وبلاگ ویلاسازه

بهترین چوب برای تخت سنتی

بهترین چوب برای تخت سنتی

برخی مواقع شما با توجه به نیاز خود تصمیم می گیرید که یک تخت سنتی باکیفیت را تهیه کنید. برای این که بتوانید انتخاب درستی داشته باشید، بهتر است تا ابتدا با این تخت ها آشنا شوید. جنس این تخت ها می تواند یکی از مهم ترین معیارها در خرید آن ها باشد. جالب است بدانید که چوب یکی از رایج ترین موادی است که در ساخت تخت های سنتی به کار برده می شود. چوب ها نیز دارای انواع و کیفیت های مختلفی هستند. به همین خاطر تشخیص بهترین چوب برای تخت سنتی کمی دشوار است. برای این که بتوانید بهترین چوب ها را تشخیص بدهید بهتر است تا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تخت سنتی ویلاسازه

تخت سنتی و چوبی تولید شرکت ویلاسازه

ویلا سازه از بهترین چوب ها برای ساخت تخت سنتی استفاده میکند .

بهترین تخت های چوبی سنتی

امروزه با ورود انواع مختلفی از دکوراسیون های مختلف کلاسیک و فانتزی، چیدمان منزل و کسب و کار ها مانند رستوران ها بسیار تغییر کرده است؛ اما با این حال هنوز هم عده ای از افراد دکوراسیون های سنتی و قدیمی مانند اشیا مسی، سماور های زغالی و تخت چوبی سنتی را در منازل خود استفاده می کنند. احتمالاً شما هم در دوران کودکی در خانه پدربزرگ هایتان تخت های سنتی چوبی دیده‌ اید که در فصل تابستان جایی برای دورهمی های خانوادگی و صرف شام بوده است. تخت های چوبی در زمان گذشته به صورت ساده تولید می شد، اما در حال حاضر به یکی از آیتم های اصلی دکوراسیون های سنتی در خانه ها و رستوران ها تبدیل شده است.

تخت سنتی ویلاسازه

تخت سنتی و چوبی تولید شرکت ویلاسازه

جنس تخت سنتی رستورانی

این تخت ها معمولاً از جنس چوب می باشند و با طراحی های بسیار زیبا به محیط اطراف خود جلوه‌ ای خاص می بخشند. در اکثر کافه ها و رستوران ها چند عدد از تخت های چوبی سنتی برای دوست داران سبک های سنتی وجود دارد. برای خرید تخت، باید از فروشگاه های معتبر و نمایندگی های فعال برند های معروف اقدام کنید؛ همچنین درباره استحکام پایه ها و میزان تحمل وزن تخت از فروشنده سوال کنید تا بدون نیاز به تعمیر و یا تعویض بتوانید سال ها از وسیله ای که خریده اید استفاده کنید. بهترین چوب برای تخت های سنتی ایرانی، از جمله تخت های سنتی رستورانی و باغی و خانه، می توان از چوب گردو، چوب راش، چوب روس و چوب سفید نام برد. در ادامه بیشتر درباره بهترین چوب برای تخت های سنتی بحث می کنیم پس با ما همراه باشید.

تخت سنتی ویلاسازه

تخت سنتی و چوبی تولید شرکت ویلاسازه

انتخاب چوب برای تخت سنتی

خرید بهترین تخت های چوبی سنتی ایرانی

اگر شما هم به کوراسیون سنتی علاقه دارید، بهترین ایده استفاده از تخت های سنتی با فرش و پشتی های دست بافت است. این تخت ها هیچ وقت کهنه نمی شوند و همیشه در جایی از خانه و یا حیاط قابل استفاده هستند. اصلی ترین عامل در انتخاب مبلمان و تخت سنتی، جنس چوب استفاده شده است. بهترین چوب برای ساختن تخت سنتی چوب روس است، زیرا این چوب با خاصیت ضدآبی و مقاومت عالی در برابر تابش مستقیم نور آفتاب و بارش باران یک گزینه عالی برای تخت های سنتی است. اگر به دنبال تخت های مقاوم برای منزل خود هستید باید مطمئن شوید که بهترین چوب برای تخت سنتی در خانه استفاده شده است. علاوه بر جنس چوب، باید روش ساخت تخت سنتی را هم در نظر گرفت. در جدید ترین روش برای ساخت این تخت ها علاوه بر استفاده از بهترین چوب برای تخت سنتی، باید از یک ورق روکش به عنوان پوشاننده چوب روس استفاده کرد.

تخت سنتی ویلاسازه11

تخت سنتی و چوبی تولید شرکت ویلاسازه

تنوع تخت سنتی

با این کار هم جلوه زیبایی به تخت داده می شود و هم باعث بهبود رنگ پذیری این تخت ها  می‌شود. شاید هنگام خرید دچار شک شوید که برای باغ، تخت فلزی بهتر است یا چوبی؟ بهترین چوب برای تخت های چوبی باغ ، استفاده از چوب درخت ساج است؛ زیرا مقاومت خوبی در برابر رطوبت هوا دارد همچنین این چوب ها طرحی زیبا دارند. این نوع تخت های چوبی در فصل های بارندگی، مانند پاییز و زمستان بهتر است در انبار پارکینگ و یا جایی مسقف نگهداری کرد؛ زیرا این تخت ها هرچقدر هم که با کیفیت باشند اگر طولانی مدت در معرض برف و باران قرار بگیرند کیفیت خود را از دست می‌دهند و پوسیده می شوند. حال آن که تخت های فلزی را می توان در چهار فصل سال در بیرون نگه داری کرد. از دیگر مزایای تخت های فلزی می توان به استحکام بالا، رنگ پذیری خوب، مدت عمر طولانی و همچنین قیمت مناسب تر نسبت به تخت های چوبی اشاره کرد.

تخت سنتی ویلاسازه12

تخت سنتی و چوبی تولید شرکت ویلاسازه

بهترین چوب برای تخت سنتی

بهترین چوب برای ساخت تخت های سنتی

ظاهر زیبای تخت های سنتی که ناشی از شبکه های ریز و درشت در اطراف تخت می باشد، به دو روش ساخته می شود: روش اول که استفاده از گره چینی است و در روش دوم که استفاده از دستگاه پیشرفته سی ان سی می‌باشد. در استفاده از دستگاه سی ان سی  بر‌خلاف گره چینی، امکان خطای انسانی به صفر می‌ رسد و اندازه ها و فاصله بین شبکه ها با بیشترین دقت برش می خورد.

تخت سنتی و تاثیر آن در دکوراسیون

استفاده از بهترین چوب برای تخت های سنتی

به همراه شبکه های ریز و درشت در کناره های تخت، زیبایی آن را دو چندان و از طرفی قیمت تخت را هم افزایش می دهد. بنابراین در خرید تخت های سنتی برای خانه و یا رستوران ابتدا به کیفیت مواد استفاده شده در ساخت تخت و در مرحله بعدی ظرافت و زیبایی را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید.

بهترین چوب برای ساخت تخت سنتی در خانه

می تواند چوب های روس، چوب درخت گردو و چوب راش باشد که علاوه بر داشتن مقاومت بالا با محیط های بسته نیز سازگاری دارد. همچنین با این تخت ها زیبایی و دلربایی منزل شما چندین برابر خواهد شد.

ابعاد مناسب برای تخت رستوران سنتی

امروزه می ‌بینیم که افراد زیادی علاقه‌‌مند به دکوراسیون های سنتی و قدیمی هستند و یک گوشه دنج از منزل خود را به تخت سنتی و پشتی و فرش قدیمی اختصاص داده اند. تخت های سنتی برای منزل در اندازه های یک نفره، دو نفره و سه نفره ساخته می شوند.

با پیشرفت تکنولوژی می توان تخت های چوبی را به رنگ های دلخواه رنگ آمیزی کرد؛ ولی بیشتر افراد به این دلیل از تخت های چوبی استفاده می کنند که رنگ چوب در فضای خانه باشد به همین خاطر کمتر کسی رنگ چوب را تغییر داده و از رنگ‌ های دیگر استفاده می ‌کنند. بنابراین بهترین چوب برای تخت های سنتی در خانه را انتخاب کنید تا سالیان سال از کیفیت و زیبایی آن ها بهره ببرید.

عواملی مانند جنس چوب، روش ساخت، چسب مواد به کار رفته در رنگ آمیزی و روش رنگ آمیزی بر قیمت تخت های چوبی رستورانی، خانه ای و باغی موثر است. استفاده از بهترین چوب برای ساخت تخت های سنتی علاوه بر کیفیت و ماندگاری بالا زیبایی فضا را دو چندان می‌کند.

تخت سنتی ویلاسازه1212

تخت سنتی و چوبی تولید شرکت ویلاسازه

طراحی دکوراسیون سفره خانه سنتی

سخن آخر

بنابراین زمانی که شما می خواهید برای خرید یک تخت سنتی چوبی با کیفیت اقدام کنید، بهترین کار می تواند شناخت انواع چوب هایی باشد که در ساخت این تخت ها به کار برده می شوند. به طور طبیعی چوب های مختلفی در حوزه ساخت تخت های سنتی وجود دارد. اما شما برای این که بتوانید بهترین چوب برای تخت سنتی را انتخاب نمایید، باید از برخی معیارها پیروی کنید. همچنین در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه می توانید از افراد متخصص و فعال در این زمینه کمک گرفته و یک تخت سنتی مناسب را انتخاب کنید. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ویژگی ها و چگونگی انتخاب بهترین چوب برای تخت سنتی آشنا بکنیم.

ایده های طراحی با مبل سنتی چوبی

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “بهترین چوب برای تخت سنتی

  1. azari_kiz گفت:

    بلوط صدها سال است که مورد علاقه هستند و در حدود 200 گونه از آن ها یافت شده است. این چوب نسبتا فراوان است و هنگام استفاده برای مبلمان بسیار زیبا به نظر می رسد.
    به دلیل رگه رگه ای بودن می تواند شبیه خطوطی باشد که مانند اثر انگشت دیده می شوند، برای روکش (برش های نازکی که روی سطح مبلمان چسبانده می شوند تا پوشش زیبایی داشته باشند) بسیار استفاده می شوند.
    چوب بلوط در دو نوع بلوط قرمز و بلوط سفید وجود دارند. نوع سفید بیش تر سایه ای مایل به خاکستری و مایل به قهوه ای دارد، در حالی که بلوط قرمز بیش تر به رنگ مایل به قرمز شبیه است.
    چوب بلوط در دسته چوب های گران قیمت وجود دارد و در دونوع خود چوب سفید گرانتر از قرمز است.
    هر دو متراکم، سنگین و سخت پوش هستند و این ویژگی ها این نوع چوب ها را برای مبلمان ایده آل می کند، که این کاربرد به واسطه مقاومت در برابر خراش و لکه است

دیدگاهتان را بنویسید