وبلاگ ویلاسازه

نظرتون در مورد آبنما چیه؟

آبنما ویلاسازه

 آبنما و آبشار مصنوعی

طراحی محوطه‌های باز مانند حیاط خلوت و باغ از جمله طراحی‌هایی محسوب می‌شود، که فرد می‌تواند با توجه به علایق خود و بدون هیچ محدودیتی نسبت به انجام آن اقدام نماید. برای مثال استفاده از یک شومینه بیرونی، ساخت یک استخر، کاشت درختان مختلف و غیره از جمله ایده‌هایی است که افراد می‌توانند برای طراحی باغ از آن استفاده نمایند. فضای باغ یا حیاط خلوت باید به گونه‌ای باشد که مکان خوبی برای هم‌نشینی با دوستان و خانواده فراهم کند. از جمله ایده‌های دیگری که می‌توان برای طراحی حیاط خلوت از آن استفاده کرد ساخت یک حوضچه و آبنما می‌باشد. حالا شما نظرتون در مورد آبنما چیه؟

آبنما و آبشار

استفاده از یک حوضچه در محوطه‌های باز مانند حیاط و باغ ایده‌ای بسیار جذاب و منحصر بفرد می‌باشد. این کار باعث ایجاد فضایی آرام بخش و دنج شده و فضای خوبی برای هم‌نشینی با خانواده و دوستان فراهم می‌کند. استفاده از یک آبنما نیز می‌تواند تاثیر مشابهی داشته باشد.

مزیتی که استفاده از یک آبنما نسبت به حوض دارد در این است که استفاده از آبنما یکنواختی موجود در فضا را نیز در هم می‌شکند و نمای زیباتری ایجاد می‌کند. طراحی آبنماها بسیار گسترده می‌باشد و گزینه‌های زیادی برای استفاده از آن‌ها در مقابل شما قرار دارد. این طراحی می‌تواند کاملا شکل طبیعی یا آرتیستیک داشته باشد و این امر به سلیقه شما و فضایی که قصد طراحی آن را دارید، بستگی دارد.

آبنما

مزایای استفاده از آبنما

آبنماها علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و چشم نواز، باعث ایجاد فضایی آرام نیز می‌شوند. وجود چنین المانی در فضای باغ باعث می‌شود، لذت کنار هم بودن در فضای باغ دو چندان شود. شاید بتوان گفت که استفاده از آبنما کلیدی‌ترین نکته برای ایجاد فضایی مناسب می‌باشد. در ادامه به برخی از مزیت‌هایی که استفاده از آبنما در پی دارد، اشاره می‌کنیم.

انواع مختلف آبنما

کارکرد آبنما بر پایه گردش آب می باشد ، این گردش آب می‌تواند به شیوه‌های مختلفی انجام گیرد . همچنین شکل ظاهری و ابعاد آبنما می‌تواند بسیار متغیر باشد . شما میتوانید ما را در داخل محیط خود ، شخصاً یا با کمک افراد متخصص بسازید ، همچنین می توانید از انواع آبنماهای پیش ساخته که در بازار موجود می باشد ، برای استفاده در فضای خود بهره ببرید . شما هیچ گونه محدودیتی در استفاده از ابزار و مصالح مختلف ، برای ساخت آبنما ندارید . آبنما می‌تواند به یک گوشه از فضای شما محدود باشد ، یا حتی می توانید در تمام فضای خود آن را انتشار دهید . در گذشته برای ساخت آبنما اکثراً از سیمان استفاده میشد ، آب نماهای سیمانی بسیار رایج بودند که می‌توانستید ، انواع مختلف آن را در محیط اطراف خود مشاهده کنید .
شما در هر محیطی می‌توانید از یک یا چند آبنما ، برای به وجود آوردن فضای زیبا استفاده کنید . در مکان‌های عمومی مانند پارک ها ، همچنین در فضاهای تجاری مانند انواع رستوران ها ، و مهمتر از همه در فضاهای خانگی مانند باغ و ویلا ، می‌توان بر حسب نیاز از انواع مختلف آبنما استفاده کرد . برخلاف باور برخی افراد که تصور می‌کنند استفاده از آبنما ، فقط مخصوص فضای باز می باشد . شما میتوانید از انواع آبنما ها در فضای سرپوشیده بهره ببرید . نمونه مختلف این نوع آب نماها را می‌توانید در مکان‌هایی مانند رستوران ، ترمینال و جاهای دیگر مشاهده کنید .
برخی از آبنما ها می توانند کاملا به صورت فلزی باشند ، یا اینکه از یک اسکلت فلزی در ساختار خود استفاده کنند . امروز همچنین از انواع مشتقات پلاستیک مانند فایبرگلاس ، برای ساخت آبنما استفاده می‌شود .

آبنمای پیش ساخته

همانگونه که توضیح دادیم آبنما ها به دو صورت مختلف می باشند ، آبنما هایی که در محل ساخته می‌شوند و آبنما هایی که به صورت پیش ساخته می باشند . آبنما هایی که در محل ساخته می شوند معمولاً دارای ابعاد بزرگی هستند ، گاهی اوقات می‌توانند بیشتر فضای شما را در بر گیرند . به دلیل حجم بالا و همچنین وزن بالای این نوع آبنماها ، نمی توان آنها را به صورت پیش ساخته آماده کرد . همچنین نوع آبنماها با توجه به ویژگیهای فضا ساخته می شوند ، به همین دلیل هر آبنما می‌تواند با آبنمای دیگر تفاوت های زیادی داشته باشد .
آبنماهای پیش ساخته یک راهکار بسیار مناسب برای فضاهای کوچک ، همچنین فضاهای اجاره‌ای می باشند . هر زمان که بخواهید به راحتی می توانید ، آبنمای خود را به مکانی جدیدی منتقل کنید . این یک ویژگی بسیار عالی برای آبنما به شمار می‌رود ، زیرا تا حدود زیادی باعث کاهش هزینه های شما میشود . نیاز نیست در هر مکان اقدام به ساخت یک آبنمای جدید کنید ، به راحتی می توانید یک آب نمای پیش ساخته را به مکان جدید منتقل کنید . همچنین این آبنما می‌تواند به صورت یک سازه کاملاً مجزا باشد ، یا این که می تواند به صورت یک قطعه در میان حوزه شما باشد . انتخاب نوع آبنما کاملاً به نظر و سلیقه شما بستگی دارد .
همچنین شما میتوانید از یک آب نمای پیش ساخته ، به عنوان قسمتی از آبنمای خود استفاده کنید . این روش نیز بسیار کاربردی می باشد ، که باعث کاهش زمان ساخت آبنما میشود . ترکیب آب نماها در به وجود آوردن فضایی زیبا و آرامبخش ، می تواند ایده فوق العاده ای باشد . شما می توانید انواع مختلف آبنما را در محیط خود اجرا کنید ، یا اینکه می توانید از یک یا چند آب نمای پیش ساخته استفاده کنید .

مزایا:

  • جریان مداوم آب در آبنما باعث می‌شود که آب همیشه تمیز باقی بماند. این کار باعث افزودن اکسیژن بیشتر به فضای باغ یا حیاط خلوت نیز می‌شود.
  • استفاده از یک آبنمای زیبا گزینه‌ای در جهت لوکس سازی محوطه‌های باز محسوب می‌شود.
  • اگر زمانی قصد فروش باغ خود را داشته باشید، این آبنما باعث افزایش قیمت باغ خواهد شد.

آبنما

ایجاد نمای متفاوت

با اضافه کردن یک آبنما به محوطه باغ یا حیاط خلوت، به طور قطع فضا تغییر بسیار چشمگیر و مثبتی خواهد کرد. با این کار ارزش باغ و یا خانه شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. صدای آب نیز باعث ایجاد آرامش شده و فضای مناسبی برای ریلکس کردن ایجاد می‌کند.

ایجاد فضای مناسب برای هم نشینی با خانواده

استفاده از یک آبنمای زیبا باعث ایجاد محیطی دلنواز برای هم نشینی با خانواده و دوستان می‌شود. صرف غذا در چنین محیطی نیز بسیار خاطراه انگیز خواهد شد. نکته مثبت در مورد استفاده از آبنماها، این است که می‌توان آن ها را در هر نقطه‌ای که تمایل دارید، قرار دهید. برای انجام این کار بهتر است آبنما را در مکانی که فضای کافی در اطراف آن برای نشستن وجود دارد، نصب کنید.

آیا میتوان آبنما را در داخل منزل نیز استفاده کرد ؟

اگر به منظور شما از این سوال آبنماهای سنتی باشد . باید بگوییم که این محصولات به دلیل ابعاد بالایی که دارند . امکان استفاده آنها در فضای داخلی منزل وجود ندارد . اما برخی از آب نماهای مدرن وجود دارند که میتوان از آنها در فضای داخلی منزل نیز استفاده کرد . از نمونه این نوع آبنما ها می توان به آبنمای بارانی اشاره کرد .

 

آبنما های آماده را از کجا میتوان تهیه کرد ؟

برخی از آبنما ها به صورت پلی استر و یا پلاستیکی می باشند . تولیدکنندگان تجهیزات ویلایی و تجهیزات گلخانه ای ، از جمله مکان هایی هستند که می توانید برای خرید این نوع آبنما ها به آنجا مراجعه کنید . همچنین برخی دیگر از انواع آبنما به صورت فلزی می باشند . انواع مختلف نازل که در تولیدی های صنایع فلزی و تجهیزات فضای باز تولید می شوند .

 

آیا امکان دارد آبنما در فصل زمستان دچار آسیب شود ؟

یخ زدگی آب از جمله مشکلاتی است که می تواند در فصل زمستان برای محصولاتی مانند آبنما مشکلاتی را به وجود آورد . برای جلوگیری از این مشکل قبل از سرد شدن هوا سعی کنید آب داخل آب نما را به صورت کامل تخلیه کنید . همچنین می‌توانید از یک روکش پلاستیکی بر روی آبنمای خود جهت محافظت بیشتر استفاده کنید .

 

استفاده از آبنما علاوه بر زیبایی چه فواید دیگری دارد ؟

علاوه بر اینکه آبنما می تواند تاثیر زیادی در زیبایی محیط شما داشته باشد . این محصول می‌تواند فواید دیگری نیز داشته باشد . خنک کردن هوای اطراف از جمله مهمترین ویژگی های آب نما میباشد .

بعد خوندن این مطالب نظرتون در مورد آبنما چیه؟

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام  ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “نظرتون در مورد آبنما چیه؟

  1. شیدا گفت:

    آبنما یکی از زیباترین چیزایی هست که هر شخصی باید تو باغ یا ویلا ویا حتی تو حیاط خودش داشته باشه همونطور که میدونید صدای آب یکی از آرامش بخشترین چیز هاهست وهمچنین میتونیم در کنار آبنما مبلمان ویلایی مون رو بچینیم و از لحظاتمون لذت ببریم ،آبنماها انواع مختلفی دارن مثلا میتونید از آبنماهای پیش ساخته استفاده کنید ویا یک متخصص که کارشون ساخت آبنماهای زیباست کمک بگیرید و در هر دو صورت میتونید به ویلاسازه اعتماد کنید و آبنمای زیبای خودتون رو داشته باشید

  2. بازتاب: کاربرد آبنما - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: انواع آبنما - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. azari_kiz گفت:

    کلمه آبنما از دو بخش آب و نما تشکیل شده که به مفهوم نما و ظاهر آب است. فرود قطره های باران از آسمان، ریزش آب از آبشار ها و چشمه ها از انواع آبنماهای طبیعی هستند. به صورت خلاصه هر نمای منظم و غیر منظم، ریزش و فوران، فراز و فرود از آب که به صورت مداوم رخ نمایی می کند، یک نوع آبنما است. بنا به محبوبیت و استقبال بی نظیر لوکس پسندان از انواع آبنما، شرکت های زیادی همچون اکسین آب تصمیم به طراحی و توزیع انواع آبنما کرده اند و شما می توانید در مناطق سرپوشیده، باز، حیاط و هر مکان دیگری، یک آبنما یا فواره نصب کنید.
    آبنما علاوه بر نمایش رقص آب، صدای دلنشین ریزش آب را نیز به همراه دارد که به جذابیت و حس آرامش آن می افزاید.
    احتمالا در پارک های عمومی اشیاء سنگی با یک شیر آب آشامیدنی دیده اید و با ظاهر زیبا حس تشنگی خاصی به شما القا کرده و از آشامیدن آب از آن، بسیار راضی بوده اید. این شیء سنگی یا بتنی، یک نوع آبنما است. آبنما مانند موی لخت و زیبای یک شخص است و نازل هایی که در آبنما استفاده می شود، انواع مدل های مو را اجرا می کند که همان فواره های متنوع آبنما است. استفاده از آبنما می تواند روح انسان را نوازش کند و یک محیط بسیار زیبا، لاکچری و آرام بخش برای شما به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید