وبلاگ ویلاسازه

انواع باربیکیو و کاربردهایشان

باربیکیو3

 انواع باربیکیو و کاربردهایشان

باربیکیو و کباب پز ویلاسازه لذت یک خوراکی کبابی در کنار خانواده.

تجربه در امر آشپزی اثبات کرده که غذاهایی که بر روی آتش پخته شده، و یا روی باربیکیو کباب می شوند طعمی لذیذ تر و اصیل تر به خود می گیرند؛

به طوری‌ که می شود گفت این طعم تکرار نشدنی نیست و به‌ هیچ‌ عنوان غذاهای پخته‌ شده بر روی گاز و یا فر به این اندازه لذیذ نیستند.

استفاده از باربیکیو در تمامی کشورهای جهان طرفداران زیادی دارد به گونه ای که در بسیاری از نقاط مهمانی هایی برای استفاده از باربیکیو ترتیب می دهند که به آن باربیکیو پارتی می گویند.

و در کشور ما نیز از گذشته استفاده از منقل و کباب پز و بصورت کلی کباب طرفداران بسیار زیادی داشته و دارد.

با گذشت زمان و ترویج زندگی شهری و آیارتمانی، منقل ها و کباب پزها  که عمدتا با ذغال و هیزم کار می کردند و

مشکلات خود از قبیل دوده و خاکستر و دود زیاد و روشن کردن سخت ذغال و آماده سازی طولانی و … را داشتند،

جای خود را به انواع باربیکیو ها داده اند.

باربیکیو

حالا بریم به سراغ تعریف باربیکیو :

به نوعی کباب پز که در فضای باز مانند باغ، ویلا، بالکن و حیاط خلوت از آن برای طبخ غذا استفاده می شود، باربیکیو گفته می شود.

راه های مختلفی برای منبع تامین حرارت در باریکیو وجود دارد از جمله: زغال، اجاق گاز برقی یا گازی و چوب، که به صورت زغال داغ یا میله های برقی در باربیکیو وجود دارد.

دستگاه های باربیکیو یا کباب پز در انواع مختلفی بصورت کباب پز رومیزی، کباب پز ایستاده، کباب پز گازی، کباب پز برقی و کباب پز ذغالی وجود دارد.

فروشگاه مبلمان فضای باز ویلاسازه کلکسیونی از انواع باربیکیو ها و آتشدان های شیک و کاربردی می باشد.

بعضی از انواع ایستاده کباب پزها قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارند.

نوع برقی و گازی باربیکیو برای استفاده در مکان های سرپوشیده ای که در آن ها امکان اتصال به گاز یا برق وجود دارد و نوع ذغالی کباب پز برای استفاده در مکان های باز و مکان  هایی که در آن ها امکان تأمین انرژی به صورت دیگر وجود ندارد، مناسب تر می باشند.

پرکاربردترین نوع باربیکیو در جهان باربیکیو گازی بوده و عمده ترین سوختی که در طراحی و ساخت این نوع باربیکیو استفاده می شود، گاز مایع یا گاز شهری است و می توان گفت که برای خانه های امروزی استفاده از باربیکیو گازی مناسب تر می باشد، زیرا از این مدل باربیکیوها می توان در محیط هایی مانند حیاط، تراس و پشت بام با اطمینان خاطر استفاده نمود و چون نسبت به سایر باربیکیو ها راحت تر تمیز می شود، طرفدار بیشتری خواهند داشت. البته لازم به ذکر است که باربیکیو گازی می تواند جنس های مختلفی مانند آجری، سنگی، چدنی و استیل داشته باشد.

باربیکیو ذغالی

این مدل از باربیکیو جز، پر طرفدار ترین نوع باربیکیو بوده و آن هم به دلیل اینکه اکثر افراد علاقه زیادی به درست کردن کباب بر روی ذغال دارند و همین مسئله باعث شده باربیکیو ذغالی در شمار محبوب ترین باربیکیوها قرار بگیرید.

باربیکیوهای برقی

این نوع از باربیکیوها هم درست شبیه به نوع گازی خود هستند با این تفاوت که برای استفاده از آن ها حتماً باید به پریز برق دسترسی داشت. این یعنی برخلاف مدل گازی که امکان استفاده از کپسول های گاز و امکان استفاده از حالت متحرک در آن ها وجود دارد در این مدل به دلیل استفاده از انرژی الکتریکی، از قابلیت متحرک بودن آن ها تا حدودی گرفته می شود.

باربیکیو ذغالی و گازی

باربیکیو ذغالی و گازی یکی از گزینش هاي ایده آل برای حیاط ویلای شما محسوب می شود، چرا که این مدل چند منظوره می‌تواند تمام خواسته شما را فراهم آورد، این مدل را می توانید در فضای آلاچیق، پاسیو و یا حیاط خود قرار دهید و ظاهر آن را متحول کنید.

باربیکیو2

سایر نکات برای خرید باربیکیو :

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید باربیکیو باید به آن توجه کنید جنس بدنه باربیکیو می باشد. به جهت استفاده اغلب افراد از باربیکیو در محیط های باز مانند حیاط یا تراس که بعضا در مناطق مرطوب نیز می باشد.

جنس

جنس بدنه باربیکیو و ضدزنگ بودن و مقاومت آن در برابر رطوبت حایز اهمیت می باشد. در باربیکیو هایی که از بدنه آهنی استفاده می کنند به هنگام خرید به جهت قیمت پایینتر شاید برای مشتری جذاب تر باشند.

ولی با گذشت زمان و از بین رفتن زیبایی و بدظاهر شدن بدنه باربیکیو به خاطر زنگ زدگی و از بین رفتن تدریجی آن در گذر زمان عملا یک خرید ناموفق را بدنبال دارد و باعث خرید های مجدد و هزینه چندباره خواهد شد.

رنگ کوره ای الکترواستاتیک موجود در باربیکیوهای فروشگاه ویلاسازه، موجب دوام و طول عمر طولانی، افزایش مقاومت، استحکام و عدم تغییر حالت در برابر شرایط جوی می شود.

توجه

باربی کیو ویلاسازه8

باربی کیو و باربکو تولید شرکت ویلاسازه

باربیکیو باغی ویلایی ویلاسازه10

باربیکیو ویلایی سفارشی تولید شده در ویلاسازه

باربی کیو ویلاسازه7

باربی کیو و باربکو تولید شرکت ویلاسازه

باربیکیو باغی ویلایی ویلاسازه9

باربیکیو ویلایی سفارشی تولید شده در ویلاسازه

اما باربیکیوهایی که از برندهای معتبر هستند با استفاده از متریال هایی نظیر آلومینیوم یا استیل ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند ولی با گذشت زمان کیفیت و زیبایی خود را حفظ کرده و ارزش قیمت بالاتر خود را نمایان می سازند و از هزینه های چندباره برای تهیه دستگاه جدید جلوگیری می کنند.

رنگ کوره ای الکترواستاتیک موجود در باربیکیوهای فروشگاه ویلاسازه، موجب دوام و طول عمر طولانی، افزایش مقاومت، استحکام و عدم تغییر حالت در برابر شرایط جوی می شود.

همچنین استفاده از مواد مرغوب تر نظیر استیل برس خورده در بدنه باربیکیو علاوه بر ضدزنگ بودن با درخشندگی فوق العاده خود باعث زیبایی بیشتر و ظاهر لوکس محصول نیز می گردد و زیبایی دکوراسیون منزل یا ویلای شما را نیز دوچندان می نماید.

مورد دیگری که در زمان خرید باربیکیو اهیمت زیادی دارد جنس صفحه های گریل می باشند.

مهمترین عامل در طبخ مواد غذایی با باربیکیو حرارتی است که صفحه گریل در خود نگه می دارد و باعث طبخ غذا بدون شعله مستقیم می شود.

باربیکیوهای ارزان قیمت معمولا از صفحه های آهنی با روکش لعابی یا تفلون استفاده می کنند که با مرور زمان و استفاده از آنها، حرارت باعث سوختن روکش لعاب یا تفلونی شده و روکش بصورت پوسته پوسته می شود و می ریزد و باعث ظاهر نامناسب صفحه می شود.

همچنین با از بین رفتن روکش کم کم زنگ زدگی صفحه گریل آغاز می گردد که همین زنگ زدگی به مواد غذایی نیز منتقل می شود که کاملا مضر بوده و همچنین باعث از بین رفتن تدریجی صفحه گریل می شود.

پس اطلاعات کافی و صحیح از محصول مورد نظر برای خرید، بما در خرید بهتر کمک کرده و باعث حفظ سرمایه هم می شود.

 سوالات متداول

کدام باربیکیو برای تراس و بالکن مناسب است ؟

تراس و بالکن از جمله مکان هایی هستند که دارای فضای کوچکی می باشند . در بسیاری از منازل آپارتمانی تراس منزل یک حیاط کوچک به شمار می رود . طبیعی است که وسایلی با ابعاد کوچک باید در بالکن قرار گیرند . باربیکیو های دیواری می‌توانند یک انتخاب مناسب برای تراس منزل باشند .

 

بهترین نوع باربیکیو برای حیاط منزل کدام است ؟

بسیاری از انواع باربیکیو را می‌توانید در حیاط منزل مورد استفاده قرار دهید . اگر می‌خواهید باربیکیو خود را در تمام فصول سال مورد استفاده قرار دهید . بهتر است از یک باربیکیوی سایه بان دارد استفاده کنید.

 

باربیکیو ذغالی بهتر است یا گازی ؟

هر کدام از انواع باربیکیو ویژگی‌های خاص خود را دارند . اگر زمان برای شما اهمیت زیادی دارد . بهتر است از باربیکیو گازی استفاده کنید . اما برای اینکه غذای شما طعم بهتری داشته باشد می توانید از باربیکیو ذغالی استفاده کنید . همچنین دسترسی شما به زغال و یا گاز می‌تواند تعیین کننده نوع کباب پز شما باشد .

 

باربیکیو فلزی بهتر است یا سیمانی ؟

کباب پزهای سیمانی از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند . اما بسیاری از این محصولات قابلیت جابجایی بسیار پایینی دارند . حتی برخی از انواع باربیکیو های سیمانی به صورت ثابت می باشند . در حالیکه کباب پز فلزی به آسانی قابل جابجایی میباشد .

دیگر محصولات ویلاسازه

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب ویلایی،تاب ریلکسی،بخاری فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گل،سایه بان چتری و …. نیز تولید میکند.ویلاسازه در کنار فروش تکی  برای همکاران عزیز نیز به صورت عمده محصولات خود را ارئه میکند(فروش عمده تاب ریلکسی).

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “انواع باربیکیو و کاربردهایشان

  1. آی تی گفت:

    مقاله کاملی بود

    1. اعظم گفت:

      باربیکیو ها انواع مختلفی دارن برای کسانی که امکان استفاده از باربیکیو ذغالی وجود نداره میتونن از نوع گازی یا برقی اون استفاده کنن ولی خوب همونطور که میدونیم طعم غذاهایی که با ذغالی پخته وکباب میشن خیلی مطلوب تر وخوش طعم تر هست وباید توجه داشت که نسبت به مکانی که میخایم باربیکیو رو قرار بدیم باربیکیو مناسب رو انتخاب کنیم که ویلاسازه میتونه بهتون کمک کنه تا هم نسبت به مکان قرار گیری وهم نسبت به بودجه شما باربیکیو تون رو انتخاب وبه راحتی از سایت شون خرید کنین

  2. بازتاب: روش تهیه ماهی کبابی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: هزینه خرید باربیکیو چقدر است؟ - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. بازتاب: نکاتی برای خرید باربیکیو دیواری - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  5. بازتاب: نکات طلایی برای خرید باربیکیو گازی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  6. بازتاب: نکاتی برای خرید باربیکیو آپارتمانی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  7. بازتاب: ویژگی های منقل کبابی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  8. azari_kiz گفت:

    پرکاربردترین نوع باربیکیو در جهان باربیکیو گازی می باشد و عمده ترین سوختی که در طراحی و ساخت این نوع باربیکیو استفاده می شود، گاز مایع یا گاز شهری است و می توان گفت که برای خانه های امروزی استفاده از باربیکیو گازی مناسب تر است، زیرا از این مدل باربیکیوها می توان در محیط هایی مانند حیاط، تراس و پشت بام با اطمینان خاطر استفاده نمود و چون نسبت به سایر باربیکیو ها راحت تر تمیز می شود، طرفدار بیشتری خواهند داشت. البته شایان ذکر است که باربیکیو گازی می تواند ساختارهای مختلفی مانند آجری، سنگی، چدنی و استیل داشته باشد.
    این مدل از باربیکیو جز، پر طرفدار ترین نوع باربیکیو بوده و دلیل آن هم این است که اکثر افراد علاقه زیادی به درست کردن کباب بر روی ذغال دارند و همین مسئله باعث شده باربیکیو ذغالی در شمار محبوب ترین باربیکیوها قرار بگیرید. اما شایان ذکر است که در زمان خرید باربیکیو ذغالی باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید خرید مناسبی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید