وبلاگ ویلاسازه

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلا ایرانی

در کشور عزیزما ایران طراحی ویلای مدرن به شرایط مختلفی بستگی دارد و این شرایط باید طبق استانداردهای روز دنیا برای ویلا در نظر گرفته شود تا منجر به ساخت ویلایی مدرن و کلاسیک شود.

در طراحی ایرانی میتوانید از انواع تخت سنتی تولیدی ویلا سازه استفاده کنید .

 

پارامترهای طراحی ویلا مدرن

همیشه در نظر داشته باشید که با دیدن یک عکس نمی توانیم آن را به صورت عملی پیاده سازی کنیم، هرچند در اجرای ویلاهای مدرن، تصاویر و نقشه های سه بعدی می تواند ایده خوبی به طراح و معمار بدهد، اما واقعیت این است که برای طراحی یک ویلای مدرن در ایران به یک سری ویژگی ها و پارامترهای دیگر نیاز داریم. به نظر می رسد با در نظر گرفتن این پارامترها می توان به طراحی مدرن ویلایی امیدوار بود.

مبلمان فضای باز ویلاسازه ،ایده ایی جذاب برای فضای باز

اولین شرطی که برای طراحی یک ویلای مدرن باید در نظر داشته باشیم، شرایط محیطی ومکانی است که ویلا در آن ساخته می شود. این شرایط محیطی شامل آب و هوا و همچنین منطقه جغرافیایی است که در آن باید از بهترین مصالح ساختمانی برای ساخت ویلا استفاده کنیم. شاخص دوم تعداد افرادی است که قرار است در ویلا زندگی کنند و اینکه چه مقدار از فضای داخلی ویلا به افراد و چه مقدار برای نمای بیرونی ویلا اختصاص داده شده است.

ایده های جذاب برای ویلا

مهمترین قسمت در طراحی یک ویلای مدرن تناسبات به کار رفته در طراحی داخلی آن است. تناسباتی که هماهنگی مناسبی داشته باشد و با ورود فرد به ویلا الهام درست و آرامی از محیط داخلی ویلا به او منتقل شود. نوع رنگ استفاده شده در ویلا، نوع متریال و دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا و همچنین تناسب اشکال هندسی در ویلا می تواند در میزان آرامش افراد تاثیرگذار باشد.

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلای مدرن ایرانی

مراحل طراحی ویلای مدرن به دسته های مختلفی تقسیم می شود و زمانی که این مراحل به صورت منظم و متوالی اجرا شوند، مخاطب از دیدن ویلا به وجد می آید. برای طراحی یک ویلای مدرن نیازی به استفاده از مصالح گران قیمت یا تجملات زیاد نیست. زمانی که نمای داخلی و خارجی ویلا با یکدیگر هماهنگ باشد و میزان نور و طراحی داخلی آن در کنار هم قرار گیرد منجر به طراحی یک ویلای مدرن می شود.

چند طرح زیبا برای ویلا

حال به فاز اول مراحل طراحی ویلای مدرن در ایران می رسیم که هم برای کارفرمایان و هم برای معماران بسیار مهم است و ساخت ویلا باید با این شرایط انجام شود. اولین قدم، مطالعات دقیق در مورد مسائل ژئوفیزیک و نوع خاکی است که ساختمان در آن ساخته می شود. این مرحله نه تنها برای ساخت ویلا، بلکه برای ساخت ساختمان های مدرن و کلاسیک نیز می باشد. از دیگر بخش های مربوط به این مرحله می توان به مطالعات جغرافیایی، مطالعات اقلیمی، سفارشات شهرداری منطقه در خصوص ساخت اماکن و ویلا و همچنین محاسبه هزینه ساخت ویلا با توجه به مصالح مصرفی اشاره کرد. .

طراحی دکوراسیون ویلا

فاز دوم که اصولاً در علم معماری فاز 1 فاز اجرا نامیده می شود، شامل ایده معمار در خصوص سبک طراحی داخلی و خارجی ویلا می باشد. این مرحله نیاز به خلاقیت معمار و همچنین تجربه چندین ساله وی در طراحی ویلاهای کلاسیک گذشته دارد. این قسمت بهترین و لذت بخش ترین مرحله برای معماران به ویژه ویلاها است که دست طراح و معمار برای گسترش و بسط ایده هایشان باز است، به همین دلیل استفاده از معمار مجرب و مبتکر ضروری است. این مرحله تا بتواند ایده های خود را بر روی نقشه و برنامه ریزی به کارفرما ارائه دهد. البته باید توجه داشت که این ایده پردازی متناسب با شرایط محیطی منطقه و مسائل زیست محیطی است.

دکوراسیون ویلایی چیست؟

اما به فاز نهایی یعنی اجرای ایده های معمار و همچنین تعیین متریال هایی که قبلاً برآورد کرده بودیم می رسیم که بخشی دیگر از طراحی ویلای مدرن است.

طراحی ویلا

ایده های مدرن جهت طراحی ویلای ایرانی

طراحان معمولا از سبک های مختلفی برای طراحی یک ویلای مدرن در ایران استفاده می کنند. این سبک ها به میزان سرمایه گذاری کارفرما و همچنین نوع و اندازه زمین بستگی دارد. طراحی ویلای مدرن خود به چند قسمت تقسیم می شود و این قسمت ها کم و بیش برای اکثر ویلاهای مدرن است. اولین مرحله طراحی ویلا است که معمولا به شکل مکعب مستطیل می باشد و معمار نقشه وطرح را بر روی نرم افزار اتوکد طراحی می کند. پس از انجام این کار نوبت به کار سخت پروژه یعنی طراحی داخلی و دکوراسیون به کار رفته در فضای داخلی ویلا می رسد که برای کارفرما نیز بسیار مهم است زیرا کارفرما می خواهد در فضای داخلی ویلا استراحت کند. معمولا در ویلاهای بسیار مدرن و کلاسیک از روف گاردن، استخر و سایر اجزای کلاسیک استفاده می شود که طراحی این قسمت ها می تواند برای معمار بسیار لذت بخش باشد.

محوطه سازی ویلا

مهمترین چیزی که معمار باید توجه کند، نورپردازی فضای داخلی و خارجی ویلا است و روش طراحی نباید با مقررات ملی ساختمان در ایران مغایرت داشته باشد. سپس نوبت به طراحی فضای سبز ویلا می شود که با توجه به وسعت ویلاهای مدرن می توان از ایده های جالبی در آن استفاده کرد، نکته مهمی در حال حاضر در ایران هست که طراحی فضای سبز در داخل و خارج ساختمان ویلا به چشم می خورد و کار را بسیار زیبا کرده است. طراحی این اقلام بستگی به نظر کارفرما دارد و بهتر است نمونه های قبلی را در این زمینه مشاهده کنید و سپس تصمیم درستی برای طراحی آن بگیرید.

نکاتی در رابطه با پلان ویلا

آخرین مرحله برای ویلا بخش طراحی تاسیسات ساختمان است که برای افزایش ایمنی ساختمان نیز بسیار مهم است.

طراحی ویلا سنتی

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “طراحی ویلا ایرانی

  1. azari_kiz گفت:

    به طور کلی از گذشته تا به امروز سبک خانه‌های ایرانی و یا سنتی مورد توجه بسیاری از مردم هم در داخل ایران و هم در خارج ایران قرار دارد. اگر بخواهیم یک تعریف از ویلا ایرانی ارائه دهیم، این تعریف فقط شامل ویلا سنتی نمی‌شود بلکه شامل انواع سازه‌های ایرانی با ساخت جدید و مدرن نیز می گردد.

    طراحی ویلا به سبک ایرانی از نظر هر فرد بسیار زیبا، آرامش‌بخش و دلنشین می‌باشد. دلیل این امر آن است که سبک ساخت ویلا ایرانی ریشه در سازه‌ها و معماری قدیم فرهنگ ایران دارد. ساخت ویلا ایرانی از دوران بسیار قدیم در انواع سبک‌ها و معماری‌های متنوع مورد علاقه‌ افراد است و به دوران جدید نیز سرایت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید