وبلاگ ویلاسازه

کاربرد و مصارف ظروف چوبی و بامبو

ظروف چوبی ویلاسازه

ظروف چوبی و بامبو چیست؟

کاربرد و مصارف ظروف چوبی و بامبو تنوع بالایی دارند .ظروف چوبی و بامبو یکی از ظرف های پر طرفدار در بازار است .که امروز در اکثر خانه‌ های ایرانی مشاهده می‌ کنید. البته از این ظروف در کافی شاپ ها و رستوران ها استفاده زیادی می شود. ظروف سرو چوبی بامبو در مدل های مختلف شده است. این ظروف به دلیل این که از چوب تولید شده‌ اند. و در تولید آن ها از مواد شیمیایی استفاده نشده اند مورد استقبال اشخاص مختلفی قرار گرفته است. ظروف بامبو از چوب های بامبو تولید شده‌ اند در واقع باید گفت بامبو همان گیاهی نی مانند است که از دسته علف ها است.

این محصولات در دسته اثاث منزل جای میگیرند .

 

کاربرد و مصارف ظروف چوبی و بامبو

ظروف بامبو به دلیل این که از چوب بامبو تولید شده‌ اند مقاومت بسیار بالایی دارند بامبو، راش، انبه و گردو چوب هایی هستند که در کارخانه‌ های تولید ظروف چوبی استفاده می‌ شود. برای کشت گیاه بامبو از کود های شیمیایی استفاده نمی کنند، زیرا گیاه بامبو کاملا ضد قارچ و ضد باکتری است و نیاز به کود های شیمیایی ندارد به همین دلیل باید گفت که بامبو نسبت به ظروف دیگر بهداشتی تر است. ظروف بامبو دوام بسیار زیادی نسبت به چوب های افرا و بلوط و نسبت به ظروف های چوبی وزن کمتری دارد. اگر به دنبال ظرف های چوبی با رنگ روشن هستید پیشنهاد می شود ظروف بامبو را تهیه کنید.

برای آشنایی با نحوه نگهداری ظروف چوبی مقاله نگهداری ظروف چوبی را مطالعه نمایید .

دلایل استفاده از ظروف چوبی و بامبو


ظروف چوبی بامبو چون از جنس چوب بامبو تولید شده‌ اند با محیط زیست کاملاً سازگار هستند و هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌ کنند، به همین دلیل افرادی که طرفدار محیط زیست هستند از ظروف چوبی و بامبو استقبال کرده اند. بامبو گیاهی است که وقتی چوب آن را برش دهید آسیبی به گیاه وارد نمی‌ شود و در واقع گیاه به رشد ادامه می‌ دهد و رشد سریعی دارد. ظروف چوبی بامبو کاملا سالم هستند و هیچ خطری برای سلامتی بدن ندارند، زیرا در مراحل تولید ظروف چوبی و بامبو از مواد شیمیایی استفاده نشده است. استفاده از ظروف بامبو برای کودکان انتخاب ایده آلی است.زیرا ظروف بامبو آنقدر دوام و پایداری بالایی دارند که وقتی با سطوح مختلف برخورد کنند نمی شکنند .

 

کاربرد و مصارف ظروف چوبی و بامبو و مقاومت آنها

 

ظروف بامبو به دلیل این که از چوب با دوام و مقاوم بامبو تولید شده اند و دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند و شما می توانید ظروف بامبو را در مدت های طولانی استفاده کنید.ظروف چوبی بامبو در برابر حرارت و آب کاملا مقاوم هستند و به هیچ عنوان لکه نمی‌ گیرند و بوی نامطبوعی نمی‌ دهند و به راحتی می توانید ظروف بامبو را با آب شستشو دهید. ظروف بامبو ظاهر بسیار شیک و زیبایی دارد و به دلیل این که سطحی صاف و صیقلی دارند کاربرد های زیادی در آشپزخانه دارند. از ظروف بامبو می توانید برای دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید.

ترکیبی از وسایل چوبی مانند صندلی راک و استند گل در کنار هم فضای زیبایی بوجود می آورد .

روش تشخیص ظروف بامبو اصل


یکی از مشخصه های بارز ظروف بامبو این است که سطحی کاملا صاف و صیقلی دارند به همین دلیل وقتی ظروف بامبو را لمس می کنید احساس زبری و تیز بودن نمی کنید. ظروف بامبو وزن سبکی دارند و در هنگام استفاده از ظروف بامبو دست شما خسته نمی‌ شود، بنابراین اگر ظروف بامبو از وزن سبک پیدا کردید مطمئناً از جنس بامبو اصل است. ظروف بامبو از گیاه طبیعی تولید شده‌ اند که تا حدی شبیه به ظروف چوبی هستند. بامبو آنقدر مقاوم است که آن را به فولاد نسبت داده اند.‌ ظروف بامبو با ضربه کوچک به هیچ عنوان آسیب نمی بیند، اگر ظروف بامبو ای دارید که در اثر ضربه خوردگی شکسته است مطمئناً آن ظرف از بامبو اصل تولید نشده است.

برای فرآوری و ضد آب کردن ظروف چوبی از روشی شبیه تخت کنار استخر چوبی استفاده می شود .

 

کاربرد و مصارف ظروف چوبی و بامبو و رنگ ظروف چوبی

بامبو اصل رنگی طبیعی دارد و به هیچ عنوان برای تولید ظرف بامبو از رنگ های مصنوعی استفاده نشده است. رنگ ظرف بامبو قهوه ای روشن مایل به کرم است و از ظروف چوبی و بامبو با رنگ تیره پیدا کردید مطمئن باشید آن ظرف از بامبو اصل تولید نشده است.  ظروف بامبو از گیاه نی شکل بامبو تولید شده است بر روی ظرف نوارهایی به صورت افقی عمودی وجود دارد بنابراین اگر ظرف ای با نوار یک و نیم یا نیم سانتی یافتید آن ظرف اصل است. یکی از آسانترین راه برای تشخیص ظروف بامبو این است که گره بامبو را در ظرف پیدا کنید و اگر در ظرف بامبو شکل‌ های دانه دانه دیدید مطمئن باشید که این دانه‌ ها مهر تایید برای اصل بودن ظرف هستند.

از دیگر محصولات چوبی قابل استفاده در منزل می توان به تخت سنتی اشاره کرد .


مقایسه ظروف بامبو با ظروف کاغذی و پلاستیکی

ظروف بامبو در مقابل ظروف کاغذی و پلاستیکی محبوبیت بیشتری دارد. بامبو بهترین جایگزین برای طرف های کاغذی هستند. ظروف چوبی و بامبو وزن سبک تری نسبت به ظروف دیگر دارد و دوام بالاتری دارد. نگهداری غذا در ظروف کاغذی بهتر است، زیرا ظروف کاغذی وزن خیلی سبک تری نسبت به بامبو دارد. در تولید ظروف کاغذی از چوب درختان استفاده می‌ شود و سالانه حجم بالایی از درختان به دلیل ساخت ظروف کاغذی از بین می‌ روند، اما ظروف چوبی و بامبو از گیاه بامبو تولید می‌ شود و بعد از برش چوب ها، گیاه بامبو از بین نمی رود. در تولید ظروف کاغذی از مواد پلی استری استفاده شده است که سبب شده مدت زمان زیادی در طبیعت باقی بمانند و دیرتر تجزیه شوند.

در برخی مبلمان ویلایی نیز از انواع چوب استفاده می شود .

کاربرد و مصارف ظروف چوبی و بامبو و طبیعی بودن آنها

ظروف بامبو چون از یک گیاه طبیعی تولید شده است .برخلاف ظروف کاغذی تاثیرات مخربی برای محیط زیست ندارد. از آن جایی که ظروف بامبو ذاتا ضد باکتری است سلامت و بهداشت بیشتری نسبت به طروف کاغذی دارد. ظروف پلاستیکی با طبیعت سازگار نیستند .و در واقع برای طبیعت خطرآفرین هستند. ظروف بامبو جایگزین مناسبی برای ظروف پلاستیکی و کاغذی است. ظروف بامبو که امنیت بیشتری نسبت به ظروف کاغذی دارد.‌ ظروف پلاستیکی از مواد رنگی و مواد مضر تولید شده‌ اند که می‌ توانند باعث ایجاد بیماری هایی برای دستگاه گوارش شود و همین دلیل پیشنهاد می‌ شود به جای ظروف پلاستیکی از ظروف چوبی و بامبو استفاده کنید تا سلامت شما در خطر نیفتد.

دقت کنید که ظروف چوبی را بر روی باربیکیو قرار ندهید .

 

مزایای ظروف چوبی بامبو

امروزه بیشتر افراد معتقد هستند که اگر از ظرف های چوبی بامبو استفاده کنند عمر آن ها طولانی‌ تر می‌ شود .و در واقع بامبو خواصی دارد که موجب حفظ سلامت بدن می شود. مسلما در هنگام صرف غذا اگر از ظروف بامبو استفاده کنید حس فوق‌ العاده‌ ای در دل تان ایجاد می‌ شود. ظروف بامبو ظاهر دلربایی دارند و وقتی از آن ها استفاده می کنید .احساس می کنید که یک بخش از طبیعت را به خانه خود آورده اید. ظروف بامبو به دلیل این که از یک محصول طبیعی تولید شده است حس خیلی عالی به شما القا می کند. و شما می توانید از ظاهر زیبایی ظروف بامبو در تزیین میز غذا خوری استفاده کنید. ظروف بامبو طاهر شکیلی دارد و همین دلیل در اغلب رستوران های رده بالا ظروف بامبو را مشاهده می کنید.

ترکیبی از بخاری هیزمی و ظروف چوبی در ایجاد فضای نوستالژیک بسیار تاثیر گذار است .

 

کاربرد و مصارف ظروف چوبی و بامبو و سازگاری با محیط زیست

بامبو ارزش زیادی نسبت به کاغذ دارد. از مزایای دیگر بامبو این است که با محیط زیست کاملاً سازگار است . و گزینه ایده آلی برای افرادی است که علاقه‌ مندان به محیط زیست هستند.زیرا بامبو در طبیعت تجزیه می شود. ظروف چوبی و بامبو به دلیل این که مقاومت بسیار زیادی نسبت به دیگر ظرف های چوبی یا حتی ظرف های فلزی دارد .در بین مصرف‌ کنندگان محبوبیت زیادی دارد. در تولید ظروف بامبو هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است. بنابراین سلامتی انسان ها را به خطر نمی اندازد .و کاملاً سالم است. ظروف بامبو یک نوع ظروف کلاسیک هستند. که می‌ توانند در معماری های سنتی یا رسمی و حتی کافی شاپ ها و رستوران ها هم استفاده شوند. ظروف بامبو خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری دارند و کاملا ضد لک هستند. ظروف بامبو وزن سبک تری دارند.

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

ایده های تغییر دکوراسیون منزل

فواید استفاده از ظروف چوبی

تاریخچه فروش اینترنتی

 

تماس با ویلا سازه :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “کاربرد و مصارف ظروف چوبی و بامبو

  1. بیتا گفت:

    همهی خانم ها علاقه ی زیادی به استفاده از ظروف چوبی وبامبو دارند چون علاوه بر زیبایی بسیار کاربردی هستند وطرح های شیک وخاصی دارند ،از ظروف چوبی وهمچنین بامبو برای دکور وپذیرایی میتوان استفاده کردچون قابل شستشو هستند البته باید در شستن این ظروف دقت کنیم واز اسکاج وسیم ظرفشویی استفاده نکنیم ،برای شستن این ظروف از اسفنج نرم میتوان استفاده کرد

  2. azari_kiz گفت:

    سینی چوبی
    سینی های چوبی زیبا و شیکی هستند که می توانند برای سرو نان، دسر، میوه ها و میزبانی های کوچک مورد استفاده قرار بگیرند. آنها به طور طبیعی دارای الگوها و ترکیبات چوبی هستند که زیبایی خاصی را به میز سفره اضافه می کنند.
    2. بشقاب و کاسه های چوبی
    برای سرو سالاد، میوه ها، آجیل و خوراکی های دیگر می توانید از بشقاب و کاسه های چوبی استفاده کنید. آنها به طور طبیعی گرما را حفظ می کنند و به طبقه بندی و طعم دادن به مواد غذایی کمک می کنند.
    3. ظروف سرو چوبی
    برای سرو غذاهای اصلی مانند طبقهای چوبی، سینی های چوبی با درب، قابلمه های چوبی و کاسه های چوبی می توانید استفاده کنید. این ظروف باعث افزایش ظاهر طبیعی و روحیه گرم و دوستانه در میز سفره می شوند.
    4. قاشق و چنگال چوبی
    قاشق و چنگال های چوبی نیز می توانند جزئی از ظروف چوبی در پذیرایی باشند. آنها طبیعی و سنتی به نظر می رسند و باعث ایجاد حس طبیعی در میز سفره می شوند.
    توجه داشته باشید که قبل از استفاده از ظروف چوبی در پذیرایی، مطمئن شوید که آنها تمیز و خشک هستند و هیچ آسیبی به آنها وارد نشده است. همچنین، نگهداری و تمیز کردن منظم ظروف چوبی بسیار مهم است تا در طولانی مدت از آنها بتوانید استفاده کنید.
    6 مورد از مزایای استفاده از لوازم چوبی آشپزخانه
    استفاده از لوازم چوبی آشپزخانه به عنوان جایگزینی برای لوازم آشپزخانه فلزی یا پلاستیکی دارای مزایای زیادی است.

دیدگاهتان را بنویسید