وبلاگ ویلاسازه

انواع رنگ صنعتی

رنگ روغنی

انواع رنگهای صنعتی و کاربرد آن

رنگ پودری

 

 

در این مقاله میخوایم در مورد رنگ کوره ایی و رنگ صحبت کنیم.محصولات ویلاسازه با بهترین رنگهای کوره ایی رنگ آمیزی میشن.اینکه این رنگها چه فرقهایی با هم دارند بسیار جالبه.ولی با این حال رنگ کوره ای یکی از بهترین رنگهای صنعتی بازار است که محصولات ویلاسازه با این رنگ رنگ امیزی میشن.کلیه مبلمان فضای باز ،تابهای فضای باز،کباب پز و ……

صندلی تابی تولید شده در ویلاسازه نیز با رنگ کوره ایی بسیار مقاوم رنگ آمیزی شده و با الیاف ابریشمی بافته میشود.

رنگ یکی از محصولات پرکاربردترین انواع صنایع مختلف می باشد ، که می‌تواند بر حسب نیاز ویژگی های مختلفی داشته باشد . رنگ دارای تنوع بسیار بالایی می باشد ، که همین تنوع باعث کاربرد فراوان این محصول شده است . صنعت رنگ در طی سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است ، که به شاخه‌های متعددی تقسیم می‌شود .

رنگهای صنعتی یکی از شاخه‌های اصلی صنعت رنگ می باشد ، که دارای تنوع بسیار بالایی می باشد . رنگهای صنعتی عمدتاً به عنوان پوشش قطعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند . البته می توان از رنگ های صنعتی برای زیبایی و ظاهر محصولات نیز استفاده کردم ، اما اولویت اول در استفاده از رنگ های صنعتی ایجاد پوشش می باشد . این پوشش می تواند قطعات را در برابر عوامل مختلفی همچون زنگ زدگی و یا ساییدگی محافظت کند . همچنین رنگ صنعتی می‌تواند محافظی در برابر واکنشهای شیمیایی باشد .

یکی دیگر از انواع رنگ ها ، رنگ های ساختمانی می باشند . برخلاف رنگهای صنعتی که عمدتاً به عنوان پوشش استفاده می شوند ، رنگ های ساختمانی بیشتر برای ایجاد تنوع و زیبایی استفاده می‌شوند . البته این بدان معنا نیست که رنگ های ساختمانی خاصیت پوششی نداشته باشند ، اما اولویت اصلی در این نوع رنگ ها زیبایی ظاهری می باشد . رنگ های ساختمانی نیز همانند رنگ های صنعتی دارای تنوع زیادی هستند .

یکی دیگر از انواع مختلف رنگ ها در  صنایع لوازم آرایشی استفاده می‌شود . این دسته از رنگها به لحاظ ساختار و کاربرد شباهت زیادی ، به رنگ های استفاده شده در صنعت نوشت افزار دارند . اما باید تا جای ممکن مواد زیان آور از رنگ حذف شوند ، به دلیل اینکه این مواد در تماس مستقیم با اجزای مختلف بدن و به خصوص صورت هستند .

رنگ روغنیتفاوت رنگ های صنعتی و رنگ های ساختمانی

شاید به لحاظ ظاهری رنگ های صنعتی و ساختمانی تفاوت زیادی با هم نداشته باشند . اما به لحاظ ساختار و کاربرد تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند . همانگونه که گفته شد یکی از عمده ترین تفاوت های رنگ های صنعتی و ساختمانی ، نوع کاربرد این محصولات می باشد . رنگهای صنعتی عمدتاً به عنوان پوشش استفاده ، در حالی که رنگ های ساختمانی برای ایجاد زیبایی در قسمت های مختلف از ساختمان استفاده می شوند .

یکی دیگر از تفاوت های رنگ های صنعتی و رنگ های ساختمانی ، تنوع این محصولات در مقایسه با یکدیگر می باشد . به دلیل تنوع زیادی که در قطعات صنعتی وجود دارد ، رنگ های صنعتی نیز از تنوع بالایی برخوردار هستند . اما مصالح استفاده شده در ساختمان ها دارای تنوع کمتری هستند ، به همین جهت تنوع رنگهای ساختمانی نیز کمتر می باشد .

رنگ های صنعتی و ساختمانی در کنار تفاوت‌های زیادی که دارند ، دارای نقاط مشترکی نیز هستند . یکی از این نقاط مشترک در رنگهای صنعتی و ساختمانی وجود دارد ، استفاده از چند لایه رنگ می باشد . در واقع رنگ های صنعتی و ساختمانی از دو قسمت مختلف تشکیل می شوند ، قسمت زیرین که آستر نامیده می شود ، و رنگی که بر روی آستر مینشیند رویه نامیده می شود . رنگهای ساختمانی تنوع بالایی در قسمت رویه دارند ، در حالیکه در رنگ های صنعتی این تنوع مربوط به قسمت آستر می باشد . به دلیل اینکه زیرسازی در قطعات صنعتی دارای اهمیت بالایی میباشد ، همچنین قطعات صنعتی از مواد اولیه مختلفی تشکیل می شوند . که هر قطعه به آستر بخصوصی نیاز دارد که دارای ویژگی های خاصی باشد .

انواع رنگ های صنعتی

رنگهای صنعتی تنهایی بسیار بالایی دارند که اگر بخواهیم آنها را توضیح دهید ، در یک مطلب چند صفحه ای این امکان وجود ندارد . به همین دلیل برخی از رایج‌ترین رنگ های صنعتی را معرفی ، و کاربرد هریک از آنها را برای شما شرح خواهیم داد . رنگ های صنعتی می توانند در حالت های مختلفی مانند پودری ، خمیری یا مایع باشند . هر کدام از این نوع رنگ ها دارای ویژگی هایی می باشند ، که برای کاربرد خاصی مناسب می باشند . رنگ های صنعتی برای پوشش سطوح مختلفی مانند فلزات ، چوب ، شیشه ، انواع پلاستیک و غیر مورد استفاده قرار . به همین دلیل این نیاز وجود دارد که تنوع بالایی در این محصولات وجود داشته باشد .

مهمترین اجزای تشکیل دهنده رنگ های صنعتی سه عنصر اصلی می باشند شامل : رنگدانه ، اتصال دهنده و حلال میباشد . هر کدام از این عناصر دارای کاربرد بخصوصی میباشد ، که مکمل همدیگر می باشند . رنگدانه در واقع قسمت اصلی رنگ می باشد که دارای تنوع بالایی می باشد . همچنین رنگدانه ها دارای ویژگی و جنس متفاوتی می باشند . از مهمترین نوع رنگدانه ها می توان به رنگدانه های فلزی ، رنگدانه های مرواریدی ، رنگدانه های نفوذی و رنگدانه های سمی اشاره کرد .

عنصر بعدی اتصال دهنده ها می باشند ، همانگونه که از اسم این مواد پیداست باعث چسبندگی رنگدانه ها به سطوح می شوند . از جمله معروفترین اتصال دهنده هایی که برای رنگ استفاده می شود می توان به انواع رزین که شامل : رزینهای اپوکسی ،رزین های اکریلیک ، رزینهای آلکید و رزین های پلی استر اشاره کرد .

رنگ روغنیرنگ پلی اورتان

رنگهای پلی اورتان دارای مقاومت بسیار بالایی هستند ، که می‌توانند پوششی عالی بر روی سطوح ایجاد کنند ‌. یکی از ویژگی های رنگ پلی اورتان به وجود آوردن سطحی براق و بدون خش می باشد . رنگ پلی اورتان می‌تواند به عنوان پوشش رویه ، برای قطعاتی که باید کاملاً صاف و بدون خش باشند مورد استفاده قرار گیرد . رنگ های پلی اورتان کاربرد زیادی در نیروگاه های هسته ای و همچنین صنایع کشتی سازی دارند . پوشش پلی اورتان دارای دو دسته اصلی می باشد که شامل آلیفاتیک و معطر می باشد .

رنگ پودری و کوره اییرنگ اپوکسی

ضخامت بالای رنگ اپوکسی این قابلیت را ایجاد می‌کند ، که مقاومت بالایی در برابر ساییدگی داشته باشد . این ویژگی باعث می شود تا از پوشش های اپوکسی ، برای انواع کفپوش در مکان های صنعتی و تجاری استفاده شود . کفپوش های اپوکسی می تواند تا حدود زیادی در برابر ضربات مختلف مقاوم باشند .

یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده در رنگهای اپوکسی ، مقاومت بسیار بالای آنها در برابر حرارت می باشد . یک پوشش اپوکسی می‌تواند در برابر حرارتی در حدود ۱۴۰۰ درجه مقاوم باشد .

از پوشش های اپوکسی می توان در تاسیسات نیروگاه های هسته ای ، تاسیسات زیر آب و همچنین صنایع تصفیه آب استفاده کرد . همچنین می‌توان از این پوشش ها برای ساخت انواع کفپوش های صنعتی و تجاری استفاده کرد .

 

رنگ کوره ای

رنگ کوره ای یکی از انواع مختلف رنگ های صنعتی می باشد ، که کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد . رنگهای کورهای عمدتاً در دو حالت پودری و مایع موجود می باشند ، که هر کدام از آنها دارای ویژگی هایی می باشد . اما به لحاظ کیفیت و مقاومت رنگ پودری کمی بهتر از رنگ مایع می باشد .

رنگ کوره ای که به رنگ کوره ای الکترواستاتیک نیز معروف می باشد ، روش به خصوصی برای رنگ آمیزی قطعات دارد . به عنوان مثال در روش رنگ آمیزی رنگ پودری ، رنگدانه ها به وسیله یک جریان مغناطیسی بر روی سطوح می چسبند . سپس قطعات در داخل یک کوره قرار می گیرند ، و در دمای مخصوصی پخته می‌شوند . دمای پخت رنگ می تواند با توجه به نوع رنگ و همچنین کاربرد آن ، متفاوت و متغیر باشد .

رنگ کوره ای کاربرد زیادی در صنایع مختلف مانند صنایع لوازم خانگی ، همچنین صنایع خودروسازی دارد . از رنگ کوره ای فقط برای رنگ آمیزی فلزات می توان استفاده کرد ، به دلیل اینکه سایر قطعات در داخل کوره تغییر شکل داده و یا آتش می گیرند .

رنگ کوره ای مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ آب و همچنین ضربه دارد . امروز از رنگ کوره ای برای ایجاد پوشش بر روی فلزات مختلف استفاده می‌شود . این فلزات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند .

رنگ کورهای دارای سختی و چسبندگی بسیار بالایی می باشد ، که موجب می شود مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت داشته باشد . رنگهای کوره ای دارای ثبات رنگ بالایی می باشند ، که میتوانند براقیت خود را تا مدت زیادی حفظ کنند .

 

کاربرد رنگ کوره ای در صنعت مبلمان فضای باز

صنعت مبلمان فضای باز یکی از صنایع نوپا و جدید می باشد ، به سرعت در حال بزرگ شدن و رشد می باشد . در صنعت مبلمان فضای باز از قطعات فلزی زیادی استفاده می‌شود ، این قطعات به صورت دائمی در معرض عوامل مختلفی همچون رطوبت و هوا قرار دارند . این عوامل در بلندمدت باعث خوردگی و زنگ زدگی قطعات مختلف فلزی می شوند . زنگ زدگی قطعات فلزی علاوه بر اینکه شکل ظاهری محصولات را خراب می کند ، می‌تواند تا حدود زیادی عمر مفید قطعات را نیز کاهش دهد . به همین دلیل باید از پوشش مناسبی برای قطعات فلزی استفاده کردم . رنگ کوره ای یکی از رنگ های صنعتی فوق العاده ، برای ایجاد پوشش بر روی قطعات فلزی می باشد .

همان گونه که گفته شده رنگ کوره ای می تواند در دو حالت مایع و پودری باشد . امروزه عمدتاً از رنگ پودری در صنایع مختلف استفاده می شود ، که دلیل آن مقاومت و کیفیت بالاتر رنگ پودری میباشد .

در گذشته از انواع روش های سنتی برای رنگ آمیزی قطعات ، در صنعت مبلمان فضای باز استفاده می‌شد . این رنگ آمیزی علاوه بر زمان زیادی که صرف آن می‌شود ، از مقاومت پایین‌تری نیز برخوردار می باشد . به صورتی که در اثر خراشیدگی و ضربات کوچک می تواند به آسانی از بین برود . اما رنگ کوره ای دارای مقاومت بسیار بالاتری می باشد ، که می‌تواند در برابر ضربات و همچنین نفوذ آب مقاوم باشد .

یکی دیگر از ویژگی های رنگ کوره ای حفظ درخشندگی رنگ برای مدت طولانی می باشد . همچنین رنگ کوره ای در برابر شوینده های مختلف و واکنش های شیمیایی مقاوم می باشد . به همین دلیل برای استفاده در صنعت مبلمان فضای باز فوق العاده می باشد .

 

 

استفاده از رنگ کوره ای در محصولات ویلا سازه

گروه تولیدی ویلا سازه یکی از اولین تولیدی هایی بود ، که برای رنگ آمیزی محصولات خود از رنگ کوره ای استفاده کرد .

امروزه تولیدی ویلا سازه برای تمام محصولات فلزی خود ، از رنگ پودری کوره ای الکترواستاتیک استفاده می کند . این ویژگی باعث می شود تا محصولات تولید شده ویلا سازه ، دارای کیفیت و همچنین مقاومت قابل توجهی باشند . ویلا سازه برای محصولات خود از بهترین نوع رنگ پودری استفاده می کند .

تمام قطعات فلزی تولید شده در ویلا سازه کاملاً در برابر نفوذ آب مقاوم می باشند ، و می توانید برای سالیان طولانی این محصولات را مورد استفاده قرار دهید .

گروه تولیدی ویلا سازه یکی از تولید کنندگان پیشرو ، در صنعت تجهیزات ویلایی و مبلمان فضای باز می باشد . این شرکت همیشه سعی داشته تا همگام با تکنولوژی و طراحی روز دنیا حرکت کند . که نتیجه آن تولید محصولات انحصاری و فوق العاده می باشد ، که باعث محبوبیت روز افزون این برند شده است .

 

سوالات متداول انواع رنگ صنعتی

 

بهترین نوعی رنگ صنعتی برای قطعات فلزی کدام است ؟

رنگ های زیادی وجود دارد که می توانید برای رنگ آمیزی قطعات فلزی از آنها استفاده کنید . اگر اولویت شما مقاومت و کیفیت رنگ می باشد بهتر است از رنگ کوره ای یا همان رنگ الکترواستاتیک استفاده کنید . رنگ الکترواستاتیک یکی از بهترین انواع رنگهای صنعتی می باشد . این رنگ برای رنگ آمیزی قطعات فلزی بسیار مناسب و ایده آل می باشد . مقاومت بالا در برابر ضربه و همچنین استحکام در برابر خراشیدگی از جمله ویژگی‌های مهم در مورد رنگ کوره ای به شمار می رود .

 

رنگ پودری چه ویژگی هایی دارد ؟

رنگ پودری یکی از انواع رنگهای کوره ای میباشد . در واقع رنگ کوره ای الکترواستاتیک به دو نوع رنگ پودری و رنگ مایع تقسیم می شود . رنگ پودری کاربرد بسیار بیشتری در مقایسه با رنگ مایع دارد . رنگ پودری سطح پوشش یکدست تری دارد و کار با آن بسیار آسان تر می باشد . همچنین تولیدی های زیادی در سطح کشور اقدام به تولید انواع رنگ پودری می کنند که این موضوع امکان دسترسی به رنگ پودری را افزایش میدهد . موضوع دیگر این است که رنگ پودری در مقایسه با رنگ مایع از قیمت پایین تری برخوردار میباشد . همچنین هزینه راه اندازی رنگ کوره ای پودری در مقایسه با نوع مایع آن بسیار پایین تر می باشد .

 

رنگ های صنعتی چه کاربرد هایی دارند ؟

رنگهای صنعتی معمولاً برای قطعات و محصولات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند . رنگ های صنعتی در مقایسه با رنگ های معمولی از استحکام بیشتری برخوردار هستند . همچنین رنگ های صنعتی می توانند زیبایی و کیفیت خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند . رنگ های صنعتی را نمی‌توان  بدون استفاده از ابزارهای خاص مورد استفاده قرار داد . به عنوان مثال شما برای رنگ کورهای نیاز به یک سری وسایل و تجهیزات از جمله کوره و همچنین دستگاه رنگ پاش دارید .

 

از چه رنگهایی میتوان برای مبلمان ویلایی استفاده کرد ؟

مبلمان ویلایی و همچنین مبلمان فضای باز از جمله محصولاتی هستند که نیاز به رنگ آمیزی دارند . رنگ استفاده شده برای مبلمان ویلایی علاوه بر اینکه موجب زیبایی محصول میشود . باید نقش یک محافظ را برای مبلمان فضای باز را داشته باشد . به همین دلیل به جای استفاده از رنگ های معمولی برای رنگ آمیزی مبلمان فضای باز از رنگ های صنعتی مانند رنگ الکترواستاتیک استفاده می شود . رنگ کوره ای یکرنگی ایده آل برای استفاده در مبلمان فضای باز فلزی می باشد .

 

 

 

 

دیگر محصولات ویلاسازه

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب ویلایی،تاب ریلکسی،بخاری فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گل،سایه بان چتری و …. نیز تولید میکند.ویلاسازه در کنار فروش تکی  برای همکاران عزیز نیز به صورت عمده محصولات خود را ارئه میکند(فروش عمده تاب ریلکسی).

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

 

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “انواع رنگ صنعتی

  1. وحید گفت:

    استفاده از رنگ مرغوب برای محصولات فلزی خیلی مهمه چون ماها که تو شمال هستیم به خاطره رطوبت وبارندگیه زیاد خیلی از وسایلایی که میخریم متاسفانه زنگ میزنه ولی تازگیا از سایت ویلاسازه باربیکیو وتاب خریدیم که به خاطره رنگ کوره ای که استفاده شده برای وسایلا مقاومتشون رو زیاد کرده

  2. azari_kiz گفت:

    شناخت درست ویژگی‌های رنگ صنعتی به شما کمک می‌کند تا بهترین خرید ممکن را در این زمینه تجربه کنید. به‌طور کلی ویژگی‌های زیادی در این محصول وجود دارد که در راهنمای خرید رنگ صنعتی هم به آن اشاره می‌شود. میزان استحکام رنگ صنعتی بسیار بالاست و در اثر عوامل محیطی دچار صدمه نمی‌شود. از همین رو شما می‌توانید بعد از رنگ کردن تا سال‌ها از انجام کار دوباره بی‌نیاز شوید. همچنین قدرت چسبندگی این رنگ‌ها نسبت به سایر موارد موجود در بازار بیشتر است
    رنگ‌ صنعتی با رنگ ساختمانی در ترکیبات و کاربرد تفاوت‌هایی کلی با یکدیگر دارند. رنگ صنعتی همان‌طور که از نامش پیداست کاربردهای صنعتی داشته و از این دسته رنگ‌‌ها برای جلوگیری از خوردگی در لوله‌های فولادی استفاده می‌شود.
    کارایی اصلی این رنگ‌ها افزایش عمر مفید تجهیزات صنعتی است.

    از همین‌رو از انواع رنگ صنعتی در صنعت ساخت و ساز، کشاورزی یا صنایع خودروسازی استفاده می‌شود. مهم‌ترین تفاوت میان رنگ‌های صنعتی و ساختمانی در کاربرد آن‌ها است. از انواع رنگ‌های ساختمانی برای رنگ آمیزی و زیباسازی محیط‌های ساختمانی و مسکونی استفاده می‌شود و اهداف حفاظتی در درجه دوم قرار می‌گیرد.

    درحالی‌که هدف اصلی استفاده از رنگ‌های صنعتی حفاظت از تجهیزات و ابزارهای صنعتی مختلف است.

    رنگ صنعتی دارای دو جزء پایه رنگ و هاردنر یا سخت کننده است. هنگام خرید رنگ صنعتی این دو جزء به صورت مجزا به فروش می‌رسند و خودتان باید آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید