ظروف چوبی و ظروف بامبو

 

ظروف بامبوظروف چوبی و همچنین سنگی از قدیمی ترین وسایلی هستند ، که توسط انسان مورد استفاده قرار گرفته اند . استفاده از ظروف چوبی می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد . یکی از این فواید طبیعی بودن چوب می‌باشد . در طی سالیان اخیر استفاده از ظروف چوبی ، با افزایش چشمگیری مواجه شده است . امروزه ظروف چوبی برای سرو غذا ، و همچنین دکوراسیون محیط های مختلف استفاده می شوند . البته نوع دیگری از ظروف چوبی وجود دارد ، که برای ساخت آن از چوب بامبو استفاده می شود . این زوج در اصطلاح ظروف بامبو نامیده می شوند . این ظروف در دکوراسیون های مختلفی مانند رستیک ، فضای زیبایی را به وجود می آورند . همچنین می توان از ظروف چوبی برای طراحی های مینیمال و مدرن نیز استفاده کرد . همان گونه که گفته شد قرار دادن ظروف چوبی بر روی حرارت مستقیم ، کار عاقلانه ای به نظر نمی آید . اما می توانید از این ظروف برای سرو غذا  و نوشیدنی و دسرهای مختلف استفاده کنید .

ظروف بامبو خاص

نگهداری ظروف چوبی

اگر شما نیز در دسته کسانی هستید که ترجیح می دهید از ظروف چوبی استفاده کنید . باید این موضوع را در نظر داشته باشید که نگهداری ظروف چوبی ، تفاوت های زیادی با سایر ظروف دارد . برای افزایش عمر مفید و کارایی این ظروف ، باید با نحوه شستشو و نگهداری این ظروف آشنا باشید . این موضوع یکی از نکاتی میباشد که اغلب افراد توجه زیادی به آن دارند . به همین دلیل ظروف آنها ظرف مدت کوتاهی قابلیت خود را از دست میدهد . در حالی که ظروف چوبی بیشترین عمر را در بین ظروف مختلف دارند . در صورت نگهداری مناسب به راحتی می توانید برای سالیان طولانی ، این محصولات را مورد استفاده قرار دهید . زمانی که شما یکی از انواع مختلف ظروف چوبی را خریداری می کنید . حتماً باید اطلاعات مختصری در مورد نحوه شستشو و نگهداری آن ها کسب کنید . برای دانستن این اطلاعات بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید . در این مطلب سعی داریم شما را با نکات مهمی در مورد شستشو و نگهداری ، ظروف چوبی آشنا کنیم . شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین خرید ظروف چوبی ، به فروشگاه اینترنتی سوبیا مراجعه کنید .

ظروف بامبورفع بوی بد ظروف چوبی

یکی از مسائل آزاردهنده در مورد ظروف مختلف، بوی بد آن‌ها است. برخی از غذاها اگر به‌خوبی ازروی ظروف پاک نشوند، بعد از مدتی بوی نامطبوعی از خود به‌جای می‌گذارند. پاک‌کردن این بوی نامطبوع ازروی ظروف مختلف به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. اما این موضوع در مورد ظروف چوبی کمی پیچیده‌تر است. به دلیل اینکه نمی‌توان در مورد ظروف چوبی از مواد شیمیایی مختلف استفاده کرد. به دلیل تأثیر نامطلوبی که مواد شیمیایی مختلف بر روی چوب می‌گذارند، بهتر است برای رفع بوی نامطبوع ظروف چوبی از این مواد استفاده نکنید. به‌جای آن می‌توانید از چند راهکار کاملاً طبیعی برای این کار استفاده کنید. بهترین ماده‌ای که می‌تواند در رفع بوی نامطبوع ظروف چوبی تأثیرگذار باشد جوش شیرین است. شما می‌توانید محلول جوش شیرین و آب را به‌صورت یک‌یک محلول غلیظ درست کنید و ظروف را در داخل آن قرار دهید. بعد از مدتی ظروف را از داخل آب خارج کرده و آنها را بشویید. همچنین برای رفع بوی نامطبوع ظروف چوبی می‌توانید از سرکه یا لیموترش استفاده کنید. این دو ماده طبیعی نیز تأثیر زیادی در رفع بوی نامطبوع و همچنین ازبین‌بردن رگ‌های موجود بر روی ظروف چوبی دارند.

ظروف چوبی مدرن

روش ای مختلف ساخت ظروف بامبو

ظروف بامبو و ظروف چوبی امروزه به روش‌های بسیار مختلف و متنوعی ساخته می‌شوند. روش‌های به‌کاررفته برای ساخت ظروف بامبو می‌تواند برحسب نوع ظروف و کاربرد آنها متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال برخی از ظروف چوبی می‌تواند به‌صورت دستی ساخته شود. اما برای ساخت بسیاری از ظروف چوبی امروزی، نیاز به استفاده از دستگاه‌های مخصوص تولید ظروف چوبی است. برخی از دستگاه‌های تمام اتوماتیک وجود دارد که به‌راحتی می‌تواند انواع مختلف ظروف چوبی را طراحی و تولید کنند. اما درگذشته این کار را به‌صورت دستی صورت می‌گرفته. ظروف بامبو دست‌ساز به زمان بیشتری برای تولید نیاز دارند. همچنین ظروف فکر به‌صورت دست‌ساز هستند از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. اما گاهی اوقات محصولاتی که به‌وسیله دستگاه‌ها تولید می‌شود، دارای زیبایی و همچنین ظرافت بیشتری هستند. اما استفاده از ظروف چوبی دست‌ساز یا ساخته شده به‌وسیله دستگاه، به طور کامل به سلیقه شما بستگی دارد. به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان گفت که کدام محصول بهتر از محصول دیگر است .

ظروف لاکچری چوبیشستشوی ظروف چوبی

شستشوی ظروف چوبی تفاوت زیادی ، با سایر ظروف دارد . هنگام شستشوی ظروف باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید . بسیاری از افراد توجه زیادی به این موضوع نمی کنند ، که همین موضوع موجب می شود که ظروف آنها بعد از مدتی کارایی خود را از دست دهند . شستشوی ظروف چوبی کاملا باید به صورت دستی انجام شود . سعی کنید از آب ولرم برای شستشو استفاده کنید . بعد از شستشو ظروف را به طور کامل خشک کنید . سعی کنید این ظروف را برای مدت طولانی در درون آب قرار ندهید . نفوذ آب می‌تواند موجب کاهش کیفیت ظروف شما شود . اگر امکان دارد سعی کنید با استفاده از یک دستمال ظروف خود را تمیز کنید . به عنوان مثال بعد از قرار دادن انواع شیرینی یا میوه در ظرف چوبی ، نیازی نیست که حتماً ظروف را بشویید . در این شرایط می‌توانید با استفاده از یک دستمال ظروف خود را تمیز کنید . به هر میزان که از آب کمتری برای نظافت ظروف چوبی استفاده کنید ، کیفیت و کارایی آنها پایدارتر خواهد بود .

ساخت ظروف چوبی

ظروف چوبی معمولاً به صورت دست ساز می باشند . اما اخیراً از دستگاههای تمام اتوماتیک یا همان دستگاه های cnc  برای ساخت ظروف چوبی استفاده می شود . ظروف چوبی معمولاً محصولاتی بسیار با کیفیت می باشند . همچنین این محصولات دارای قیمت نسبتاً بالایی هستند . مخصوص از ظروفی که به صورت دست ساز می باشند ، دارای قیمت بالاتری هستند . برای ساخت ظروف چوبی از چوب های مختلفی استفاده می شود . چوب مورد نظر باید قابلیت انعطاف پذیری بالایی داشته باشد . همچنین کیفیت آن باید به گونه‌ای باشد که بتوان ، طرح های مختلف را بر روی آن اجرا کرد .

ظروف چوبی آجیل خوریخواص ظروف چوبی

استفاده از ظروف چوبی به جای ظروف مختلفی مانند پلاستیک یا چینی ، می‌تواند مزیت‌های بالایی در مقایسه با آنها داشته باشد . شاید در نگاه اول قیمت ظروف چوبی در مقایسه با سایر ظروف ، کمی بالاتر به نظر بیاید . اما اگر ماندگاری و طول عمر این ظروف را در نظر بگیریم ، متوجه خواهیم شد که انتخاب آنها می‌تواند یک خرید اقتصادی باشد .

 

طبیعی بودن ظروف بامبو

ظروف چوبی کاملا طبیعی و سازگار با محیط زیست می باشند . این وسایل به راحتی در طبیعت قابل تجزیه هستند . به همین دلیل هیچ گونه آلایندگی برای محیط زیست به وجود نمی آورند . این موضوع می تواند یکی از ویژگی‌های برجسته ظروف چوبی باشد .  انسان به طور غریزی و ذاتی به سوی طبیعت کشیده می‌شود . به همین دلیل استفاده از وسایل طبیعی حس خوشایندی در افراد به وجود می‌آورد . همین موضوع در مورد استفاده از ظروف چوبی نیز صادق می باشد . زمانی که شما از ظروف چوبی برای خوردن یا آشامیدن استفاده می کنید ، حس نزدیکی به طبیعت در شما به وجود می آید .

استفاده از ظروف چوبی برای صرف غذا ، حس متفاوتی در انسان به وجود می آورد . شما هم با استفاده از ظروف چوبی می ‌توانید صحت این صحبت را تایید کنید . تماشای رنگ و همچنین صدای چوب به هنگام استفاده از آن ، حس خوشایندی در انسان به وجود می‌آورد .

ظروف چوبی شیک و خاصدوام و ماندگاری بالا

ظروف و قطعات چوبی در صورت نگهداری مناسب ، می‌توانند سال‌های طولانی مورد استفاده قرار گیرند . اگر بتوانید به طور صریح از این وسایل نگهداری کنید ، با خیال راحت برای سالیان طولانی آنها را خواهید داشت . یکی از مهمترین ویژگی های ظروف چوبی ، مقاومت بالای آنها در برابر ضربه می باشد . به ندرت پیش می‌آید که یک ظرف چوبی در اثر شکستگی از بین برود . همین موضوع سبب می‌شود که طول عمر مفید آنها ، چند برابر بیشتر از ظروف چینی یا شیشه ای و یا حتی پلاستیکی باشد .

ظرفهای چوبی اگر به دقت مورد استفاده قرار گیرند ، و به صورت دوره ای نظافت و روغن کاری شوند . می توانند زیبایی و کاربرد خود را برای سالیان طولانی حفظ کنند . استفاده از روغن های طبیعی به صورت دوره ای ، برای روغن کاری ظروف چوبی بسیار مفید می باشد . این کار سبب می شود تا قطعات چوبی زیبایی خود را حفظ کنند .

ظروف غذاخوری چوبیبهترین چوب برای ساخت ظروف چوبی

از چوب های مختلفی می توان برای ساخت ظروف استفاده کرد . اما چوب های مورد نظر باید دارای ویژگی هایی باشند . بدون داشتن این ویژگی‌ها چوب مورد نظر برای این کار مناسب نمی باشد . چوبهایی که برای ساخت ظروف به کار می‌روند باید ، دارای مقاومت بالایی باشند . همچنین قابلیت اجرای طرح های مختلف بر روی آنها وجود داشته باشد . برخی از چوب ها در برابر برش های مختلف بسیار آسیب پذیر می باشند . به همین دلیل نمی‌توان از آنها در ساخت ظروف مختلف استفاده کرد . همچنین چوب هایی که برای این کار استفاده می‌شوند ، باید از وزن مناسبی برخوردار باشند . اگر وزن ظروف بیش از حد نیاز سبک یا سنگین باشد ، کاربرد مناسبی برای شما نخواهد داشت . در ادامه بهترین چوب هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرند ، معرفی و فواید آن ها را بازگو خواهیم کرد ‌.

ظروف چوبی آجیل خوریچوب کاج

یکی از چوب های مناسب برای ساخت انواع مختلف ظروف ، چوب کاج می باشد . درخت کاج دارای چوب نرمی می‌باشد ، که برای کنده کاری و ایجاد طرح بسیار مناسب است . همچنین بافت چوب کاج به گونه ای می باشد که در برابر نفوذ چربی مقاوم است . چوب کار برای ساخت قطعات مختلف کاملا مناسب می باشد .

 

چوب بامبو

بامبو برخلاف سایر چوب خاک از یک درخت به دست می آیند ، در واقع یک نوع گیاه می باشد . چوب بامبو دارای مقاومت و سختی بسیار بالایی می باشد . بافت صاف و یکنواخت  دیگر از ویژگی‌های این چوب می‌باشد . رنگ چوب های بامبو نیز بسیار منحصر به فرد می باشد . رنگ روشن آنها می‌تواند تقریبا با هر نوع دکوراسیون هماهنگ شود . چوب بامبو تجدید پذیری سریع تری در مقایسه با سایر چوبها دارد .

ظروف چوبی غذاخوری و آشپزخانهچوب بلوط

زمانی که می خواهید تنوع بالایی در قیمت و همچنین طرح داشته باشید ، چوب بلوط یک انتخاب فوق العاده به شمار می‌رود . چوب بلوط دارای طیف رنگ بسیار گسترده ای می باشد . رنگ این چوب ها می تواند از قرمز تا قهوه ای امتداد داشته باشد . همچنین طیف رنگ چوب بلوط می‌تواند تا خاکستری و نزدیکی‌های رنگ سفید کشیده شود .

 

چوب افرا

چوب افرا یکی از چوب های سنگین می باشد . به همین دلیل نباید از این چوب برای ساخت ظروف بزرگ استفاده شود . سنگین بودن ظروف جا بجایی آنها را با دشواری مواجه می‌کند . اما در عین حال چوبی افرا بسیار با دوام می باشد . این چوب ها در برابر فرسایش و ساییدگی مقاومت بالایی دارد . یک ویژگی عالی برای ساخت ظروف مختلف به شمار می رود . ویژگی های چوب افرا سبب می شود تا ظروف شما عمرمفید بیشتری داشته باشند .

ظروف چوبی صبحانه خوریچوب گردو

چوب گردو دارای رنگ بسیار فوق‌العاده می‌باشد ، که آن را از سایر چوب ها متمایز می کند . اما در عین حال چوب‌گردو همانند چوب افرا ، یکی از چوب های سنگین به شمار می رود . به همین دلیل باید دقت شود که از این چوب برای ساخت وسایلی ، که مدام نیاز به جابجایی دارند استفاده نشود . به دلیل اینکه وزن بالای قطعه مورد نظر ، می تواند در بلند مدت باعث اذیت شما شود . اما در مورد قطعه های کوچک که وزن بالایی ندارند ، به راحتی می توانید از چوب گردو استفاده کنید . همچنین چوب گردو یکی از چوب های گران قیمت می باشد . به همین دلیل قطعات  ساخته شده با این چوب قیمت نسبتا بالایی دارند .

 

چوب یک ضد باکتری طبیعی

یکی از مهمترین ویژگی‌های چوب برای استفاده در ، ساخت ظروف غذاخوری ضد باکتری بودن آن می باشد . چوب به طور طبیعی می‌تواند از رشد قارچ و کپک در مواد غذایی جلوگیری کند . بدون استفاده از هیچ ماده دیگری ، می توانید مواد غذایی خود را در برابر باکتری ها محافظت کنید . این سبب می‌شود تا غذای سالم تری در اختیار داشته باشید .

 

تفاوت چوب بامبو و سایر چوب ها

برخلاف تمام چوب ها که از یک درخت به دست می آیند . چوب بامبو در واقع از یک گیاه به نام بامبو به دست می آید . چوب بامبو دارای مقاومت بیشتری در مقایسه با اکثر چوب ها می باشد . همچنین بافت این نوع چوب و برای پیاده کردن طرح های مختلف ، کاملا ایده آل و مناسب می باشد . گیاه بامبو می تواند روزانه تا حدود یک متر رشد کند ، در حالی که رشد بیشتر درختان سالانه در حدود ۱۰ سانتیمتر می باشد . همین موضوع باعث می‌شود تا جایگزینی این چوب و با سرعت بیشتری صورت گیرد . یکی دیگر از ویژگی های چوب بامبو نفوذ پذیری کمتر آن ، در مقایسه با سایر چوب ها می باشد .

چوب بامبو دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد . در برخی صنایع از این چوب به عنوان جایگزینی برای آهن و فلز استفاده می شود . ظروف ساخته شده با چوب بامبو مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند .

 

خرید ظروف چوبی به صورت اینترنتی

شما به راحتی می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی سوبیا ، ظروف چوبی مورد نظر خود را خریداری نمایید . برای ساخت این ظروف از بهترین چوب ها همانند چوب گردو و چوب بامبو استفاده شده است . همچنین می توانید در این وب سایت اطلاعات بیشتری در مورد ظروف‌چوبی کسب کنید . کسب اطلاعات بیشتر سبب انتخاب بهترین محصول توسط شما خواهد شد .

سوالات متداول ظروف چوبی بامبو ویلاسازه

 

عمر مفید ظروف چوبی چقدر است ؟

برخی افراد بر این باور هستند که ظروف چوبی عمرمفید چندانی ندارند . و بعد از مدت کوتاهی مستهلک می شوند . در پاسخ این افراد باید بگویم که اگر شما بتوانید ظروف چوبی خود را به صورت مناسب نگهداری نمایید . به طور قطع عمر مفید این محصولات چیزی فراتر از تصور شما خواهد بود . البته در این بین نوع چوب هایی که برای ساخت ظروف چوبی استفاده می شوند نیز اهمیت بالایی دارد .

 

طریقه شست و شوی ظروف چوبی چگونه است ؟

هر چقدر که ظروف چوبی کمتر در معرض رطوبت و آب قرار بگیرند طبیعتاً عمر مفید بیشتری خواهند داشت . برای شستشوی ظروف چوبی سعی کنید تا جای ممکن است ماشین ظرفشویی استفاده نکنید . بهترین وسیله برای نظافت ظروف چوبی استفاده از دستمال های نیمه مرطوب می باشد .

 

بهترین نوع چوب برای ساخت ظروف چوبی کدام است ؟

امروزه از شب های مختلفی برای ساخت محصولات چوبی و ظروف چوبی استفاده می شود . اما در طی سالیان اخیر استفاده از چوب بامبو برای ساخت این ظروف بسیار افزایش پیدا کرده است . چوب بامبو از کیفیت و زیبایی مناسبی برای ساخت ظروف چوبی برخوردار است . چوب دیگری که برای ساخت ظروف چوبی بسیار محبوب می باشد چوب گردو است . البته چوب گردو در واقع یک چوب گرانقیمت به شمار می رود .

 

نحوه نگهداری ظروف چوبی چگونه است ؟

اگر میخواهید ظروف چوبی شما همیشه زیبایی و کارایی خود را حفظ کنند . باید اهمیت ویژه ای به نگهداری این محصولات بدهید . ظروف چوبی باید به صورت مداوم و مورد نظافت و همچنین روغن کاری قرار بگیرند . هر چند وقت یکبار می توانید با استفاده از روغن هایی مانند روغن زیتون و روغن بامبو ظروف چوبی خود را روغن کاری کنید . این کار علاوه بر اینکه موجب حفظ زیبایی محصول شما میشود در افزایش عمر مفید آن نیز تاثیر گذار است .

دیگر محصولات ویلاسازه

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب فضای باز،صندلی تابی،بخاری فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گل،سایه بان چتری و …. نیز تولید میکند.ویلاسازه در کنار فروش تکی  برای همکاران عزیز نیز به صورت عمده محصولات خود را ارئه میکند(فروش عمده تاب ریلکسی).

 

همینطور برای خرید تخت سنتی و قیمت تاب ریلکسی و خرید ظروف چوبی و کلی محصول دیگه میتونید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهی در مورد “ظروف چوبی و بامبو

  1. azari_kiz گفت:

    ظروف چوبی به دلیل ظاهر شیک و زیبایی که دارند، جنبه تزئینی برای دکور و یا روی میز را دارند و برای پذیرایی در معمانی و مجالس گزینه مناسبی هستند. در واقع برای برخی از افراد خرید ظروف چوبی نه تنها برای استفاده روزانه یا در مهمانی ها بلکه بیشتر جنبه یک اکسسوری تزئینی را دارد. رنگ قهوه ای ظروف چینی که در چند طیف متفاوت است با اغلب دکورها قابل ست شدن است، علاوه بر اینکه رنگ و جنس طبیعی آنها باعث ایجاد فضای آرام و دلپذیرتر می شود.

    هر نوع ظرفی در صورتی که در شرایط مناسبی نگهداری شود، عمر بالاتری خواهد داشت و این مسئله در مورد ظروف چوبی نیز صدق می کند. پس از شستشوی ظروف چوبی بهتر است که خشک شده و در جایی که رطوبت نداشته باشد نگهداری شوند. توصیه می شود که ظروف چوبی به صورتی دستی شسته شده و در ماشین ظرفشویی حداقل به صورت روزانه قرار داده نشود. در واقع ظروف چوبی نباید به مدت طولانی در معرض آن قرار بگیرند زیرا بیشتر احتمال خش یا ترک افتادن را پیدا می کنند.

    به دلیل اینکه ظروف چوبی نباید در معرض گرمای زیاد قرار بگیرند، بنابراین مناسب استفاده در مایکروفر نیز نیستند. ظروف چوبی به دلیل اینکه از مواد طبیعی ساخته شده اند، دارای خاصیت ضد باکتریال هستند و باعث کاهش رشد باکتری می شوند.

    ظروف چوبی در مدل های مخنلف تولید می شوند و در اشکال متفاوتی مانند دایره، بیضی، مربع، مستطیل و حتی قلب و ستاره نیز موجود هستند. قالب اغلب ظروف چوبی یک تکه است، به این معنی که یک قالب چوب را با دستگاه خراطی به این شکل در آورده شده است.

  2. azari_kiz گفت:

    آیا هر نوع ظرف چوبی برای استفاده در آشپزخانه و پذیرایی می تواند استفاده شود؟

دیدگاهتان را بنویسید