وبلاگ ویلاسازه

تنوع و کاربرد انواع هیزم

انواع مختلف هیزم

تنوع و کاربرد انواع هیزم می تواند گروه های زیادی را شامل شود .هیزم به چوب هایی گفته می شود که در ابعاد مختلف ، برای سوزاندن و تولید گرما استفاده می شوند . هیزم می تواند انواع بسیار مختلفی داشته باشد ، که هر کدام از آنها کاربرد خاصی دارد . یکی از کاربردهای  هیزم در بخاری هیزمی است . برای اطلاع از قیمت بخاری هیزمی به سایت ما مراجعه نمایید . از طریق سایت ویلا سازه می توانید برای خرید باربیکیو و یا خرید مبلمان ویلایی اقدام نمایید .

دسته بندی تنوع و کاربرد انواع هیزم


هیزم به دو دسته اصلی تقسیم می شود ، دسته اول هیزم سخت و دسته دوم هیزم نرم نامیده می شود . البته در اصطلاح عامیانه به آنها هیزم سنگین و هیزم سبک نیز اطلاق می شود . تفاوت این چوب ها در میزان تولید گرما و همچنین ، طول عمر روشن ماندن آنها می باشد . هیزم سبک به آسانی روشن می شود و گرمای زیادی تولید می کند ، اما این شعله و گرما مدت زمان کوتاهی دوام می آورد . مقاله فواید آتش مطلب مفیدی در این رابطه می باشد .

تنوع و کاربرد انواع هیزم (هیزم سنگین)


هیزم سنگین شاید گرمای کمتری در مقایسه با نوع سبک داشته باشد ، اما ماندگاری بیشتری دارد و می تواند مدت زمان بیشتری گرما تولید کند . معمولاً برای تهیه زغال مرغوب از هیزم سخت استفاده می شود . ذغال های تولید شده از هیزم نرم معمولاً کیفیت و کارایی مناسبی ندارند .
درختانی که دارای برگ های پهن می باشند ، که با شروع فصل پاییز برگ آنها زرد شده و میریزد ، اکثراً دارای هیزم سخت و سنگین می باشند . از انواع این درختان می توان به درخت سیب ، پسته ، لیمو ، گردو و … اشاره کرد .

تنوع و کاربرد انواع هیزم (هیزم سبک)


اما درختانی که دارای برگ های سوزنی شکل می باشند ، و در تمام طول سال سبز باقی می مانند . دارای چوب نرم و سبک می باشند . البته چوب نرم و سبک لزوما مقاومت و کیفیت پایین تری در مقایسه با چوب سخت ندارد . بلکه تفاوت این دو نوع از چوب بیشتر در نحوه سوختن آنها می باشد .

استفاده برای گرمایش از کاربرد های هیزم

در زمان‌های گذشته استفاده از هیزم برای گرمایش منازل بسیار متداول بود . انواع بخاری های هیزمی برای گرمایش منازل و مکانهای مختلف مورد استفاده قرار می گرفت .
اما به مرور زمان و با رواج انرژی هایی مانند نفت و گاز ، استفاده از هیزم برای گرمایش روز به روز کاهش یافت . اما هنوز هم در نقاط مختلف جهان از چوب برای گرمایش و تولید گرما استفاده می شود . برای مطالعه مقاله آتشدان فلزی بهترین گزینه برای فضای باز به این لینک مراجعه کنید .

تنوع و کاربرد انواع هیزم برای تولید انرژی


تا مدت های طولانی از هیزم برای تولید انرژی لازم جهت حرکت قطار استفاده می‌ شد . کوره های مخصوصی در لوکوموتیوها وجود داشت ، که انرژی گرمایی را تبدیل به انرژی مکانیکی می‌کرد .
چوب به هنگام سوختن می تواند انرژی و گرمای زیادی تولید کند. این گرما و انرژی می تواند کاربردهای زیادی در صنعت و مصارف خانگی داشته باشد .

چوب یک منبع انرژِی کم هزینه

چوب یکی از منابع انرژی ارزان و در بیشتر اوقات رایگان . در ایام گذشته به حساب می آمد . به دلیل سهولت در تهیه این نوع سوخت ت و همچنین قیمت پایین آن . مردم تمایل زیادی به استفاده از چوب برای گرمایش منازل داشتند .  یکی از مشکلات رایج در استفاده از چوب برای گرمایش منازل ، تولید میزان قابل توجهی دود بود .
به مرور زمان و با جایگزین شدن سوخت های دیگر .استفاده از چوب و هیزم برای گرمایش منازل تقریباً منسوخ شد . البته هنوز هم در برخی منازل از شومینه های دکوری استفاده میشود . این شومینه ها اکثراً با انرژی گاز روشن می شوند .که گاهی اوقات برخی قطعات هیزم به صورت تزیینی بر روی آن قرار می گیرند . از هیزم به راحتی می توان برای منقل استفاده کرد .

استفاده از هیزم و برای پخت و پز


استفاده از هیزم برای پخت و پز و تولید گرما ، تقریباً به اندازه تاریخ تمدن انسان قدمت دارد . از همان روزهای پیدایش تمدن استفاده از آتش برای گرمایش و پخت و پز ، یکی از ارکان اصلی زندگی انسان ها بود . اولین ماده ای که توسط بشر برای سوختن مورد استفاده قرار گرفت ، انواع مختلف چوب و هیزم بود .
در واقع به نوعی می توان گفت که آغازگر تمدن انسان ها آتش می باشد . از جهات بسیاری می توان آتش را مهمترین ابداع بشر ، و همچنین وسیله‌ای برای رواج صنایع مختلف دانست .

کشف کاربردهای انواع هیزم

زمانی که انسانها خام خواری را کنار گذاشتند ، و از آتش برای پخت غذا استفاده کرده‌اند . تحول عمده ای در افزایش کیفیت زندگی انسان ها به وجود آمد . از آن زمان تا کنون آتش اصلی ترین عنصر برای طبخ غذا می باشد .
شاید امروزه از موادی مانند گاز برای روشن کردن آتش ، و همچنین آماده کردن غذا های مختلف استفاده می شود . اما هنوز هم هیزم و ذغال جایگاه ویژه ای در آشپزی دارند .

آشپزی از مهم ترین کاربردهای هیزم


آشپزی در طبیعت به میزان زیادی وابسته به وجود هیزم و زغال می باشد . عطر و طعم فوق العاده ای که به هنگام استفاده از چوب و ذغال در پخت غذا به وجود می آید ، طرفداران بسیار زیادی در تمام دنیا دارد . به خصوص در ایران استفاده انواع هیزم و هم چنین زغال به هنگام مسافرت و پیک نیک ، یک امر طبیعی و بسیار رایج می باشد .
انواع مختلف کباب که از غذاهای سنتی و دیرینه ایران به شمار می‌روند ، زمانی که به وسیله زغال پخته می شوند دارای عطر و طعم بهتری میباشند . نوشیدن یک لیوان چای ذغالی در فضای باز ، لذت فراوانی دارد که کمتر کسی می‌تواند در برابر آن مقاومت کند .

گرمایش فضای باز از تنوع و کاربرد انواع هیزم

زمانی که شما به طبیعت می‌روید یکی از اولین کارهایی که انجام می دهید ، روشن کردن آتش می باشد . در بسیاری از مواقع آتش را برای گرم شدن و همچنین پخت غذا روشن میکنید . در برخی مواقع آتش را برای لذت بردن از شغل های آن به وجود می آورید . حتی در فصل گرم سال نیز آتش روشن کردن لذت زیادی به همراه دارد .
یکی از وظایف سنتی مردان ایرانی به هنگام مسافرت ، و رفتن به طبیعت روشن کردن آتش می باشد . در بیشتر اوقات آتش روشن کردن با استفاده از چوب های مختلف ، یک لذت بسیار دلنشین می باشد که سختی هایی نیز به همراه دارد .
روشن کردن آتش در فضای باز هیچگاه قدیمی و یکنواخت نمی شود . این کار همواره برای افراد لذت بخش بوده و از انجام آن لذت می برند .

امکان ماندن در فضای باز برای مدت طولانی


بودن در فضای باز در فصل سرما می تواند لذت های زیادی داشته باشد ، اما این لذت می تواند توسط سرمای هوا تحت تاثیر قرار گیرد . برای این که بتوانید همچنان از بودن در فضای باز لذت ببرید ، نیاز به گرم شدن دارید . در این مواقع به سادگی می توانید با روشن کردن یک آتش ، گرمای مورد نیاز را برای خود و اطرافیان به وجود آورید .
جمع شدن در کنار آتش برای گرم شدن و مصاحبت با یکدیگر ، بسیار لذت بخش و شیرین می باشد . همچنین گرمای آتش می تواند تاثیر زیادی در تسکین درد مفاصل و آرتروز داشته باشد .
اخیراً دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که تماشای شعله های آتش ، تاثیر فوق العاده ای در تنظیم فشار خون دارد .

آتشدان هیزمی از جمله کاربرد انواع هیزم

در بسیاری از مواقع زمانی که می خواهید در فضای باز آتش روشن کنید با مشکلاتی مواجه میشوید . یکی از این مشکلات کنترل آتش و جلوگیری از انتشار آن می باشد . آتش می تواند به سرعت انتشار یافته و صدمات زیادی به وجود آورد . به همین منظور شما نیاز دارید تا آتش را کنترل کرده ، و از انتشار آن جلوگیری کنید .
همچنین برخی مواقع فضای باز شما به نوعی می باشد که شما نمی توانید در آن جا که آتش روشن کنید . روشن کردن آتش می تواند کثیفی و آلودگی زیادی به وجود بیاورد . در برخی مواقع حیاط و یا ویلای شما به گونه ای می باشد ، به شما امکان روشن کردن آتش بر روی سنگ فرش و کفپوش را ندارید .

مقاله آموزش ساخت آتشدان را از طریق این لینک مطالعه نمایید .

تنوع و کاربرد انواع هیزم در آتشدان


در این مواقع می توانید از ابزار مناسبی به نام آتشدان استفاده کنید . آتشدان ها وسایلی هستند که می توانید آتش خود را در درون آنها روشن کنید . با قرار دادن هیزم ها در داخل آتشدان می‌توانید آتش روشن کنید ، همچنین کنترل آتش در داخل آتشدان بسیار آسان می باشد . یک آتشدان به سادگی می‌تواند مانع از انتشار شعله های آتش شود .
اگر شما دسترسی به هیزم برای سوخت ندارید ، میتوانید از آتشدان های گازی استفاده کنید . آتشدان های تولید شده در ویلا سازه قابلیت استفاده به صورت گازی و هیزمی را دارند . شما می‌توانید بر حسب نیاز و دسترسی به منابع سوخت ، از گاز یا هیزم برای روشن کردن آتش دان استفاده کنید .

خرید آتشدان

اگر شما هم به فکر خرید یک آتشدان برای فضای باز خود هستید . می توانید این محصول را از فروشگاه و تولیدی های مختلف تهیه کنید .
یک آتشدان می تواند برای مصارف شخصی و خانگی خریداری شود . گذشته از این می‌توان از آتش دان برای مصارف عمومی و تجاری نیز استفاده کرد .

تولیدی ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های می باشد که انواع آتشدان را طراحی و تولید می کند . آتشدان هایی که در ویلا سازه تولید می شوند به طور کاملاً انحصاری ، توسط همین تولیدی طراحی و ساخته می شوند .
همچنین بسیاری از طرح‌ها قابلیت استفاده به عنوان یک میز را دارند . در واقع شما با خرید یک محصول به طور همزمان سه محصول را در اختیار خواهید داشت .

صرفه جویی در هزینه با خرید آتشدان

شما یک آتشدان برای گرمایش فضای باز و همچنین یک کباب پز و باربیکیو ، برای طبخ انواع غذاها را خواهید داشت . گذشته از اینها شما یک میز خواهید داشت که می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید .
با توجه به دلایلی که ذکر شد خرید یک آتشدان می تواند بسیار مقرون به صرفه ، و همچنین اقتصادی باشد . شما با خرید یک محصول می توانید سه محصول را به صورت همزمان ، در اختیار داشته باشید .
برای خرید محصول مورد نظر خود می توانید به وبسایت ویلا سازه مراجعه کنید . همچنین کارشناسان ما آماده ارائه اطلاعات بیشتر به شما عزیزان می باشند .

مطالب مفید :

نحوه استفاده از باربیکیو

نکات مهم در دکوراسیون فضای باز

راههای ارتباطی ویلا سازه

شماره تماس : 09142244372

سایت ویلا سازه : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “تنوع و کاربرد انواع هیزم

  1. شاهین گفت:

    هیزم برای تولید گرما استفاده میشه و میشه توی بخای هیزمی ویا آتشدان ازش استفاده کردالبته برای فضای باز بهترین گزینه آتشدان هست که میتونیم با استفاده از هیزم هم گرمای مناسبی داشته باشیم وهم میتونیم روی آتشدان غذامون رو درست کنیم البته به نظرم بهتره به جای اینکه درختان رو قطع کنیم تا هیزم درست کنیم بهتره از وسایل دیگری که نیاز به هیزم ندارن استفاده کنیم مثل هیتر گازی ویا تابشی که میشه به راحتی از سایت سوبیاو ویلاسازه تهیه کرد

  2. azari_kiz گفت:

    انواع هیزم و راهنمای ساده برای سوزاندن سوخت مناسب شومینه توسط شومینه لوکس ایران. دانستن چند نکته در مورد انواع مختلف هیزم می تواند کارایی را به حداکثر برساند و در مورد اجاق هیزمی، شومینه یا آتشدان شما از دردسر جلوگیری کند. همه هیزم ها نتایج یکسانی ندارند، بنابراین درک ویژگی های انواع مختلف کلید انتخاب بهترین هیزم برای نیازهای شما است.
    دو نوع اصلی هیزم وجود دارد: چوب سخت و چوب نرم، انتخاب نوع چوب مناسب در هر یک از این دسته بندی ها، تفاوت را با کیفیت آتش شما ایجاد می کند
    انواع محبوب چوب سخت برای سوزاندن:
    فهرست انواع مختلف چوب سخت می تواند برای همیشه ادامه یابد، بنابراین ما فقط بر روی سه مورد از محبوب ترین آنها تمرکز خواهیم کرد:
    بلوط
    بلوط مورد علاقه است زیرا تقریباً در همه جا یافت می شود، بلوط بسیار متراکم است و می تواند برای مدت طولانی بسوزد. این چوب از نظر سوختن آهسته ترین چوب محسوب می‌شود و بهتر است در ترکیبی از انواع مختلف کنده‌ها استفاده شود. اگر بخواهید آتش را در شب روشن نگه دارید عالی است.
    توس
    یک گزینه عالی برای آتش سوزی به دلیل توانایی آن در سوختن سریع و خوب، حتی بدون در نظر گرفتن فصل چوب توس (درخت غان) است. گونه های زیادی از توس (مانند سیاه، زرد و سفید) با درجات مختلف کارایی وجود دارد. از پوست آن می توان به عنوان یک آتش زا طبیعی نیز استفاده کرد. بهترین کار این است که با چوب های آهسته سوز مانند بلوط مخلوط شود.
    درخت زبان گنجشک
    برای سوزاندن یک چوب مورد علاقه است زیرا به خودی خود خوب می سوزد، شعله ثابتی تولید می کند و خروجی حرارت خوبی دارد.
    چوب گردو
    چوب گردو به سختی می سوزد و حرارت متوسطی تولید می کند. بوی مطبوعی تولید می کند و به راحتی تقسیم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید