وبلاگ ویلاسازه

طراحی ویلای ایرانی

طراحی ویلای ایرانی

 

همه ی ما دوست داریم محلی دنج و  به دور از آلودگی ها و شلوغی های شهر ها برای گذراندن ایام تعطیل داشتیم، ویلایی که با اعضای خانواده در آن دور هم جمع شویم و با هم وقت بگذرانیم.

برخی از ما داشتن این ویلا ها را تنها در ذهن خود می پروانند و به همین مرحله اکتفا می کنیم در حالی که برخی چند گام جلوتر رفته و حتی سبک ویلا، محل آن و غیره را نیز مشخص کرده اند.

در این طراحی ها می توان از انواع مختلف تخت سنتی در چیدمان استفاده کرد . این محصولات را میتوانید از طریق فروشگاه ویلا سازه خریداری نمایید .

سبک های مختلف ویلا

 

اگر بخواهیم درباره ی سبک های ویلا ها توضیح مختصری بدهیم باید این گونه بیان کنیم که ویلا ها دارای سبک های بسیار متنوع و گوناگونی است که می تواند با توجه به سلیقه ی کارفرما طراحی و ساخته شود اما همه ی ویلا ها را می توان به دو گروه کلی مدرن و کلاسیک تقسیم بندی کرد، اما دسته ی دیگری نیز وجود دارد که هر چند در دسته بندی های اصولی قرار نمی گیرد اما به دلیل تفاوتش با هر دو سبک مدرن که به ویلا هایی گفته می شود که با اصول و طراحی های مدرن و مد روز ساخته شدند و سبک کلاسیک که به ویلا هایی گفته می شود که به گونه ای طراحی و ساخته شدند که از دورانس رنسانس در رم الگوبرداری شده متفاوت است می توان آن را یک سبک جداگانه در نظر گرفت و نام آن را سبک ایرانی یا سبک طراحی ویلای ایرانی گذاشت.

 

حس دلنشین معماری ایرانی

خیلی از ما دوست نداریم که خانه ای به سبک مدرن یا سبک کلاسیکی که بر گرفته از سبک ویلا های قدیمی اروپایی است داشته باشیم. بلکه بیش از آن تمایل داریم ویلایی داشته باشیم که با فرهنگ ایرانی خودمان هم خوانی داشته باشد. و علاوه بر آن حالتی سنتی نیز داشته باشد. که در آن علاوه بر احساس تعلق خاطر بتوانیم یادی از گذشته نیز بکنیم و در این صورت بهترین سبک برای ویلای ما سبک ایرانی سنتی است.

 

طراحی ویلا به سبک ایرانی سنتی:

 

طراحی به سبک ایرانی سنتی از آموزه های معماری اصیل ایرانی بر گرفته شده و از منظر زیبایی شناسی معماری ایرانی تنوع زیادی دارد که تمامی موارد ریشه در هنر های اصیل ایرانی دارد.

مفاهیمی مانند سادگی در هندسه و عناصر سنتی در طراحی ویلا به سبک ایرانی بسیار با اهمیت است.

 

اصولی که در طراحی ویلای ایرانی سنتی باید رعایت کرد:

 

اصول طراحی ویلا به سبک سنتی ایرانی بر گرفته از اصول معماری ایرانی است که بیشتر این اصول از آمیزه های معماری ایرانی از دوران اشکانیان، ساسانیان و دوران اسلامی گرفته شده است.

در طراحی ویلا به سبک سنتی ایرانی باید از هر گونه بیهودگی پرهیز کرد یعنی هیچ چیز صرفا برای زیبایی نباید استفاده شود بلکه علاوه بر کاربردی بودن باید زیبا نیز باشد علاوه بر آن در سبک ایرانی سنتی باید همواره نظم جاری باشد.

 

اصولی که در طراحی ویلا به سبک ایرانی سنتی باید رعایت کرد:

 

یک)

فرم و فضا سازی باید الهام گرفته از بنا های سنتی ایرانی باشد برای مثال بنا های سنتی در ایران غالبا دارای حوض و پنجره هایی با شیشه های رنگی هستند بنا بر این استفاده از این موارد در ساخت ویلا می تواند بیشتر جلوه ی سنتی به ویلای شما بدهد.

دو)

استفاده از وسایل و مصالحی که با مکانی که در آن قصد بنا کردن ویلای خود را دارید تناسب داشته باشد مثلا استفاده از خشت گلی در مکان هایی مانند یزد می تواند حس و حال سنتی بیشتری به ویلای شما بدهد.

سه)

نمای ویلا اولین تصویری است که شخص شما و دیگران می بینند پس بهتر است نمای ویلای خود را نیز همانند داخل ویلا به سبک سنتی طراحی کنید.

چهار)

در طراحی ویلای خود حتما دقت کنید که ویلای شما با شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن بنا می شود مطابقت داشته باشد برای مثال اگر در شمال کشور قصد ساخت ویلا را دارید برای هماهنگی آن با آب و هوای شمال بهتر است از سقف های شیب دار در ساخت ویلای خود استفاده کنید.

پنج)

طراحی داخلی ویلا نیز باید مشابه ساختمان سنتی باشد و حال و هوای قدیمی را به شما منتقل کند به همین جهت در طراحی داخلی ویلا بهتر است از وسایل قدیمی استفاده شود مثلا به جای استفاده از مبل می توانید از تخت های سنتی استفاده کنید.

شش)

در سبک سنتی ایرانی وجود فضا هایی همچون تراس، ایوان و بالکن برای ارتباط بیشتر با طبیعت غالبا دیده می شود پس برای هر چه نزدیک تر شدن به حال و هوای سنتی بهتر است که چنین مکانی را در ویلای خود تعبیه کنید.

هفت)

یکی دیگر از ویژگی های خانه های سنتی که رعایت آن می تواند علاوه بر حس و حال قدیمی بخشیدن به ویلای شما باعث زیبا تر شدن آن نیز بشود وجود سطوح شفاف و شیشه خور بزرگ و فضای داخلی روشن و بهره مندی از ویوی گسترده به پیرامون است.

میزان بودجه ای که برای طراحی ویلای سنتی ایرانی باید صرف کرد:

 

هزینه ی طراحی ویلا ها بسیار متغیر است، طبیعی است که هر چقدر طراح زمان بیشتری صرف طراحی ویلای شما کند و جزئیات بیشتر در طرح شما در نظر گرفته شود هزینه ی بیشتری باید بپردازید؛ اگر چه ممکن است گمان کنید که با پرداخت هزینه ی کم برای طراحی ویلا در حقیقت صرفه جویی کردید اما اکیدا به شما پیشنهاد می دهم که چنین کاری نکنید چرا که اگر طراحی با هزینه ی پایین انجام شود به هنگام اجرا متحمل هزینه های بیشتری خواهید شد چرا که هزینه های پیش بینی نشده ی زیادی در ادامه خواهید داشت، پس برای کاهش هزینه ها سعی کنید هزینه ی بیشتری صرف طراحی ویلای خود کنید تا در حد امکان از خرج های اضافی جلوگیری شود.

 

هزینه ی اجرا و ساخت ویلا ی ایرانی به عوامل زیر وابسته است:

 

یک) هزینه های نظارت مهندسی

دو) هزینه های اخذ مجوز های لازم از مراجع قانونی

سه) هزینه ی گودبرداری

چهار) هزینه ی عملیات فوندانسیون

پنج) هزینه عملیات پی ریزی سازه و اسکلت و نوع آن

شش) هزینه ی عملیات اجرای سقف ها

هفت) هزینه ی دیوار کشی یا به اصطلاح سفت کاری

هشت) هزینه ی تاسیسات و برق و آب

نه) عملیات نازک کاری گچ و سرامیک ها

ده) نصب در و پنجره  و چراغ ها

مقالات مرتبط:

پلان ویلایی

دکوراسیون ویلایی

خرید ویلا

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی و ساخت ویلا

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلا سنتی

در هنگام خرید ویلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

دکوراسیون ویلایی چیست

نکاتی در رابطه با پلان ویلا

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “طراحی ویلای ایرانی

  1. azari_kiz گفت:

    نمای ویلا چهره ویلای شما و آینه تمام‌نمای سبک طراحی یک ویلا است. یک نمای جذاب می‌تواند توجه دیگران را به خود جلب کند و ویلای شما را برای همیشه در خاطر همگان ماندگار سازد. اهمیت دادن به نمای یک ویلا بر روی امکان فروش و حتی قیمت ویلای شما هم تاثیرگذار است. خوشبختانه مواد و مصالح مختلفی برای نماکاری ویلاها وجود دارد که می‌توانید هریک را با توجه به سبک ساخت ویلای خود انتخاب کنید.
    نمای هر ویلا با توجه به سبک ساخت آن ویلا تعیین می‌شود. به همین دلیل است که برای بررسی انواع نما در یک ویلا، ابتدا باید نگاهی به سبک‌های ساخت ویلا داشته باشیم. سبک‌های مدرنیسم، مینیمال و کلاسیک، سه سبک پرطرفدار و پرکاربرد در طراحی و ساخت نمای ساختمان و ویلا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید