وبلاگ ویلاسازه

محوطه سازی ویلا

آلاچیق تابی

محوطه سازی ویلا

سایه بان چتری در محوطه

زیبایی محوطه با سایه بان چتری

محوطه سازی ویلا امروزه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.در گذشته به دلیل اینکه اکثر خانه‌ها به صورت ویلایی حیاط دار ، توجه زیادی به ویلا نمی‌شد . اما امروزه با افزایش خانه های آپارتمانی ، ویلا دارای ارزش زیادی شده است .
ویلاها از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند ، به همین دلیل برای محوطه سازی و دکوراسیون ویلا مبلغ زیادی هزینه می‌شود ‌. محوطه سازی ویلا تبدیل به یک شغل با نقدینگی بسیار بالا شده است . همچنین شاخه های مختلفی از آن جدا شده است که هر کدام به صورت تخصصی ، در یک قسمت خاص فعالیت می‌کنند .

ویلا

به دلیل اینکه ویلا دارای کاربردی کاملا شخصی می باشد ، طراحی دکوراسیون نیز بسیار سلیقه‌ای انجام می‌گیرد . شما می‌توانید از وسایل مختلفی برای دکوراسیون ویلای خود استفاده کنید . همچنین می توانید مبلغ زیادی را بابت محوطه سازی هزینه کنید . محوطه سازی یک ویلا به هیچ عنوان محدود نمی باشد ، و شما می توانید بر حسب سلیقه خود موارد زیادی به آن اضافه کنید .
عمده ترین قسمت در محوطه سازی ویلا ایجاد فضای سبز می باشد ، برای این منظور شما می توانید از گیاهان و درختان مختلف استفاده کنید . انتخاب فضای سبز بستگی به ابعاد فضای شما ، همچنین سلیقه شما دارد .
استخر یکی از قسمتهای می باشد که معمولاً برای یک ویلا در نظر گرفته می‌شود . استخر شما می‌تواند به صورت سرپوشیده باشد ، یا اینکه می توانید استخر خود را در فضای باز بسازید .
یکی دیگر از تجهیزاتی که در محوطه سازی ویلا توجه زیادی به آن می‌شود ، ساخت آلاچیق می باشد . آلاچیق می‌تواند به صورت ثابت و متحرک باشد .
شما می توانید بر حسب سلیقه خود آبنما برای ویلا طراحی کنید .

آلاچیق تابی

محوطه زیبا با یک تاب

فضای سبز در محوطه سازی ویلا

یک عنصر اصلی در طراحی و محوطه سازی ویلا فضای سبز می باشد . فضای سبز علاوه بر اینکه به زیبایی محیط شما کمک می‌کند ، می تواند یک محیط آرام بخش برای شما به وجود بیاورد . لذت تماشای فضای سبز می تواند تاثیر زیادی در روحیه شما داشته باشد .
فضای سبز شما می‌تواند بسیار کوچک باشد ، و در یک قسمت از ویلای شما اجرا شود . یا اینکه می توانید فضای زیادی به آن اختصاص دهید ، که در تمام سطح حیاط شما گسترده شود .
شما می‌توانید برای فضای سبز از گیاهان و گل های مختلف استفاده کنید . همچنین می توانید از انواع درختان تزئینی و درختان میوه در فضای خود استفاده کنید . البته کاشت درختان می‌تواند فضای بزرگی را اشغال کند ، ولی اگر فضای شما این اجازه را می‌دهد حتماً از درختان مختلف در فضای خود استفاده کنید .

چمن در محوطه

چمن می‌تواند یکی از مکمل های عالی برای فضای سبز باشد . برای این منظور می توانید از چمن طبیعی و یا چمن مصنوعی استفاده کنید .
قبل از ساخت فضای سبز ، ابتدا باید طراحی کاملی برای آن داشته باشید . بدون طرح اولیه امکان دارد فضای شما بسیار پیشرفته و نامنظم به نظر برسد . اما با یک طراحی مناسب حتی اگر فضای شما بسیار کوچک باشد ، می‌تواند زیبایی ویلای شما را دوچندان کند .
اگر برای اینکار تخصص کافی ندارید ، و یا زمان کافی برای انجام این کار ندارید . می توانید از نظرات کارشناسان و یا متخصصان این زمینه استفاده کنید .
به این موضوع توجه کنید که هزینه کردن برای ایجاد فضای سبز ، یک هزینه بی مورد می‌باشد و شما می‌توانید تاثیرات آن را بعد از اتمام کار مشاهده کنید .

مبلمان ویلایی و آلاچیق

آلاچیق چوبی

آلاچیق در محوطه ویلا

برای اینکه بتوانید در تمام فصول سال از فضای باز خود استفاده کنید . یا اینکه فضای شما در شرایط آب و هوایی مختلف قابل استفاده باشد . نیاز دارید تا قسمتی از فضای خود را بصورت مسقف طراحی کنید . البته برای این کار می توانید از انواع سایبان ویلایی و سایبان چتری استفاده کنید .
این محصولات قیمت پایین‌تری در مقایسه با آلاچیق دارند . همچنین شما به راحتی می توانید سایه بان خود را جابه جا کنید ، و یا آن را جمع آوری کنید .

سایه بان یا آلاچیق

البته به هیچ عنوان نمی‌توان سایبان را با آلاچیق مقایسه کرد . آلاچیق می تواند فضای بیشتری را تحت پوشش قرار دهد . همچنین آلاچیق دارای عمر طولانی تری در مقایسه با سایبان می باشد .
یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد آلاچیق ، زیبایی این محصول می باشد . برای ساخت آلاچیق می‌توانید از مصالح و مواد اولیه مختلفی استفاده کنید .
یکی از گونه های رایج آلاچیق ، آلاچیق سیمانی می باشد . آلاچیق سیمانی از یک اسکلت فلزی تشکیل می شود . یک لایه سیمان بر روی سطح فلز قرار می گیرد . سیمان ظاهر زیباتری آلاچیق شما می بخشد ، همچنین مقاومت آن را تا حدود زیادی بالا میبرد .

تاب زیبای فضای بازتنوع آلاچیقها

همچنین شما می توانید از طرح ها و رنگهای بسیار متنوعی ، در طراحی و ساخت آلاچیق سیمانی استفاده کنید .
آلاچیق شما می‌تواند به صورت چوبی نیز باشد . آلاچیق چوبی محیطی گرم و دلنشین به وجود می آورد ، اما هزینه زیادی برای شما در بر خواهد داشت . هزینه ساخت آلاچیق چوبی بسیار بیشتر از آلاچیق سیمانی می باشد . گذشته از اینها آلاچیق چوبی نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد .
یکی دیگر از انواع رایج آلاچیق ، آلاچیق فلزی می باشد . این محصول می تواند قابلیت جابجایی بیشتری نسبت به آلاچیق سیمانی و چوبی داشته باشد . همچنین شما میتوانید آلاچیق خود را با یک تاب باغی زیبا تر و دلنشین تر کنید و با ترکیب ان با مبلمان فضای باز یک آلاچیق ایده عال داشته باشید.

تاب سه نفره زیبا

تراسی زیبا با تاب ویلایی

استخر در محوطه سازی ویلا

وجود یک استخر می‌تواند جذابیت‌های بیشتری به ویلای شما اضافه کند . لذت یک آبتنی در هوای گرم تابستان ارزش ساخت یک استخر را خواهد داشت .
اگر می خواهید به صورت چهار فصل از استخر خود استفاده کنید ، باید استخر را در یک فضای سرپوشیده بسازید . شما می توانید از سازه هایی که قابلیت باز و بسته شدن دارند ، برای پوشش استخر استفاده کنید .

استخر سرپوشیده

اما اگر بخواهید یک استخر سرپوشیده داشته باشید ، طبیعتاً هزینه زیادی برای شما در بر خواهد داشت . استخر فضای باز می تواند با هزینه کمتری ساخته شود . مصالح استفاده شده برای استخر کاملا وابسته به سلیقه و میزان هزینه شما میباشد . شما می‌توانید یک استخر ساده و سیمانی با حداقل هزینه بسازید . یا اینکه می توانید از تزیینات مختلفی مانند کاشی های متنوع برای استخر استفاده کنید .
ابعاد استخر را با توجه به ابعاد فضای خود در نظر بگیرید . به هنگام ساخت استخر توجه داشته باشید که فضای کافی برای تردد ، و همچنین سایر تجهیزات ویلایی باقی بماند .شما با داشتن تجهیزات کنار استخر مثل سایه بان چتری و یا تخت کنار استخری میتوانید لذت دو چندانی از استخر خوب ببرید.

عایق بندی استخر

عایق بندی استخر بسیار مهم می باشد ، که در صورت عدم رعایت می تواند مشکلات زیادی برای شما به وجود آورد . شما می توانید برای عایق بندی از روش های سنتی مانند ایزوگام استفاده کنید . یا اینکه می توانید از مواد مخصوصی برای عایق بندی استفاده کنید ، لاک آبگریز و یا چسب استخر می توانند نمونه‌ای از این مصالح باشند .
برای ساخت استخر حتما سعی کنید از افراد متخصص استفاده کنید . به این دلیل که ساخت و عایق بندی استخر نیاز به تخصص بالایی دارد .
شما همچنین می توانید از استخر به عنوان یک منبع ذخیره آب ، برای آبیاری گیاهان و درختان خود استفاده کنید .

سایه بان چتری در محوطه

یک محوطه جذاب با تجهیزات فضای باز

آبنما

آبنما می‌تواند یکی از وسایل تزیینی برای ویلا باشد ، که در اکثر ویلاها از انواع مختلف آن استفاده می‌شود . طراحی و ساخت آبنما هیچ گونه محدودیتی ندارد ، و شما می توانید بی نهایت طرح مختلف را طراحی و اجرا کنید .
امروزه آبنما های پیش ساخته و آماده ای وجود دارد ، که شما می توانید یکی از آنها را برای ویزای خود خریداری و نصب کنید . همچنین می توانید آب نما را با استفاده از مصالح مختلف در ویلا بسازید .
امروزه انواع آبنمای سیمانی ، آبنمای فلزی و آبنمای فایبرگلاس در بازار موجود می باشد . این آبنما ها در سایزهای مختلفی تولید می شوند ، که شما میتوانید بر حسب نیاز و سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید .

تکمیل آبنما

برای تکمیل آبنما می‌توانید از یک جریان آب ، که در محوطه شما امتداد پیدا می کند استفاده کنید . این جریان آب می‌تواند منتهی به استخر شما شود ، یا این که می‌تواند به صورت دایره ای در جریان باشد .
همچنین آبنما می‌تواند به صورت سازه ای در میان حوض شما باشد . گذشته از این آبنما می‌تواند در فضای بسته نیز مورد استفاده قرار گیرد . امروزه شما می توانید انواع آبنما ها را در داخل رستوران‌ها ، و مکان های تفریحی مشاهده کنید .
شما می‌توانید با کمی تخصص و یادگیری اصول اولیه ، شخصاً اقدام به ساخت یک آبنما برای خود کنید .

زیبایی محوطه ویلایی
پیاده رو و سنگ فرش در محوطه سازی

برای این که بتوانید فضای باز خود را تقسیم بندی کنید ، می توانید از یک پیاده رو استفاده کنید . با استفاده از پیاده رو می توانید محیط های مختلف را به هم متصل کنید .
از مصالح مختلفی برای پیاده رو می توانید استفاده کنید ، که ساده ترین آن سیمان می باشد . همچنین شما می توانید از کاشی ها و سنگ فرش های مختلف برای ساخت پیاده رو استفاده کنید .
البته پیاده رو فقط برای اتصال نقاط مختلف نمی باشد . شما برای حمل آسان تر وسایل و تجهیزات و همچنین پارکینگ خودرو ، می توانید از سنگفرش و پیاده رو استفاده کنید .
متخصصین زیادی در این امر وجود دارند ، که می‌توانند در این کار به شما کمک کنند .

تاب ریلکسی و پرگولا

سوالات متداول محوطه سازی ویلا

 

آبنما چه تاثیری در محوطه سازی دارد ؟

استفاده از آبنما در فضای باز می توانند علاوه بر اینکه موجب زیبایی فضا می شود ، باعث ایجاد هوای مطبوع در اطراف خود نیز می شود . نشستن در کنار آبنما و گوش دادن به صدای آب می تواند بسیار لذت بخش و آرامش بخش باشد . اطمینان داشته باشید که استفاده از آب نما می تواند زیبایی فضای شما را چند برابر کند . ابعاد و اندازه آبنما کاملاً بستگی به سلیقه و همچنین ابعاد فضای شما خواهد داشت .

 

چگونه میتوان با کمترین هزینه محوطه سازی کرد ؟

اگر می‌خواهید دارم طراحی محوطه و یا هر کار دیگری هزینه کمتری انجام دهید یک راه حل بسیار ایده آل برای آن وجود دارد . خلاقیت می تواند بهترین راه حل برای کاهش هزینه های شما باشد . در مورد محوطه سازی می توانید با استفاده از خلاقیت هزینه‌های خود را تا حدود زیادی کاهش دهید . محوطه خود را می توانید با استفاده از وسایل و تجهیزات پیش پا افتاده طراحی کنید . همچنین اگر می خواهید هزینه کمتری انجام دهید سعی داشته باشید بیشتر کارهای محوطه سازی را شخصاً انجام دهید .

 

حداقل فضای سبز در محوطه سازی ویلا چقدر است ؟

فضای سبز یکی از مهم‌ترین قسمت‌های محوطه سازی در ویلا میباشد . فضای سبز می‌تواند باعث ایجاد نشاط و روحیه زیادی در افراد شود . در واقع فضای سبز یکی از زیباترین و محبوب ترین قسمت های ویلا میباشد . افراد تمایل دارند بیشتر وقت خود را در آن قسمت سپری کنند . البته هیچ استانداردی برای ابعاد فضای سبز شما در محوطه سازی ویلا وجود ندارد . با توجه به طراحی و همچنین چیدمان خود می توانید ابعاد فضای سبز را بزرگتر و کوچکتر کنید . فضای سبز می‌تواند تمام محوطه شما را به خود اختصاص دهد و یا این که قسمتی از محوطه شما را شامل شود . البته سعی کنید تا جای ممکن از درختان و گیاهان مختلف در فضای ویلای خود استفاده کنید .

 

گروه تولیدی ویلا سازه

ویلا سازه بیش از ۱۰ سال سابقه در تولید تجهیزات ویلایی و مبلمان فضای باز دارد . شما میتوانید برای خرید محصولات مختلف جهت دکوراسیون و محوطه سازی ویلا ، به این تولیدی مراجعه کنید .
خرید غیر حضوری و اینترنتی موجب می شود تا شما بتوانید ، در هر نقطه از ایران که هستید خرید خود را انجام دهید .
تولیدات ویلا سازه از طریق باربری قابل ارسال به تمام نقاط کشور می‌باشد .
همچنین می توانید برای محوطه سازی و چیدمان دکوراسیون خود ، از نظرات و مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید .

 

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “محوطه سازی ویلا

  1. بازتاب: معرفی بهترین مبلمان ویلایی برای خرید - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. مالک گفت:

    به نظرم یکی از واجبات اولیه در ساخت یک ویلای زیبا محوطه سازی هست ،محوطه سازی باعث بالا رفتن ارزش ملک میشه وهم اینکه باعث زیباتر شدن محوطه میشه استفاده از آبنما وآلاچیق کوچک وآتشدان خیلی کاربردی هست وجلوه محیط رو زیباتر میکنه من همیشه در ساخت ویلاها از گروه ویلاسازه استفاده میکنم چون تو کارشون حرفه ای هستن وزیباترین محوطه سازی هارو انجام میدن

  3. بازتاب: گرین وال یا دیوار سبز - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. بازتاب: طراحی ویلا ایرانی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  5. azari_kiz گفت:

    در محوطه سازی باغ و ویلا رنگها اولین المانهایی هستند که بطور مستقیم و غیرمستقیم در یک نگاه مرکز توجه افراد میشود.
    بنابراین در طراحی محوطه ویلا بسیار مهم است.
    رنگ میتواند با گیاهان یا المان‌های موجود در حیاط ویلا مانند سنگ فرش، دیوارها یا نرده‌ها و آبنما و غیره به حیاط اضافه شود.
    نکته مهم در استفاده از رنگها:
    رنگ باعث جلب توجه بسیار زیادی از مقابل چشمان افراد دارد.
    برای مثال اگر از جعبه گل یا گلهای سفید استفاده میکنید باعث میشود سایر بافتهای گیاهی کمتر در نظر ما جلوه کنند.
    اما اگر قصد ایجاد یک کانون توجه در طراحی حیاط ویلای خود دارید، گزینه مناسبی است.

دیدگاهتان را بنویسید