پنکه مه پاش

پنکه مه پاش مدرن

پنکه ویلایی

پنکه مه پاش یا همان میست فن یکی از محصولاتی است که می‌تواند . جایگزین مناسبی برای کولر های مختلف باشد . در واقع این محصولات همان پنکه های معمولی هستند . که با استفاده از قطعات مختلفی به روز رسانی شده اند . در واقع می‌توان گفت که پنکه های مه پاش ترکیبی از پنکه و دستگاه بخور میباشند . برای توضیح عملکرد این محصول میتوان از بدن انسان مثال زد . در هوای گرما بدن شما به وسیله تعریق پوست را خنک میکند . همین موضوع در پنکه های فضای باز نیز اتفاق می‌افتد . ذرات آب به وسیله دستگاه های مخصوصی تبدیل به یک غبار یا مه می‌شوند . این غبار به وسیله پنکه در محیط اطراف پراکنده می شود . ذرات آب و بر روی اجسام مختلف می‌نشینند گرمای آن را کاهش می‌دهند . ذرات آب به قدری ریز هستند که به سرعت بخار می شوند .شما میتوانید برای خرید پنکه فضای باز یا پنکه ویلایی با مشاورین فروشگاه اینترنتی ویلاسازه در تماس باشید.

پنکه رطوبت ساز

پنکه رطوبت ساز محصولی است که معمولاً در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای به وجود آوردن محیطی خنک بسیار موثر می‌باشد . پنکه رطوبت ساز رطوبت موجود در هوا را افزایش می‌دهد و با ایجاد باد در خنک کردن فضا بسیار موثر می‌باشد . البته به این معنا نیست که شما نمی‌توانید در فضای سرپوشیده از این محصول استفاده کنید . برخی از انواع پنکه رطوبت ساز را نیز می‌توانید در فضای سرپوشیده و مکان‌هایی مانند اتاق مورد استفاده قرار دهید . البته برای اینکه فضای اتاق شما شرجی نشود بهتر است یک تهویه در اتاق شما وجود داشته باشد . انواع پنکه رطوبت ساز به دو دسته صنعتی و خانگی دسته‌بندی می‌شوند . پنکه‌های رطوبت ساز خانگی ابعاد کوچک‌تری دارند و ظرافت بیشتری در طراحی آنها به کار می‌رود . در صورتی که پنکه‌های رطوبت ساز صنعتی ابعاد بزرگ‌تری دارند و مقاومت و استحکام آنها بسیار بیشتر از انواع خانگی می‌باشد

مصرف پنکه مه پاش

باید بیان کنیم که پنکه های مه پاش در برابر دیگر تجهیزات خنک کننده هوا کم مصرف هستند، یعنی برق زیادی مصرف نمی‌ کنند. به همین علت در پایان ماه دیگر نگران قبض برق خود نیستید. از دیگر مزیت های پنکه های مه پاش می توان به ظاهر زیبای آن اشاره کرد. این گونه از محصولات با توجه به تکنولوژی روز تولید شده اند و علاوه بر پیشرفته بودن ظاهر بسیار زیبایی دارند.

ابعاد میست فن

میست فن یا همان پنکه مه پاش در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود . این محصول دارای تنوع صنعتی و همچنین خانگی می باشد . که شما میتوانید بر حسب نیاز یکی از این محصولات را خریداری نمایید . همچنین این محصول دارای مصرف انرژی بسیار پایین می باشد . در نتیجه یک انتخاب اقتصادی و کاملاً مقرون به صرفه است . مصرف برق پنکه های مه پاش در مقایسه با کولر بسیار پایینتر است . به همین دلیل می‌توانید تا حدود زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید . همچنین این محصول را می توانید در فضای باز و همچنین فضای سرپوشیده استفاده کنید . فقط باید دقت داشته باشید که قدرت پنکه متناسب با فضای شما باشد .

پنکه فضای باز ایستاده

پنکه فضای باز ایستاده مدرن

مکان مناسب برای نصب پنکه مه پاش

پنکه های مه پاش عمدتاً برای جابجایی هوا در محیط های بسته مورد استفاده قرار می گیرند . اگر شما نیز می خواهید در چنین محیط هایی از این محصولات استفاده کنید . نیاز نیست حساسیت زیادی برای مکان قرار گرفتن آن به خرج دهید . البته اگر از پنکه های سقفی و دیواری استفاده میکنید . حتماً باید آن را به مکانی نصب کنید که دارای استحکام مناسبی باشد . اتصال به سازه هایی که استحکام مناسبی ندارند می ‌تواند موجب لرزش زیاد و گاهی اوقات افتادن پنکه شود .

پنکه های مه پاش عمدتاً برای جابجایی هوا در محیط های بسته مورد استفاده قرار می گیرند . اگر شما نیز می خواهید در چنین محیط هایی از این محصولات استفاده کنید . نیاز نیست حساسیت زیادی برای مکان قرار گرفتن آن به خرج دهید . البته اگر از پنکه های سقفی و دیواری استفاده میکنید . حتماً باید آن را به مکانی نصب کنید که دارای استحکام مناسبی باشد . اتصال به سازه هایی که استحکام مناسبی ندارند می ‌تواند موجب لرزش زیاد و گاهی اوقات افتادن پنکه شود . پس توصیه می کنیم به هنگام نصب پنکه مه پاش به سقف یا دیوار دقت زیادی به خرج دهید . و از محکم بودن اتصالات اطمینان حاصل نمایید .

در صورتی که میخواهید از یک میست فن یا پنکه مه پاش ایستاده استفاده کنید . مهمترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید حفظ تعادل پنکه مه پاش می باشد . مکانی که میخواهید پنکه را در آنجا قرار دهید که کاملا باید صاف باشد . لرزشی که پنکه به هنگام روشن شدن دارد می‌تواند موجب واژگونی آن شود . به همین دلیل باید حفظ تعادل آن را حتما در نظر بگیرید .

موارد مهم در استفاده از پنکه مه پاش

در استفاده از پنکه های مه پاش باید تمام سعی خود را کنید تا این گونه از محصولات را در مکان مناسب قرار دهید. البته شما می توانید از پنکه های مه پاش در بسیاری از مکان‌ ها استفاده کنید. زیرا این نوع از پنکه ها محدودیت ندارند. اما بهتر است این محصولات را در مکانی که تهویه مناسب دارد قرار دهید. علاوه بر این تمام سعی خود را کنید تا پنکه مه پاش را در مکانی قرار دهید تا امکان رفت و آمد به آن مکان کم باشد. زیرا اگر پنکه را در مکان پر تردد قرار دهید و شخصی و یا جسمی به پنکه مه پاش برخورد کند، ممکن است باعث شود تا آبی که در مخزن پنکه قرار دارد، وارد اجزای الکترونیکی آن شود و باعث شود تا پنکه شما بسوزد. علاوه بر این باید تلاش خود را کنید تا به بهترین شیوه و روش از پنکه مه پاش استفاده کنید. زیرا در مواردی از قبیل عدم وجود تهویه مناسب و نگهداری در مکان نادرست و استفاده نادرست از آن می‌ تواند باعث کاهش عمر پنکه شما شود. علاوه بر این باید بیان کنیم که اگر به هر دلیلی پنکه شما خراب شد، به هیچ عنوان خود سر اقدام به تعمیر آن نکنید و حتماً پنکه آب پاش را به یک‌ تعمیرگاه معتبر ببرید.

انواع مختلف پنکه مه پاش

همان گونه که گفته شده پنکه های مه پاش به دو دستی اصلی به لحاظ کارکرد تقسیم می شوند . پنکه های مه پاش خانگی که دارای ابعاد کوچکتری هستند . و در مکان های خانگی یا تجاری در ابعاد کوچک مورد استفاده قرار می گیرد . این محصولات را می توان در مغازه های کوچک نیز استفاده کرد . این پنکه ها دارای یک مخزن آب می باشند که معمولاً به صورت دستی پر میشود . اما برخی از انواع پنکه ها وجود دارد که مستقیماً به منبع آب یا همان شلنگ متصل می شوند . این نوع پنکه های مه پاش معمولاً در فضای باز استفاده می‌شوند . و هوای مطبوع و دلچسبی را در طول فصل گرما ایجاد می کند .

نوع دیگری از پنکه ها

نوع دیگری از این وسیله ها به صورت صنعتی می باشند . میست فن صنعتی دارای ابعاد بزرگتر این باشد . هم چنین قدرت و توان خنک کنندگی برای فضای بزرگتری را ایجاد می‌کنند . پنکه های صنعتی می ‌توانند به صورت ایستاده یا دیواری باشند . این محصولات معمولاً برای سالن های بزرگ استفاده می شوند . همچنین می توان از آنها برای فضای رستوران و کافی شاپ های بزرگ بهره برد . محیط مورد نظر می‌تواند به صورت سرپوشیده یا فضای باز باشد . در هر دو حالت می توانید از پنکه مه پاش استفاده کنید .

پنکه مه پاش ایستاده

پنکه فضای باز ایستاده

پنکه مه پایش ایستاده

پنکه های مه پاش ایستاده میتواند به صورت خانگی یا صنعتی باشد.این نوع پنکه های فضای بازاز متداول ترین انواع پنکه های فضای باز میباشند.پنکه های مه پاش ایستاده دارای سیستم تنظیم ارتفاع بوده و شما میتوانید با توجه به نیاز خود ارتفاع ان را تغییر دهید.

پنکه مه پاش دیواری

پنکه فضای باز دیواری

پنکه مه پاش دیواری

پنکه های مه پاش دیواری بهتری انتخاب برای مکانهایی با محدودیت فضا میباشد. این پنکه ها به دیوار نصب شده و فضای زیادی را اشغال نمیکنند.این پنکه ها بدون مخزن بوده و مستقیم به شیر آب متصل میشند.

پنکه مه پاش صنعتی

پنکه مه پاش صنعتی ویلاسازه

پنکه مه پاش صنعتی

این نوع پنکه ها میتواند برای مکانهای عمومی و کارگاههای تولیدی مورد استفاده قرار بگیرد.همچنین از پنکه های مه پاش صنعتی میتوان در کافیشاپها و رستورانها استفاده کرد.پنکه های صنعتی دارای توان خروجی بسیار بالایی بوده و محیط بسیار بزرگتری را خنگ میکنند.

پنکه فضای باز ویلایی

پنکه مه پاش ویلایی

پنکه مه پاش ویلایی

شما با توجه به نیاز و ابعاد محیط خود میتوانید از پنکه های صنعتی یا دیواری یا ایستاده در ویلا استفاده کنید.اگر قصد خرید یک پنکه فضای باز ویلایی را دارید باید به ظاهر ان نیز توجه ویژه ایی داشته باشید.این نوع پنکه ها عموما در فضای باز مورد استفاده قرار میگیرند.به همین دلیل دقت داشته باشید که پنکه شما حتما به صورت ضد آب و مخصوص فضای باز طراحی شده باشد.

کارکرد پنکه مه پاش

پنکه های فضای باز دارای کارکرد و مکانیزم بسیار ساده هستند . محصولات دارای یک مخزن آب می باشند . آب از طریق روزنه های مخصوصی به قسمت هایی به نام نازل منتقل می شود . نازل در اطراف پروانه های پنکه قرار دارد . آب به وسیله پمپ های فشار متوسط یا فشار قوی به نازل پمپاژ می شود . البته در مورد پنکه هایی که مستقیماً به لوله آب متصل می شوند . نیازی به وجود پمپ نمی باشد مگر اینکه فشار آب کم باشد یا میزان مصرف آب زیاد باشد . آب پمپاژ شده به قسمت نازل به ذرات بسیار کوچکی تبدیل می شود . کارکرد این نازل شباهت زیادی به دستگاه بخور سرد دارد .

تبدیل به ذرات کوچک

ذرات آب با استفاده از امواج التراسونیک به اندازه های بسیار کوچک تبدیل می شوند . اندازه ذرات آب با توجه به نوع نازل از یک تا ۵ میکرون متفاوت می باشد . ذرات به صورت یکنواخت به وسیله پنکه در فضا منتشر می شوند . فضایی تقریباً شبیه به یک مه یا غبار در محیط به وجود می آید . همین موضوع موجب می‌شود تا یک هوای خنک به وجود آید . برخلاف کولر که گاهی اوقات سرمایه تولید شده به وسیله آن آزار دهنده می باشد . هوای تولید شده در پنکه های فضای باز بسیار مطلوب می باشد . و به هیچ عنوان باعث اذیت افراد نمی شود .

پنکه مه پاش خانگی

میست فن خانگی

توان و قدرت پنکه مه پاش

شاید به هنگام خرید پنکه های مه پاش با اصطلاحاتی مواجه شوید . که برای دانستن معنی آن با مشکل مواجه شوید . یکی از اصطلاحاتی که در مورد توان پنکه مه پاش وجود دارد . علامت انحصاری cfm می باشد . این علامت در واقع به معنی قدرت به حرکت درآوردن جریان هوا می باشد . به بیان ساده‌تر یعنی پنکه چه میزان توان دمندگی یا جابجایی هوا دارد . علامت دیگری که امکان دارد بر روی پنکه درج شود psi می باشد . این علامت به معنی فشار آبی می باشد که توسط پمپ به نازل پمپاژ می شود . همانگونه که گفته شد از پمپ هایی با فشار متوسط یا فشار قوی . در انواع مختلف پنکه ویلایی استفاده می شود .

فشار آب میست فن

میزانpsi یا همان فشار آب در پمپ های فشار متوسط . معمولاً بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ متغیر می‌باشد . این نوع پمپ ها معمولاً برای پنکه هایی با مصارف خانگی مناسب می باشند . برای پنکه های صنعتی از پمپ های فشار قوی استفاده می شود . میزان فشار آب یا همان psi در این محصولات از حدود ۴۰۰۰ به بالا می باشد . پنکه های فضای باز دارای قدرتی در حدود ۱۰۰ وات میباشند . که این میزان در طرح های مختلف متغیر می‌باشد .

پنکه مه پاش رومیزی

مه پاش رومیزی فانتزی

پنکه فضای باز خوشبو کننده هوا

یکی دیگر از قابلیت های بسیار جالب در مورد پنکه مه پاش . قابلیت مطبوع کردن هوای اطراف می باشد . پنکه های مه پاش به طور طبیعی با ایجاد رطوبت در هوا . تا حدود زیادی بوهای نامطلوب را از بین می‌برند . جابجایی هوا به وسیله پنکه می تواند تاثیر زیادی در رفع بوی های نامطلوب داشته باشد . ذرات آب که در هوا معلق می شوند به تنهایی بوی دلنشینی ایجاد می کنند .
همچنین شما می توانید از انواع خوشبو کننده های طبیعی و مصنوعی استفاده کنید . شما می‌توانید با ریختن مقداری خوشبو کننده در داخل مخزن آب . بسادگی هوای اطراف را دلنشین کنید . برای این منظور می توانید از انواع خوشبو کننده های طبیعی مانند گلاب . و یا سایر عرقیجات خوشبو استفاده کنید . همچنین شما می توانید با ریختن کمی عصاره اکالیپتوس . در داخل مخزن آب فضای فوق العاده ای را ایجاد کنید که برای سرماخوردگی نیز مفید می باشد .

پنکه مه پاش فضای باز

میست فن فضای باز

پنکه مه پاش یک دستگاه دافع حشرات

شاید این سخن در ابتدا کمی عجیب به نظر بیاید . پنکه ویلایی چگونه می تواند در دفع حشرات تاثیر گذار باشد . همانگونه که می دانید ایجاد هوای مرطوب و همچنین خنک . به طور طبیعی می‌تواند تاثیر زیادی در دفع حشرات داشته باشد . بدون اینکه کار خاصی انجام دهید و فقط با روشن کردن این وسیله ‌. متوجه خواهید شد که میزان حشرات به طرز محسوسی کاهش می یابد . اما برخی از پنکه های باغی دارای تکنولوژی پیشرفته تری هستند . برخی از پنکه ها دارای سیستم یون سازی می باشند . همچنین برخی دیگر قابلیت اسپری کردن حشره کش دارند . اگر عدم وجود حشرات برای شما مهم می باشد . حتماً به هنگام خرید توجه داشته باشید که محصول شما این ویژگی را داشته باشد .

قابلیتهای خاص پنکه فضای باز

امکان دارد شما مبلغ بیشتری بابت خرید پنکه فضای باز . با قابلیت اسپری کردن حشره کش پرداخت کنید . اما مطمئن باشید که هرگز از پرداخت این مبلغ پشیمان نخواهید شد . به دلیل اینکه وجود حشرات یکی از آزردگی های بزرگ در فصل گرما می باشد . زمانی که بتوانید بدون وجود حشرات در فضای باز استراحت کنید . خواهید دید که پرداخت هزینه بیشتر بابت این قابلیت بسیار لذت بخش می باشد .

تاثیرات پنکه مه پاش بر روی سلامتی

پنکه مه پاش شاید دارای طرح و همچنین ابعاد بسیار مختلفی باشد . همچنین میزان قدرت و فضای تحت پوشش این محصولات کاملا متغیر می باشد . اما تمام این محصولات فقط برای یک هدف ساخته می شوند . هدف پنکه فضای باز خنک کردن هوای محیط می باشد . این فضا می تواند یک فضای سرپوشیده خانگی یا صنعتی و یا تجاری باشد . یا اینکه می تواند یک فضای باز یا نیمه باز باشد . در هر صورت هدف از به وجود آمدن پنکه فضای باز ایجاد هوای خنک می باشد . اما در کنار این ویژگی می ‌تواند فواید دیگری نیز داشته باشد .

ویژگی مهم پنکه ویلایی

به عنوان مثال یکی از ویژگی های بسیار مهم برای پنکه ویلایی . ایجاد یک فضای مرطوب و ملایم می باشد . هوای مرطوب می تواند تاثیر زیادی در لطافت پوست داشته باشد . مخصوصاً افرادی که دچار خشکی پوست می باشند . می‌توانند از این وسیله برای رفع مشکل خود استفاده کنند . یکی دیگر از فواید پنکه مه پاش در مورد مشکلات تنفسی می باشد . وجود هوای خنک و مرطوب برای افرادی که دارای تنگی نفس هستند . بسیار موثر و مفید در سلامتی آنها می باشد . افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند در مکانی که پنکه مه پاش وجود دارد . بسیار راحت تر هستند و تنفس برای آنها آسان تر می باشد .

قیمت پنکه مه پاش

پنکه مه پاش در طرحهای بسیار متنوعی در بازار موجود میباشد. قیمت پنکه با توجه به مارک و کاربرد و توان باد دهی ان متفاوت است. شما باید با توجه به ابعاد محیط خود و میزان گرمای محیط بهترین نوع پنکه را انتخاب کنید.همچنین باید مشخص کنید که برای استفاده صنعتی نیاز به خرید پنکه دارید یا مصرف خانگی و ویلایی.

سوالات متداول پنکه مه پاش ویلاسازه

 

آیا می توان پنکه مه پاش را در فضاهای داخلی استفاده کرد ؟

پنکه مه پاش از جمله محصولاتی است که برای استفاده در فضای باز طراحی و تولید شده است . استفاده از این محصولات در فضای داخلی موجب میشود که رطوبت فضا افزایش پیدا کرده و حالت شرجی پیدا کنند . این حالت در بیشتر اوقات برای افراد خوشایند نیست و می تواند موجب اذیت افراد شود . هرچند که گاهی اوقات در فضاهای بزرگ مانند سال نمی توانید به صورت محدود از پنکه های مه پاش استفاده کنید .

 

پنکه چه ابعادی را تحت پوشش قرار میدهد ؟

پنکه های مه پاش دارای ابعاد و قدرت های متفاوتی هستند . پنکه های مه پاش خانگی فضاهای کوچک تر و محدود تری را تحت پوشش قرار می دهند . به عنوان مثال یک پنکه مه پاش خانگی می‌تواند فضایی در حدود انجام متر مربع را پوشش دهد . در حالی که پنجه های مه پاش صنعتی فضایی بسیار بزرگتر از این را تحت پوشش قرار می‌دهند . فضای تحت پوشش پنکه های مه پاش از جمله اطلاعاتی است که به هنگام فروش حتماً در اختیار خریدار قرار می گیرد .

 

بهترین پنکه مه پاش برای داخل آلاچیق کدام است ؟

اگر آلاچیق با شما برای استفاده شخصی و خانگی طراحی شده است و ابعاد آن چه چیزی در حدود ۱۰ الی ۲۰ متر مربع می باشد . استفاده از یک پنکه مه پاش خانگی برای نیاز شما کاملاً مناسب خواهد بود . بسیار کم پیش می‌آید که ابعاد آلاچیق چیزی بزرگتر از ابعادی که به آن اشاره کردیم باشد . اما در صورتیکه آلاچیق شما دارای ابعادی بسیار بزرگتر از آنچه به آن اشاره کردیم باشد باید از  پنکه های مه پاش صنعتی استفاده کنید.

 

آیا می توان پنکه های معمولی را تبدیل به پنکه مه پاش کرد ؟

کمی خلاقیت و نوآوری همیشه می‌تواند کارهای ناممکن را نیز ممکن کند . اما تبدیل کردن پنکه معمولی به پنکه مه پاش به هیچ عنوان یک کار نا ممکن میباشد . شما می توانید با استفاده از یک سری نازل های مخصوصی که نظیر آن را می توانید در فروشگاه های تجهیزات کشاورزی و تجهیزات ویلایی پیدا کنید ، پنکه معمولی خود را تبدیل به پنکه مه پاش نمایند .

 

دیگر محصولات ویلاسازه

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب فضای باز،صندلی تابی،بخاری فضای باز،ظروف چوبی،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گل،سایه بان چتری و مبلمان فضای باز…. نیز تولید میکند.ویلاسازه در کنار فروش تکی  برای همکاران عزیز نیز به صورت عمده محصولات خود را ارئه میکند(فروش عمده تاب ریلکسی).

همینطور برای خرید تخت سنتی و قیمت باربیکیو گازی و خرید ظروف چوبی و کلی محصول دیگه میتونید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهی در مورد “پنکه مه پاش

  1. azari_kiz گفت:

    پنکه مه پاش یا رطوبت ساز چیست؟

  2. azari_kiz گفت:

    خرید پنکه مه پاش در تابستان بسیار مفید است. این سیستم‌های خنک کننده، با نصب و استفاده صحیح، قادر به کاهش دمای هوا تا 1- درجه سانتی‌گراد خواهد بود. استفاده از پنکه مه پاش به دلیل ایجاد هوای خنک و تازه در فضاهای باز مثل حیاط خانه یا تراس رستوران‌ها آرامش بیشتری را برای افراد فراهم می‌کند. علاوه بر این، پنکه مه پاش به عنوان یک راه حل اقتصادی و مناسب، مصرف انرژی کمتری را نسبت به سیستم‌های خنک کننده دیگر به همراه دارد.
    پنکه مه پاش یا رطوبت ساز، یک تکنولوژی جدید برای خنک کردن فضاهای باز به شما می‌رود که در ایران نیز در حال استفاده است و به صورت گسترده در رستوران‌ها و کافه‌ها مشاهده می‌شود. قبل از آن، کولرهای آبی یا گازی و پنکه‌های معمولی به عنوان دستگاه‌های تهویه هوا شناخته می‌شدند.

دیدگاهتان را بنویسید