وبلاگ ویلاسازه

انواع سطل زباله

انواع سطل آشغال بر اساس کاربرد

انواع سطل زباله تنوع بالایی دارند .نوع اول آن سطل آشغال خانگی می باشد. این گونه از سطل ها تنوع بسیار زیادی دارند و در سایز های متنوعی تولید شده اند و برای مصارف خانگی استفاده می شوند. از سطل آشغال خانگی در بسیاری از مکان ها مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه و اتاق خواب استفاده می شود. یکی دیگر از انواع سطل زباله، سطل آشغال تجاری است. این نوع از سطل ها در مکان های تجاری، مانند کارخانجات استفاده می شوند و برای جمع آوری زباله های صنعتی تولید شده اند و سایز بسیار بزرگی دارند. برای خرید سطل زباله شهری مناسب در ادامه با ما همراه باشید .

سطل زباله villasaze.irسطل زباله یکبار مصرف

نوع دیگر از انواع سطل زباله، سطل آشغال یکبار مصرف است. از این سطل ها برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست استفاده می شود و قیمت مقرون به صرفه ای دارند. لذا بهتر است افرادی که به پیک نیک می روند از انواع سطل آشغال یک بار مصرف برای جمع آوری زباله های خود استفاده کنند و زباله های خود را در طبیعت نریزند. البته نکته قابل توجه این است که سطل آشغال یکبار مصرف با استفاده از موادی تولید شده است که با طبیعت سازگار هستند.

این محصول یکی از عناصر اصلی در مبلمان شهری به شمار می رود .

سطل زباله تزیینی

سطل آشغال تزیینی یکی دیگر از انواع سطل آشغال است، این گونه از سطل ها زیبایی بسیار زیادی دارند و در طرح های متفاوتی تولید شده اند. به همین علت افراد می توانند با توجه نوع به دکوراسیون خانه خود یکی از مدل های انواع سطل آشغال تزیینی را انتخاب نمایند. نوع دیگر، سطل آشغال پزشکی است. همانطور که از نامش مشخص است در محیط های درمانی برای جمع آوری زباله های بیمارستانی استفاده می شود. اما آخرین نوع سطل زباله، سطل بازیافت است که به دو نوع سطل بازیافت خیابانی و سطل بازیافت چند منظوره تقسیم بندی می شود.

یک سطل زباله باید همانند یک صندلی راک یا تاب ریلکسی در زیبایی محیط تاثیر گذار باشد .

مدل های مختلف سطل آشغال

انواع سطل آشغال از نظر مدل به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود. یکی از انواع سطل زباله، سطل آشغال ساده است. این گونه از محصولات به ساده ترین روش تولید شده اند و زیبای اش به سادگی آن است. اصولاً سطل آشغال ساده در محیط خانه استفاده می کنند و به صورت درب دار و بدون درب تولید شده است. نوع دیگر سطل آشغال پدال دار است. این گونه از سطل ها در بسیاری از مکان ها استفاده می شوند و می توان گفت یکی از بهداشتی ترین سطل های زباله به حساب می آیند، زیرا برای باز کردن درب آن نیاز به تماس مستقیم دست به درب آن نیست. کافی است با پا در آن را فشار دهید تا درب آن باز شود . علاوه بر این باید بیان کنیم که سطل های پدالی در سایز های متفاوت تولید می شوند.

این محصول در دسته اثاث منزل جای می گیرد .

انواع سطل زباله و سطل آشغال کابینتی

یکی دیگر از مدل های سطل آشغال سطل آشغال کابینتی نام دارد. این نوع از سطل ها در دو نوع تقسیم بندی شده اند، نوع اول آن درون کابینت و نوع دوم آن بیرون کابینت نصب شود. از این کابینت ها در محیط خانه استفاده می کنند و کاربرد بسیار زیادی دارد. لذا افراد می توانند بر اساس سلیقه خود، یکی از انواع سطل آشغال کابینتی را انتخاب نمایند. نوع دیگر، سطل آشغال فشرده ساز است. در واقع این محصول به گونه ای تولید شده است که افراد می توانند بدون این که تماس مستقیم به زباله داشته باشند، حجم آن را کم کنند. زیرا دارای یک پدالی است که می تواند حجم زباله را به نصف برساند. علاوه بر این باید بیان کنیم که دارای یک مخزن مخفی است. به همین علت باعث پخش بوی نامطبوع زباله در محیط خانه نمی شود.

استفاده از سطل آشغال و ویژگی های آن

برای جلوگیری از بوی نامطبوع زباله و جلوگیری از آسیب رساندن به محیط زیست و برای پاکسازی محیط اطراف، استفاده از سطل آشغال الزامی است. همانطور که می دانید زباله ها باعث ایجاد بیماری های عفونی می شوند. به همین علت باید تا حد امکان دور ریخته شوند، برای جمع آوری زباله از سطل های مخصوص زباله استفاده می کنند تا هم مقاومت بالایی در برابر آسیب های فیزیکی و شیمیایی داشته باشد و هم دارای حجم مناسبی باشد. علاوه بر این باعث پخش بوی نامطبوع زباله به اطراف خانه نشود. از ویژگی های سطل آشغال مناسب می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. یک سطل آشغال باید ظرفیت مناسبی داشته باشد و متناسب با زباله طراحی شده باشد.

سطل زباله پارکی در کنار وسایلی مانند تجهیزات بازی می تواند فضای پارک را تکمیل کند .

انواع سطل زباله و اهمیت زیبایی آن

علاوه بر این سطل آشغال باید دارای ظاهر زیبایی باشد و مهمتر از همه با محیط زیست سازگار باشد . به علاوه داشتن درب و دهانه مناسب یکی از مهمترین ویژگی های سطل آشغال است. لذا سطل آشغال باید دارای بدنه مقاوم باشند و از جنس تولید شده باشد که در برابر عوامل بیرونی مقاومت بالایی داشته باشد و به زودی نشکند. وجود یک درپوش مناسب برای سطل آشغال بسیار الزامی است. زیرا اگر سطل آشغال درپوش نداشته باشد، باعث پخش بوی نامطبوعی آن در اطراف خانه و مکان های عمومی می شود. علاوه بر این به گونه تولید شده باشد که برای باز کردن درب آن به دست نیازی نباشد. این موضوعی که بیان کردیم برای سطل اشغال های عمومی یک نکته ی بسیار مهم است.

انواع مختلف سطل آشغال

انواع سطل آشغال شامل؛ سطل آشغال پارک است. از این نوع سطل ها در مکان های عمومی استفاده می شود و دارای سایز بزرگی است. به علاوه دوام و ماندگاری بالایی دارد و در برابر شرایط جوی متفاوت ماندگاری زیادی دارد. سطل آشغال پارکی باید فاصله مناسبی از زمین داشته باشد. علاوه بر این رنگ آن به گونه ای باشد تا توجه ی عابران سواره و پیاده را به خود جلب کند. در واقع سطل آشغال پارکی باید آنتی باکتریال باشد و باعث تکثیر باکتری های موجود در زباله نشود. به علاوه دارای بدنه کاملا سالم باشد و امکان خارج شدن آشغال از درون آن وجود نداشته باشد.

به هنگام خرید مبلمان ویلایی ، خرید سطل زباله را نیز در نظر بگیرید .

انواع سطل زباله فلری

یکی دیگر از انواع سطل آشغال سطل آشغال فلزی است. همانطور که از نامش مشخص است از محصولات فلزی مانند چدن و استیل تولید شده است. از سطل آشغال فلزی در بسیاری از مکان های عمومی استفاده می کنند. سطل آشغال فلزی از استیل ضد زنگ تولید شده است. به همین علت در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی دارد. علاوه بر این طول عمر بالایی دارند و مانع خارج شدن باکتری از درون سطل آشغال به بیرون می شوند و بوی نامطبوع را به اطراف پخش نمی کنند. نوع دیگه سطل آشغال بتنی است که با شرایط جوی سازگار است.

استفاده از سطل آشغال کابینتی چه مزایایی دارد؟

سطل آشغال کابینتی انواع متفاوتی دارد، علاوه بر این کاربرد بسیار زیادی دارد. زیرا مانع از وجود زباله و آشغال در محیط آشپزخانه می شود. همانطور که می دانید همواره باید محیط آشپزخانه تمیز باشد تا باعث ایجاد بیماری در ساکنین خانه نشود. نوع اول سطل آشغال کابینتی سطل آشغال توکار به حساب می آید. همانطور که از نامش مشخص است، درون کابینت نصب می شود و در معرض دید قرار ندارد. به همین علت افرادی که علاقه ای ندارند تا سطل آشغال شان مشخص شود بهتر است از سطل آشغال کابینتی تو کار استفاده کنند.

این محصول تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون شما دارد .

انواع سطل زباله و مزایای سطل زباله توکار

علاوه بر این شما می توانید با استفاده از سطل آشغال تو کار آشپزخانه تان نظم و ترتیب دهید. همچنین با این سطل آشغال می توانید آشغال ها را از دید مهمانان مخفی کنید. البته استفاده از سطل آشغال توکار باعث می شود تا ظاهر آشپزخانه مدرن شود. در مورد انواع سطل آشغال کابینتی باید بگوییم که به مدل هایی نظیر سطل آشغال ریلی و سطل آشغال کشویی تقسیم بندی می شود. استفاده از سطل آشغال کابینتی باعث می شود تا رفت و آمد به آشپزخانه شما راحت تر انجام بگیرد، زیرا هیچ مانعی در این بین وجود ندارد تا جلوی پای شما را بگیرد.

امروز وسایل تو کار زیادی مانند باربیکیو و اجاق گاز طراحی و تولید شده است .

نکات نصب سطل آشغال کابینتی

اگر کابینت شما با سطل آشغال تان هم اندازه بود، می توانید آن را زیر سینک آشپزخانه نصب کنید. برای این کار بهتر است با استفاده از یک متر طول و عرض سطل آشغال و کابینت تان را بسنجید. بعد از اندازه گیری می توانید سطل تو کار را با استفاده از اتصالاتی مانند پیچ و مهره به کابینت تان متصل کنید . پس قبل از دریل کاری با استفاده از یک متر اندازه ها را دقیق مشخص کنید و با استفاده از یک ماژیک از قسمتی که می خواهید دریل کاری کنید را علامت بزنید. بعد از آن باید ریل ها را در کف کابینت متصل کنید. البته باید در این قسمت توجه کنید که فاصله پیچ و مورد بالای در کابینت رعایت شده باشد. زیرا در این صورت ممکن از دیگر درب کابینت شما بسته نشود.

مطالب مرتبط با این موضوع :

مبلمان شهری در ایران و اروپا

تاریخچه و تاثیر مبلمان شهری

تنوع جنس نیمکت فضای باز

تماس با ما :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “انواع سطل زباله

  1. پویا گفت:

    استفاده از سطل زباله چه در فضای شهری چه در منزل کمک زیاده به جابه جایی راحت زباله ها داشته است ،سطل زباله ها در هر جایی که قرار بگیرند بسیار مفید وکاربردی هستند وهمونطور که میدونیم به تمیزی وزیبایی شهر کمک زیادی میکنند ،ویلاسازه جدیدا سلط زباله هایی رو تولید کرده که بسیار زیبا وکاملا مقاوم هستند وبرای حیاط منازل ،ویلاها،پارک هاوهمچنین فضای شهری میتوان از آنها استفاده کرد

  2. azari_kiz گفت:

    اولین گزینه برای انتخاب سطل زباله، نوع ساده آن است. این نوع محصول، هیچ گزینه خاصی ندارد و در آن‌ها خبری از ریل و پدال نیست. حتی بعضی از آن‌ها، در هم ندارند که باعث می‌شود این مدل مناسب زباله‌های خشک و بدون بو باشد؛ چون، درب کمک می‌کند که بوی بد زباله‌ها به بیرون کشیده‌ نشود.
    سطل زباله پدال‌دار
    در محیط‌های بهداشتی و عمومی، لازم است از انواع پدال دار استفاده شود. این کار باعث می‌شود افراد بدون دست زدن به سطل، زباله خود را در آن بریزند. در غیراین‌صورت، حتما در مدت کوتاهی زباله‌های مختلفی در اطراف سطل زباله می‌بینید که دلیلش عدم تمایل افراد برای دست زدن به سطل است.
    سطل زباله کابینتی
    در میان بهترین مدل های سطل زباله، انواعی هستند که به کابینتی معروف شده‌اند. این محصولات در گوشه کابینت‌ها آویزان می‌شوند و شما می‌توانید هنگام کار کردن در سینک، بدون کثیف شدن محیط، زباله‌هایتان را داخل آن بریزید. اگر حساس هستید و می‌خواهید تمیزی و نظافت را بیشتر رعایت کنید، طبق راهنمای خرید سطل زباله، این مورد گزینه مناسبی برای شما است.
    سطل زباله با در بادبزنی
    در راهنمای خرید سطل زباله می‌خواهیم شما را با یک مدل دیگر هم آشنا کنیم. مدل‌های بادبزنی به‌این صورت هستند که در معلقی دارند که با کمی فشار کاملا باز می‌شوند و می‌توانید زباله را داخل آن بندازید. در این مدل‌ها نیازی به لمس کردن سطل نیست و شما با همان زباله‌ای که در دست دارید، می‌توانید آشغال را درون آن بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید