وبلاگ ویلاسازه

معرفی انواع شومینه

شومینه

معرفی انواع شومینه شما را برای انتخاب بهتر یاری خواهد کرد .شومینه یکی از محبوب‌ترین وسایل گرمایشی می‌باشد .که قدمتی دیرینه دارد .و از زمان گذشته تا به امروز در منازل و فضاهای باز مورد استفاده قرارمی‌گیرد. این وسیله گرمایشی محبوب برای گرم کردن محیط داخلی یا خارجی ساختمان در فصل زمستان وسیله‌ای کاربردی قلمداد می‌گردد. امروزه با طراحی مدرن و پیشرفت تغییراتی که در زمینه ساخت و تولید محصولات مختلف مشاهده می‌کنیم. ساخت و تولید انواع شومینه‌های مدرن و متنوع به منظور حفظ آسایش و راحتی افراد و افزایش امنیت و ایمنی در محیط‌های گوناگون افزایش یافته است.شومینه یکی از شیک ترین لوازم گرمایشی و نوعی بخاری هیزمی محسوب می شود .

 

معرفی انواع شومینه

شومینه های قدیمی هیزمی با استفاده از چوب و هیزم مورد نیاز به گرم کردن محیط کمک می کردند. در گذشته از این وسیله گرمایشی برای پخت و پز و گرم کردن غذا نیز استفاده می‌شد. شومینه‌های هیزمی قدیمی دارای معایب زیادی بودند. زحمت جمع‌آوری هیزم و چوب و تکه تکه کردن آنها برای ایجاد محیطی گرم نیازمند صرف وقت و انجام فعالیت زیادی بود که موجب ایجاد دردسر و زحمت فراوان برای افراد می‌شد. علاوه بر این تولید دود و خاکستر ناشی از سوختن هیزم و چوب بر روی وسایل می‌نشست و محیط را کثیف می‌کرد. از این‌رو افراد برای خارج کردن این دود و خاکستر از محیط باید چاره‌ای می‌‌اندیشیدند و اقداماتی انجام می‌دادند. آتشدان را می توان نوعی شومینه فضای باز قلمداد کرد .

معرفی انواع شومینه و نحوه انتخاب شومینه

برای انتخاب و خرید شومینه در ابتدا لازم است نوع سبک و طراحی دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار خود را در نظر داشته باشید. مقدار فضایی که در محیط برای قرارگیری شومینه در نظر گرفته‌اید از دیگر نکات مهم برای انتخاب شومینه می‌باشد. برای انتخاب انواع مدل‌های شومینه و بررسی ویژگی و اطلاع از قیمت آنها می‌توانید به سایت‌های معتبر فروش شومینه با برندهای شناخته شده سر بزنید و نوع مناسب را با توجه به بودجه خود تهیه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب شومینه و آتشدان چیست و چه کاربردی دارد؟ را مطالعه نمایید .

معرفی انواع شومینه و کاربرد آنها

معرفی انواع شومینه سنگی

شومینه سنگی یکی از زیباترین و پرکاربردترین انواع شومینه‌های مدرن است که قابلیت استفاده در محیط‌های گوناگون با سبک طراحی مدرن یا کلاسیک را دارد. شومینه سنگی به دو نوع شومینه سنگی هیزم سوز و شومینه سنگی گازسوز تقسیم‌بندی می‌شود. با توجه به این که شومینه سنگی گازسوز از امنیت و ایمنی بالاتری برخوردار است و نحوه استفاده از آن راحت تر می‌باشد طرفداران بیشتری دارد. نحوه استفاده از شومینه سنگی گازسوز برای گرم کردن محیط به وسیله فشار دادن یک دکمه انجام می‌شود. استفاده از شومینه سنگی در محیط علاوه بر ایجاد فضایی گرم و دلنشین در فصل سرما در افزایش زیبایی محیط تاثیر بسزایی دارد. گاهی اوقات با داشتن یک شومینه فضای باز ، شما نیازی به خرید باربیکیو ندارید .

معرفی انواع شومینه چدنی

شومینه چدنی از انواع شومینه‌های پرکاربرد در فضاهای بزرگ می‌باشد که در طرح‌های متنوعی به تولید رسیده و به بازار عرضه می شود. بسیاری از ساکنان منازل و فضاهایی که با سبک کلاسیک طراحی شده‌اند به منظور ایجاد فضایی زیباتر و ایجاد محیطی گرم از شومینه چدنی در سالن پذیرایی استفاده می‌کنند. نوع طراحی و چیدمان شومینه چدنی در محیط در افزایش زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی منزل نقش مهمی دارد. از این رو انتخاب محل مناسب برای قرارگیری شومینه می‌تواند چشم‌اندازی زیبا در فضا ایجاد کند.

شما می توانید از طریق مقاله آشنایی با انواع بخاری اطلاعات جامع تری کسب کنید .

معرفی انواع شومینه الکلی

شومینه الکلی به دلیل اینکه با سوخت سبز کار می‌کند و موجب ایجاد دود در محیط و تولید گاز سمی می‌شود کاربرد چندانی در فضای کار و فضای منزل ندارد. این شومینه‌‌ها از نظر شکل ظاهری بسیار زیبا و متفاوت هستند و به دلیل اینکه استفاده از آنها نیاز به دودکش ندارد فضای کمی را در محیط به خود اختصاص می‌دهند. از این رو می‌توانید آنها را در هر قسمتی از محیط که مناسب می‌بینید قرار دهید و فضایی مدرن و متفاوت را ایجاد کنید.

خرید صندلی راک برای قرار دادن در کنار شومینه می تواند فضای شما را تکمیل کند .

معرفی انواع شومینه تبخیری

شومینه تبخیری از انواع شومینه‌های مدرن و جدید هستند .که برای استفاده در فضای کار یا فضای منزل مناسب است. و با طراحی زیبایی که دارد .قابلیت استفاده در فضاهایی با طراحی سبک مدرن را دارد. شومینه تبخیری به وسیله سوخت برق کار می‌کند. و مهم‌ترین مزیت آن امکان حمل و نقل و جا به جایی آن از نقطه ای به نقطه دیگر می‌باشد. قیمت انواع شومینه تبخیری با توجه به نوع برند و طراحی آن متفاوت است.

آتش علاوه بر خواص گرمایشی فواید دیگری نیز دارد . فواید آتش را می توانید از طریق این لینک مطالعه نمایید .

معرفی انواع شومینه برقی

شومینه‌های برقی دارای تنوع بالایی می‌باشند. و با دو سبک طراحی کلاسیک و مدرن به بازار عرضه می‌شوند. تولید انواع شومینه برقی در دو سبک کلاسیک و مدرن این امکان را برایتان فراهم می‌کند .که بتوانید با توجه به سبک طراحی دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار خود نوع مناسب از این وسیله گرمایشی را انتخاب و خریداری کنید. از مهم‌ترین مزایای شومینه برقی می توان به قابلیت حمل و نقل آسان و قابلیت قرارگیری در مختصات مورد نظر افراد اشاره کرد. نحوه کارکرد این نوع شومینه با استفاده از انرژی برق می باشد. و دردسر شومینه های هیزمی را ندارد.

از انواع بخاری برقی می توان به عنوان بخاری فضای باز استفاده کرد .

کاربرد شومینه گازی

شومینه گازی یکی از پرطرفدارترین انواع شومینه های امروزی می‌باشد. که نوع سوخت آن با استفاده از گاز شهری انجام می‌شود .و انتخابی مناسب به جای استفاده از شومینه‌های هیزمی و چوبی است. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های شومینه گازی امکان تنظیم دما با استفاده از شیر تنظیم ورودی گاز می‌باشد. از این‌رو با سرد شدن و یا گرم شدن محیط می‌توانید با تنظیم دمای مورد نظر مصرف انرژی را نیز کنترل کنید. شومینه گازی علاوه بر قابلیت ایجاد فضایی گرم در محیط موجب ایجاد فضایی زیباتر در سالن پذیرایی و فضای کار شده .و دیدن شعله‌های آتش در فصل سرما فضایی خیره کننده و متفاوتی را ایجاد خواهد کرد. شومینه‌های گازی با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند. و به انواع شومینه گازی آجری، شومینه گازی بتن نسوز، شومینه گازی گچی، شومینه گازی چدنی و شومینه گازی سنگی تقسیم‌بندی می‌شوند.

معرفی انواع شومینه و تنوع شومینه گازی

تنوع در طراحی و ساخت شومینه گازی با مصالح گوناگون، انتخاب نوع مناسب را با توجه به فضای مدرن یا کلاسیک برای مشتریان راحت‌تر کرده است. قیمت شومینه گازی با توجه به ابعاد و متریال به کار گرفته شده در تولید و ساخت آن متفاوت است و با قیمت‌های متنوعی به بازار عرضه می شود. انواع شومینه گازی به نحوی طراحی شده‌اند که در برابر حرارت و گرما مقاومت بالایی دارند و دارای طول عمر بالایی می‌باشند.

اگر شومینه را در فضای باز استفاده می کنید حتما نکات ایمنی را رعایت کنید . شومینه را در مجاورت مبلمان ویلایی و یا سایبان چتری قرار ندهید .

معرفی انواع شومینه و مقایسه شومینه گازی و برقی

‌انواع شومینه گازی در مقایسه با انواع شومینه برقی حرارت بالایی را ایجاد کرده.و انتقال می‌دهند و به دلیل داشتن ترموکوپل از ایمنی و امنیت بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این زمانی که گاز قطع می‌شود به منظور گرم کردن محیط می‌توانید از هیزم به عنوان سوخت جایگزین استفاده کنید. تنوع در طرح و رنگ شومینه گازی انتخاب نوع مناسب را با توجه به سبک به کار گرفته شده در محیط برای افراد فراهم کرده است. از مهم‌ترین معایب شومینه گازی عدم امکان جا به جایی و انتقال آن به محیطی دیگر و تولید گاز های سمی است که برای خارج کردن این گازها به دودکش نیاز است.

تاریخچه بخاری برقی را می توانید مطالعه نمایید . انواع بخاری در طرح های مختلف را از طریق فروشگاه ویلا سازه خریداری نمایید .

کاربرد انواع شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

با وجود این که استفاده از شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی گزینه‌ای تازه نیست اما انتخاب نوع مناسب از شومینه می‌تواند فضایی دنج و صمیمی را ایجاد کند. کاربرد انواع شومینه زیبایی ظاهری دکوراسیون داخلی در محیط‌های گوناگون از فضای منزل گرفته تا فضای کار و محیط‌های باز مانند بالکن و غیره را دو چندان می‌کند. برای طراحی دکوراسیون داخلی حرفه‌ای و متفاوت می‌توانید از افرادی که در این زمینه دانش و تجربه کافی دارند کمک بگیرید و با توجه به محیط و نوع سبک به کار گرفته شده در فضا و میزان بودجه‌ای که برای خرید شومینه در نظر گرفته‌اید به صورت اینترنتی یا حضوری مدل دلخواه را سفارش دهید.

 مطالب مرتبط با این موضوع :

آشنایی با کارکرد بخاری برقی

تاریخچه بخاری هیزمی

آشنایی با انواع بخاری

راههای ارتباطی ویلا سازه :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “معرفی انواع شومینه

  1. بازتاب: کارکرد شومینه الکلی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. Bahari گفت:

    شومینه ها طرح ها وانواع بسیار زیادی دارند که هرکدام برای فضای خاص با دکوراسیون متناسب آن طراحی شده اند مثلا برای فضاهای بزرگ از شومینه های گازی ،سنگی،چدنی،والکلی میتوان استفاده کرد برخی از شومینه ها نیاز به فضای بزرگ‌ندارند وکاملا ایمن هستند مثل شومینه های سنگی گازسوز ،که زیبایی خاصی به محیط میدهند ،برای انتخاب شومینه مورد نظر اول باید سبک دکوراسیون رو مشخص کنید تا بتوانید به راحتی شومینه خود را انتخاب کنید

  3. azari_kiz گفت:

    قطعا شومینه‌های سنتی حال و هوای خاصی داشتند اما به خاطر استفاده از چوب و ذغال فضا و محیط دچار آلودگی و کثیفی زیادی می‌شد.
    امروزه در بازار انواع شومینه در مدل‌های مختلف و با سوخت مصرفی متفاوت، مناسب با هر فضا و متراژی موجود می‌باشد و معمولا نقش انواع شومینه خانگی و انواع شومینه‌های مدرن جدای از گرم کردن محیط، زیباسازی دکوراسیون داخلی خانه نیز می‌باشد؛ در واقع نصب شومینه در نمونه‌های متنوع علاوه بر تاثیر در سبک و دکوراسیون داخلی در نحوه سرویس و تعمیر شومینه تاثیر دارد.
    شومینه‌ها از نظر سوخت مورد استفاده و کارکرد شامل انواع متنوعی هستند، مانند انواع شومینه هیزمی، شومینه گازی، شومینه برقی و شومینه الکلی که بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید شومینه نمایید، انواع شومینه‌های مدرن و انواع شومینه خانگی را کاملا بشناسید. زیرا انواع شومینه‌های مدرن از تنوع بالایی برخوردار هستند و ضریب ایمنی بالاتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید