وبلاگ ویلاسازه

ایده های جذاب برای ویلا

دکوراسیون ویلا

دکوراسیون باغ با ویلاسازه

 

 

اگر از ما بپرسید، بهترین نوع پروژه دستی و خانگی، نوعی است که به یکی دیگر از سرگرمی های شما مرتبط می شود.  ایجاد وسیله ای بسیار مفید که موجب شود از فعالیت دیگری که دوستش دارید بیشتر لذت ببرید، یکی از رضایت بخش ترین احساسات است! اکنون که در میانه تابستان قرار داریم، سر و سامان دادن دوباره باغ حیاط یا ویلا فکر خیلی ها را به خود مشغول کرده است. اگر به دنبال ایده هایی هستید که علاوه بر مرتب و منظم کردن گیاهان باغ خود، فضای باغ را به مکانی راحت برای نشستن و لذت بردن از یک کتاب خوب، همراهی دوستان، یا لذت بردن از کوکتل خود در یک عصر گرم نیز تبدیل کند، این مقاله کاملا مناسب شماست. شرکت ویلاسازه با انواع محصولات متنوع، یکی از بهترین گزینه ها برای خرید و افزودن زیبا ترین وسایل سرگرمی و کاربردی به باغ و یا حیاط شما است. توصیه ما این است که در کنار بررسی این لیست الهام بخش حتما سری نیز به محصولات ویلاسازه بزنید.

 

اگر شما نیز مانند ما بسیار مشتاق این 15 ایده و طرح هستید هر چه سریع تر بررسی آن ها را شروع کنید!

.1 نیمکت گرد در اطراف درخت

 

آیا سابقه کار با چوب را دارید و کار کردن با آن برای شما راحت است و به دنبال چالش جدید هستید؟ آیا به دنبال راه های خلاقانه برای ایجاد فضای نشیمن زیبا در حیاط خود بوده اید اما باید آن درخت بزرگ و قدیمی خیره کننده را که درست در وسط باغ است را نیز در نظر بگیرید؟ در این صورت ما فکر می کنیم شما از ایده نیمکت گرد که درست در اطراف تنه درخت ساخته شده است، لذت ببرید. این نیمکت چوبی ساده بدون این که کوچک ترین ضرری به درخت برساند، یک مکان بسیار شیک و زیبا را به حیاط خانه شما اضافه می کند. جزییات نحوه ساخت این نیمکت فوق العاده را می توانید در لینک زیر ببینید.

نیمکت چوبی ویلاسازه

.2 حصار چوبی در اطراف کولر

 

تهویه هوای مطبوع در تابستان یک چیز فوق العاده است، اما دستگاهی که این کار را انجام می دهد و بیرون از خانه شما قرار دارد، معمولا دارای اندازه بزرگ و قابل توجهی است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به ظاهر و زیبایی فضای باغ خود اهمیت زیادی می دهید و ترجیح می دهید یک کولر خاکستری رنگ بزرگ در وسط باغ ظاهر آن را خراب نکند، حصار کشی با چوب در اطراف آن یک روش ساده برای پوشاندن این دستگاه است.  ظاهری که کمی شبیه کلبه به نظر می رسد، زیبایی چشم نوازی به باغ شما می بخشد. ساخت این جعبه مشبک بسیار ساده است و چند ورقه چوب و اندکی زمان و کمی مهارت در کار با چوب کافیست تا به آسانی این ایده را اجرا کنید.

حصار چوبی ویلاسازه

.3 گلدانی برای کاشت گیاهان همراه با حمام پرندگان

 

آیا فضای محدودی برای تزیینات اضافی در باغ خود دارید، اما در انتخاب بین یک گلدان زیبا برای گلهای مورد علاقه خود و حمام پرندگان کوچک دوست داشتنی مشکل دارید، با اجرای این طرح دیگر مجبور به انتخاب نیستید! این طرح لایه های جداگانه برای هر دو را به طور همزمان دارد. شما فقط با داشتن دو گلدان پلاستیکی با سایز های مختلف می توانید این طرح را بسازید. آموزش تصویری جز به جز این ایده را در لینک زیر ببینید.

.4 سیستم آبیاری با استفاده از آب باران گیاه

 

آیا در مکانی زندگی می کنید که در بهار بارندگی زیادی دارد، اما گاهی اوقات در تابستان اخطارهای کم آبی اعلام می شود؟ آیا همیشه نگران گیاهان خود در گرم ترین روزها هستید اما در کنار آن می خواهید تا جایی که امکان دارد در مصرف آب صرفه جویی کنید؟ در این صورت ساختن چیزی شبیه به این سیستم با آب باران پروژه ای ایده آل برای شما است. این طرح به شما این امکان را می دهد که آب طبیعی را در هنگام بارندگی به طور خاص برای گیاهان ذخیره کنید تا زمانی که نیاز دارید بدون احساس گناه به خاطر دهیدراته نگه داشتن آنها از این منبع آب استفاده کرده و آن ها را آبیاری کنید. شما به ظرف یا وسیله ای برای جمع آوری آب باران از سقف، لوله های انتقال دهنده و مخزن هایی جهت نگهداری این آب نیاز دارد. ممکن است ساخت آن کمی پیچیده به نظر برسد ، اما با توجه به مزایای بی شمار آن، کار چندان سختی نیست!

.5 رنگ کردن نیمکت های ساده

 

اگر شما علاقمند به تهیه صندلی هایی هستید که ساخت آنها آسان باشد ولی فکر این که محصول نهایی چقدر ساده بنظر می رسد شما را دودل می کند، ایده این شماره می تواند پیشنهاد خوبی برایتان باشد. رنگ آمیزی یک محصول یکی از مهم ترین عنصر های شکل نهایی یک محصول است. ایده رنگ کردن هر تکه چوب به یک رنگ و به سبک رنگین کمانی یک پیشنهاد عالی برای این مشکل است.

.6 لوستر شمع در فضای باز

 

یک شب تابستانی با نسیم ملایم در باغ با وجود روشنایی چند شمع بسیار دلپذیرتر می شود. مطمئناً شما می توانید شمع ها را روی میز و در کنار چای های خود قرار دهید، اما چرا کمی خلاقانه عمل نکنید؟ شما می توانید با استفاده از یک سبد و چند تکه آویزه تزیینی، یک لوستر مخصوص به خود را بسازید و لذت استراحت با نور شمع در آرامش شب را بچشید.

.7 سنگ فرشی در میانه باغ

 

آیا باغ شما دارای چند بخش مجزاست که باید به طور مداوم میان آن ها رفت و آمد کنید اما در مکانی زندگی می کنید که زیاد باران می بارد و دوست ندارید گل و لای حاصل از باران کفش های شما را در این حین کثیف کند؟ در این صورت، اختصاص بخشی از حیاط به عنوان مسیری سنگی بین این مناطق ایده خوبی است !به نظر می رسد یک پروژه زمان بر است و مطمئناً هزینه بیشتری نسبت به سایر ایده های این لیست نیاز دارد. اما با این کار جلوه بسیار زیبایی به باغ خود می بخشید که مسیر را برای پیاده روی بسیار مطلوب و دلنشین می سازد.

 

سنگ فرش ویلا

.8 گلخانه با پنجره کوچک بازیافت شده

 

شاید شما علاقه زیادی به بازیافت و بازسازی مواد قدیمی به منظور استفاده دوباره از آن ها را دارید و به دنبال پروژه ای هستید که تجربه تازه ای را برایتان به ارمغان آورد ایده کاشت گیاهان گلخانه ای را دنبال کنید. چند تکه آجر و پنجره های قدیمی که از بازسازی خانه به جا مانده اند و در گاراژ خانه خاک می خورند، مواد مورد نیاز برای شروع کارند. این پنجره ها به نور و گرمای خورشید بدون همراه داشتن مواد مضر برای گیاهان حساس اجازه ورود می دهند.

 

.9 تاب ویلایی

 

اگر هنوز به دنبال این هستید که از عضلات خود را کار بکشید و با استفاده از مهارتهای نجاری خود یک فضای نشیمن زیبا در باغتان ایجاد کنید، اما درخت شما، در حالی که محکم و پر از شاخه های ضخیم است، در موقعیتی قرار نگرفته است که بتوان یک نیمکت را در تمام اطراف ساخت، ما برایتان پیشنهاد دیگری داریم. با ساخت یک تاب چوبی دوست داشتنی، از شاخه های بزرگ آن استفاده کنید و فضای دلنشینی را برای استراحت و یا صحبت با دوستان خود ایجاد کنید.

تاب ویلایی

تاب باغی چوبی دست ساز

.10 میز باغ پالت

 

در مجموعه ایده هایی که به بازیافت و بازسازی اشیا قدیمی مرتبطند، استفاده از پالت ها که به تازگی بسیار رواج یافته اند، بسیار خلاقانه هستند.  اگر بعد از ساختن نیمکت، به دنبال میزی برای آن هستید، پیشنهاد ما این میز بسیار زیبا و شیک ساخته شده از پالت است. زیرا علاوه بر زیبایی ظاهری خاص، دارای یک باغ کوچک واقع در مرکز خود است.

 

.11 پیاده رو باغ با چوب پالت

 

آیا دوست دارید که در برخی از نقاط باغ خود وسیله هایی با چوب پالت بسازید اما مطمئن نیستید که فضا خالی برای یک میز درست شده از پالت داشته باشید؟ آیا ایده ساخت مسیری در میانه باغ توجهتان را جلب کرده اما طرح مسیر سنگی چندان متناسب سبک شما نیست؟در این صورت حتما طرح مسیر پیاده روی با چوب های پالت را امتحان کنید. تصاویر موجود در لینک زیر نشان می دهد که چگونه از تخته های چوبی جدا شده از بالای پالت برای ایجاد یک پیاده روی زیبا از یک قسمت باغ به قسمت دیگر استفاده کنید.

 

.12 نگهدارنده ابزار باغبانی با پالت چوبی

 

در صورتی که علاقمند به ایده ساختن وسیله ای از پالت چوبی هستید اما هنوز به یک طرح مورد پسند نرسیده اید، در اینجا ایده دیگری برای شما وجود دارد !هر باغبان به مکانی برای نگهداری وسایل خود نیاز دارد. بهترین روش انجام آن، نگهداری به صورتی است که بتوانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید و به آسانی هر کدام از آن ها را استفاده کنید و در عین حال فضای زیادی اشغال نکنند و دست و پا گیر نباشند. تهیه یک استند از چوب های پالت روش ساده و شگفت انگیزی برای انجام این کار است. تصاویر لینک زیر به شما نشان می دهد که چگونه یک رنگ تازه به چوب های پالت بدهید و آن ها را به دیوار آویزان کنید.

.13 قالب کاشت چوبی

 

آیا مدتی است سعی می کنید باغچه سبزیجات برای خود ایجاد کنید اما در مورد اینکه اگر در ابتدا این گیاهان را خیلی نزدیک به هم بکارید، چه اتفاقی می افتد، خوانده اید؟ در این صورت با ساختن این قالب های عالی برای کاشت، خیال خودتان را از این مسئله راحت کنید چون به آسانی و با استفاده از این قالب ها در هر دفعه بهترین فاصله را برای کاشت -بدون اندازه گیری- بدست می آورید. قبل از کاشت دانه ها، این قالب ها را در خاک تازه خود فشار داده و نقاط کاشت را بدست آورید.

.14 آویز بادی صدفی

 

آویز یا زنگ های بادی دکورهای بی نظیر و کاردستی هایی فوق العاده سرگرم کننده هستند که ساخت آن ها را در تابستان امسال به شما پیشنهاد می کنیم. طرح های شگفت انگیز بسیار متنوعی از زنگ های بادی وجود دارد که می توان یک لیست به آن ها اختصاص داد اما در حال حاضر در این لیست یک نوع صدفی آن بررسی می شود. استفاده از مقداری نخ و تکه ای چوب و مهره ها و صدف های دریایی این آویزه زیبا را ساخته و به حیاط باغ خود وصل کنید. تصاویر بیشتر از این محصول در لینک زیر قرار دارد.

 

.15 بستر کشت گل با میله های  فولادی و سنگ

 

آیا برای خود مسیر سنگفرشی درون باغ ایجاد کرده اید و سنگ های زیادی باقی مانده و به فکر استفاده از آن ها برای ساختن یک باغچه زیبا هستید؟ اگر به ایده زیبایی شناسی مدرن برای حیاط خود علاقه دارید، ممکن است نحوه استفاده از میله های فولادی برای ترسیم خطوط زیبا و حتی مربع از سطح زمین برای رشد گیاهان در بین سنگ ها مانند آنچه در تصویر می بینید را دوست داشته باشید. از نظر ما، نظم و زیبایی بصری ای که این کار به باغ شما می بخشد ارزش زمان گذاشتن و طراحی را دارد!

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، علاوه بر ساختن ایده ها و طرح های شگفت انگیز این لیست، شما می توانید ابزار و دکوراسیون بسیار کاربردی و مورد نیاز خود برای زیباسازی و استفاده برای باغ و ویلای خود را از سایت ویلاسازه با تضمین قیمت و کیفیت و با تنوع بسیار زیاد، بدون نیاز به مراجعه حضوریو به صورت آنلاین از هر کجای ایران تهیه کنید.

آیا کسی را می شناسید که دارای باغی زیبا و پر رونق باشد و عاشق صنایع دستی و کار های دست ساز نیز باشد؟ با به اشتراک گذاشتن این لیست عالی با آنها، به آنها کمک کنید تا ایده های شگفت آوری برای ساختن وسایل کاربردی درون باغ داشته باشند!

 

سوالات متداول ایدههای جذاب برای ویلا در ویلاسازه

 

بهترین محوطه سازی برای ویلاهای کوچک کدام است ؟

اگر میخواهید یک محوطه سازی مناسب برای ویدیو هایی که ابعاد کوچک دارند انجام دهید . سعی کنید برای انجام این کار بیشتر از رنگ های روشن استفاده کنید . رنگ روشن باعث میشود که فضای شما بزرگتر از چیزی که هست به نظر بیاید . همچنین سعی کنید از تمام فضاهای موجود حداکثر استفاده را ببرید .

 

ابعاد مناسب برای استخر چقدر میباشد ؟

برای اینکه بتوانیم پاسخ مناسبی به این سوال بدهیم ابتدا باید مشخص کنید که ابعاد حیاط شما چقدر است . و شما می توانید به چه اندازه فضا را برای استخر خود در نظر بگیرید . فضای در نظر گرفته شده برای استخر نباید موجب شود که فضایی برای محوطه سازی و چیدمان وسایل مختلف وجود نداشته باشد . همچنین باید این موضوع را نیز مشخص کنید که استخر شما به صورت سرپوشیده میباشد یا روباز .

 

بهترین آبنما برای حیاط و ویلا کدام است ؟

اگر حیاط شما فضای بزرگی دارد می توانید از آبنماهای سنگی و بزرگ استفاده کنید . همچنین می توانید یک حالت رودخانه ای در فضای خود به وجود آورید که آب به صورت مداوم در محوطه شما در جریان باشد است . اما در صورتی که فضای محدودی دارید می توانید از آبنما های پیش ساخته و کوچک استفاده کنید . آبنماهای بارانی نیز برای فضاهای کوچک کاملا مناسب می باشند .

 

کاربرد سایبان چتری در حیاط و ویلا ؟

سایبان چتری می‌تواند در بیشتر فضاها به کمک شما بیاید . در بیشتر فصول سال شما می‌توانید از سایبان چتری خود استفاده های مناسبی داشته باشید . در فصل گرم سال سایبان چتری می تواند یک محیط سایه و خنک برای شما به وجود آورد . همین سایبان ویلایی می تواند در فصل سرما محافظی در برابر بارش باران و برف باشد .

ویلاسازه جدیدا محصولات زیادی در دست تولید دارد تا لذت دو چندانی برای استراحت  برای هم میهنان عزیز فراهم کند یکی از محصولات جدید ویلاسازه بخاری تابشی فضای باز میباشد که در نوع خود بینظیر است. ویلاسازه تولید کننده و فروش عمده تاب ریلکسی در ایران.

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب ویلایی،تاب ریلکسی،هیتر فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گل،سایه بان چتری و …. نیز تولید میکند.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “ایده های جذاب برای ویلا

  1. سمانه گفت:

    با چند تا ایده زیبا وکاربردی میشه جلوه ی تازه وزیبایی به ویلا داد با یکم خلاقیت میشه کارهایی کرد که از کمترین فضا بهترین استفاده رو کرد مثلا دوره درخت رو میتونید نیمکت چوبی گرد درست کنید که هم زیره سایه درخت باشید هم جایی برای نشستن باشه یا میتونید یه تاب ویلایی از سایت سوبیا خرید کنید واز لحظات زیباتون استفاده کنید سایت ویلاسازه هم ایده های زیبا رو درتولید محصولاتش به نمایش گذاشته که میتونیم ازشون استفاده کنیم

  2. azari_kiz گفت:

    کاربرد رنگ‌ها و طرح‌های خلاقانه توام با گیاهان سرسبز و زیبا موجب می‌شود که استرس از محیط دور شده و آرامش بیشتری نصیب ساکنان ویلا شود. بحث زیباسازی یکی از مباحث تخصصی است که نیاز به توجه ویژه‌ای دارد. ایده‌هایی که محیط بیرونی و فضای داخلی را توام با یکدیگر در نظر گرفته و با هارمونی مناسب یک فضای جذاب و دلفریب را رقم می‌زنند از شیوه‌ای موثر در جهت زیباسازی استفاده می‌کنند. بدین ترتیب تمرکز روی همه قسمت‌های ویلا در ارائه بهترین طرح سبب خلق نمود ظاهری خاصی می‌شود. در این میان نورپردازی صحیح و کاربرد تجهیزاتی که به صورت دست‌ساز با جلوه متفاوت هستند سلیقه هنری طراح را به بهترین شیوه نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید