سیخ کباب

سیخ-کوبیدهسیخ کباب یکی از معروف ترین ابزار برای تهیه انواع کباب در کشور ما می باشد . در بسیاری از کشورهای دنیا از روش گریل کردن برای تهیه کباب استفاده می شود . در حالی که استفاده از این روش در کشور ما زیاد متداول نمی باشد . در عوض در ایران از انواع مختلف سیخ کباب برای تهیه کباب ها استفاده می شود . هر کدام از انواع کباب نیاز به سیخ مخصوصی دارد . به عنوان مثال برای تهیه کباب چنجه باید از سیخ های باریک استفاده کرد . در حالی که به هنگام تهیه کباب بناب باید از سیخ های پهن و بزرگ استفاده کرد . شاید بتوان گفت که کشور ما به لحاظ تنوع استفاده از انواع سیخ کباب در دنیا برترین کشور باشد . هرچند که در طی سالیان اخیر استفاده از روش های گریل کردن برای تهیه کباب افزایش پیدا کرده است . اما هنوز هم افراد تمایل زیادی به استفاده از انواع سویق برای تهیه کباب دارند . استفاده از سیخ کباب در مقایسه با صفحه گریل به تخصص بیشتری نیاز دارد . البته سیخ کباب در مقایسه با توری و صفحه گریل دارای مزیت هایی نیز می باشد . به عنوان مثال سیخ کباب فضای بسیار کوچکتری را اشغال میکند . وزن این محصول در مقایسه با صفحه گریل بسیار پایین تر می باشد و در نتیجه جابجایی آن آسانتر است ‌ . اینها از جمله دلایلی هستند که موجب میشود افراد هنوز هم تمایل به استفاده از سیخ کباب داشته باشند . البته یکی دیگر از دلایل استفاده از این محصولات سنتی بودن آنهاست .

به عنوان مثال زمانی که شما از یک صفحه توری برای تهیه کباب کوبیده استفاده می کنید . طبابت به دست آمده هر چقدر هم که لذیذ و خوشمزه باشد . باز هم حس و حال کباب کوبیده را برای شما تداعی نخواهد کرد . شاید این غذا بیشتر شبیه یک همبرگر یا کباب لقمه باشد . به همین دلیل است که سیخ کبابی همچنان از مقبولیت و محبوبیت بیشتری در مقایسه با وسایل دیگر مانند توری و صفحه گریل برخوردار می باشد . نکته دیگر این است که تهیه سیخی کبابی بسیار آسان تر از خرید صفحه گریل می باشد . این موضوع نیز یکی از دلایلی است که موجب میشود افراد همچنان از این محصول استفاده کنند .

سیخ-کباب-کوبیدهسیخ کباب کوبیده

کباب کوبیده را می توان محبوب ترین و پرطرفدارترین کباب در کشور ایران دانست . در واقع بیشتر افراد ایرانی کباب کوبیده را دوست دارند و از خوردن آن لذت می برند . افرادی که علاقه زیادی به کباب ندارند و باز هم از خوردن کباب کوبید لذت می برند . در واقع کباب کوبیده یکی از غذاهای سنتی ایرانی می باشد که تقریباً در همه ایران طرفداران زیادی دارد . کباب کوبیده به همراه برنج با نام چلوکباب شناخته می شود که تقریباً در تمام رستوران های ایرانی یافت می شود . برای تهیه کباب کوبیده از گوشت گوساله و گوسفندی استفاده می شود . شما می توانید از هر کدام از این گوشت ها به سلیقه خود برای تهیه کباب کوبیده استفاده کنید .

سیخ کباب کوبیده نیز به لحاظ شکل ظاهری تفاوت زیادی با سایر سیخ دارد . سیخ کباب کوبیده بسیار پهن تر از سایر سیخ های کباب می باشد . برای تهیه کباب سیخی کوبیده نمی توانید از یک سیخ نازک استفاده کنید . به دلیل اینکه گوشت چرخ کرده برای سطح سیخ باقی نمی ماند و به داخل آتش می ریزد . تهیه کباب سیخی نیازمند تجربه و مهارت میباشد . به اعتقاد بسیاری از افراد تهیه کباب سیخی در واقع یک هنر می باشد . در این بین برای تهیه کباب کوبیده نیاز به مهارت بیشتری دارید . در صورتی که در این کار مهارت نداشته باشید کباب شما بر روی سیخ باقی نخواهد ماند .

سیخ کوبیده معمولاً از جنس ورق گالوانیزه می باشد . به همین دلیل بعد از مدتی استفاده نیاز به تعویض یا آبکاری آنها دارید . به دلیل اینکه لعاب گالوانیزه موجود در سطح فلز بعد از مدتی از بین میرود و فلز شروع به زنگ زدن میکند. به همین دلیل باید بعد از مدتی آنها را تعویض کنید . البته اگر تمایل دارید سیخ کباب شما عمر مفید طولانی تری داشته باشد . می توانید از سیخ کباب استیل برای این کار استفاده کنید . استیل دچار زنگ زدگی نمی شود می‌تواند برای مدت بسیار طولانی تری مورد استفاده قرار گیرد . برخی از انواع سیخ کباب استیل در رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد .

 

انواع سیخ کباب

برای مشاهده انواع مختلف سیخ کباب می توانید به فروشگاه های لوازم خانگی و تجهیزات باربیکیو مراجعه کنید . گاهی اوقات ع افراد به هنگام انتخاب سیخ کباب مناسب دچار اشتباه می‌شوند . به همین دلیل شما نیاز دارید تا بدانید کاربرد هر کدام از انواع سیخ کباب چگونه می باشد . شاید معروف ترین نوع سیخ کباب که استفاده بیشتری در مقایسه با سایر انواع خود دارد سیخ کباب کوبیده می باشد . سیخ کباب کوبیده دارای پهنای بیشتری می باشد که برای تهیه کباب کوبیده کاملا ایده آل است . شما از سیخ های معمولی نمی توانید برای تهیه کباب کوبیده استفاده کنید . از این سیخ برای تهیه کباب بناب و کباب گلپایگان نیز استفاده می شود .

نوع دیگری از سیخ کباب دارای ضخامت کمتری است که این محصولات برای طبخ جگر و قلوه استفاده میشود . همچنین از نوع سیخ کباب برای کباب کردن گوجه فرنگی ، قارچ و فلفل نیز استفاده می شود . از سیخ کباب با ابعاد متوسط برای تهیه انواع کباب برگ ، چنجه و جوجه کباب استفاده میشود . البته شما می توانید برای آشنایی با کاربرد انواع سیخ کباب مقالات بیشتری در این مورد مطالعه نمایید . چنانچه به هنگام انتخاب سیخ کباب مناسب دچار تردید شدید می توانید از راهنمایی فروشندگان استفاده کنید . فروشندگان این محصولات از تجربه کافی جهت راهنمایی شما برای انتخاب سیخ کباب مناسب برخوردار هستند .

سیخ-کباب

سیخ کباب کوبیده

قیمت سیخ کباب کوبیده

همانگونه که می دانید سیخ کباب از فلزات مختلفی تهیه می‌شود که قیمت هر کدام از آنها متفاوت می باشد . شاید گرانترین نوع سیخ کباب مربوط به سیخ کباب استیل می باشد . این نوع سیخ کباب دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد . عمر مفید طولانی و همچنین مقاومت در برابر زنگ زدگی از دیگر ویژگی های سیخ کباب استیل می باشد . قیمت سیخ کباب کوبیده استیل شاید چندین برابر بیشتر از یک سیخ کباب گالوانیزه باشد . اما اگر استفاده مداوم از این محصولات دارید بهتر است کمی هزینه خود را افزایش داده و سیخ کباب استیل خریداری نمایید .

فلز دیگری که برای تهیه سیخ کباب از آن استفاده می شود آلومینیوم می باشد . آرمیا وزن بسیار پایینی دارد و هیچ مشکلی با زنگ زدگی ندارد . اما شاید مهمترین م مشکل به هنگام استفاده از سیخ آلومینیومی خم شدن آن می باشد . سیخ آلومینیومی در برابر فشار مقاومت بسیار کمتری دارد . به همین دلیل در صورت استفاده مداوم و وارد کردن فشار می تواند کارایی خود را از دست دهد . البته برخی دیگر از انواع سیخ کباب وجود دارند که آبکاری استیل بر روی آنها انجام میشود . این محصولات نیز در مقایسه با سیخ گالوانیزه از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار هستند .

 

ویلاسازه

ویلاسازه جدیدا محصولات زیادی در دست تولید دارد. این محصولات کمک میکنندتا لذت دو چندانی برای استراحت  برای هم میهنان عزیز فراهم شود. یکی از محصولات جدید ویلاسازه بخاری هیزمی میباشد. این محصول در نوع خود بینظیر است. ویلاسازه تولید کننده و فروش عمده تاب ریلکسی در ایران.

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،مبلمان اداری،تاب ریلکسی،هیتر فضای باز،آتشدان،صندلی راک،چادر مسافرتی،باربیکیو ،فوتبال دستی ،تجهیزات کمپینگو …. نیز تولید میکند.

همینطور برای اطلاع از قیمت انواع گلدان،مبلمان ویلایی،میز عسلی و تجهیزات باربیکیو و کلی محصول دیگه میتونید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

09142244372

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید