وبلاگ ویلاسازه

قیمت انواع چادر مسافرتی

قیمت و انواع چادر مسافرت

چادرهای مسافرتی به عنوان وسیله‌ای ارزنده برای مسافران یاد می­شود. اما قیمت چادر مسافرتی چگونه است؟. برخی از ویژگی­های چادر مسافرتی بر قیمت آن تأثیر می­گذارد. ما در این مقاله قصد داریم تا قیمت چادر مسافرتی و انواع کلی آن­ها را بیان کنیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

برای مشاهده انواع چادر مسافرتی و خرید آن به ویلا سازه مراجعه کنید .

 

تاریخچه چادر

در زمان­های قدیم چادرها به عنوان خانه عمل می­کردند و در محیط­های مختلف برای خشک و ایمن نگه داشتن از آ­ن­ها استفاده می­شد. با ظهور کشاورزی، وسایل دائمی محبوبیت یافتند، اما چادرها همچنان در میان ارتش­های متحرک و مردم عشایر رایج بود.
طراحی چادر مدرن هنوز کاملاً شبیه به آنچه احتمالاً چادر اصلی به نظر می‌رسد است. یک تکه پارچه که روی چند میله پوشانده شده است. با این حال، مواد و ویژگی­های چادر در چند دهه گذشته به طور چشم­گیری تغییر کرده است.

بهترین نوع چادر کمپینگ

انواع چادرهای ساخته شده تا به امروز

چادر اولیه

هر فردی باید گرم، خشک و ایمن بماند، و زمانی که مکان مناسبی برای شبانه روز وجود نداشت، مردم مجبور بودند بداهه بسازند. چند برگ بزرگ که روی چند چوب بسته شده کافی است. از نظر فنی، این ساختار ساده یک چادر اساسی خواهد بود.
با این حال، ما شواهد باستان‌شناسی از نمونه‌های اولیه چادرهای پیچیده داریم. دانشمندان اخیراً خرابه‌های چادری را در روسیه پیدا کردند که مربوط به حدود 40000 سال قبل از میلاد مسیح است.

چادر کمپینگ ویلاسازه

چادر نظامی

جای تعجب نیست که ارتش­ها بسیاری از نوآوری­ها را در فن آوری­های چادر پیش بردند تا اینکه چادرهای تفریحی در قرن بیستم رایج شدند. رهبران نظامی باید سربازان خود را سالم و قوی نگه می­داشتند، بنابراین آن­ها مواد مختلفی را آزمایش کردند که پس از ماه‌ها بسته بندی و باز کردن بسته بندی به راحتی خراب نمی­شد.

ویژگی های چادر مسافرتی خوب

طناب‌های مردانه نیز اصلاحاتی دریافت کردند، زیرا سربازان باید می‌توانستند به سرعت چادرهای خود را برپا کرده و بشکنند.
سربازان رومی اغلب از چادرها استفاده می­کردند و ممکن است برخی از نوآوری­های طراحی را در سفر از شهری به شهر دیگر گسترش داده باشند. آن­ها غالباً از چادرهای بزرگ­تر مانند چادرهای برج و چادرهای خیمه شب بازی استفاده می­کردند که سربازان می­توانستند با یکدیگر ملاقات کنند.

چادرهای آن‌ها معمولاً از کنف ساخته می‌شد و ارتش‌های مسافر اغلب از چادرهای استتار شده کوچک‌تری برای جنگ چریکی با بریتانیایی‌های مهاجم استفاده می‌کردند. تاکتیک­های آمریکایی­ها انقلابی در جنگ مدرن ایجاد کرد و استفاده از محیط به عنوان پوشش نقش مهمی در پیروزی نهایی آن­ها داشت. بدون چادر، مطمئناً آمریکایی‌ها زمان سخت‌تری را برای حمله از جنگل‌های یخ‌زده و عمیق ساحل شرقی سپری می‌کردند.

انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی

چادر مسافرتی

سازندگانی مانند اورکا که شرکتی معروف در ساخت چادر بود، در نیمه اول قرن بیستم چادر تفریحی را رایج کرد . آمریکایی­ها پس از انقلاب صنعتی پول و زمان بیشتری داشتند و گشت و گذار در فضای باز با چادرهای بقا به یک سرگرمی ملی محبوب تبدیل شد.

مصالح چادر در قرن بیستم به شدت تغییر کرد. تیرهای تکیه گاه سفت و سخت دیگر از چوب ساخته نمی­شدند. در عوض، سازندگان از فولاد و در نهایت پلاستیک استفاده می­کردند. میله‌های پشتیبانی انعطاف‌پذیر در نهایت مورد توجه کمپینگ‌ها قرار گرفت و طناب‌های مردانه کمتر رایج شدند. برخی از چادرهای جدید را می­توان در عرض چند ثانیه برپا کرد و با معرفی موادی مانند نایلون، چادرها در برابر عناصر مقاوم‌تر شدند.

انتخاب صندلی مسافرتی مناسب

چادرهای تونلی

همان­طور که از نام آن پیداست، این چادرها به شکل تونل هستند که فضای داخلی بیشتری را نسبت به چادرهای قطبی سنتی ایجاد می­کنند.

چادر کمپینگ

چادرهای بادی

چادرهای مدرن از تیرهای بادی استفاده می­کنند و حمل و نقل و نگهداری آسانی دارند. با این حال، صاحبان چادرهای بادی باید هنگام کمپینگ کمپرسورهای هوا را در دسترس داشته باشند.

انواع صندلی تاشو و مسافرتی

چادرهای ژئودزیک

تیرهای متقاطع این چادرها آن­ها را بسیار مقاوم و مناسب برای استفاده در برف، برف و حتی تگرگ می­کند.

 

چادرهای پاپ آپ

مسافرانی که به پارکینگ علاقه ندارند، از چادرهای پاپ آپ که از یک سری حلقه­ها برای نصب تقریباً فوری استفاده می­کنند.

عوامل مؤثر بر قیمت چادر مسافرتی

راهنمای خرید چادر مسافرتی

عواملی که در قیمت چادر مسافرتی تأثیر می­گذارد شامل:

مواد اولیه چادر مسافرتی

مواد اولیه مهم­ترین عاملی است که بر قیمت چادر مسافرتی تأثیر می­گذارد. مواد خام چادر مسافرتی، ایمنی چادر و عمر خدمات را تعیین می­کند.

لوازم جانبی چادر مسافرتی

برای مسافرت، چادر فقط برای آفتاب‌گیر یا پناهگاه باران نیست، اگر می­خواهید یک سفر موفق برگزار کنید، باید لوازم جانبی چادر را نیز یکپارچه کنید. بنابراین لوازم جانبی چادر باید عالی باشند، مانند کف‌پوش، چراغ و آستر سقف و غیره. همه این عوامل بر قیمت چادر تأثیر می‌گذارند.

ظرفیت چادر مسافرتی

با توجه به ظرفیت چادری که ­می­خواهید هزینه­ها متفاوت می­شود. چادرها از تک نفره تا چند نفره وجود دارد. هرچه ظرفیت چادرهای مسافرتی بالاتر برود قیمت چادر مسافرتی نیز افزایش پیدا می­کند.

انواع منقل مسافرتی

نکاتی در رابطه با نگهداری از چادر

زیپ­ها را به آرامی باز و بسته کنید

زیپ گیر کرده را به زور به بالا یا پایین نیاورید. در عوض، مسیر زیپ را با یک دست نگه دارید و به آرامی لغزنده را به سمت بالا برگردانید، آن را از یک طرف به طرف دیگر بچرخانید تا پارچه چسبیده آزاد شود.

گر زیپ شکافت، به آرامی آن را پشتیبان بگیرید تا دوباره درگیر شود. اگر به شکافتن ادامه داد، یک انبردست بردارید و به آرامی لغزنده زیپ را فشار دهید تا کمی محکم‌تر روی مسیر زیپ نگه داشته شود. با این حال، مراقب باشید که لغزنده را بیش از حد سفت نکنید.

چادر را در معرض آفتاب قرار ندهید

به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) یک عنصر کلیدی برای افزایش عمر چادر شما است. با گذشت زمان، اشعه ماوراءبنفش پارچه‌های سایبان و باران را تخریب می­کند. قیمت چادر مسافرتی شما با رعایت نکردن این گزینه به شدت افت می­کند.

درزهای نشتی را دوباره ببندید

اکثر چادرها با درزهای از قبل مهر و موم شده فروخته می­شوند، معمولاً از طریق نوار درز. درزها نواحی آسیب‌پذیر هستند، بنابراین به صورت دوره­ای آن­ها را برای آسیب بررسی کنید. اگر نوار درز شکست خورد، به آرامی بخش‌هایی از نوار را که در حال جدا شدن هستند جدا کنید.

نوار در قسمت داخلی درز باقی می­ماند، بنابراین درزگیر جدید را به قسمت بیرونی پارچه بزنید. همچنین می­توانید سوراخ­های ریز پارچه چادر اصلی را با درزگیر درست کنید.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “قیمت انواع چادر مسافرتی

  1. azari_kiz گفت:

    وقتی درباره تجربه اردوی ایده آل خود فکر می‌کنیم هوا آفتابی است، بعد ازظهرهای خیلی گرمی ندارد و شب‌های خنک را در کنار آتش و زیر سقف ستاره‌دار آسمان سپری می‌کنیم؛ اما همه آن رؤیاها به محض طوفانی شدن هوا در هم می‌شکنند. یک چادر ارزان قیمت شاید برای ترخیص از کمرگ بسیار مناسب باشد اما برای زمانی که شما در محیطی قرار گرفته‌اید که وزش باد شما را احاطه کرده است قطعاً مناسب نیست؛ بنابراین اجازه ندهید تا قیمت، تنها دلیلتان برای خرید یک چادر مناسب باشد. همچنین توجه داشته باشید که تمام چادرها می‌تواند در باران‌های سبک تاب بیاورند؛ تفاوت‌های آن‌ها مربوط به زمانی است که باران سنگین می‌شود و باد را به همراه دارد. یکی دیگر از گزینه‌ها برای انتخاب مناسب‌ترین چادر، جنس مواد اولیه تشكیل‌دهنده آن برای شماست چون همان طور كه می‌دانید اگرچه بیشتر این چادرها از نوعی پولیمر (مواد پلاستیكی) تولید شده‌اند ولی میزان تراكم و كشش بین مولكولی این مواد متفاوت است كه باعث تفاوت مورد مصرف این چادرها می‌شود.

  2. azari_kiz گفت:

    در خرید چادر مسافرتی باید به ویژگی های مختلفی دقت کرده سپس تصمیم گیری نمایید. به طور کلی این وسیله یکی از اقلام ضروری موقع سفر، طبیعت گردی، کوهنوردی و … می باشد و اگر برنامه سفر طوری باشد که بخواهید یک شب یا چند شب را در طبیعت بگذرانید، قطعا همراه داشتن چادر مسافرتی اهمیت زیادی پیدا می کند.
    در صورتی که قبلا تجربه طبیعت گردی را داشته باشید، مسلما ضرورت به همراه داشتن چادر مسافرتی را بیشتر درک می کنید. بزرگترین مزیت چادر مسافرتی این است که امنیت و آرامش خاطر را به عنوان یک سرپناه فراهم آورد. پیش از این که چادر مسافرتی را انتخاب کنید، بهتر است فاکتورهای مهمی از جمله ظرفیت چادر، جنس چادر، ارتفاع و … را مورد بررسی قرار داده و سپس اقدام به خرید کنید.
    چادرها همیشه وسایل جانبی زیادی دارند كه باعث اضافه وزن چادر می‌شوند. اگر چادر مسافرتی ماشینی مد نظر شماست شاید وزن، آنچنان معیار مهمی‌ نباشد اما وزن زیاد چادر در هنگام راهپیمایی‌های طولانی تا رسیدن به محل كمپ برای شما واقعا دردسرساز خواهد بود. به یاد داشته باشید كه همیشه اتومبیل شما تا نزدیك كمپ نمی‌رسد بنابراین لازم است علاوه بر كوله‌پشتی، دیگر وسایل چادر را نیز حمل كنید. با كمی دوراندیشی هنگام خرید چادر مورد نیازتان به وزن خالص آن كاملا توجه داشته باشید. معمولا وزن خالص چادر روی بسته‌بندی آن چاپ شده كه با توجه به آن می‌توانید از دردسر بزرگی در آینده جلوگیری كنید، چون گاهی وزن چادر باعث انصراف شما از ادامه سفر می‌شود. ابعاد و حجم نیز به اندازه وزن در انتخاب چادر مسافرتی مهم است

دیدگاهتان را بنویسید