دسته‌بندی نشده, وبلاگ ویلاسازه

فواید استفاده از ظروف چوبی

فواید ظروف بامبو

فواید ظروف چوبی و بامبو

فواید ظروف بامبو

ظروف چوبی بامبو

فواید ظروف چوبی حیطه های مختلفی را شامل میشود.شاید یکی از عمده‌ترین دلایل رواج استفاده از ظروف چوبی ، زیبایی و همچنین حس خوشایندی است که در افراد به وجود می آورد . تقریباً همه ما به هنگام استفاده از ظروف چوبی ، حس دلنشینی را تجربه میکنیم . استفاده از ظروف چوبی احساس نزدیکی به طبیعت را به وجود می‌آورد . همچنین ظروف چوبی کاملاً سازگار با محیط زیست می باشند . که سبب می شود به آسانی تجزیه و به طبیعت بازگردند . ظروف بامبو را می توان یک ابزار کلاسیک قلمداد کرد . سرو غذا در ظروف چوبی واقعاً لذت بخش می باشد . همچنین می‌توان از این ظروف در دکوراسیون منزل نیز استفاده کرد . امروزه ظروف چوبی علاوه بر استفاده در منازل ، در مکانهای عمومی و تجاری مانند رستوران ها و کافی شاپ ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند .

ظروف چوبی

فواید ظروف چوبی

بهترین چوب برای ساخت ظروف چوبی

از چوبهای مختلفی می‌توان برای ساخت ظروف و وسایل چوبی استفاده کرد . یکی از بهترین چوب ها برای این منظور چوب درخت گردو می باشد . چوب درخت گردو از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار میباشد . همچنین رنگ زیبای این چوب از دیگر ویژگی های آن می باشد . البته چوب گردو یکی از چوب های گران قیمت می باشد . و به همین دلیل است ظروف ساخته شده از چوب گردو ، معمولاً محصولات گران قیمتی می باشند . اما این محصولات می تواند برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد . عمر طولانی ظروف ساخته شده از چوب گردو ، می تواند توجیه مناسبی برای قیمت بالای آن باشد .

ظرف چوبی گلبرگ

ظرف چوبی و پذیرایی طرح گلبرگ

ظروف بامبو

یکی دیگر از چوب های مناسب برای ساخت ظروف چوبی ، چوب بامبو می باشد . این چوب بر خلاف سایر چوب ها که از درختان به دست می آیند ، از بامبو که در واقع نوعی گیاه میباشد تهیه می شود . چوب بامبو دارای بافتی صاف و یکدست می باشد ، همچنین از مقاومت مناسبی برخوردار می باشد . این زوج که در ساخت آنها از چوب بامبو استفاده می شود ، به ظروف بامبو نیز معروف می باشند . چوب گیاه بامبو به راحتی و با سرعت بیشتری قابل تجدید می باشد . رشد گیاه بامبو در مقایسه با سایر درختان بسیار سریع تر می باشد . به همین دلیل است که امروز از این چوب ، استفاده بیشتری در صنایع مختلف می‌شود . برای افزایش عمر ظروف بامبو ، به صورت دوره ای و هر ماه یکبار می توانید آن ها را روغن کاری کنید .

سینی چوبی گیتار

ظرف چوبی طرح گیتار

چه نوع چوب هایی برای ساخت ظروف و وسایل مناسب می باشد

به طور کلی چوب درختان آفریقایی و آسیای جنوب شرقی ، که مناطق پر بارانی می باشند . برای ساخت وسایل و ظروف مناسب نمی باشد . به دلیل اینکه این نوع چوب ها معمولاً دارای بافت اسفنجی میباشند . که سبب می شود مقاومت کافی برای ساخت ظروف را نداشته باشند . البته در این بین استثناهایی نیز وجود دارد . چوب بامبو یکی از چوب های مناسب برای ساخت ظروف چوبی می باشد . البته بامبو در واقع یک نوع گیاه می باشد . اما به دلیل ابعاد بزرگی که دارد ، معمولاً در بین درختان دسته بندی می شود . در عوض چوب مناطق سردسیری کاملاً برای ساخت وسایل مختلف مناسب است . این چوب ها مانند چوب روسی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند . حتی در برخی مواقع از چوب های مناطق سردسیری ، عنوان جایگزینی برای قطعات فلزی استفاده می شود . شرایط آب و هوای موجود در مناطق سردسیر ، موجب می‌شود تا چوب درختان این منطقه بسیار مستحکم و مقاوم باشند .

ظرف چوبی ادویه

انواع ظروف چوبی ادویه

مهمترین فواید استفاده از ظروف چوبی

استفاده از ظروف چوبی که در طی سالیان اخیر رواج یافته است ، دارای فواید و ویژگی های زیادی می باشد . به عنوان مثال استفاده از ظروف چوبی برای سرو غذا ، حس خوشایند دلنشینی در افراد به وجود می آورد . همچنین باعث به وجود آمدن حس نزدیکی به طبیعت می شود . استفاده از ظروف چوبی برای طبخ و همچنین سرو غذا ، به لحاظ پزشکی و سلامتی نیز بسیار مفید می باشد . در ادامه سعی می‌کنیم مهمترین ویژگی استفاده از ظروف چوبی را بیان کنیم .

قابلیت تجزیه و بازیافت ظروف چوبی

چوب در واقع یک ماده طبیعی می باشد و هیچ مشکلی برای طبیعت به وجود نمی آورد . این ماده کاملا سازگار با محیط زیست می باشد . رها کردن یا قرار دادن ظروف چوبی در طبیعت ، مشکلی برای چرخش محیط زیست به وجود نمی آورد . ظروف چوبی در طبیعت به راحتی قابل تجزیه هستند . همچنین این محصولات به آسانی قابل بازیافت می باشند . در صورت شکسته شدن یا بلا استفاده بودن ظروف چوبی ، به راحتی می توانید برای تولید گرما آن ها را بسوزانید . به همین دلیل است که امروزه دوستداران محیط زیست ، تمایل زیادی به استفاده از ظروف چوبی دارند .

ظرف چوبی و بامبو آجیل خوری

انواع ظروف چوبی آجیل خوری

ماندگاری و دوام بالای ظروف چوبی

شاید در ابتدا ظروف‌چوبی در مقایسه با سایر ظروف ، دارای قیمت بیشتری باشند . اما عمر طولانی این ظروف موجب می‌شود ، که یک خرید کاملا اقتصادی به شمار می آیند . همچنین ظروف بسیار با دوام هستند . در صورت نگهداری مناسب می توانید برای سالیان طولانی ، ظروف چوبی خود را به راحتی مورد استفاده قرار دهید . اما برای افزایش عمر مفید محصولات ، سعی کنید آنها را به طور مداوم روغن کاری کنید . برای این منظور بهتر است از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون یا بامبو استفاده کنید .

ظروف چوبی مقاوم در برابر شکستگی

بسیار کم پیش می‌آید که ظروف‌چوبی دچار شکستگی می شوند . وزن پایین و همچنین انعطاف پذیری چوب ، موجب می شود که به هنگام سقوط یا وارد شدن ضربه ، مقاومت بالایی در برابر شکستگی داشته باشند . این موضوع یکی از مهمترین دلایل ماندگاری بالای ظروف چوبی می باشد . بیشترین اتفاقی که موجب شکسته شدن ظروف مختلف می شود ، افتادن یا پرت شدن آنها از ارتفاع بالا می باشد . در این مورد ظروف چوبی کاملا مقاوم می باشند . افتادن از روی میز از سر خوردن از دست ، هیچ مشکلی برای این ظروف به وجود نمی‌آورد .

سینی چوبی بامبو

سینی چوبی بامبو ویلاسازه

ظروف چوبی به ظروف دیگر آسیب نمی رساند

برخی از ظروف مخصوص آن ظروف فلزی ، موجب آسیب رساندن به ظروف دیگر می شوند . به عنوان مثال استفاده از قاشق های فلزی ، برای ظروف تفلون موجب خراشیده شدن آنها می شود . اما سرود به وسایل چوبی از نرمی مناسبی برخوردار می باشند . معمولا برای ظروف تفلون از قاشق و کفگیر های چوبی استفاده می شود . حتی اگر شما از ظروف دیگری به غیر از ظروف چوبی در منزل استفاده کنید . باز هم نیاز دارید تا برای نگهداری و کارکرد مناسب آنها ، از وسیله هایی مانند قاشق و کفگیرهای چوبی استفاده کنید .

ظروف چوبی موجب باکتری زدایی و میکروب کشی می شوند

استفاده از ظروف چوبی تاثیر زیادی در سلامت غذا دارد . اول به دلیل اینکه از ورود مواد شیمیایی مختلف به غذا جلوگیری می کند . به دلیل اینکه چوب یک ماده کاملا طبیعی می باشد ، و هیچ گونه ماده شیمیایی در آن وجود ندارد . همچنین چوب خاصیت آنتی باکتریال دارد ، که می تواند باکتری و میکروب های مختلف را از بین ببرد . به همین دلیل است که اکثر پزشکان برای سلامت افراد ، توصیه می‌کنند تا از ظروف چوبی استفاده کنند .

خرید اینترنتی ظروف چوبی

در واقع بهترین ظروف چوبی آنهایی هستند که در ساخت آن از چوب گردو یا چوب بامبو استفاده شده است . این ظروف دارای مقاومت و استحکام بسیار مناسبی می باشند . که در صورت نگهداری مناسب می توانند سالیان طولانی ، توسط شما مورد استفاده قرار گیرد . سوبیا یک فروشگاه اینترنتی با سابقه و معتبر می باشد . شما میتوانید برای خرید انواع مختلف ظروف چوبی ، به آن مراجعه کنید . ظروف چوبی عرضه شده در این فروشگاه اینترنتی ، در واقع از تولیدات همین مجموعه می باشد . که به صورت مستقیم و بدون واسطه به مشتریان عرضه می شود .

 

سوالات متداول فواید استفاده از ظروف چوبی

 

از چه روغن هایی برای نگهداری ظروف چوبی استفاده کنیم ؟

روغن کاری ظروف چوبی موضوع می‌شود یک زیبایی و همچنین کیفیت این محصولات همچنان حفظ شود . همچنین این کار موجب می‌شود یک عمر مفید محصولات طولانی‌تر شود . شما می توانید از روغن های مختلفی برای روغن کاری ظروف چوبی استفاده کنید . البته در این بین استفاده از روغن های ارگانیک مانند روغن زیتون و همچنین روغن بامبو بسیار رایج می باشد .

 

چه شوینده هایی برای ظروف چوبی مناسب است ؟

پیشنهاد می‌شود تا جای ممکن برای نظافت ظروف چوبی از آب استفاده نکنید . چنانچه مجبور به استفاده از آب برای شستشوی ظروف چوبی هستید ، سعی کنید از مواد شوینده مانند ریکا استفاده نکنید . البته یکی دوباره استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن ظروف چوبی مشکل چندانی به وجود نخواهد آورد . اما استفاده مداوم از این مواد موجب می‌شود که ظروف چوبی سطح صاف و صیقلی خود را به منظور از دست بدهند . و روغن‌های موجود در سطح ظروف چوبی به مرور از بین بروند .

 

برای از بین بردن بوی بد ظروف چوبی چه کاری باید انجام داد ؟

امکان دارد برخی مواقع ظروف چوبی به خاطر غذا هایی مانند تخم مرغ و یا ماهی بوی نامطبوعی را به خود بگیرند . در این شرایط به جای اینکه از شوینده های شیمیایی استفاده کنید پیشنهاد میکنیم از مواد طبیعی استفاده کنید . استفاده از سرکه می تواند تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن بوی نامطبوع ظروف چوبی داشته باشد . همچنین شما می توانید از لیموی تازه برای از بین بردن بوی ظروف چوبی استفاده کنید . لیموی تازه را برش داده و بر روی سطح ظروف چوبی بمالید سپس بعد از چند ساعت آن ها را آبکشی کنید .

 

دیگر محصولات ویلاسازه

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب فضای باز،صندلی تابی،بخاری فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گل،سایه بان چتری و مبلمان فضای باز…. نیز تولید میکند.ویلاسازه در کنار فروش تکی  برای همکاران عزیز نیز به صورت عمده محصولات خود را ارئه میکند(فروش عمده تاب ریلکسی).

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “فواید استفاده از ظروف چوبی

  1. بهاره گفت:

    ظروف چوبی بین خانومها بسیار پرطرفدا هست هم جلوه زیبایی داره هم قابل شستشو هست البته هنگام شستن خیلی باید مراقب باشیم چون باید از اسفنج نرم استفاده کنیم تا خراش برنداره چون زیباییش رو از دست میده من از ظروف چوبی هم برای دکور استفاده میکنم هم پذیرایی چون واقعا شیک هستن وتنوع طرح هم زیاد دارن

  2. بازتاب: شستشوی ظروف چوبی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    ظروف چوبی

    مواد و تکنیک‌های به کاربرده شده در تولید ظروف چوبی تاثیر زیادی در کیفیت و طول عمر آن دارد.

    ظروف چوبی یا با دست یا با دستگاه خراطی ساخته می‌شود.

    یا از یک تکه چوب ساخته می‌شود یا با چسباندن قطعات و لایه‌های چوب به همدیگر.

    ظروف چوبی گاهی اوقات از قطعات لمینت با یک لایه روکش ونیر ساخته می‌شود.

    برای این که بتوانیم بهترین را انتخاب کنیم باید با برخی از ویژگی‌های ظروف چوبی آشنا شویم.

دیدگاهتان را بنویسید