وبلاگ ویلاسازه

تفاوت های معماری و طراحی داخلی

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی

طراحی داخلی و معماری داخلی از جمله مضامینی هستند که با مقصود بهینه کردن فضا برای بالا بردن سبک زندگی و راحتی افراد به اجرا در می آیند و این روزها توانسته اند توجه افراد زیادی را به خود مشغول دارند. بعضا ممکن است که این مفاهیم به خطا به جای یکدیگر به کار برده شوند. ولی با توجه به نقطه مشترک بین آن ها می توان برای هریک تعاریف متفاوتی داشت که در این مقاله سعی داریم که در مورد آن ها صحبت کنیم.

تجهیزات طراحی ویلا5

تجهیزات ویلایی برای طراجی ویلا تولید شرکت ویلاسازه

تجهیزات طراحی ویلا22

تجهیزات ویلایی برای طراجی ویلا تولید شرکت ویلاسازه

یکی از نکاتی که باید به هنگام طراحی در نظر گرفت مکان قرار گرفتن لوازم گرمایشی می باشد .بسیاری از انواع لوازم گرمایشی در ویلا سازه طراحی و تولید میشود .

معماری داخلی

 

طراحی ویلا مدرن

معماری داخلی در ساختمان از اصلی ترین بخش ها در ساخت یک خانه است. در حقیقت معماری داخلی می تواند یک پل ارتباطی میان طراحی داخلی و معماری باشد. در دنیای امروز بسیاری از صاحب نظران در رشته معماری از هنرها و علم های گوناگون مانند روان شناسی، جامعه شناسی، فلسفه، اقتصاد و محیط زیست به صورت ترکیب با هم بهره می برند. به یقین می توان این گونه اذعان داشت که معماری داخلی یک هنر تلفیقی است که به طراحی نماس داخلی بر مبنای فاکتورهای مختلفی توجه دارد.

طراحی ویلا ایرانی

در نظر داشته باشید که یک معمار داخلی از ساختمان بنا و کاربردهایی مرتبط با آن به خوبی علم دارد و بر همه جنبه های بومی، صنعتی، اقتصادی و فرهنگی در فضا متمرکز است. این شخص باید بر تمامی موارد ذکر شده اشراف کامل داشته باشد. رابطه تنگاتنگ میان معماری داخلی و المان های سازنده در یک ساختمان وجود دارد  و مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخل تمرکز می شود.

تجهیزات طراحی ویلا21

تجهیزات ویلایی برای طراجی ویلا تولید شرکت ویلاسازه

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

مبنا و شالوده این معماری، خلق فضایی است که به غیر از زیبایی از عملکرد بالایی نیز برخوردار باشد. تاریخچه معماری به هزاران سال پیش بر می گردد؛ زمانی که انسان ها به دنبال جایی به عنوان سرپناه می گشتند. ولی معماری در عصر کنونی با ترکیب علم و فن و صنعت ساختمان سازی رنگی جدید به خود گرفته است و به شکل یک هنر اجتماعی با فضاهای اطراف ارتباط می گیرد.

طراحی ویلا سنتی

برای رسیدن به هدف عالی و دلخواه باید رفتارهای انسان در بسیاری از فضاها از جمله عمومی، خصوصی مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین لازم است که حالت های روحی و روانی افراد نیز مورد توجه قرار بگیرد.

به همین علت است که یک معمار به غیر از این که بر کاربرد فضا و بهینه سازی متمرکز است بر اثر فضا بر افرادی که در آن خانه قصد سکنی گزیدن دارند نیز بایستی دقت نظر داشته باشد. این عامل را می توان از فاکتورهای مهم در معماری داخلی دانست.

طراحی و ساخت ویلا

در این زمینه می توان به مباحث نورپردازی اشاره کرد. در معماری داخلی، نور یکی از اصلی ترین عوامل بر سلامت افراد است که می تواند بر روح و روان فرد تاثیر عمده و بسزایی داشته باشد.

طراحی دکوراسیون ویلا

نورهایی که به رنگ آبی هستند می توانند به نوعی حس خمودی و افسردگی را در یک فرد پدیدار سازند. لذا لازم است توجه داشته باشید که نورپردازی موردی مهم و ضروری است. معماری داخلی به دانش ساخت و ساز و اثری که بر ساکنین و مکان های اطراف دارد تمرکز دارد این در حالی است که طراحی داخلی به بخش هنری آن توجه می کند.

طراحی داخلی

طراحی داخلی یک حرفه است که در آن همه جنبه های مرتبط با طراحی فضاهای داخلی مورد بررسی قرار می گیرد. لازم است که یک طراح خوب از هنر و فهم و سلیقه و رفتار مردم برای به وجود آوردن فضاهای کاربردی و نوآورانه استفاده کند.

برای به وجود آوردن یک فضای مطلوب نیاز است که طراح با بررسی و ارزیابی و شناخت خصوصیات رفتاری مخاطبان سعی کند زیبایی را در بخش های کاربردی به کار ببرد. در حقیقت دو المان زیبایی کاربردی بودن فضا و زیبایی بصری در طراحی های داخلی بسیار مهم هستند.

طراحی داخلی علمی بین دکوراسیون داخلی و معماری داخلی است و به طراحی فضاهای گوناگون می پردازد. طراحان داخلی بر اساس نوع علم و آگاهی که دارند در قسمت های متفاوتی به فعالیت می پردازند.طراحی دکوراسیون سفره خانه سنتی

 

بعضی از آن ها در زمینه طراحی داخلی برای کلینیک های زیبایی، مطب، دفتر کار و … مشغول به کار هستندو. اما برخی دیگر در زمینه های طراحی داخلی برای آپارتمان، ویلا و خانه فعالیت می کنند.

طراحی داخلی به منسجم ساختن فضاهای داخلی به علت اصلاح کردن سطح ها و دست کاری نمودن حجم های فضایی می پردازد. یک طراح داخلی باید دکوراسیون داخلی را به خوبی انجام بدهد؛ این در حالی است که یک دکوراتور قادر نیست که طراحی داخلی را به خوبی به انجام برساند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی به هنر چینش فضا از المان های متفاوت مانند مبلمان، کاغذ دیواری، پرده، کف پوش، فرش، لوستر، کابینت و کمد و … بستگی دارد. در دنیای امروز به وجود آوردن هماهنگی و هارمونی در بین عناصر موجود در فضا از اهمیت زیادی برخوردار است. لذا نمی توان از نقش دکوراتورها غافل ماند.

دکوراتورهای داخلی بر جذابیت و زیبایی فضا می افزایند. زیرا تمرکزشان بر روی زیبایی است. این افراد حتما لازم نیست که تحصیلات دانشگاهی داشته باشند. این افراد بدون کسب علم بر خلاف طراحان داخلی می توانند درباره عنصرهای فنی چشم انداز عالی را به وجود آورند.

در حقیقت در مبحث دکوراسیون داخلی بایستی بر اساس ظاهر فضا طرح ریخت. در این جا ساختار مهم نیست. بنابراین در نظر داشته باشید که نیازی نیست که از مقررات ساختمانی آگاهای داشته باشید. بسیاری از کارشناسان در دکوراسیون داخلی زیبایی فضا را با بیشترین کیفیت به ساکنان آن جا تحویل می دهند و احتیاجات آن ها را به لحاظ زیبایی شناسی برطرف می کنند.طراحی روف گاردن

در مبحث دکوراسیون داخلی لازم است که از سبک های متفاوتی تبعیت کرد که هر یک زیبایی مخصوص به خود دارند و اثری خاص را بر فضا اعمال می کنند.

در نظر داشته باشید که دکوراتورها نظر به سلیقه ای که افراد دارند سبکی را با توجه به زیبایی و کاربردی بودن آن طراحی می کنند. بنابراین لازم است که سلیقه ساکنان خانه بر روی سبکی که قرار است پیاده سازی شود اعمال گردد.

در طراحی داخلی تمام قسمت های مربوط به طراحی بخش های داخلی ساختمان بایستی بررسی شود و دکوراسیون خانه هنری است مبنی بر چینش و طراحی خانه با بهره گیری از عناصر گوناگون مثل پرده ، کاغذ دیواری، کفپوش، مبلمان و ….

طراحی محوطه سازی

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

طراحی دیوار سبز

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “تفاوت های معماری و طراحی داخلی

  1. azari_kiz گفت:

    معماری داخلی راه اتصال بین معماری و طراحی داخلی است. به علم طراحی فضای داخلی ساختمان معماری داخلی گویند. که طبق استانداردها انجام شود. معماری داخلی با ویژگی های روحی و روانی بیشتر ارتباط مستقیم دارد و باید ویژگی های خصوصی و عمومی انسان در نظر گرفته شود.
    معماری داخلی را در یک حرفه هنر صنعت میشناسند که فضاهای داخلی ساختمان را برای انجام فعالیت های روزانه،کار و زندگی بهینه میکند.
    معماری داخلی باید بتواند بر جنبه های فنی و مهندسی فضا و هم راستا بودن آن با زیبایی محیط اطراف مسلط باشد. از این رو می توان گفت که معماری داخلی با مفاهیم و مهارت های زیر سر و کار دارد:
    • آگاهی لازم به میزان روشنایی فضا و نحوه برق کشی و نورپردازی محیط به صورت کارامد
    • تسلط کامل بر نحوه درست لوله کشی های ساختمان و ورودی و خروجی درست آن ها
    • نحوه قرار گیری و مکان نصب پنجره ها از جمله تعداد آن ها، اندازه پنجره ها و رعایت اصول فنی و مهندسی در نحوه طراحی این قسمت ها
    • توجه داشتن به تهویه ساختمان به شکلی مناسب و کارامد

دیدگاهتان را بنویسید