وبلاگ ویلاسازه

نکاتی در رابطه با پلان ویلا

نکاتی در رابطه با پلان ویلا

فرآیند پلان ویلا همیشه با هماهنگی با طراحی معماری شروع می­شود تا مفهوم کلی نما و منظر را درک کنید. به‌این‌ترتیب ما می­توانیم اطمینان حاصل کنیم که یک رویکرد ثابت برای طراحی بین فضای داخلی و خارجی وجود دارد. هنگامی‌که سبک کلی درک شد، امکانات فضا را در رابطه با حجم‌های کلی ویلا، دهانه­های نما، نماها، محدودیت­های حریم خصوصی و مواردی از این قبیل مطالعه می‌کنیم.

از طریق فروشگاه اینترنتی ویلاسازه میتوانید برای خرید آتشدان و سایز تجهیزات ویلایی اقدام نمایید .

این فرآیند می­تواند پیچیده باشد زیرا چندین عنصر معماری و طراحی داخلی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، بااین‌حال ما می‌خواهیم چند نکته در رابطه با انتخاب و برنامه‌ریزی پلان ویلا را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. با ما تا پایان همراه باشید.

به زندگی روزمره خود فکر کنید

اغلب با طرح­های چیدمانی مواجه می­شویم که در یک نگاه می­توانند جذاب به نظر برسند. بااین‌حال، هنگامی‌که از مشتری در مورد نحوه پلان ویلا آن­ها برای استفاده از فضاها سؤال می­کنیم، ما به این نتیجه می­رسیم که فضا با اولویت­بندی رویدادهای گاه‌وبیگاهی که ممکن است 5 یا 6 بار در سال اتفاق بیفتد طراحی‌شده است.

برنامه‌ریزی پلان ویلا از پارک کردن ماشین شروع می­شود

هنگام مطالعه پلان ویلا، باید از خود بپرسید کجا ماشین را پارک کنم؟ آیا آسان و در دسترس است؟ چقدر از ماشین تا ورودی اصلی خانه پیاده‌روی می­کنم؟ آیا این مسیر سایه دارد؟ آیا در مورد دسترسی به دروازه و فضای بیرونی خانواده مشکلی در حفظ حریم خصوصی وجود دارد؟ تمام پاسخ به این سؤالات در مرحله اولیه هنگام چیدمان فضاهای داخلی در طبقه همکف در نظر گرفته می­شود.

موضوع حفظ حریم خصوصی

ما همیشه پروفایل‌های مختلف کاربران را در خانه در نظر می‌گیریم مهمانان، مشتریان، اعضای خانواده، کارکنان  به‌این‌ترتیب مطمئن می‌شویم که هر گروه با یکدیگر تلاقی نمی‌کنند تا سطح حریم خصوصی مناسب برای همه تضمین شود. باید طوری پلان ویلا خود را بچینید که حریم خصوصی شما نقض نشود.

جهت‌گیری، همسایگان و دیدگاه‌ها

مهم است که بدانیم آیا محیطی مرتبط وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. به‌این‌ترتیب، می­توانیم مکان­های پنجره را متناسب با آن پیشنهاد کنیم. درعین‌حال، در نظر گرفتن حرکت خورشید در طول روز، به ما کمک می­کند تا از مناطقی که در آینده بیش‌ازحد گرم می­شوند جلوگیری کنیم. به‌این‌ترتیب ما سایه‌ها یا هر راه‌حل دیگری برای طراحی نما را پیشنهاد می­کنیم.

ارتباط با باغ

مهم است که چگونه فضای بیرونی را بیان کنیم تا فضاهایی را برای مهمانان و اعضای خانواده در ارتباط با طراحی داخلی فراهم کنیم. به ما این امکان را می­دهد که فضاهای متفاوتی ایجاد کنیم و جدایی بین اعضای خانواده و سایر مهمانان را افزایش دهیم.

به ویژگی­های فضای باز فکر کنید 

برای داشتن یک پلان ویلا خوب باید بسیار به ویژگی­های فضای باز توجه نمایید. چه در منطقه­ای با زمستان­های سخت زندگی کنید یا در منطقه­ای با آب‌وهوای معتدل در تمام طول سال، اگر گذراندن وقت در بیرون برای شما مهم است، به دنبال برنامه­های خانه باشید که این امکان را فراهم می­کند.

از پاسیو گرفته تا ایوان­ها و عرشه­ها، امکانات ایجاد مناطق زندگی در فضای باز را بررسی کنید. برای تطبیق‌پذیری بیشتر در فصول سال نیز ممکن است به یک ایوان سرپوشیده یا اتاق آفتاب‌گیر علاقه داشته باشید.

امکاناتی را که برای شما مهم هستند اضافه کنید 

اگر همیشه آرزو داشتید درب­های فرانسوی به حیاط‌خلوت یا پنجره­ای در اتاق نشیمن داشته باشید، ساختن ویلا شما این امکان را فراهم می­کند. دریابید که کدام امکانات ویژه برای شما اهمیت بیشتری دارد و به دنبال پلانی باشید که آن­ها را در خود جای دهد.

نگران این باشید که بعداً تمام می­شود

بدون توجه به طرح خانه انتخاب‌شده، شما همیشه می­توانید طبقات، لوازم و وسایل را مطابق باسلیقه خود سفارشی کنید. وقتی در حال ارزیابی گزینه‌ها هستید، به چراغ‌های یک مدل یا میزهای مرمری در مدل دیگر آویزان نشوید. به خاطر پلان ویلا، ابتدا روی چیدمان و اندازه تمرکز کنید.

اثاثیه خود را در داخل تصویر کنید 

هنگامی‌که ویلا جدید شما ساخته شد، آیا قصد دارید تمام مبلمان جدید را بخرید یا دارایی فعلی شما با شما خواهد آمد؟ آیا می­توانید تجسم کنید که چگونه می­توانید فضا را تزئین کنید، یا کمی گم‌شده‌اید که چگونه چنین اتاق نشیمن بزرگی را پر می­کنید؟ درحالی‌که باگذشت زمان می­توانید تغییراتی در دکوراسیون ایجاد کنید، اما ایده خوبی است که تصور کنید ویلا تمام‌شده شما چگونه به نظر می­رسد و چگونه باسلیقه شما مطابقت دارد.

در چارچوب بودجه خودکار کنید 

نکته آخر اینکه بدانید چقدر می­توانید برای ویلایی که می­سازید هزینه کنید. به‌طور واقع‌بینانه، اگر پول هدف نبود، انتخاب یک پلان ویلا آسان می­شد. شما فقط می­فهمید چه می­خواهید و می­خواهید آن را بسازید. بااین‌حال، واقعیت این است که اکثر مردم ازنظر مالی محدود هستند، بنابراین تمام خواسته‌ها و اهداف خود را در نظر بگیرید و ببینید با بودجه‌ای که دارید، چه اتفاقی می‌افتد.

با سازنده خود در مورد انتظارات ارتباط برقرار کنید و ببینید چه چیزی را می­توانید به‌طور واقع‌بینانه انجام دهید.

آنچه برای شما در پلان ویلا مهم است را در نظر بگیرید

برای چه چیزی بیشتر ارزش قائل هستید و چه چیزی برای شما و خانواده‌تان مهم است؟ به این فکر کنید که چه ویژگی­های پلان به بهترین وجه این نیازها را برآورده می­کند و آن­ها را در پلان خود بگنجانید.
به‌عنوان‌مثال، سالن استراحت دوم می­تواند برای والدینی که نیاز به یک‌لحظه آرام و دور از بچه­ها دارند، یک مکمل عالی باشد.

به سبک زندگی خود فکر کنید

آیا عاشق غذاخوری در فضای باز هستید؟ در مورد گذراندن وقت با خانواده در مناطق مشترک خانه خود چطور؟ هنگام انتخاب یک پلان برای ویلا خود این را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که آن را به‌گونه‌ای سفارشی کنید که شامل ویژگی­هایی باشد که سبک زندگی شمارا فعال می­کند. چه به معنای یک فضای نشیمن آشپزخانه با طرح باز باشد یا یک عرشه سخاوتمندانه برای شام در فضای باز.

 

از یک متخصص راهنمایی بگیرید

اگر هنگام انتخاب یک پلان ویلا گیرکرده‌اید، بدانید که در آن تنها نیستید. یک مشاور ساختمانی خبره در دسترس خواهید داشت تا در هر مرحله از راه صحبت کند تا تصمیم شمارا آسان‌تر کند.

به این فکر کنید که مبلمان موجود شما چگونه جا می­شود

اگر قصد دارید از مبلمانی که قبلاً دارید استفاده کنید، کمی زمان بگذارید تا نحوه مناسب بودن آن­ها را بررسی کنید. حتی ممکن است ارزش آن را داشته باشد که قطعات کلیدی را اندازه‌گیری کنید و آن­ها را با نقشه­های احتمالی طبقه مقایسه کنید.

نتیجه

ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که این مقاله تحت عنوان پلان ویلا برای شما عزیزان مفید واقع‌شده باشد.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، تخت سنتی،میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “نکاتی در رابطه با پلان ویلا

  1. بازتاب: در هنگام خرید ویلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. بازتاب: خرید ویلا با استخر - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: طراحی تراس - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. بازتاب: طراحی و ساخت ویلا - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  5. azari_kiz گفت:

    منظر یعنی اتاق‌های ویلا در چه وضعیتی نسبت به چهار جهت اصلی قرار گرفته‌اند. جهت اتاق‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که ساکنان ویلا بتوانند از اتاق یا تراس ویلا از چشم‌اندازهای طبیعی لذت ببرند.

    وقتی اتاقی از یک‌ جهت به چشم‌اندازی راه داشته باشد، می‌گویند منظر یا نمای اتاق رو به آن چشم‌انداز است. همه اتاق‌های ویلا باید تا حد امکان چنین نمایی داشته باشند. جهت وزش باد و نورگیری نیز باید جزء اصول طراحی پلان ویلا لحاظ شود.

    برای مثال، جهت اتاق پذیرایی را می‌توان رو به جنوب یا جنوب شرقی تعیین کرد. بدین ترتیب در زمستان آفتاب بیشتری وارد آن خواهد شد و گرم می‌شود. در تابستان نیز نور کمتری وارد آن خواهد شد و خنک‌تر خواهد بود.

    همچنین اتاق‌خواب‌ها را می‌توان رو به جهتی قرار داد که در تابستان باد بیشتری بگیرند. آشپزخانه بهتر است رو به شرق باشد تا صبح‌ها آفتاب ابتدا در آشپزخانه سر برآورد. همچنین اتاق درس یا مطالعه را باید در جهتی قرار داد که بیشترین نور را دریافت کند.
    چشم‌انداز (Prospect)

    یعنی ویلا از بیرون و از زوایای مختلف چه ظاهری داشته باشد. چشم‌انداز ویلا به عوامل بسیاری بستگی دارد؛ ازجمله چیدمان درب‌ها و پنجره‌ها، هندسه کلی ساختمان و طراحی نمای ویلا.
    یکی از مهم ترین اصول طراحی پلان ویلا این است که جای کافی برای اثاثیه لحاظ شود. هر اتاقی نیاز به مجموعه‌ای از لوازم خانگی و اثاثیه منزل دارد. موقعیت و هندسه هر اتاق در پلان باید به ‌گونه‌ای باشد که فضای کافی برای جای دادن لوازم ضروری آن را فراهم کند. در عین‌ حال بتواند بدون شلوغ شدن، تعداد مناسبی از افراد را در خود جای دهد.
    جاداری
    جاداری یعنی با حداقل ابعاد، بیشترین فضا به دست آید؛ بدون آنکه بخواهیم از دیگر قسمت‌های پلان ویلا کم بگذاریم. همه گوشه و کنارهای مساحت ساختمان می‌بایست در پلان لحاظ شوند و هیچ قسمتی هدر نرود.

دیدگاهتان را بنویسید