وبلاگ ویلاسازه

خانه های لوکس و دوبلکس ایرانی

خانه دوبلکس ایرانی

در دنیای امروز مهندسان، خانه ها را بر مبنای طرح های مختلف می سازند. بعضی از خانه های به شکل دوبلکس یا ویلایی هستند. اما بیشتر آن ها به صورت آپارتمان هستند. در بین مدل های متفاوت خانه، خانه های دوبلکس بسیار زیبا هستند و از هر نظر متفاوت هستند. در اصل افرادی که ذوق بالایی دارند دوست دارند که خانه های خود را به صورت دوبلکس بسازند و نظرات خود را در آن اعمال سازند. در این مقاله قصد داریم تا توضیحاتی در مورد خانه های دوبلکس در اختیار شما قرار بدهیم.

یکی از تجهیزات ایده آل برای داخل منزل صندلی راک میباشد . این محصولات را می توانید از تولیدی ویلا سازه خریداری نمایید .

دوبلکس چیست؟

ممکن است برخی افراد این سوال را بپرسند که دوبلکس چیست؟ در نظر داشته باشید که خانه ها در شکل ها و سایزهای گوناگون ساخته و طراحی می شوند. خانه های دوبلکس امکان دارد در بالای هم ساخته شوند و یا دیوار به دیوار باشند. در حقیقت این خانه ها به منزله یک خانه به شمار می آیند و به صورت دو خانه جدا از هم تلقی نمی شوند. به عبارت ساده تر چنان چه دو طبقه ساختمان با پله های داخلی به هم وصل شوند به این خانه دوبلکس گفته می شود. در طراحی برای یک خانه دوبلکس از دو طبقه با هدف ساختن یک واحد استفاده می شود. لذا برای چینش مبل ها و هر نوع چیدمان و طراحی داخلی به میزان کافی فضا موجود است. در نظر داشته باشید که داشتن چنین خانه یک امتیاز بزرگ به شمار می آید. چون شما مالک یک خانه هستید ولی به اندازه دو خانه جا دارید تا وسایل و اسباب های خود را بچینید. توجه داشته باشید که قیمت یک خانه دوبلکس در قیاس با یک خانه معمولی بیشتر است. چون طراحی آن تفاوت دارد. همچنین خانه ای فقط به علت معماری خاصی که دارد مطرح نیست؛ بلکه به علت ساختار آن نیز تفاوت دارد. علی رغم محدود بودن زمین در خانه های دوبلکس، احساس زندگی در مکان های مختلف خانه به علت نور زیاد مشهود است. راه پله ها از اصلی ترین عوامل و فاکتورها در ساخت خانه های دوبلکس به شمار می آیند. چون نقش بسیار مهم در بخش بندی فضاها و ارتباط طبقات با هم بازی می کنند. چنان چه شما از افرادی هستید که خانه های دوبلکس را دوست دارید می توانید با کمک یک معمار متخصص در این زمینه خانه خود را به یک دوبلکس بدل نمایید.

 مطالبی در مورد خانه دوبلکس ایرانی

استفاده از نوع سبک در طراحی خانه دوبلکس به سلیقه شما بستگی دارد. همچنین این طرح ریزی به بودجه شما نیز وابسته است. در نظر داشته باشید که طراحی کلاسیک در قیاس با طراحی مدرن به هزینه بیشتری احتیاج دارد. همان طور که می دانید سبک مدرن دوس تدار ساده بودن و کاربردی بودن است و تنها لازم است که در این سبک چیدمان وسایل ضروری در ارجحیت قرار گیرد. در این سبک باید از شلوغ کردن و چینش لوازم غیرضروری خودداری کرد. این در حالی است که در سبک کلاسیک بایستی از المان های دکوراتیو و عناصر کلاسیک بهره برد تا بتوان به خلق فضای گرم و صمیمی همت گمارد. هم اکنون خانه هایی که به صورت دوبلکس ساخته می شوند طرفداران زیادی ارند و هزینه ای که برای ساخت آن ها صرف می شود بسیار به صرفه است. سبک های مدرن و کلاسیک در گروه سبک هایی قزار می گیرند که هم در طراحی داخلی و هم در طراحی برای نمای ساختمان های دوبلکس مورد توجه قرار می گیرند.

توجه داشته باشید که خانه های دوبلکس در سه مدل طراحی می شوند و به مالکان تحویل داده می شوند.

این مدل ها به شرح زیر هستند:

  1. مدل اول خانه های دوبلکس در آخرین طبقه های ساختمان های بلند ساخته می شوند و متراژ آن ها در قیاس با دیگر خانه های دوبلکس پایین تر است. لذا فضای آن ها کمتر است.
  2. خانه هایی که طبقه دوم آن ها به صورت زیرشیروانی ساخته می شود. به این خانه ها، خانه دوبلکس طیرشیروانی گفته می شود. طبقه دوم برای چنین خانه هایی دارای یک فضای مستقل است و بعضا ممکن است در آن ها بالکن نیز ساخته شود.
  3. خانه های دوبلکس به شکل معکوس نیز در پایین ترین طبقه قرار می گیرند. در این مدل از خانه ها امکان دسترسی به حیاط، حیاط خلوت و پاسیو امکان پذیر است.

طراحی خانه های دوبلکس فقط به خانه های بزرگ اختصاص نمی یابد و همواره این امکان وجود دارد که بتوانید از خانه هایی که دارای متراژ پایین هم هستند، خانه دوبلکس در بیاورید. بی شک نظرات زیادی مبنی برای طراحی این مدل خانه ها وجود دارد.

یکی از نظراتی که برای ساخت و طراحی ویلای لاکچری و مجلل و شیک می توان استفاده کرد همانا طرح دوبلکس است. نمونه ای از بهترین ویلاها دارای چشم انداز ویلای مجلل همراه با امکانات و استخر و … است.

 

اهمیت راه پله در خانه دوبلکس

راه پله در خانه های دوبلکس از قسمت های مهم و ضروری و بخش لاینفک از خانه هایی است که به شکل دوبلکس ساخته می شوند. در نظر داشته باشید که طراح خانه های دوبلکس نظر به متراژ فضا و مساحت زمین، مدل مناسبی برای راه پله ها را در نظر می گیرد. در خانه های دوبلکس از مدل های متفاوت راه پله برای ارتباط دو طبقه با هم استفاده می شود که مرسوم ترین آن راه پله گرد است. این نوع راه پله بسیار طرفدار دارد و زیبایی خاصی را نصیب خانه های دوبلکس می کند. در خانه هایی که مدرن هستند از پله های مدرن دوبلکس استفاده می شود. این مدل پله ها علوه بر این که می توانند زیبایی خاصی را به دکوراسیون خانه ببخشند کارایی بسیار عالی نیز دارند. در نظر داشته باشید که در ساخت راه پله ها از مواد مختلفی مانند فلز، چوب و شیشه به صورت جداگانه یا ترکیبی استفاده می شودکه هر یک جذابیت خاص خود را دارد و با توجه به دکوراسیون انتخاب می شود. راه پله ها که به صورت چوبی هستند بسیار زیباتر هستند و با هر گونه دکوراسیون داخلی مناسب هستند. ولی راه پله ها به صورت شیشه ای بسیار کمتر برای خانه های دوبلکس استفاده می شوند.

 

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “خانه های لوکس و دوبلکس ایرانی

  1. azari_kiz گفت:

    خانه های دوبلکس ممکن است دیوار به دیوار یکدیگر یا در بالای یکدیگرساخته شوند. در واقع این نوع خانه ها یک خانه محسوب می شوند و به عنوان دو خانه مجزا به شمار نمی آیند.
    به بیانی ساده تر می توان گفت که اگر دو طبقه ساختمان توسط پلکان داخلی به یکدیگر متصل شوند، این منزل دوبلکس به شمار می آید.
    در طراحی خانه دوبلکس از دو طبقه به منظور ساخت یک واحد مسکونی استفاده می شود، از این رو برای چیدمان مبلمان و هر نوع دکوراسیون داخلی به اندازه کافی فضا برای صاحب خانه موجود است.
    داشتن منزل دوبلکس یک مزیت بزرگ است، زیرا شما صاحب یک خانه هستید اما به اندازه دو خانه فضای کافی در اختیار دارید.
    قیمت خانه دوبلکس در مقایسه با یک خانه معمولی بالاتر است، زیرا طراحی آن متفاوت است. چنین خانه ای تنها به دلیل معماری خاص خود شناخته نمی شود، بلکه ساختار آن به طور کامل متفاوت است.
    برخلاف محدود بودن زمین، این خانه ها حس زندگی در فضاهای پر نور که به اطراف خود متصل هستند را تشدید می کنند. راه پله مهم ترین فاکتور در طراحی خانه یا آپارتمان دوبلکس است، زیرا نقش بسیار مهمی در تقسیم بندی فضا و ارتباط دو طبقه با یکدیگر ایفا می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید