وبلاگ ویلاسازه

طراحی و ساخت ویلای مدرن

طراحی و ساخت ویلا

 

تاریخچه ی ویلا ها:

 

ویلا به ساختمانی گفته می‌شود که  از چهار طرف به بیرون نما داشته باشد و معمولاً ویلا ها را در اطراف شهرها یا در ییلاق ‌ها می‌سازند. هر چند کلمه ی ویلا ریشه ای فرانسوی دارد اما ساخت ویلاها از جمهوری روم باستان شروع شد. و در آن زمان ساختمان‌های ارزشمند افرادی که جزو طبقه های بالای اجتماعی محسوب می شدند. به صورت ویلا در محوطه ‌ها یا باغ‌های وسیع ساخته می‌شدند. هر چند که بعد از فروپاشی امپراتوری روم توسط کلسیا کاربریشان تغییر کرد و به صورت صومعه و محل عبادت استفاده می‌شدند و بعد ها در قرون وسطی بعد از تعمیر و تغییراتی که انجام شد دوباره به صورت ساختمان‌های اشرافی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

در طراحی ویلا میتوان از وسایل مختلفی مانند سایبان چتری و سایر وسایل استفاده کرد . این محصولات را می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی ویلاسازه خریداری نمایید .

طراحی ویلا:

همه ی ما یک تصور در ته ذهن خود از ویلایی که می خواهیم در آینده داشته باشیم داریم و برای هر چه نزدیک تر شدن تصور ذهنی خود به ویلای خودمان و تصاحب یک ویلای ایده آل نیاز است که چند مرحله را طی کنید که مهم ترین آن طراحی ویلا می باشد.

اگر چه ممکن است شما یک تصور کامل و بی نقص از ویلایی که می خواهید در ذهن خود داشته باشید  و تصور کنید به خوبی ایده آل های خود را می شناسید اما باز هم بهتر است از یک طراح و معمار استفاده کنید چرا که نه تنها می توانند ایده آل ها و کیفیت های مورد نظر شما را به فضایی برای زندگی روزمره تبدیل کند بلکه علاوه بر آن می تواند با توجه به تجربه و تخصصی که در این زمینه دارد طرح مورد نظر شما را گسترش نیز بدهد.

در واقع ویلا ها و دیگر سازه ها نیاز به طراحی دارند تا بتوان دقیقا آن کیفیت مورد نظر با فضای معماری و فضای زندگی که در نظر داریم را به ما تحویل بدهند.

 

10 گام که برای رسیدن به ویلای رویایی خود باید آن را طی کنید:

 

یک) هدف از طراحی و ساخت ویلا چیست؟

مهم ترین قدم برای رسیدن به ویلای مورد  نظر شما تعیین هدف از داشتن ویلا و ساخت آن می باشد، شما باید از پیش تعیین کنید که از این ویلا برای چه قصد دارید استفاده کنید محلی برای عکاسی، برای گذراندن اوقات فراغت به دور از دود و آلودگی شهر ها یا حتی ساخت یک شهرک ویلایی.

دو) پیدا کردن یک زمین خوب:

زمینی که قصد دارید در آن جا ویلای خود را بسازید باید با خواسته ی شما از ویلا هماهنگی داشته باشد، شاید شما زمینی داشته باشید و قصد ساخت ویلای خود را در آن جا داشته باشید اما پیش از سایر اقدامات باید اطمینان حاصل کنید زمین شما با هدفی که برای ساخت ویلا دارید تناسب داشته باشد.

سه) مدیریت مالی و میزان بودجه ی شما برای ساخت ویلا:

طراحی و ساخت ویلا به صورت شخصی بر خلاف چیزی که گامن می کنید می تواند بسیار گران تر از واگذاری ساخت آن به افراد متخصص برای شما تمام بشود پس نه تنها برای رسیدن به امنیت و کیفیت بالا بلکه برای کاهش هزینه ها نیز بهتر است ساخت ویلا را به افراد متخصص بسپارید.

چهار) پیدا کردن طراح و مشائر متخصص:

با وجود تنوع شرکت هایی که در زمینه ی طراحی و ساخت ویلا وجود دارد باید بدانید که شرکت های کمی وجود دارند که همزمان کار مشاوره، طراحی و ساخت ویلا را انجام می دهند اما باز هم بهتر است کار مشاوره، طراحی و ساخت ویلای خود را  به دست یک شرکت بدهید تا فرصت هر گونه ایرادگیری از طرح و کاهش کیفیت را از آن ها بگیرید.

پنج) در ازتباط بودن با طراح ویلا:

یکی از مهم ترین مسائلی که باید آن را رعایت کنید این است که هرگز ارتباط خود را با طراح ویلای خود تا پایان ساخت ویلا قطع نکنید چرا که ممکن است در روند ساخت ویلا مشکلاتی پیش بیاید که نیاز به تغییر طرح باشد و چه کسی بهتر از طراح اولیه برای ایجاد این تغییرات؟

شش) پیدا کردن بهترین مسیر برای ساخت ویلا:

بیشتر افاردی که قصد ساخت ویلا دارند ترجیح می دهند تمام کار مشاوره، طراحی و ساخت ویلا را به یک شرکت واگذار کنند که در این میان وجود شرکت های نوپایی که هیچ گونه تجربه ای در ساخت ویلا ندارند ممکن است موجب نگرانی شود پس همواره بهتر است کار ساخت ویلای خود را به شرکت های با سابقه تر بدهید تا اطمینان از کیفیت نهایی ویلای خود را بتوانید داشته باشید.

هفت) گرفتن مجوز ساخت و ساز و بستن قرارداد برای اجرای ویلا:

قبل از شروع عملیات ساخت ویلا، شما باید تمام مجوز های مورد نیاز از ارگان ها ذی ربط برای ساخت ویلا را دریافت کنید و پس از اخذ مجوز های لازم نوبت به پیدا کردن پیمانکار برای اجرای طرح ویلا می باشد و در این زمینه نیز بهتر است از پیمان کار هایی استفاده کنید که علاوه بر داشتن سابقه ی بالا، تجربه ی ساخت ویلایی مشابه را با ایمنی و کیفیت بالا داشته باشند.

هشت)  آماده کردن زمین جهت ساخت ویلا:

اولین قدم در این مرحله باید مجهز کردن کارگاه مطابق با قرارداد های پیمانکاری باشد؛ طبق قانون اداره کار و تامین اجتماعی و همچنین مبحث دوازده مقررات ملی  ملزم به رعایت اقدامات ایمنی شوند تا در طول مدت زمان ساخت بدون کمترین نگرانی پروسه ی ساخت انجام شود، همچنین کارفرما ملزم به بیمه کردن کارگاه و اشخاص ثالث است تا در صورت بروز حادثه زیان مادی کمتری را بپردازد.

نه) شروع عملیات ساخت ویلا:

ساخت و طراحی ویلا می تواند مانند گذشته با آجر و بلوک باشد یا با استفاده از سازه های فلزی، بتنی و یا حتی چوبی انجام شود، کلیه ی عملیات ساخت ویلا در پنج مرحله خلاصه می شود: فونداسیون، اجرای اسکلت، سفت کاری، نازک کاری، نما سازی و محوطه سازی نیز از بخش های مهم ساخت ویلا می باشد که باعث زیبا تر شدن ویلا می شود.

ده) استراحت کردن در ویلا:

این مرحله از مهم ترین و لذت بخش ترین مرحله های ساخت ویلا است، در این مرحله کار ساخت ویلا تمام شده و شما می توانید یک لیوان چای ریخته و در سکوت به ویلایی که از این پس برای شما است نگاه کنید و لذت ببرید.

مقالات مرتبط:

پلان ویلایی

دکوراسیون ویلایی

خرید ویلا

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی و ساخت ویلا

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلا سنتی

در هنگام خرید ویلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

دکوراسیون ویلایی چیست

نکاتی در رابطه با پلان ویلا

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “طراحی و ساخت ویلای مدرن

  1. azari_kiz گفت:

    طراحی نمای ویلا در جذابیت آن تاثیر زیادی دارد. در واقع نما چهره ویلا بوده و نقش بزرگی در شخصیت بخشیدن به ویلا ایفا می‌کند. با توجه به نمای ویلا میتوان به سبک داخلی ویلا نیز پی برده و اطلاعات خوبی راجع به آن کسب کرد. علاوه بر اینکه طراحی نما ویلا در کردان از نظر زیبایی و ایجاد جذابیت بصری تاثیر دارد، از نظر افزایش طول عمر بنا و کیفیت عملکرد آن نیز تاثیرگذار است. در واقع با یک طراحی نمای خوب میتوان سبب افزایش عمر ساختمان شده و استحکام و طول عمر بیشتری به آن بخشید. در این رابطه باید به متریال و مصالح مورد استفاده در ساخت نمای ویلا در کردان توجه کرده و از بهترین مواد برای آن استفاده کرد. پس دلیل اهمیت طراحی نما ویلا در کردان و هر منطقه دیگری به خاطر جذابیت بصری، زیبایی، افزایش طول عمر بنا و کیفیت عملکرد آن است.

دیدگاهتان را بنویسید