وبلاگ ویلاسازه

آموزش نصب چمن مصنوعی

آموزش گام ‌به‌گام نصب چمن مصنوعی

آموزش نصب چمن مصنوعی به کمی مهارت نیاز دارد .کف پوش‌ها جز وسیله‌هایی هستند که در چند سال اخیر محبوبیت بسیاری پیدا کرده. و افراد از انواع مختلف آن‌ها در بالکن، تراس، حیاط، محوطه، باشگاه، زمین بازی کودکانه و … استفاده می‌کنند. چمن مصنوعی نیز یکی از کف پوش‌های مدرن می‌باشد. که علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد، می‌تواند بسیار کاربردی نیز باشد. یکی از مشکلاتی که اغلب افراد در رابطه با چمن مصنوعی با آن مواجه هستند. نحوه نصب چمن مصنوعی می‌باشد.
وسایلی مانند سرسره و الاکلنگ را می توانید بر روی چمن مصنوعی نصب کنید .

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی نوعی کف پوش می‌باشد .که از مواد مصنوعی ساخته شده و شبیه به چمن طبیعی است. به عبارتی می‌توان گفت که این کف پوش به عنوان شبیه ساز چمن طبیعی عمل کرده. و در فضاهای مختلف و به ویژه زمین‌های فوتبال و مکان‌های بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کف پوش به خوبی می‌تواند حس و حال چمن‌های طبیعی را منتقل کرده و نقش آن را ایفا کند.شما به راحتی می توانید در فضای باز ویلا و منزل از آن استفاده کنید . مبلمان ویلایی را بر روی چمن مصنوعی قرار دهید . و از زیبایی محیط لذت ببرید .

آموزش نصب چمن مصنوعی و کاربردهای چمن مصنوعی


اغلب مردم تصور می‌کنند که چمن‌های مصنوعی فقط در سالن‌های ورزشی و برای بازی‌هایی مانند فوتبال مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در واقعیت اینگونه نمی‌باشد. چمن مصنوعی به دلیل اینکه می‌تواند در هنگام بازی‌های مختلف و یا حتی بازی بین کودکان، از آسیب جسمانی به افراد جلوگیری کند. اغلب در این گونه مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، امروزه چمن‌های مصنوعی کاربردهای بسیاری در تزئین فضا و زیبا به نظر رسیدن محیط دارند.
به عنوان مثال برخی از افراد با نصب کف پوش در بالکن و یا تراس خود، فضای دل انگیز و شادابی را برای خود حاضر می‌کنند. محوطه‌ی ویلا و یا حیاط خانه‌ها نیز مکان‌های خوبی برای قرار گیری چمن مصنوعی می‌باشند.

چمن مصنوعی و کاربرد آن را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید .

اهمیت نصب صحیح چمن مصنوعی

همانطور که گفتیم چمن‌های مصنوعی را می‌توانید در هر مکان دلخواه خود استفاده کنید .و به همین دلیل نیز گاهاً برخی از افراد سعی میکنند .که بدون داشتن آگاهی لازم در این مورد، خودشان اقدام به نصب چمن مصنوعی کنند. اما این اقدامی ریسک آور بوده .و می‌تواند  تمامی زحمات و هزینه‌های شما را هدر دهد. چرا که اگر به درستی نصب نشود، باعث بلا استفاده شدن آن خواهد شد. در هنگام نصب چمن مصنوعی دو عامل بسیار اهمیت داشته .و تعیین کننده‌ی نصب صحیح می‌باشند که عبارتند از:
نحوه برش چمن مصنوعی
نحوه چسباندن اصولی چمن مصنوعی
مکان نصب چمن مصنوعی را به دقت انتخاب کنید . قرار دادن لوازم گرمایشی مانند آتشدان موجب آسیب رساندن به چمن مصنوعی می شود .


نحوه نصب چمن مصنوعی

چمن مصنوعی از جمله کف پوش‌هایی می‌باشد .که نصب آن باید توسط افراد حرفه‌ای انجام شود. چرا که این کار مستلزم آن است که یک سری اصول و استاندارد در هنگام نصب آن رعایت شود. تا نتیجه کار مورد رضایت کاربران قرار بگیرد.و از طول عمر بالایی برخوردار باشد. شاید از نظر برخی افراد نصب چمن مصنوعی یکی از راحت‌ترین کارها باشد .و خودشان نسبت به انجام آن اقدام کنند. اما همانطور که گفتیم این کار دارای اصول و قواعدی است که باید در هنگام نصب رعایت شوند.

محیطی زیبا در کنار استخر بوجود آورید . ترکیب یک تخت کنار استخر و چمن مصنوعی صحنه زیبایی بوجود می آورد .

 

آموزش نصب چمن مصنوعی و مراحل نصب

اگر شما نیز دوست دارید تا چمن مصنوعی را خودتان نصب کنید. با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در رابطه با نصب و اجرای آن بررسی کنیم. در حالت کلی نصب چمن مصنوعی دارای دو مرحله می‌باشد. که باید هر کدام را به خوبی بررسی کرده و سپس انجام دهید. این دو مرحله عبارتند از:
زیرسازی چمن
نصب و اجرای چمن
در ادامه به بررسی و نحوه انجام هر کدام می‌پردازیم.

چمن مصنوعی را برای ساخت گرین وال یا دیوار سبز می توان استفاده کرد .

منظور از زیرسازی برای نصب چمن مصنوعی چیست؟


این محصول مصنوعی بوده و برای اینکه به درستی نصب شود.مکان نصب آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل نیز قبل از نصب باید محل مورد نظر آماده باشد. به عنوان مثال شما نمی‌توانید چمن مصنوعی را بر روی خاک ریز نصب کنید .چرا که اصلا با هیچ ماده‌ای چسبیده نمی‌شود. انجام درست و صحیح زیرسازی به قدری مهم می‌باشد که به جرات می‌توان گفت، بدون زیر سازی چمن مصنوعی نصب شده کیفیت خوبی نخواهد داشت. با توجه به نوع زیر سازی که در مکان مورد نظر انجام می‌شود. مراحل و اصول نصب نیز متفاوت خواهند بود. در حالت کلی دو نوع زیر سازی نرم و سخت وجود دارد. که تمامی مواد مورد استفاده در این دو دسته قرار می‌گیرند. هر کدام از این دسته‌ها دارای ویژگیهای متفاوتی هستند. و باید در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

کاربرد فنس چمنی نیز نا مربوط با این موضوع نیست .

آموزش نصب چمن مصنوعی و زیرسازی نرم

زیر سازی نرم همانطور که از اسمش نیز معلوم است. برای مکان‌هایی که نرم هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال مکان‌هایی مانند باغچه، حیاط، فضای بازی و … جز این دسته هستند. و باید برای آن‌ها زیر سازی نرم انجام دهید. برای زیرسازی محیط نرم در ابتدا باید زمین مورد نظر را از هر گونه گیاه و یا اجسام دیگر پاک کرده. و سپس با استفاده از شن و ماسه، آن را سفت کنید .تا چمن مصنوعی بتواند به خوبی روی آن قرار بگیرد. البته در برخی مواقع افراد سعی بر تبدیل کردن محیط نرم به محیط سخت با استفاده از آسفالت و مواد دیگر دارند. که این اقدام با وجود منطقی بودنش، بسیار هزینه بر می‌باشد.

ایده های جذاب برای ویلا را می توانید از طریق این لینک مطالعه نمایید .

آموزش نصب چمن مصنوعی و زیرسازی سخت


زیر سازی سخت بسیار راحت‌تر از زیر سازی نرم می‌باشد. چرا که محیط آماده بوده و نیازی به ریختن شن و ماسه بر روی آن نیست. این نوع محیط‌ها به دلیل اینکه معمولاً از جنس بتن، سیمان، آسفالت و … هستند.دیگر نیازی به زیر سازی ندارند و تنها کافی است که محیط را از هر گونه آلودگی پاک کنید.

راهنمای خرید فنس چمنی نیز مطالب مفیدی برای شما در بر خواهد داشت .


نحوه نصب چمن مصنوعی

پس از اینکه انواع محیط را تشخیص داده و بر اساس آن زیرسازی کردید. نوبت به نصب چمن مصنوعی می‌رسد. این مرحله تعیین کننده میزان ماندگاری چمن مصنوعی خواهد بود .به همین خاطر نیز سعی کنید آن را به درستی انجام دهید. نصب چمن مصنوعی دارای مراحل مختلفی است که عبارتند از:

انجام درست محاسبات و برش اصولی آن

در ابتدا باید متراژ مکان مورد نظر را به درستی اندازه بگیرید .و سپس با استفاده از ابزار مناسب مانند موکت بر، چمن مصنوعی را در ابعاد مکان مورد نظر برش دهید. اگر مکان تعیین شده دارای شکل هندسی مشخصی باشد کار شما بسیار راحت است. اما اگر برعکس این موضوع باشد. باید بتوانید با استفاده از روش‌های دیگر چمن مصنوعی را در ابعاد مناسب برش دهید.

شما می توانید جهت خرید تجهیزات ویلایی و وسایل مختلف به فروشگاه اینترنتی ویلا سازه مراجعه نمایید .

بازکردن رول چمن مصنوعی و پهن کردن آن

پس از اینکه چمن را برش دادید. نوبت به پهن کردن آن می‌رسد. برای این کار چمن را در یک قسمت مکان قرار داده. و رول آن را باز کنید. اگر چمن را چند تکه برش دادید، دقت کنید که جهت چمن‌ها را در یک سمت باز کنید.


نصب چمن مصنوعی با استفاده از مواد متناسب

برای نصب چمن مصنوعی باید از چسب‌های مخصوص که برای این کار تولید شده‌اند، استفاده کنید. برای چسباندن آن، باید در ابتدا قسمتی از چمن را تا کرده. و به پشت آن چسب بزنید. سپس با دقت آن را به مکان مورد نظر بچسبانید. این کار را تا چسبیدن تمام قسمت‌های چمن ادامه دهید.
یکی دیگر از وسیله‌هایی که برای نصب چمن مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. میخ‌های مخصوص می‌باشند. این نوع از میخ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند. که قادر به اتصال دو قطعه از چمن به یکدیگر هستند. در هنگام نصب چمن با استفاده از میخ با دقت عمل کنید. چرا که ممکن است در حین کوبیدن میخ آسیب‌های جسمی به خود وارد کنید.

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

محوطه سازی ویلا با تجهیزات فضای باز

تنوع و کاربرد تجهیزات فضای باز

راهنمای خرید مبلمان ویلایی

 

راههای ارتباطی :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “آموزش نصب چمن مصنوعی

  1. hamed گفت:

    نصب چمن های مصنوعی نیاز به تخصص دارد و هر شخصی نمیتواند بدون آموزش این کار را انجام دهد وبرای زیبایی این چمن ها درست برش دادن وچسباندن آن شرط است پس برای اینکه یک فضای زیبا با چمن مصنوعی داشته باشید از متخصصان این حرفه کمک بگیرید چرا که قرار دادن چمن مصنوعی در هرجایی مناسب نیست مثلا در جایی که میخواهید از آتشدان استفاده کنید نباید چمن مصنوعی استفاده شود وسایر نکاتی که باید رعایت شود تا محیط زیبا وقابل استفاده ای داشته باشیم

  2. azari_kiz گفت:

    در سطوع غیرسخت، مانند باغچه‌ها و خاکهای دانه‌بندی شده، ابتدا باید زمین عاری از علوفه و سایر گیاهان شود. سپس از شن و ماسه‌های دانه‌بندی شده باید استفاده کرد. پس از ریختن شن و ماسه‌های دانه بندی شده در زمین، محل نصب باید کوبیده یا کامپکت شود. سپس زیر چمن یک لایه ۲۵۰ گرمی ژئوتکسایل انداخت و چمن را نصب کرد. در نصب اینگونه زیرسازیها می‌توان از میخهای بلند استفاده کرد.
    امروزه چمن مصنوعی در انواع گوناگون رولی، تایلی، نواری و موکتی عرضه می شود. این محصولات در ابعاد و اندازه های گوناگون در بازار موجودند. رنگ های متنوع آن با طرح های گوناگون زیبایی خاصی در اطراف و پیرامون ما بوجود می آورد. بعد از انتخاب چمن مصنوعی بر اساس فضای مورد نظر مهمترین کار نصب و راه اندازی چمن است. با توجه به انواع چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی که هر کدام برای فضای خاص به کار می روند و کارایی خود را دارند، مراحل نصب آنها نیز متفاوت است. نصب اصولی چمن در طول عمر آن بسیار مهم است و باعث ماندگاری بیشتر کار و استفاده از آن برای سالیان سال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید