو انتخاب کنید ،اگر فقط در فصل های گرم میخواهید آلاچیق رو استفاده کنید بهتره از سایه بان استفاده کنید همراه با مبلمان ویلایی و اگر میخواهید در فصل سرماهم از آلاچیق لذت ببرید میتوتید از آلاچیق های بسته استفاده کنید که هم سرپناه داشته باشه هم دورش با شیشه محصور شده باشه در صورت میتونید از ویلاسازه آلاچیق مورد نظرتون رو تهیه کنید

  2. بازتاب: انواع آلاچیق - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    در ساخت آلاچیق در خانه، استفاده از خلاقیت و دسترسی به مصالح موجود در اطراف شماست. با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده هوشمندانه از منابع، می‌توانید یک آلاچیق ارزان، زیبا، جذاب و بسیار کارآمد را بسازید که فضای گرم و دلنشین‌تری در محیط خانه برای شما به وجود آورد. نکته بعدی این است که آلاچیق مطابق باسلیقه و نیازهای شما باشد و بتوانید در آن لحظات خوبی را سپری کنید؛ بنابراین، در طراحی و ساخت آلاچیق دقت کنید و از ایده‌های خلاقانه و شخصی خود استفاده کنید تا فضایی منحصر به فرد را به وجود آورید.
    در صورتی که می‌خواهید آلاچیق شما در برابر رطوبت و شرایط محیطی مقاومت کافی را داشته باشد باید آلاچیق فلزی را انتخاب کنید. یکی دیگر از مزایای آلاچیق فلزی ماندگاری و طول عمر آن در مقایسه با آلاچیق‌های ساخته شده در چوب و سایر مواد است. فلزاتی مانند آهن، آلومینیوم و فولاد جزو گزینه‌هایی هستند که در آلاچیق‌های فلزی به کار می‌روند. به همین دلیل، آلاچیق‌های فلزی برخلاف آلاچیق‌های چوبی در اثر تابش طولانی‌مدت نور خورشید کم زنگ نمی‌شوند. همچنین تغییرات آب و هوا و دما تأثیر منفی بر روی آلاچیق نداشته و مانند آلاچیق‌های چوبی باعث تاب برداشتن آنها نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید