وبلاگ ویلاسازه

آشنایی با فواید حمام آفتاب

حمام آفتاب

آشنایی با فواید حمام آفتاب موجب استفاده بهینه شما خواهد شد .حمام آفتاب یک روش درمانی و بهداشتی است که در آن بدن انسان برهنه (یا قسمت‌های جداگانه بدن) در معرض یک اثر نسبتاً طولانی نور خورشید قرار می‌گیرد. تابش خورشیدی شامل پرتوهای مرئی و نامرئی (اشعه مادون‌قرمز و فرابنفش) است. استفاده صحیح حمام آفتاب‌گردش خون و ترکیب خون انسان را بهبود می‌بخشد. سیستم عصبی را آرام می‌کند متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.اشتها را بهبود می‌بخشد، خواب را بهبود می‌بخشد.

خرید تخت کنار استخر را می توانید از طریق سایت ویلا سازه انجام دهید .

آشنایی با فواید حمام آفتاب

تأثیر مفیدی بر پوست دارد، سفت شدن بدن را تقویت می‌کند. این کار در واحدهای مطلق تابش خورشیدی (برحسب کالری) دوز می‌شود. که مقدار آن توسط یک دستگاه ویژه – شدت سنج تعیین می‌شود. آفتاب گرفتن معمولاً با 5-6 مدفوع (حدود 1.5 مدفوع) شروع می‌شود. بهتر است صبح آفتاب بگیرید: از ساعت 7 تا 8 صبح تا 12 ظهر (نیم ساعت بعد از صرف صبحانه سبک)، زمانی که هوا تمیزتر و گرم‌تر است (برای جلوگیری از سوختگی یا گرمازدگی به‌طورکلی که به‌ویژه خطرناک است. برای افراد مسن و کودکان زیر 5 سال که واکنش‌های آن‌ها ناپایدار و ناقص است).

برای بهره مندی بیشتر از نور خورشید اصول طراحی را رعایت کنید . مقاله طراحی دکوراسیون ویلا را مطالعه کنید .


هنگام گرفتن حمام آفتاب چگونه آفتاب بگیریم؟

قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید نه‌تنها باعث سوختگی در صورت و بدن می‌شود، بلکه به‌سلامت شما آسیب جدی می‌زند. قرار گرفتن بیش‌ازحد در معرض اشعه ماوراءبنفش بر روی پوست انسان، الاستیک و کلاژن – موادی که مسئول استحکام و خاصیت ارتجاعی آن هستند – می‌شکند. برای جلوگیری از اثر پیری پوست، آفتاب گرفتن مناسب ضروری است.
تابستان بهترین زمان برای آفتاب گرفتن صبح‌ها از ساعت 7:00 تا 10:00 الی 10:30 و عصر بعد از ساعت 16:00 و در روزهای مخصوص گرم بعد از ساعت 17:00 است. در بهار و پاییز می‌توانید در آفتاب و بعدازظهر از ساعت 12:00 تا 16:00 غرق در آفتاب شوید. همان‌طور که تحقیقات علمی نشان می‌دهد، پرتوهای صبحگاهی خورشید اثر مقوی دارند.

برای حمام افتاب می توان از انواع مبلمان ویلایی استفاده کرد .

آشنایی با فواید حمام آفتاب و مدت آن


مدت آفتاب گرفتن باید به‌تدریج افزایش یابد. اولین جلسات برنزه کردن نباید بیشتر از 20-30 دقیقه باشد، به‌خصوص برای افرادی که پوست روشن دارند. هرروز توصیه می‌شود «بار خورشیدی« را از 10 به 15 دقیقه افزایش دهید و زمان سپری‌شده در آفتاب را به 3-4 ساعت در روز برسانید. هنگام آفتاب گرفتن، غوطه‌ور شدن در آب‌خنک بسیار خوب است؛ اما درعین‌حال یادآوری این نکته ضروری است که اشعه ماوراءبنفش تا عمق 2-3 متری آب نفوذ می‌کند، بنابراین قرار گرفتن در آب مانع از تأثیرات منفی اشعه ماوراءبنفش نمی‌شود. توصیه می‌شود پس از دوش گرفتن، قطرات آب را از بدن خارج کنید تا از سوختگی در امان بمانید.

وجود یک سایبان چتری برای حمام آفتاب بسیار مفید خواهد بود .


فواید حمام آفتاب و آفتاب گرفتن

1. آفتاب گرفتن به ما ویتامین D می‌دهد. مشخص است که این ماده همراه با غذا ( تخم‌مرغ، کره، پنیر چدار، خامه، پودر شیر کامل) به دست ما می‌رسد، اما برای تبدیل آن به دگرگونی‌های شیمیایی نیاز داریم. تحت تأثیر اشعه ماوراءبنفش بر روی پوست ما، مجموعه‌ای از ویتامین‌ها – فروغ‌ها فعال می‌شود که درنتیجه تولید می‌شود که ما آن را به‌عنوان ویتامین D می‌شناسیم. این عنصر مفید جذب بسیاری از مواد معدنی را تنظیم می‌کند، در متابولیسم فسفات‌ها و کلسیم شرکت می‌کند و همه این اقدامات کار کلیه‌ها، روده‌ها و غدد پاراتیروئید را عادی می‌کند و عملکرد کلیه را تثبیت می‌کند. همچنین از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و بر روی ما اثر ضد باکتریایی دارد.

به هنگام طبیعت گردی می توان از انواع صندلی مسافرتی برای حمام آفتاب استفاده کرد .

آشنایی با فواید حمام آفتاب و اشعه ماوراء بنفش

2. به‌خودی‌خود، اشعه ماوراءبنفش نیز به ما کمک می‌کند و در صورت استفاده در مقادیر کم، می‌تواند مفید باشد. زخم‌های کوچک را بهبود می‌بخشد ورگه‌ای خونی را گشاد می‌کند که منجر به گردش خون باکیفیت بالا می‌شود؛ و همچنین تأثیر مفیدی بر وضعیت پوست دارد – آکنه‌های پوست را ناپدید می‌کند و پوست را الاستیک و سالم می‌کند. از نور خورشید دوری نکنید، زیرا هر بار که پوست شما در معرض اشعه ماوراءبنفش قرار می‌گیرد، بدن رنگ‌دانه‌ای تولید می‌کند که می‌تواند این اشعه را پراکنده و جذب کند؛ و با برنزه کردن پوست شما نشان می‌دهد که از اشعه در امان هستید.

برخی از انواع باربیکیو وجود دارد که به صورت خورشیدی هستند .

آشنایی با فواید حمام آفتاب در پزشکی


3. در پزشکی، از این اشعه ماوراءبنفش در زیبایی (توجه داشته باشید که در هنگام خشک‌کردن مکرر با دستگاه ماوراءبنفش، هنگام ساختن ناخن، ممکن است به سرطان پوست مبتلا شوید)، دندانپزشکی (برای بیمار مضر نیست، پزشکان باید مراقب باشند)، پوست استفاده می‌شود. دستگاهی که توسط فیزیکدانان ساخته‌شده است، با کمک نور، انواع شدید سل، و بیماری‌های پوستی را درمان می‌کند.

مکان بخصوصی برای گرفتن حمام آفتاب وجود ندارد .برای اینکار می توان از تاب ویلایی یا تاب ریلکسی استفاده کرد .

آشنایی با فواید حمام آفتاب برای بدن

4. بنابراین نور خورشید برای بدن انسان ضروری است. آفتاب تأثیر مفیدی بر سیستم عصبی و فرآیندهای متابولیک دارد، کاراندام‌های داخلی و ماهیچه‌ها را بهبود می‌بخشد و ایمنی را افزایش می‌دهد. همچنین عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می‌بخشد، غذا بهتر پردازش می‌شود، چربی‌ها سریع‌تر تجزیه می‌شوند و پروتئین راحت‌تر هضم می‌شود. تأثیر هیجان‌انگیز انرژی خورشیدی بر مغز. حتی پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت کوتاهی، حافظه بهبود می‌یابد، کارایی بدن افزایش می‌یابد و فعالیت خلاق افزایش می‌یابد.

آشنایی با فواید حمام آفتاب و ویتامین D


5. همان‌طور که می‌دانید خورشید به تولید ویتامین D در بدن کمک می‌کند که اساس مصالح ساختمانی استبرای دندان و استخوان. کارشناسان می‌گویند که با کمبود نور خورشید، کودکان ممکن است به راشیتیسم مبتلا شوند. کمبود این ویتامین همچنین می‌تواند منجر به شکنندگی استخوان‌ها شود که علت اصلی شکنندگی ناخن‌ها در سنین بالا است. خورشید همچنین گردش خون را در بدن تثبیت می‌کند ورگه‌ای خونی را گشاد می‌کند که منجر به جریان خون بیشتر در پوست می‌شود، ظاهر بهتری پیدا می‌کند و ماهیچه‌ها انعطاف‌پذیرترمی‌شوند.

آشنایی با فواید حمام آفتاب و عدم وجود خورشید

6. بدون خورشید، زمین ما مکانی تاریک و غرق در سرما و مه خواهد بود. خورشید به همه جانداران نور و گرما می‌بخشد. به لطف اثر جادویی آن، گل‌ها شکوفا می‌شوند، پرندگان آواز می‌خوانند و کودکان می‌خندند؛ اما نه‌تنها نور و گرما می‌بخشد، بلکه انرژی آن به افراد کمک می‌کند تا سلامت خود را به میزان قابل‌توجهی بهبود بخشند.

حمام آفتاب و تاثیر آن برسلامتی یک مقاله مفید در این زمینه می باشد .

مناسب ترین زمان برای گرفتن حمام آفتاب


آفتاب گرفتن باید صبح‌ها قبل از ساعت یازده پایان یابد. پس‌ازاین مدت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهترین گزینه نیست. همچنین زمان مناسب برای آفتاب گرفتن – دوره از 16:00 تا 19:00 است.
اگر در زمان دیگری دوش بگیرید، تأثیر مثبتی بر اندام‌های داخلی خودخواهید داشت. وقتی صبح برنزه می‌شوید، اشعه‌ی خورشید تأثیر مفیدی بر مغز، سیستم عصبی، سیستم تنفسی و اندام‌های حسی شما خواهند داشت.
در بازه زمانی ده صبح تا یازده، نور خورشید بر عملکرد دستگاه گوارش تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

کودکان هنگام استفاده از وسایلی مانند سرسره یا الاکلنگ نا خواسته حمام آفتاب می گیرند .

چطوری حمام آفتاب می‌گیری؟

آشنایی با جریان‌های خورشیدی پس از یک زمستان طولانی در بهار، دور از محله‌های آلوده شهر و نزدیک به طبیعت توصیه می‌شود. پیک‌نیک در ماه مهر در کنار رودخانه، دریاچه یا کنار دریا یک تعطیلات عالی برای بزرگ‌سالان و کودکان است. آفتاب ماهمی ایمن و دلپذیر است.  گرمای ملایم می‌تواند پوست را برای 3-4 ساعت گرم نگه دارد.  اشعه ماوراءبنفش در این دوره بدون آسیب رساندن به‌سلامتی، برنزه شدن مداوم را به ارمغان می‌آورد. خشن‌ترین« ماه‌ها برای برنزه کردن تیر و مرداد است. برای گذراندن تعطیلات دلپذیر باید در سحر به طبیعت بروید و از ساعت 8 تا 10 صبح از آفتاب لذت ببرید. طرفداران حمام‌های عصرانه می‌توانند پس از 16 تا 17 ساعت از ساحل لذت ببرند.

چه کسی نیاز به آفتاب گرفتن دارد؟


آفتاب گرفتن طبق دستور پزشک برای تعدادی از بیماری‌های پوست و مفاصل، ، نوریت، سل استخوان‌ها و مفاصل و غیره استفاده می‌شود.
تحت تأثیر اشعه ماوراءبنفش، تشکیل ویتامین D که برای جذب کلسیم و فسفر در بدن ضروری است، فعال می‌شود که «مسئول تقویت عضلات و استخوان‌ها و بهبود زخم‌ها هستند. برای حفظ سطح موردنیاز ویتامین D در بدن کافی است در ماه‌های تابستان هفته‌ای 2 تا 3 بار به مدت 5 تا 15 دقیقه دست و صورت خود را در معرض نور خورشید قرار دهید. اشعه ماوراءبنفش بیشتر فرآیندهای موجود در بدن – تنفس، متابولیسم.گردش خون و فعالیت سیستم غدد درون‌ریز را فعال می‌کند.

حمام آفتاب چیست؟

آفتاب گرفتن می‌تواند عمومی (تابش کل بدن) و موضعی (تابش بخشی از بدن) باشد. در هنگام تابش، از کل تابش خورشید استفاده می‌شود که شامل قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، تابش پراکنده (در سایه، بدون قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید)، منعکس‌شده از دیوارهای ساختمان، سطح زمین، آب، تابش پراکنده است. (از آسمان آبی) حاوی اشعه UV کمتر از پرتوهای مستقیم است و ملایم‌تر است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

آشنایی با انواع سایه بان چتری

نکات مهم در دکوراسیون فضای باز

شرایط نگهداری گل و گیاه در منزل

تماس با ما :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “آشنایی با فواید حمام آفتاب

  1. نرگس گفت:

    همونطور که میدونیم آفتاب منبع غنی ویتامین D هست که برای سلامت پوست ومو بسیار ضروری هست ما میتوانیم با پیاده روی در طول روز وقرار گرفتن در معرض آفتاب این ویتامین رو جذب کنیم ولی راه دیگر ومفیدتر حمام آفتاب میباشد که میتوانیم با قرار گرفتن زیره سایه بان چتری ودراز کشیدن روی تخت کنار استخری از حمام آفتاب لذت ببریم برای خرید راهتر میتوانیم این محصولات رو از سایت سوبیا ویا ویلاسازه تهیه کنیم

  2. azari_kiz گفت:

    آفتاب گرفتن فواید زیادی دارد و علاوه‌بر درمان برخی عارضه‌های پوستی، برای درمان زردی نوزاد نیز استفاده می‌شود. این بیماری در اغلب نوزادان تازه متولد‌شده دیده می‌شود و به دلیل افزایش سطح بیلی روبین خون به وجود می‌آید.
    آفتاب گرفتن از پشت شیشه (برای پالایش پرتو‌های آسیب‌زا) می‌تواند به کاهش بیلی روبین خون کمک کند. فقط به این نکته توجه کنید که مثلا نباید نوزاد تازه متولدشده را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دهید.
    معمولاً بهترین زمان برای آفتاب گرفتن در تابستان و دیگر فصل‌ها‌، قبل از ساعت ۱۰ صبح و بعد از ساعت ۴ بعدازظهر است. شاید با تغییر فصل میزان ویتأمین دی و نور خورشید متغیر باشد و در زمستان بدن ویتأمین دی کمتری از نور آفتاب دریافت کند، اما در حالت کلی بهترین زمان آفتاب گرفتن را ساعت ۷ صبح می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید