تجهیزات و ملزومات باربیکیو

تجهیزات باربیکیو لازمه تفریحات اخر هفته همه ی ما ایرانیهاست.

تجهیزات-باربیکیو

انواع تجهیزات باربیکیو در ویلاسازه

سیخ کباب

یکی از وسایلی که همواره در کنار باربیکیو و کباب پز مورد استفاده قرار می گیرد سیخ کباب است البته در منقل کبابی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول به لحاظ شکل ظاهری از تنوع بالایی برخوردار است . سیخ کباب برای کباب های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . اما برای تهیه هر نوع کباب از سیخ متفاوتی استفاده می شود . به عنوان مثال برای کباب کوبیده و کباب بناب از سیخ های پهن استفاده می شود . همچنین زمانی که شما بخواهید از سیخ برای کباب کردن جگر و قلوه استفاده کنید . سیخ های شما تا جای ممکن باید نازک و باریک باشد . این نوع سیخ آب برای کباب کردن فلفل و قارچ نیز به کار می روند . به طور کلی تنوع زیستی باعث می شود که شما بتوانید انواع مختلف کباب را به راحتی آماده کنید .

سیخ کباب می تواند از جنس ورق گالوانیزه تهیه شده باشد . البته این تنها فلزی نیست که برای تهیه سیخ کباب مورد استفاده قرار می گیرد . گاهی اوقات از فلز آلومینیوم نیاز برای تهیه سیخ های کباب استفاده می شود . اما شاید یکی از باکیفیت ترین انواع سیخ کباب از جنس استیل باشد . استیل از مقاومت و استحکام بسیار بالاتری در مقایسه با آلومینیوم و ورق گالوانیزه برخوردار می باشد . همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی دارد شاید بهتر باشد بگوییم که استیل در مجاورت اکسیژن و رطوبت دچار زنگ زدگی نمی شود .

هرچند سیخ کباب از جمله وسایل بسیار ضروری برای تهیه کباب به شمار می رود . اما این محصولات از قیمت بالایی برخوردار نیستند . و شما به راحتی می توانید با صرف هزینه ی پایینی تعداد زیادی سیخ کباب برای مصارف خود خریداری نمایید . سیخ کباب را می توانید از انواع فروشگاه های لوازم خانگی و تجهیزات باربیکیو خریداری نمایید . هنگام خرید سیخ کباب کاربرد خود را در نظر بگیرید و در صورت نیاز از مشاوره فروشندگان نیز استفاده کنید .کلا کباب پز به غیر از ذغال به تجهیزات دیگری نیز نیاز دارد.

سیخ-کوبیده

سیخ انواع کباب

انبر باربیکیو

اگر شما در نظر داشته باشید که چند تکه استیک یا مواد غذایی دیگر را به صورت گریل آماده نمایید . علاوه بر این که از یک صفحه کلید یا صفحه توری بر روی باربیکیو استفاده می‌کنید . باید از ابزار دیگری نیز برای جابجا کردن مواد غذایی بر روی آتش استفاده کنید . در این شرایط انبر باربیکیو می تواند یک وسیله کاربردی برای شما باشد . با استفاده از این وسیله به راحتی می‌توانید گوش و سایر مواد غذایی را بر روی سطح آتش جابجا کنید . گاهی اوقات حرارت سطح باربی که به قدری بالا می باشد که نمی توانید با استفاده از دست مواد غذایی را از روی باربیکیو بردارید . در صورتی که این کار را انجام دهید احتمال دارد که دست شما دچار سوختگی نسبتاً شدید شود . به همین دلیل بهتر است برای انجام این کار از انبر باربیکیو استفاده کنید .باربیکیو های گازی نیازی به یک سری وسایل و باربیکیوهای ذغالی یه سری تجهیزات دیگر دارند.

انبر باربیکیو از فلزات مقاوم ساخته می شود که در برابر حرارت از استحکام بالایی برخوردار می باشند . این محصول می‌تواند به صورت فولادی یا چدنی ساخته شود . البته گاهی اوقات از فلزات دیگر مانند آهن ، برنج و استیل نیز برای ساخت انبر باربیکیو استفاده میشود . انبر باربیکیو به لحاظ ابعاد دارای تنوع زیادی است . شما می‌توانید بر حسب کاربرد و همچنین سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید . از این محصول برای انواع منقل نیز استفاده می شود . البته انبار باربیکیو دارای کاربرد دیگری نیز می باشد . شاید یکی از مهم‌ترین کاربردهای این محصول مربوط به باربیکیو های ذغالی باشد . با استفاده از این انبر میتوانید زغال ها را به راحتی جابجا کنید . جابجایی زغال گداخته بدون استفاده از انبر تقریباً غیر ممکن میباشد . همچنین برای جابجایی زغال های خاموش نیز می توانید از این وسیله استفاده کنید . به دلیل اینکه جا به جایی زغال با دست میتواند موجب کثیف شدن دستان شما شود . به همین دلیل با استفاده از این وسیله می توانید تا حدود زیادی از آلودگی دستان خود جلوگیری کنید .

انبر-باربیکیو

انبر باربیکیو و کباب پز

ژل آتش زا

یکی از بزرگترین تفریح ها به هنگام مسافرت و طبیعت گردی روشن کردن آتش و تهیه کباب می باشد . برای انجام این کار شما نیاز به دسترسی به هیزوم یا زغال دارید. البته شما می توانید از منقل گازی مسافرتی نیز استفاده کنید . اما تقریباً تمام افراد ترجیح می‌دهند که کباب و چای خود را بر روی زغال و هیزم آماده کنند . تمامی محصولات در مقایسه با غذاهایی که بر روی کباب پز گازی آماده می شوند بسیار متفاوت می باشد . اما شاید یکی از مهمترین ها مراحل در مورد آماده سازی کباب پز روشن کردن هیزم یا زغال می باشد . مخصوصاً در زمانی که وزش باد در محیط در جریان باشد . در این شرایط شما نیاز به مواد آتش زا داری تا آتش خود را در مدت زمان کمتری روشن کنید . برای انجام این کار می توانید از انواع مختلف پوشال و یا کاغذ استفاده کنید . اما گاهی اوقات این وسایل برای روشن کردن آتش کافی نمی باشند . شما می توانید از انواع چوب های نازک برای روشن کردن آتش استفاده کنید . این روش معمولاً در مورد روشن کردن چوب و هیزم کارساز می باشد . و شما می توانید در عرض چند دقیقه آتش خود را روشن کنید .

اما مشکل اصلی شما به هنگام روشن کردن ذغال میباشد . برای روشن کردن زغال شما نیاز به یک آتش مداوم و یکنواخت دارید . برای انجام این کار می توانید زغال ها را بر روی آتش هیزم قرار دهید . همچنین گاهی اوقات افراد زغال ها را بر روی یک پیک نیک قرار می‌دهند تا گداخته شوند . سپس زغال های گداخته را در کنار سایر زغال ها قرار می دهند و آنها را باد می زنند . البته این روش امکان دارد کمی زمانبر باشد وقت در برخی مناطق امکان دسترسی به هیزم و یا گاز پیک نیک وجود ندارد . به همین دلیل از مواد آتش زا ای دیگر مانند بنزین و گازوئیل استفاده میشود . البته استفاده از نفت و گازوئیل برای روشن کردن آتش موجب می شود که طعم کباب کمی تغییر پیدا کنند . به دلیل اینکه سوخت هایی مانند گازوئیل تا مدت زیادی بر روی زغال ها باقی می مانند . همین موضوع باعث می‌شود که کباب شما تا حدودی طعم گازوئیل به خود بگیرد . به همین دلیل برای تهیه کباب سعی کنید تا جای ممکن از این نوع مواد سوختی استفاده نکنید . به جای آنها می توانید از ژل آتش زا استفاده کنید .

ژل آتش زا در مقایسه با مواد سوختی دیگر از امنیت بسیار بالاتری برخوردار می باشد ‌ . شما با خیال راحت می توانید این محصول را در داخل خودرو و یا سبد پیک نیک خود قرار دهید . استفاده از ژل آتش زا باعث میشود که زغال و همچنین کباب شما طعم به خصوصی بگیرد . به همین دلیل است که افراد امروزه برای روشن کردن آتش از ژل آتش زا استفاده می کنند . این محصول زمان روشن کردن آتش را بسیار کوتاه تر می کند . همچنین شما در هر شرایطی می توانید از ژل آتش زا برای روشن کردن آتش استفاده کنید .

ژل آتشزنه

ژل اتشزنه

زغال کبابی

بر کسی پوشیده نیست که یکی از بزرگ ترین تفریحات ایرانی ها به هنگام مسافرت خوردن انواع کباب می باشد . کباب ریشه دیرینه ای در فرهنگ و سنت ما ایرانی ها دارد . در بسیاری از مناطق ایران انواع کباب به روش های مختلف تهیه می شود . افراد در مجالس و مهمانی های خود های غذاها را طبخ و به مهمانان خود عرضه می کنند . همچنین یکی از عمده ترین غذاهایی که در رستوران‌های مختلف طبخ می شود انواع مختلف کباب می باشد . کشور ما به لحاظ تنوع کباب یکی از برترین کشورهای دنیا می باشد . بیش از ۲۰ نوع کباب مختلف در کشور ما به روش‌های متنوع طبخ میشود . البته این روش ها فقط مخصوص کباب کردن گوشت می باشد . برای کباب کردن و گریل کردن سبزیجات و مواد غذایی مختلف نیز روش های متنوعی وجود دارد . البته عمدتاً برای سبزیجات از صفحه گریل و توری های مخصوص استفاده میشود . شما با استفاده از یک انبر باربیکیو مواد غذایی خود را بر روی باربیکیو آماده میکنید . هرچند برای طبخ این محصولات می توانید از سیخ کباب نیز استفاده کنید .کباب پز ذغالی قطعا غذای لذیذ تری ارائه میدهد اما کباب پز گازی نیز دیگر نیازی به ذغال نداشته و هزینه کمتری دارد.

زمانی که شما می خواهید یکی از انواع مختلف کباب را آماده کنید به چند وسیله مختلف برای انجام این کار نیاز دارید . شاید مهمترین وسیله ای که شما نیاز داشته باشید یک کباب پز ، باربیکیو یا منقل می باشد . ابعاد ، سایز و همچنین کاربرد این محصولات بسیار متنوع می باشد . شما می توانید بر حسب نیاز خود یکی از انواع مختلف این محصولات را خریداری نمایید . کباب پز شما میتواند به صورت گاز سوز یا ذغالی باشد . البته در صورت فراهم بودن شرایط ترجیح بسیاری از افراد کباب پز ذغالی میباشد . طعم ذغالی غذا یکی از محبوب ترین طعم ها در بین انسان ها می باشد ‌ . برای تهیه کباب بر روی کباب پز ذغالی شما باید از زغال کبابی مناسب استفاده کنید . البته امروزه این محصولات را به صورت آماده می توانید از فروشگاه های مختلف خریداری نمایید . اما اگر بخواهید یک زغال کبابی با کیفیت خریداری نمایید می توانید به فروشگاه های مخصوص در سطح شهر مراجعه کنید . این فروشگاه ها به صورت تخصصی اقدام به فروش انواع ذغال می‌نمایند . زغال برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . به عنوان مثال برخی از انواع زغال برای تولید گرما به کار می روند . همچنین نوع دیگری از زغال مخصوص استفاده در قلیان می باشد . برخی دیگر از زغال میز مخصوص استفاده برای تهیه کباب می باشند . هر کدام از این ذغال ها دارای ویژگی های مختلفی می باشد که موجب می شود کاربرد ویژه ای داشته باشند . اگر شما قصد خرید زغال برای کباب دارید سعی کنید از مشاوره فروشنده برای انتخاب زغال مناسب استفاده کنید .

ذغال-کبابی

انواع ذغال کبابی در ویلاسازه

ذغال-قلیان-کباب

ذغال قلیان و کباب

صفحه گریل

شاید کشور ما یکی از کشورهایی است که در آن بیشترین استفاده از سیخ کباب وجود دارد . در کشور ما برای تهیه انواع مختلف کباب از سیخ کباب استفاده می شود . برای کباب های متنوع از سیخ های مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام از آنها به لحاظ شکل ظاهری تفاوت هایی با یکدیگر دارند . البته تهیه کباب با استفاده از سیخ نیازمند مهارت های ویژه ای می باشد . به عنوان مثال شما اگر گوشت خود را به صورت صحیح و روی سینی قرار ندهید احتمال ریختن آن بر روی آتش وجود دارد . همچنین باید بدانید که برای چه نوع کباب از چه سیخی استفاده کنید . دانستن همه اینها نیازمند اطلاعات و تجربه زیادی می باشد که به مرور کسب خواهید کرد . همین موضوع باعث می‌شود که ایرانیها افراد متخصصی در زمینه تهیه انواع کباب باشند . اما در بیشتر نقاط دنیا از این سیخ ها برای تهیه کباب استفاده نمی شود . افراد در کشورهای مختلف از یک صفحه توری برای تهیه کباب استفاده می کنند .

این صفحه توری با نام صفحه گریل شناخته می شود . در واقع گریل کردن یک روش طبخ غذا می باشد که در آن از حرارت مستقیم برای تهیه غذا استفاده می شود . غذای گریل شده دارای فواید بسیار زیادی می باشد که موجب تمایل افراد به استفاده از این روش برای تهیه غذا شده است . در روش گریل کردن معمولاً از هیچ گونه روغنی استفاده نمی شود . به همین دلیل غذای شما بسیار سالم تر می باشد و هضم آن آسان تر . صفحه گریل بر روی باربیکیو قرار می گیرد و شما می توانید مواد غذای خود را به راحتی بر روی آن قرار دهید . برای طبخ بهتر هر چند دقیقه یک بار مواد غذایی خود را جابجا کنید . این کار به این دلیل صورت می گیرد که تمام سطح مواد غذایی به صورت یکسان پخته شود . زمانی که شما از صفحه گریل استفاده میکنید حتماً باید از یک یا چند انبر باربیکیو نیز استفاده کنید .

برخی از انواع باربیکیو دارای صفحه گریل می باشند که شما می توانید در صورت نیاز از آن استفاده کنید . صفحه گرید معمولاً به صورت ثابت بر روی باربیکیو قرار نمی گیرد . و شما به راحتی می توانید هر زمان که نیاز داشته باشید و آن را بردارید و یا دوباره بر روی باربیکیو قرار دهید . صفحه گریل معمولاً از جنس چدن می باشد که موجب می شود از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشد . البته گاهی اوقات از فلزاتی مانند استیل نیز برای تهیه صفحه گریل استفاده می شود . این وسیله را می توانید بر روی کباب پز گازی یا کباب پز ذغالی قرار دهید .

فن باربیکیو

زمانی که شما از یک کباب پز ذغالی استفاده می کنید یکی از مشکلات اساسی که برای شما به وجود می آید زمان بر بودن آماده شدن زغال می باشد ‌ . برای آماده شدن زغال شما به زمان نسبتا قابل توجهی نیاز دارید . زغال شما باید به صورت کامل گداخته شود تا بوی بد آن از بین برود . همچنین اگر غذای خود را بر روی زغال نیمه آماده تهیه کنید . احتمال دارد که گازهای سمی که از سوختن ناقص زغال حاصل می شود وارد بافت غذای شما شود . به همین دلیل از تهیه غذا بر روی زغال نیم سوز جداً خودداری کنید . قبل از تهیه غذا صبر کنید تا زغال شما به صورت کامل و یکنواخت گداخته شود . سپس می‌توانید از یک صفحه گریل یا سیخ کباب برای تهیه غذا استفاده کنید .

گاهی اوقات افراد برای سرعت بخشیدن به آماده شدن زغال از یک بادبزن استفاده می کنند . همچنین می توانید از یک تکه کاغذ یا مقوا و یا حتی یک سینی به عنوان یک بادبزن استفاده کنید . این کار باعث می‌شود که زغال شما با سرعت بیشتری آماده شود و مدت زمان کمتری صرف آماده کردن زغال شود . در این شرایط شما می‌توانید از یک وسیله بسیار کاربردی برای آماده کردن سریع زغال استفاده کنید . فن باربیکیو یک وسیله بسیار کاربردی برای انجام این کار می باشد . فن باربیکیو تنها در باربیکیو های زغالی مورد استفاده قرار می گیرد . طبیعی است که در باربیکیو گازی شما هیچ نیازی به یک فن ندارید . اما زمانی که از یک باربیکیو ذغالی استفاده میکنید برای تصویری در آماده شدن زغال می‌توانید از فن باربیکیو استفاده کنید .

فن باربیکیو به دو صورت دستی و برقی در بازار موجود می باشد . معمولاً بر روی منقل های مسافرتی از فن باربیکیوی دستی استفاده می شود . فن دستی از قدرت دمندگی پایین تری برخوردار میباشد . اما به هنگام مسافرت و پیک نیک بسیار کاربردی می باشد . یک اهرم کوچک در کنار این فلز وجود دارد که با چرخاندن آن هوا به سرعت بر روی زغال ها به گردش در می آید . البته نوع دیگری از فن وجود دارد که به صورت برقی می باشد . فن برقی باربیکیو زغال شما را در عرض چند دقیقه آماده می کند . این محصول بسیار کاربردی و ایده آل برای مصارف خانگی و تجاری می باشد . شما تنها کافی است که زغال های خود را روشن کنید و سپس فن باربیکیو را نیز روشن کنید . به راحتی و در عرض چند دقیقه زغال های شما به صورت گداخته آماده برای تهیه غذا می باشند .

فن-باربیکیو

انواع دمنده و فن باربیکیو

دستگاه همبرگر زغالی

همانگونه که شاید شما نیز بدانید به طور کلی مواد غذایی و غذاهایی که به صورت زغالی طبخ و آماده می‌شود دارای طعم بهتری هستند . همچنین غذاهای زغالی غذاهای سالم‌تری نیز به شمار می‌روند . به دلیل اینکه برای طبخ آنها از روغن استفاده نمی‌شود . همچنین مواد غذایی بر روی حرارت مستقیم آماده می‌شوند که باعث استریل شدن و میکروب زدایی بهتر مواد غذایی می‌شود . علاوه بر این غذاهایی که بر روی ذغال آماده می‌شوند دارای طعم بسیار مطبوع‌تری هستند که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از این روش برای طبخ غذا استفاده کنند . این‌ها از جمله دلایلی هستند که باعث محبوبیت روزافزون غذاهای زغالی شده‌اند . علاوه بر غذاهایی مانند کباب شما می‌توانید انواع محصولات فست فود را نیز به صورت زغالی تهیه کنید . همبرگر از جمله غذاهایی است که تهیه آن به صورت زغالی بسیار لذت بخش می‌باشد . برای تهیه همبرگر زغالی می‌توانید از باربیکیوهای زغالی معمولی استفاده کنید . البته در این بین دستگاه‌هایی نیز وجود دارد که می‌توانید برای تهیه همبرگر زغالی از آنها استفاده کنید . این دستگاه‌ها عمدتاً برای استفاده در محیط‌هایی مانند رستوران و ساندویچی مناسب می‌باشند .

ویلاسازه

ویلاسازه جدیدا محصولات زیادی در دست تولید دارد. این محصولات کمک میکنندتا لذت دو چندانی برای استراحت  برای هم میهنان عزیز فراهم شود. یکی از محصولات جدید ویلاسازه بخاری تابشی فضای باز میباشد. این محصول در نوع خود بینظیر است. ویلاسازه تولید کننده و فروش عمده تاب ریلکسی در ایران.

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب ویلایی،تاب ریلکسی،هیتر فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گلو …. نیز تولید میکند.

همینطور برای خرید تخت سنتی و قیمت باربیکیو گازی و خرید ظروف چوبی و کلی محصول دیگه میتونید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

09142244372

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهی در مورد “تجهیزات باربیکیو

  1. azari_kiz گفت:

    تجهیزات و ملزومات باربیکیو را باید از کجا تهیه کنیم ؟

  2. azari_kiz گفت:

    استفاده از لوازم جانبی باربیکیو درست و مناسب می‌تواند تجربه پخت و پز شما را بهبود بخشد. برخی از مزایای استفاده از لوازم جانبی باربیکیو عبارتند از:
    بهبود کیفیت غذا: با استفاده از لوازم جانبی مناسب، می‌توانید بهبود کیفیت غذاهای پخته شده را تجربه کنید. از جمله این لوازم می‌توان به گریل‌های خاص، صفحات نچسب و دمای دیجیتال اشاره کرد که می‌توانند باعث شوند غذاهای شما بهتر و خوشمزه‌تر شوند.
    افزایش امنیت: استفاده از لوازم جانبی مناسب می‌تواند امنیت شما را در زمان پخت و پز بهبود بخشد. برای مثال، داشتن دستکش و پوشیدن لباس‌های مناسب می‌تواند از سوختن دستان و آسیب دیدن به پوست شما جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید