وبلاگ ویلاسازه

پلان بام باغ یا روف گاردن

پلان روف گاردن

روف گاردن امروزه بسیار مورد توجه سازندگان ساختمان ها قرار گرفته است. بسیاری از افراد روف گاردن را با نام بام سبز می شناسند. دلیل استفاده از روف گاردن، بیشتر به علت کمبود فضا در ساختمان مانند تراس و حیاط است. ابتدا باید برای ساخت روف گاردن، پلان آن طراحی شود و همه جزییات مربوط به آن به مرحله اجرا در بیاید. برای این که پلان روف گاردن به بهترین شکل طراحی شود نیاز به یک سری اطلاعات است که در این مقاله به شرح آن می پردازیم.

تجهیزاتی مانند سایبان چتری برای قرار گرفتن در روف گاردن بسیار مناسب هستند .محصولات بسیاری از این دست را میتوانید در ویلا سازه بیابید .

در نظر داشته باشید که طراحی روف گاردن از پیچیدگی هایی برخوردار است. بنابراین لازم است که با افراد با تجربه و خبره در این امر مشورت شود. طراحی پلان روف گاردن با توجه به فاکتورهای زیادی از جمله مقدار فضا، مقاومت ساختمان و دیگر شرایطی که می توان در یک ساختمان در نظر گرفت طراحی می شود. مهندسان با تجربه در زمینه طراحی دو بعدی روف گاردن بعد از بررسی ساختمان و انجام هماهنگی ها با کارفرما مراحل ابندایی کار را به انجام می رسانند. از نظر هزینه نیز با توجه به نوع طراحی، طیف مختلفی را از قیمت ها را می توان متصور شد. طراحی ها به طور معمول در قالب ها دو یا سه طرح با سبک ویژه با توجه به نوع ساختمان انجام می شود. در نظر داشته باشید که هزینه طراحی روف گاردن به شکل دو بعدی بر مبنای متراژ صورت می گیرد.

طراحی پلان روف گاردن

همان طور که قبل از این متذکر شدیم، طراحی پلان روف گاردن باید بر مبنای فاکتورهای متفاوتی به وسیله کارشناسان معماری صورت بگیرد. ولی در نظر داشته باشید که به صورت کلی می توان این گونه اذعان داشت که شما برای طراحی یک پلان روف گاردن، باید با در نظر گرفتن مقدار فضایی باقی ماند در بام، آن را اندازه بگیرید و با توجه به عنصرهای مختلف با بهره گیری از نرم افزار اتوکد یک پلان مناسب را رسم نمایید.

آن چه در طراحی پلان روف گاردن مهم است این است که بایستی به همه جزییات توجه کنید . هیچ موردی را از قلم نیندازید، بدین معنی که لازم است فضاهای سبز و سیستم لوله کشی و دیگر موارد لازم که بایستی در این طرح گنجانده شود را مد نظر قرار دهید تا بتوانید به اجرای بهترین و بی نقص ترین پلان بپردازید. این امر مستلزم کمک گرفتن از معماران و مهندسان زبده در زمینه اجرای روف گاردن است.

نکات مهم در طراحی روف گاردن

اما در این جا قصد داریم تا به موارد مهمی که بایستی در طراحی و پیاده سازی روف گاردن در نظر گرفته شود بپردازیم. توجه به این موارد سبب می شود که شما داراییک بام سبز بی نظیر باشید. این موارد شامل

  • بهره گیری از انواع کفپوش ها
  • چتر
  • آلاچیق
  • آبشارهای صخره ای
  • مبلمان زیبا هماهنگ با روف گاردن
  • پرگولا
  • چمن مصنوعی
  • آبشار سنگی
  • انواع مختلف دیوارپوش ها
  • آبنماهای مختلف

در حالت کلی، روف گاردن در پنج نوع مختلف از نظر طراحی و قیمت قرار می گیرد. تیپ های متفاوت روف گاردن شامل تیپ مینیاتوری، تیپ رویایی، تیپ لاکچری، تیپ ارگانیک، تیپ ساحلی است. در نظر داشته باشید اقلامی که در هر نوع تیپ مورد استفاده قرار می گیرد یکسان است و به لحاظ سطح کیفیت یکی است. اما تفاوت در تیپ های ذکر شده فقط در تعداد و انواع اقلامی است که توسط کارفرما انتخاب می شود نه سطح کیفیت آن ها.

نکته مهم دیگری که بایستی در طراحی روف گاردن در نظر گرفت این است که مسیرهای اصلی رفت و آمد مهم است. وجود امکانات مختلف مانند آلاچیق، آبنما، آتریوم و فشردگی فضای سبز و پوشش ها هزینه های اجرا و پیاده سازی را تغییر می دهد.

طراحی تیپ ساحلی برای روف گاردن

در این نوع طراحی سطح بام را با شن های تزیینی می پوشانند. به طور میانگین، 35 درصد سطح بام شامل پوشش گیاهی است و مابقی آن را مسیرهای چوبی و دیگر امکانات مثل نیمکت چوبی شکل می دهد.

طراحی تیپ ارگانیک برای روف گاردن

در این تیپ از روف گاردن شن تزیینی به مراتب کمتر از مورد بالایی است؛ اما مقدار فضای سبز بیشتر است. در این نوع روف گاردن میزان مسیرهایی که از چوب ساخته شده است و همچنین امکانات جانبی به مراتب بیشتر است.

طراحی تیپ مینیاتوری برای روف گاردن

در این نوع از طراحی برای روف گاردن فضای سبز زیادی، بیشتر سطح بام را پوشش می دهد. در نظر داشته باشید که در این تیپ فشردگی سبزینگی زیاد است. امکاناتی مثل پرگولا در این تیپ 15 درصد از فضا را می پوشاند.

طراحی تیپ رویایی برای روف گاردن

این تیپ همان گونه که از نامش پیدا است یک فضای رویایی را بر روی بام ایجاد می کند. این تیپ به گونه ای است که نصفی از سزح بام با فضای سبز پوشیده می شود و مابقی فضا با آلاچیق و آتریوم پوشانده شده است. پوششی که کف را در بر می گیرد چوب پلاست است و شن تزیینی در سطح کمتری از بام دیده می شود.

طراحی تیپ لاکچری برای روف گاردن

در این تیپ به غیر از این که از پوشش گیاهی مانند درخت، گل و گیاهان، درختچه ها در همه سطح بام استفاده شده است از امکانات جانبی مثل آلاچیق، آب نما، پرگولا و فضاهایی برای نشستن و استراحت مانند نیکمت و میز یا تخت برای آفتاب گرفتن استفاده شده است.

طراحی روف گاردن

طراحی روف گاردن با محوطه باغ و فضای سبز و باغ بسیار شبیه است. ولی این طراحی در زیرسازی با هم تفاوت می کند. المان هایی که در بام استفاده می شود و انواع گل ها و گیاهان در روف گاردن متفاوت با باغ و فضای سبز است.

عوامل مهم در طراحی برای روف گاردن

در طراحی برای روف گاردن یا همان بام سبز انتخاب کردن یک پلان برای کاشت مناسب با توجه به نوع گیاهان و چگونگی چینش آن ها بسیار مهم است. همچنین در نظر داشته باشید که جنس مصالح و مواد سقف نیز از فاکتورها تاثیرگذار در طراحی برای روف گاردن به شمار می آید.  لذا لازم است تا همه عواملی مهم در طراحی روف گاردن را در نظر گرفت و سپس کار طراحی و اجرا را به انجام رساند.

مقالات مرتبط:

پلان ویلایی

دکوراسیون ویلایی

خرید ویلا

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی و ساخت ویلا

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلا سنتی

در هنگام خرید ویلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

دکوراسیون ویلایی چیست

نکاتی در رابطه با پلان ویلا

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “پلان بام باغ یا روف گاردن

  1. بازتاب: آشنایی با روف گاردن - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. azari_kiz گفت:

    طراحی اصولی و حرفه‌ای روف گاردن موجب زیباتر شدن محیط و القای احساس آرامش بیشتری خواهد شد. از این جهت توصیه می‌شود امر طراحی و اجرای روف گاردن را به افراد متبحر در این زمینه واگذار کنید. سبک طراحی که برای روف گاردن در نظر گرفته می‌شود دارای تفاوت های زیادی با طراحی سایر قسمت های داخلی و بیرونی یک ساختمان است. برای طراحی حرفه‌ای و اصولی لازم است که در ابتدای امر سطح پشت بام به نحوی درست آماده سازی شود تا بتوان پیاده‌سازی مراحل بعدی را با دقت بیشتری لحاظ نمود.
    در طراحی روف گاردن از عناصر مختلف استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی دارای کاربری مطلوبی باشند. یک طراحی مناسب با در نظر گرفتن سلیقه مشتری و پتانسیل موجود در فضا انتخاب می‌شود تا اجرای طرح به نحو عالی به اتمام برسد. ایده‌های مختلفی در طراحی روف گاردن وجود دارد و نورپردازی به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی در زیبا سازی این قسمت لحاظ می‌گردد. برای این که فضایی خوشایند و دلخواه خلق شود ضرورت دارد که برخی از عناصر به کار رفته به صورت هایلایت و برجسته‌تر نمود داشته باشند تا بتوان از استراحت در فضا لذت کافی برد.

دیدگاهتان را بنویسید