وبلاگ ویلاسازه

اطلاعات کلی در مورد فوتبال دستی

فوتبال دستی

اطلاعات کلی در مورد فوتبال دستی   و خرید فوتبال دستی را از طریق این مطلب می توانید کسب کنید .بازی فوتبال دستی یکی از بازی های پر هیجانی است که محدوده سنی ندارد. یعنی کودکان تا بزرگسالان می‌ توانند برای گذراندن اوقات فراغت خود به بازی فوتبال دستی بپردازند. در واقع این بازی دارای تعدادی میله هایی است که بر روی آن چند آدمک متصل شده است. این میله ها قابلیت چرخش را دارند و استراتژی بازی به این گونه است که بازیکنان باید توپ را وارد دروازه یکدیگر کنند. البته این بازی دارای قوانین خاصی است. به همین علت بازیکنان حتماً باید قوانین را رعایت کنند. فوتبال دستی دارای ۸ میله بازی است و هر کدام در ناحیه مختلفی از زمین بازی نصب شده اند.

اطلاعات کلی در مورد فوتبال دستی

از این میله ها یک میله که نزدیک دروازه نصب شده است و برای محافظت از دروازه به کار می‌ رود. در واقع حکم دروازه‌ بان را در بازی واقعی دارد و تعداد بازیکن آن مانند بازی واقعی یک بازیکن دارد. به علاوه میله دیگر که رو به روی دروازه بان قرار دارد، نقش بازیکنی را دارد که از دروازه دفاع می کند‌ و دارای دو بازیکن است. میله ی دیگر نقش بازیکن هافبک را دارد. این میله دارای پنج بازیکن است. اما میله آخر که دارای سه بازیکن است و حکم بازیکن مهاجم را دارند. همانطور که مشاهده کردید بازیکنان هر میله حکم جناحی متفاوتی را دارند.

اگر فوتبال دستی را در فضای باز قرار می دهید می توانید از یک سایه بان چتری استفاده کنید .


اطلاعات کلی در مورد فوتبال دستی  و قوانین بازی فوتبال دستی

بازی فوتبال دستی هم مانند دیگر بازی ها دارای قوانین خاصی است و رعایت این قوانین برای هر دو بازیکن الزامی است. علاوه بر این باید بیان کنیم که این قوانین نگاشته شده است و کسانی که به انجام بازی فوتبال دستی حرفه ای می پردازند، حتماً باید از این قوانین پیروی کنند و عدم پیروی هر یک از بازیکنان موجب محرومیت بازیکن از توپ و بازی می شود. در واقع این قوانین به گونه ای است که باعث احترام به به حقوق دیگران می شود و اگر از این بازی در خانه استفاده می کنید بهتر از قوانین پیروی کنید تا بازی هیجان انگیز تری داشته باشید. عدم رعایت قوانین در بازی فوتبال دستی باعث تخلف در انجام بازی می شود.

این سرگرمیی در مقایسه با سرسره و الا کلنگ تحرک کمتری دارد .

چرخش میله در بازی فوتبال دستی


یکی از قدیمی ترین قوانین در بازی فوتبال دستی عدم چرخش میله فوتبال دستی است. همانطور که می دانید اگر میله فوتبال دستی در زاویه ۳۶۰ درجه چرخیده شود، تخلف در قوانین به حساب می آید، در این صورت بازیکنی که تخلف کرده است، مالکیت توپ را در زمین بازی از دست خواهد داد. در این صورت آن بازیکنی که تخلف نکرده است و نقش حریف را دارد می تواند توپ را بدست آورد و آن را روبروی آدمک‌ های ۵ نفره بگذارد و ادامه ی بازی را آغاز کند.

مقاله بهترین فوتبال دستی فضای باز مطالب مفیدی برای شما دارد .

تکان دادن میز در حین انجام بازی فوتبال دستی

طبق این قانون اگر بازیکنی عمدا و یا سهوا در حین انجام بازی میز را تکان دهد و باعث ایجاد اختلال در بازی شود و یا میز را کج کند و کجی میز در فرایند بازی تاثیر گذار باشد، متخلف شناخته می شود و در این صورت اگر یک بار این اتفاق افتاده باشد مالکیت توپ را از دست می دهد و مالکیت توپ به دست حریف می رسد. اما اگر این اتفاق دو بار پیش بیاید، در این صورت یک ضربه پنالتی برای حریف در مقابل میله ی آدمک سه نفره قرار می گیرد و این به ضرر بازیکن متخلف است.

برای یک استراحت عالی بعد از بازی خرید تاب ریلکسی می تواند انتخاب مناسبی باشد .


احترام گذاشتن به بازیکن حریف در بازی فوتبال دستی

قوانین دیگر که نقش بسیار مهمی در روند بازی دارد احترام گذاشتن است. اگر یکی از بازیکنان به هر دلیلی به حریف خود بی احترامی کند، این موضوع باعث می‌ شود تا هم در بازی اختلال پیش بیاید و هم بازیکن حریف ناراحت شود. در این صورت بازیکنی که بی احترامی کرده است، متخلف شناخته می شود. برای مجازات یک ضربه پنالتی برای بازیکن حریف در نظر گرفته می‌ شود و توپ حریف در مقابل میله ای که دارای سه بازیکن می باشد، قرار می گیرد. البته اگر این بی احترامی ادامه دار باشد و مجدد دوباره تکرار شود، در این صورت بازیکنی که توهین کرده است از طرف داور بازنده اعلام می شود.

 

کسب امتیازدر بازی فوتبال دستی

در هنگام بازی اگر حریف ضربه ای به توپ بزند و آن ضربه به توپ منجر به گل شود، اما اگر شدت این ضربه به حدی باشد که توپ به زمین بازگردد، در این صورت این ضربه گل محاسبه می شود. علاوه بر این باید بیان کنیم که امتیازات در مسابقات فوتبال دستی در هر ست ۵ تایی است. علاوه بر این باید بیان کنیم که اگر بازیکنی که در هر ست حداقل ست را برده باشد بازیکن برنده است.

اگر تمایل به تفریحی با حرکت کمتر دارید ما تاب ویلایی را به شما پیشنهاد می کنیم.

خطا در فوتبال دستی


در بازی فوتبال دستی هر عملی که برخلاف قوانین و مقررات باشد خطا به حساب می آید و کسی که خطا می کند تذکر و جریمه و اخطار می‌ گیرد. مثلاً اگر بازیکن بیش از اندازه توپ را نگهداری کند، این یک خطا به حساب می آید و علاوه بر این اگر بازیکن با رقیب خود صحبت کند و صحبت کردن آن باعث حواس پرتی رقیب شود خطا محسوب می شود. موارد دیگری مانند ترک کردن بازی بدون این که بازیکن تایم دریافت کند و برداشتن دست از روی میله فوتبال دستی خطا به حساب می آید و اگر بازیکن بنا بر عصبانیت و یا هر غرض دیگری ضربه میز بازی وارد آورد و یا اگر انگشت شست خود را بر روی میز بگذارد و این حرکت او باعث شود میز لرزشی احساس کند باز هم این حرکت خطا به حساب می آید.

اطلاعات کلی در مورد فوتبال دستی و خطاهای بازی

به همین علت بازیکنان باید به این موضوع توجه کنند که به هیچ عنوان دستان خود را مدت زمان بر روی میله هایی که توپ در اطرافشان نیست نگذارند. در واقع بازیکنان باید توجه کنند به هیچ عنوان نباید حرکتی را انجام دهند که باعث پرت شدن حواس طرف‌ مقابل شود، زیرا در این صورت این حرکات خطا محسوب می‌ شوند و بازیکن اخطار می‌ گیرد. علاوه بر این باید به این موضوع اشاره کنیم بازیکن در هنگام بازی فقط ۳۰ ثانیه زمان برای اعلام آمادگی خود برای بازی دارد. اگر در این بین بازیکن مقابل قبل از این که این ثانیه به اتمام برسد و حریف آمادگی خود را اعلام کند شروع به بازی کند، اخطار و تذکر دریافت می کند.

برای گرم کردن محیط بازی در فصل سرد از انواع بخاری فضای باز استفاده کنید .

اطلاعات کلی در مورد فوتبال دستی  و سبک های بازی فوتبال دستی

سبک بازی در فوتبال دستی به شش سبک دسته بندی شده است. سبک‌ ها نام کشورهایی است که به این بازی می پردازند. این سبک ها تفاوت اساسی با یکدیگر دارند‌ اما بعضی از این سبک در این بین ترکیبی از سبک های دیگر هستند.


سبک آلمانی فوتبال دستی

اول سبک آلمانی نام دارد. به این بازی در سبک آلمانی کیکر می گویند. در واقع در مورد این سبک باید بگویم که قدمت بسیار زیادی دارد. یکی از دشواری سبک کیکر سرعت بسیار زیاد آن است. علاوه بر این میز هایی که برای فوتبال دستی سبک کیکر استفاده می‌ شود، از جنس اکریلیک و شیشه است و آدمک ها و توپ آن از جنس شاخته تولید می شوند. در این بازی به علت این که قطعات لغزنده و لیز دارد، سرعت بازی بیشتر می شود. علاوه بر این میله های سبک آلمانی بسیار روان هستند. به همین علت کنترل توپ دشوار است. این موضوع باعث شده تا بازی سبک آلمانی یک بازی قدرتی به حساب آید.

 سبک آمریکایی فوتبال دستی

سبک دیگر سبک آمریکایی نام دارد. در سبک آمریکایی هدف بازی نگه داشتن توپ و کنترل آن است. علاوه بر این باید ضربه های هدفمند به توپ زده شود. در این بازی برخلاف فوتبال فوتبال دستی ایرانی به جای یک آدمک آدمک در جلوی دروازه سه قرار دارند و علاوه بر این باید بیان کنیم که میز هایی که در سبک آلمانی استفاده می شود، از جنس پلاستیک فشرده و مقاوم و از جنس چوب است.

سبک فرانسه فوتبال دستی


سبک دیگر سبک فرانسوی است. در سبک فرانسوی آدمک ها جنس فلز آلومینیوم تولید می شوند. علاوه بر این باید بیان کنیم که سبک فرانسوی نسبت به سبک آلمانی تفاوت های بسیار زیادی دارد. زیرا برخلاف سبک آلمانی بازی آرامتری است و در این سبک تو باید به طور کامل از خط دروازه عبور کند. در مورد توپ بازی در سبک فرانسوی باید بگویم که از جنس چوب پنبه گفته می‌ شود. میله های فوتبال دستی از نوع تلسکوپی است.

سبک جمهوری چک

سبک دیگر سبک جمهوری چک است. سبک جمهوری چک شباهت بسیار زیادی به سبک آمریکایی و سبک آلمانی دارد. علاوه بر این باید اضافه کنیم که این بازی هم مانند سبک آمریکایی بر حفظ تعادل توپ و ضربه هدفمند دلالت دارد. همچنین میله هایی که در فوتبال دستی سبک جمهوری چک به کار رفته است، به علت این که در آنها از بلبرینگ و یاتاقان استفاده نشده است، حرکت آنها بسیار سخت است.

سبک ایتالیایی

از آنجایی که سبک ایتالیایی شباهت بسیار زیادی به سایر سبک ها دارد، می توان گفت یک سبک ترکیبی است. در واقع کف میز فوتبال دستی در سبک ایتالیایی از جنس شیشه تولید شده است تا باعث سرعتی کردن بازی شود.

مطالب مرتبط با این موضوع :

تجهیزات بازی باغ و ویلا

تنوع کاربرد تجهیزات فضای باز

تجهیزات فضای باز

تماس با ما

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “اطلاعات کلی در مورد فوتبال دستی

  1. آیهان گفت:

    برای پر کردن اوغات فراغت راهای بسیاری ووجود دارد که یکی از آنها بازی کردن با فوتبال دستی میباشد که طرفداران زیادی هم دارد ودر همه جا میتوان استفاده کرد واز بازی لذت برد ،ما میتوانیم از سایت ویلاسازه ویا سوبیا این فوتبال دستی هارو سفارش بدیم و بازی لذت ببریم ،

  2. بازتاب: قوانین بازی فوتبال دستی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    بازی فوتبال دستی قوانین رسمی دارد که در قالب کتابچه و یا فایل راهنما در سایت فدراسیون به اشتراک گذاشته‌شده است. ما در این مقاله برخی از این قوانین را که باعث می‌شود یک بازی حرفه‌ای را تجربه کنید، معرفی خواهیم کرد؛ بنابراین اگر می‌خواهید به این ورزش مسلط باشید علاوه بر نیاز به تمرین بایستی به قوانین آن نیز احترام بگذارید.

    بسیاری از افراد فوتبال دستی را تنها در چرخاندن میله ها، ضربه زدن بوسیله آدمک ها و در نهایت وارد شدن توپ به داخل دروازه می دانند، اما فوتبال دستی در واقع ورزشی برای هماهنگی بین چشم و دست است. و برای تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه ای، تمرین زیاد، یادگیری تکنیک های عبور دادن توپ از میان آدمک های حریف، کنترل توپ، خلاقیت ذهنی و سرعت از لازمه های آن محسوب می شود. فوتبال دستی نیز همانند سایر ورزش ها دارای قوانین مخصوص خود است

دیدگاهتان را بنویسید