وبلاگ ویلاسازه

طراحی دکوراسیون ویلا

طراحی دکوراسیون ویلا

به دلیل رشد منازل آپارتمانی و کاهش فضاهای باز ، استفاده از باغ و ویلا مورد توجه بیشتری قرار گرفته است . باغ و ویلا امروزه بیشتر در حاشیه شهرها وجود دارند . باغ بیشتر حالت سنتی دارد و مجموعه ای از درختان مختلف را در بر می‌گیرد ، اما ویلا اکثراً به صورت طراحی شده می باشد . یک باغ شامل درختان متعددی می‌باشد که اکثر فضا را پوشش می‌دهند ، اما ویلا بیشتر به صورت یک حیاط می باشد . برخی اوقات امکان دارد که در یک ویلا هیچ درختی وجود نداشته باشد .
معمولاً برای طراحی و دکوراسیون ویلا زمان بیشتری صرف می‌شود ، در حالی که در باغ چیدمان و دکوراسیون خاصی وجود ندارد . البته امروزه برخی افراد قسمتی از فضای باغ را به صورت ویلا تغییر داده اند .
در هر صورت اگر از باغ خود برای دورهمی و برگزاری مراسم استفاده می کنید ، پس به لحاظ کاربری هیچ تفاوتی با ویلا ندارد .
شما برای اینکه بتوانید از فضای موجود استفاده کنید ، باید از یک سری امکانات و مبلمان برای فضای خود استفاده کنید . البته مفهوم کلی مبلمان فقط محدود به صندلی و میز نمی شود ، وسایل و تجهیزات مختلفی وجود دارد که در دسته مبلمان قرار می‌گیرد .
به هنگام طراحی چیدمان و دکوراسیون ویلا شما دو نوع دکوراسیون خواهید داشت . یک دکوراسیون برای فضای سرپوشیده و داخل ساختمان ، و دکوراسیون دیگر برای فضای باز می باشد . هر کدام از این محیط‌ها وسایل مخصوصی دارند شما می‌توانید در چیدمان از آنها استفاده کنید .
در این مطلب سعی می کنیم برخی راهکارها برای زیبایی بیشتر محیط ، و همچنین صرفه‌جویی در هزینه ها به شما معرفی کنیم .

لوسترفلزی ایشیک

دکوراسیون ویلا
دکوراسیون داخلی ویلا

برای دکوراسیون قسمت سرپوشیده و داخلی ویلا ، می توانید از انواع مبلمان منزل استفاده کنید . دکوراسیون و نوع طراحی فضای داخلی ویلا ، می‌تواند تقریبا همانند طراحی منزل و آپارتمان باشد .
به دلیل این که کاربرد فضای داخلی و قسمت سرپوشیده ویلا ، دقیقاً همانند منزل شما نمی باشد . به همین دلیل می‌توانید از وسایل و ملزومات کمتری استفاده کنید . شما می‌توانید به صورت خیلی ساده با استفاده از چند عدد میز و صندلی ، و همچنین یک کفپوش که می تواند شامل موکت یا فرش باشد استفاده کنید .
در اکثر ویلاها برای فضای داخلی طراحی خاصی صورت نمی‌گیرد ، اکثراً از وسایل کاربردی و ضروری استفاده می‌شود . به دلیل این که بیشتر کاربرد و استفاده از یک ویلا ، قسمت فضای باز و بیرونی ویلا می باشد . افراد اکثراً هنگام استفاده از ویلا در فضای باز حضور دارند . به همین دلیل بیشتر اوقات تمرکز خود را بر روی فضای باز می گذارند ، توجه به دکوراسیون داخلی در اولویت نمی باشد .
به دلیل اینکه امروزه برای خرید و یا ساخت ویلا هزینه قابل توجهی انجام می‌شود ، به همین دلیل برای طراحی و چیدمان تمام فضاها زمان و هزینه صرف می‌شود . دیگر همانند سابق فضای داخلی ویلا بی اهمیت نمی باشد ، افراد توجه زیادی به فضای داخلی ویلا دارند . به همین منظور تجهیزات و وسایل مخصوصی برای دکوراسیون ویلا به وجود آمده است . اما شما همیشه می توانید با کمی ابتکار و خلاقیت ، ایده های خلاقانه برای دکوراسیون خود داشته باشید .
نیاز نیست که حتما هزینه بالایی را صرف دکوراسیون خود کنید ، شما می توانید با کمی خلاقیت و استفاده از وسایل موجود طرح های جالبی را به وجود بیاورید . تمام این موضوع بستگی به ذوق و سلیقه شما دارد .


دکوراسیون فضای باز ویلا

برای چیدمان و دکوراسیون فضای باز ویلا وسایل و تجهیزات زیادی استفاده می‌شود . اصلی ترین و ضروری ترین وسایل که در چیدمان فضای باز استفاده می‌شود ، عبارتند از صندلی ویلایی و کباب پز یا همان باربیکیو . این تجهیزات از اصلی ترین و رایج ترین تجهیزات در فضای باز می باشند .
اما شما می توانید بر حسب سلیقه و میزان بودجه خود ، از وسایل و تجهیزات بسیار بیشتری استفاده کنید . شما می توانید از انواع وسایل تفریحی برای چیدمان فضای باز استفاده کنید . وسایلی همانند تاب ویلایی ، سرسره ، الاکلنگ و گردون وسایلی هستند که برای تفریحات در فضای باز استفاده می‌شوند .
شما می توانید از انواع وسایل گرمایش فضای باز استفاده کنید . وسایلی همانند هیتر فضای باز و بخاری فضای باز و همچنین آتشدان ، که می توانید برای تولید گرما در فضای باز از آنها استفاده کنید .
شما می توانید با استفاده از کمی مهارت شخصاً اقدام به طراحی و ساخت بسیاری از تجهیزات ویلایی کنید . تجهیزاتی همانند آتشدان و باربیکیو را می‌توانید با استفاده از وسایل ابتدایی بسازید . برای ساخت این محصولات می توانید از مواد اولیه مختلفی همانند فلز ، آجر ، سنگ و سیمان استفاده کنید .
برای این که بتوانید به میزان قابل توجهی در هزینه صرفه جویی کنید ، همچنین دکوراسیون را مطابق با سلیقه خود طراحی کنید ، باید دست به کار شده و برخی از کارها را شخصا انجام دهید . برای این منظور نیاز دارید تا کمی مهارت در زمینه کار با آجر و سیمان کسب کنید . همچنین داشتن تخصص در زمینه جوشکاری ، می تواند برای شما بسیار مفید باشد . اگر از جوشکاری سررشته داشته باشید ، می توانید بسیاری از کارها را شخصا انجام دهید .

دکوراسیون ویلادکوراسیون ویلا
استفاده از وسایل و امکانات موجود

برای طراحی و چیدمان فضای خود نیاز نیست که همیشه محصولات جدیدی خریداری کنید . شما می توانید از امکانات و وسایل موجود نهایت استفاده را ببرید . به عنوان مثال می‌توانید صندلی های موجود را با ایجاد یک سری تغییرات ، تبدیل به مبلمان جدیدی بکنید . یا اینکه می توانید با استفاده از چند تکه فلز و چوب ، اقدام به ساخت یک تاب ویلایی نمایید .
می توانید با استفاده از چند عدد آجر و مقداری سیمان یک کباب پز برای خود بسازید . با استفاده از همین مصالح می توانید یک آتشدان زیبا و کاربردی برای خود بسازید .
برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آموزش ساخت وسایل مختلف می توانید به مقاله آموزش ساخت آتشدان ، آموزش ساخت تاب ویلایی و آموزش ساخت کباب پز مراجعه کنید . در این مقاله ها و اطلاعات تکمیلی و همچنین آموزش ساخت تجهیزات مختلف شرح داده شده است .
قبل از هر کاری ابتدا باید وسایل مورد نیاز خود را مشخص کنید ، شما باید به خوبی بداند که برای دکوراسیون خود به چه وسایلی نیاز دارید . سپس امکانات و وسایل موجود را کاملاً مشخص کنید . حتی کوچکترین وسایل که در ظاهر بسیار بی استفاده به نظر می رسند ، می‌توانند با کمی خلاقیت تبدیل به یک محصول کاربردی شوند .
شما می توانید از انواع چوب و فلزات موجود در اطراف خود ، برای ساخت وسایل مختلف استفاده کنید .
می توانید با استفاده از چند عدد بلوک سیمانی یک نیمکت برای خود بسازید ، برای زیباتر شدن نیمکت می توانید یک لایه سیمان بر روی آن بکشید . پس از خشک شدن سیمان می توانید به دلخواه خود آن را رنگ کنید . به همین سادگی شما میتوانید چند نیمکت سیمانی زیبا برای خود بسازید .

دکوراسیون ویلا
وسایل متحرک بهتر است یا وسایل ثابت؟

اجازه دهید این موضوع را بیشتر برای شما توضیح دهیم . اکثر وسایلی که برای دکوراسیون و چیدمان فضای داخلی استفاده می شود ، به صورت متحرک می باشد . به این صورت که شما می توانید مکان آنها را به دلخواه خود تغییر دهید . این وسیله ها بسیار کاربردی می باشند و شما می توانید ، بر حسب نیاز مکان آنها را تغییر دهید .
یکی از مشکلاتی که در این گونه وسایل به وجود می آید ، مستهلک شدن و فرسودگی در اثر جابجایی میباشد . برخی از وسایل مانند کمد و مبلمان در هر جابجایی مقداری آسیب می بینند . بعد از چند جابجایی تا حدود زیادی مبلمان شما مستهلک می شود ، به همین دلیل شما نیاز دارید تا آنها را تعمیر کرده و یا تعویض کنید .
اما وسایل ثابت که قابلیت جابجایی ندارند ، معمولاً دارای طول عمر بیشتری می باشند . وسیله های ثابت مانند برخی از کباب پز و آتشدان ها و همچنین بعضی از نیمکت ها را شامل می شود . تجهیزاتی که به صورت ثابت می باشند از کیفیت و همچنین مقاومت بیشتری برخوردار هستند . به همین دلیل و عمر بالایی دارند و شما می توانید ، برای سالیان طولانی از آنها استفاده کنید .
اما مبلمان و تجهیزات ثابت برای استفاده در مکان های اجاره ای مناسب نمی باشند . حتی اگر شما مالک فضایی باشید که می خواهید در آنجا از تجهیزات ثابت استفاده کنید ، برخی اوقات با مشکلاتی مواجه میشوید . بعضی اوقات شما نیاز دارید تا تغییر دکوراسیون داده ، و مکان برخی از وسایل را تغییر دهید . اما ثابت بودن آنها مانع از این کار می‌شود .
به طور کلی استفاده از وسایل متحرک و همچنین ثابت برای دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا ، بستگی به سلیقه و همچنین شرایط فضای شما دارد . شما میتوانید بر حسب نیاز خود از وسایل مختلف در دکوراسیون فضا استفاده کنید .

دکوراسیون ویلا
استفاده هوشمندانه از فضای سبز

تقریباً در بیشتر ویلا ها یک فضای سبز وجود دارد ، شما از انواع گلها و درختان برای فضای ویلای خود استفاده می‌کنید . همچنین استفاده از چمن در فضای خارجی ویلا بسیار رایج می باشد .
شما می توانید با مدیریت و طراحی فضای سبز ، زیبایی محیط خود را دوچندان کنید .
در برخی از ویلاها به دلیل حیاط کوچکی که دارند ، استفاده از گیاهان و درختان زیاد مقدور نمی باشد . به همین دلیل باید بتوانید بیشترین استفاده را از فضای کوچک را ببرید . برای این منظور می توانید از راهکارهای فوق العاده استفاده کنید ، که نمونه ای از آن ها دیوار سبز و فنس چمنی می باشد .
دیوار سبز می تواند یک راهکار فوق العاده برای ایجاد فضای سبز در محیط های کوچک باشد . به جای این که از فضای افقی استفاده کنید می توانید از فضای عمودی استفاده کنید . شما فقط به یک دیوار برای نصب دیوار سبز نیاز دارید ، سپس گیاهان مختلف را برای گلدان های مخصوص قرار می دهید . شما می توانید از انواع گیاهان رونده برای دیوار سبز استفاده کنید ، حتی می‌توانید از گیاهان مصنوعی استفاده کنید که نیاز به نگهداری ندارند . دیوار سبز را می‌توانید در فضای باز و همچنین فضای سرپوشیده نصب کنید . هیچ محدودیتی برای آدم وجود ندارد ، و شما می توانید آن را در ابعاد مورد نظر خود خریداری کنید .
یکی دیگر از وسایلی که می تواند فضای سبز را برای شما به وجود بیاورد ، استفاده از انواع مختلف فنس چمنی می باشد . شما میتوانید از فنس چمنی برای دیوارکشی ، و همچنین ایجاد فضای سبز استفاده کنید . فنس چمنی در ابعاد مختلف و متنوعی تولید می شود که بر حسب نیاز شما قابل تغییر میباشد .

دکوراسیون ویلااستفاده از وسایل چندمنظوره در دکوراسیون ویلا

برای مدیریت در هزینه و همچنین مدیریت فضا سعی کنید از وسایلی که دارای چند کاربرد میباشند ، برای دکوراسیون فضای ویلا استفاده کنید . به عنوان مثال استفاده از مبل هایی که به صورت تخت شو می باشند ، یک راهکار عالی برای مدیریت فضا می باشد . این موضوع در مکان هایی که دارای کمبود فضا می باشند بسیار کاربردی می باشد .
ویلا سازه یکی از شرکت هایی می باشد که در صنعت تولید تجهیزات ویلایی فعالیت می‌کند . برخی از محصولات تولید شده توسط ویلا سازه قابلیت استفاده چند منظوره دارند . به این صورت که شما می توانید از این محصولات برای چند کاربرد متفاوت استفاده کنید .

صندلی  کنار استخر

یکی از وسایلی که می توانید برای این منظور خریداری و استفاده کنید ، صندلی راک کنار استخر چوبی می باشد . این صندلی قابلیت استفاده به عنوان یک صندلی کنار استخر را دارد . همچنین شما می توانید از این صندلی به عنوان یک صندلی راک استفاده کنید . یک فیکسر در قسمت پشتی صندلی وجود دارد ، شما می‌توانید صندلی را در سه حالت مختلف قرار دهید . همچنین با برداشتن این فیکسر می توانید از آن به عنوان صندلی راک استفاده کنید .
قیمت این صندلی در مقایسه با کیفیت و کارایی آن بسیار پایین می باشد . شما با هزینه ای در حدود سه و نیم میلیون تومان می‌توانید ، یک صندلی راک کنار استخر خریداری کنید . این صندلی به صورت کاملاً چوبی می باشد که از چوب های مقاوم و با کیفیت در ساخت آن استفاده شده است . همچنین صندلی در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم می باشد ، و شما بدون نگرانی می توانید از آن در فضای باز و کنار استخر استفاده کنید .

میز آتشدان

یکی دیگر از وسایل چندمنظوره برای فضای باز میز آتشدان می باشد . یک میز آتش نمی تواند برای گرم کردن فضای باز در طول فصل سرما ، کاربرد بسیار مناسبی داشته باشد . همچنین شما می توانید از یک میز آتشدان به عنوان یک میز معمولی استفاده کنید . وسط میز به صورت آتش نشان می باشد و اطراف آن قابل استفاده به عنوان میز است . همچنین زمانی که شما از آتش نشان استفاده نمیکنید می توانید با قرار دادن یک درپوش در قسمت وسط آتشدان ، می‌توانید آن را کاملا به صورت یک میز درآورید .
هم چنین آتشدان می تواند یک کباب پز یا باربیکیو عالی برای شما باشد . شما می توانید انواع غذا و کباب های خود را بر روی آتشدان آماده کنید .
قیمت یک آتشدان در مقایسه با کباب پز دیگران می باشد ، اما اگر تمام قابلیت‌های آن را در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که یک محصول بسیار اقتصادی می‌باشد .

خرید وسایل دکوراسیون ویلا

با مراجعه به وب سایت شرکت ویلا سازه میتوانید انواع تجهیزات و دکوراسیون ویلا را خریداری کنید . تنوع بالای محصولات ویلا سازه امکان مقایسه را برای شما فراهم میکند . همچنین شما می توانید مناسب ترین محصول را با توجه به نیازهای خود ، شناسایی و خریداری نمایید .
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره میتوانید با همکاران ما در قسمت فروش تماس بگیرید .
امکان خرید محصول به صورت عمده و خرده برای خریداران محترم وجود دارد .
محصولات خریداری شده از طریق باربری به تمام نقاط کشور ارسال می‌شوند .
وب سایت ویلا سازه دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد ، و شما می توانید یک خرید مطمئن داشته باشید .

سوالات متداول طراحی دکوراسیون ویلا

 

مکان مبلمان ویلایی را چگونه انتخاب کنیم ؟

زمانی که میخواهیم از چند عدد مبلمان ویلایی در فضای ویلای خود را استفاده کنیم بهتر است مکان آنها را با دقت انتخاب کنیم . هرچند که شما به راحتی می توانید در عرض چند دقیقه مکان صندلی های ویلایی خود را تغییر دهید . اما زمانی که مکان قرار گرفتن آنها را با دقت انتخاب کرده باشید علاوه‌بر اینکه تاثیر زیادی در زیبایی محیط شما خواهد داشت . می‌توانید کاربرد بهتری نیز از صندلی های باغی خود داشته باشید .

 

چه نوع تجهیزاتی را در محوطه ویلای خود قرار دهیم ؟

شما می توانید وسایل و تجهیزات بسیار مختلف و متنوعی را در فضای باز ویلای خود قرار دهید . مهمترین تجهیزاتی که شما برای چیدمان حیاط ویلا به آن نیاز دارید مبلمان ویلایی می باشد . علاوه بر این محصولات دیگری مانند باربیکیو و کباب پز می تواند محیط ویلای شما را تکمیل کند . داشتن یک آلاچیق در فضای ویلای شما می تواند تاثیر زیادی در زیبایی محیط شما داشته باشد . علاوه بر این آلاچیق می‌تواند یک محیط بسیار ایده آل برای دورهمی های شما در فصل گرم سال باشد . اگر در نظر دارید حیاط ویلای خود را در فصل سرما نیز مورد استفاده قرار دهید نیاز به استفاده از تجهیزات گرمایشی فضای باز خواهید داشت .

 

چگونه کباب پز مناسب برای ویلا را انتخاب کنیم ؟

هیچ ویلایی بدون داشتن یک کباب پز و باربیکیو مناسب تکمیل نخواهد بود . باربیکیو عمدتاً در حیاط ویلا قرار می گیرد اما گاهی اوقات افراد ترجیح می‌دهند به چند باربیکیو را در ویلای خود مورد استفاده قرار دهند . به عنوان مثال یک کباب پز در حیاط ویلا و کبابپز دیگر را در روف گاردن مورد استفاده قرار می دهند . زمانی که می خواهید برای خرید باربیکیو اقدام کنید ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید که چه ابعادی برای نیاز شما مناسب خواهد بود . ابعادی در حدود یک متر برای مصارف خانگی می‌تواند یک ابعاد مناسب برای باربیکیو باشد . دانستن این موضوع که دورهمی های شما معمولاً به صورت چند نفره صورت می‌گیرد در تعیین ابعاد باربیکیو بسیار تاثیر گذار است .

 

چقدر فضا برای قرار دادن مبلمان ویلایی نیاز است ؟

معمولا در تمامی ویلاها فضای کافی برای قرار دادن یک یا چند دست مبلمان ویلایی وجود دارد . مبلمان های ویلایی طرح های بسیار متفاوتی دارند که ابعاد آن ها نیز با یکدیگر تفاوت زیادی دارد . به صورت سنتی مبلمان های ویلایی دارای یک میز بودند که چند عدد صندلی دور تا دور آن ها چیده میشود . این نوع از مبلمان ها معمولاً به فضایی در حدود سه متر مربع نیاز دارند . این حداقل فضای است که برای چیدن مبلمان ویلایی نیاز دارید . برای مبلمان های مدرن که در فضای باز و ویلایی استفاده می‌شوند به فضایی بیشتر از این نیاز دارید .

ویلاسازه برترین تولید کننده شمال غرب کشور علاوه بر این محصول محصولاتی همچون،تاب ویلایی،تاب ریلکسی،هیتر فضای باز،صندلی راک،باربیکیو و …. نیز تولید میکند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طراحی دکوراسیون ویلا

  1. بهرنگ گفت:

    همونطور که میدونید برای طراحی دکوراسیون باید از متخصص این کار بهره برد ویلاسازه علاوه بر تولید محصولات متنوع وزیبا برای دکوراسیون منزل تو کاره طراحی هم حرف نداره ومیتونید از طراحی هاشون استفاده کنید چون با محصولات متنوعشون مثل تاب ریلکسی وتاب وآتشدان وسایر محصولات، زیبایی داخل وخارج ویلارو تامین میکنه

  2. بازتاب: کاربرد فنس چمنی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: آشنایی با فواید حمام آفتاب - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. بازتاب: راهنمای خرید مبلمان ویلایی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  5. بازتاب: دکوراسیون ویلایی چیست - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  6. بازتاب: طراحی ویلا سنتی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  7. بازتاب: طراحی تراس - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  8. azari_kiz گفت:

    طراحی داخلی خانه ویلایی به زیباترین شکل و با ایده های خلاقانه امکان‌پذیر است. طراحان مشهور جهان برای مشتریان خود، ایده های بدیع و زیبا را معرفی می کنند تا فضای داخل خانه ویلایی آنها زیباتر از همیشه به نظر برسد. خانه های ویلایی، متراژ مختلفی دارند و از نظر طراحی داخلی هم می تواند بسیار متفاوت باشد. خانه های ویلایی قدیمی تر، مکان مناسبی هستند تا الگوهایی بسیار هنرمندانه از لوازم و وسایل قدیمی و عتیقه جات را به اجرا بگذارید. ایده های جدید طراحی دکوراسیون داخلی برای خانه های ویلایی، بر اساس طرح های مدرن و کلاسیک اجرا می شوند. پروژه های مختلفی برای این مکان ها در سراسر جهان در حال اجرا است. برای اینکه خانه ویلایی خود را بهتر طراحی کنید، کافیست از ایده های اجرا شده الهام بگیرید.
    طراحی خانه ویلایی از این جهت اهمیت دارد که بیشتر به جنبه نوسازی و بازسازی مربوط می ‌شود. خانه های ویلایی که چند سال ساخت هستند، از عمر بنا بسیار گذشته است و قطعاً ساکنین ساختمان ترجیح می دهند بنای قدیمی را با فضای مدرن تر جایگزین کنند. خرید مبلمان مناسب برای سالن اصلی، تعویض کاغذ دیواری ها، رنگ آمیزی یا تعمیرات قسمت های مختلف در اتاق ها یا حتی بازسازی آشپزخانه، مهمترین کارهایی است که در این فهرست وجود دارد. وقتی صحبت از طراحی خانه ویلایی به میان می آید ممکن است دکوراسیون داخلی ویلای بزرگ هم در ذهن شما تداعی ‌شود. در هر صورت، طراحی دکوراسیون فضاهای بزرگ از یک سری اصول تبعیت می‌کند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید