وبلاگ ویلاسازه

 چمن مصنوعی و کاربرد آن

چمن مصنوعی در ویلاسازه

 چمن مصنوعی و کاربرد آن

چمن مصنوعی چند تکه

چمن چند تیکه

چمن مصنوعی محصولی است که به لطف علم و تکنولوژی با استفاده از الیاف مصنوعی تولید می‌شود و در مکان‌هایی که امکان کاشت چمن طبیعی وجود ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه با توجه به مزایای بسیاری که این الیاف در مقابل چمن‌های طبیعی دارند توانسته‌اند بسیار محبوب شوند. چمن‌های مصنوعی که در سال 1960 تولید شدند با چمن‌های امروزی کاملا ًمتفاوت هستند و با استفاده از مواد مختلف بهبود یافته‌اند و توانسته‌اند با شرایط مختلف سازگار شده و طول عمر بیشتری داشته باشند. در این مطلب قصد داریم برخی از رایج‌ترین کاربردهای چمن مصنوعی را بررسی کنیم و توضیح دهیم که چرا مزایای چمن مصنوعی اغلب بیشتر از مزایای چمن طبیعی است.

کاشی چمنی

کاشی چمن مصنوعی

فضای باز مناطق مسکونی

بیشترین استفاده از چمن مصنوعی نصب این الیاف در حیاط، بالکن، تراس و محل بازی کودکان در مجتمع‌های مسکونی است. محبوبیت چمن مصنوعی با سرعت فوق العاده‌ ای افزایش یافته است و بسیاری ازافراد اکنون به مزایای داشتن چمن مصنوعی در خانه‌ی خود پی برده‌اند که یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن عدم نیاز به نگهداری و تعمیر مداوم آن است. این مورد برای انسان‌های امروزی پر مشغله و یا افراد مسنی که توانایی نگهداری از این چمن‌‌ها را ندارند بسیار مناسب است.

استفاده از چمن مصنوعی هم برای خانواده و هم برای حیوانات خانگی شما کاملاً ایمن است و حتی می‌تواند محیط امن‌تری نسبت به چمن واقعی ایجاد کند، زیرا دیگر نیازی به استفاده از آفت کش‌ها یا کود در باغ خود ندارید و به راحتی می‌توانید محیط خوبی برای لذت بردن از فضای باز یا بازی کودکان خود بسازید. حتی اگر به وجود چمن واقعی و طبیعی در باغچه‌ی خانه‌ی خود علاقه دارید برای نقاطی از باغچه که برای نگهداری و آبیاری در دسترس نیستند می‌توان از این چمن‌ها برای ایجاد هماهنگی لازم استفاده کرد.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی ضخیم

چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی

شاید در گذشته داشتن حیوان خانگی زیاد هم رایج نبود اما امروزه در هر خانه‌ای یک حیوان خانگی وجود دارد که باید فضایی برای بازی و نگهداری آن ایجاد شود، مخصوصاً اگر شما در مجتمع‌های مسکونی و آپارتمانی زندگی می‌کنید این مورد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی دیگر از کاربردهای رایج چمن مصنوعی برای سگ‌ها و حیوانات خانگی است. چمن مصنوعی مزایای زیادی برای صاحبان حیوانات خانگی دارد و جای تعجب نیست که بسیاری از صاحبان این حیوانات به چمن مصنوعی روی آورند.

در صورتی که در فضای آپارتمانی زندگی می‌کنید نصب این چمن در بالکن و تراس یا فضایی در خانه که حیوان خانگی شما در آنجا نگهداری می‌شود می‌تواند محیط بازی تمیزی برای او ایجاد کند. اما اگر فضای بازی در اختیار دارید می‌توانید با نصب چمن‌های مصنوعی که قابلیت انتقال ادرار حیوانات به داخل زمین را دارند فضای تمیز بدون هرگونه آلودگی و گل و لای ایجاد کنید و از ورود این مواد به داخل فضای خانه جلوگیری کنید.

چمن مصنوعی 40 در40

تایل چمنی

بالکن، تراس و پشت بام ها

یکی از روش‌های زیبا و شاداب کردن محیط بالکن و تراس، نصب چمن مصنوعی و یا کاشت مدل طبیعی آن است. با توجه به سختی کاشت و نگهداری و ایجاد گل و لای به نظر می‌رسد چمن مصنوعی می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد. با نصب چمن مصنوعی شما می‌توانید در کنار سایر مبلمان‌های فضای باز مانند تاب، صندلی ریلکسی و یا استند گل فضای باغ مانندی برای خود ایجاد کنید.

استفاده از این محصول برای کسانی که پشت بام خالی دارند می‌تواند یک گزینه‌ی ایده آل برای استفاده در فصل‌های گرم سال جهت استراحت یا بازی کودکان باشد. حمل و نصب این چمن‌ها بسیار راحت است و می‌تواند در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بالایی داشته باشد و زمینی نرم و زیبا برای استفاده‌ی شما فراهم سازد. با نصب سایبان چتری در پشت بام خود و نصب چمن‌های مصنوعی در آن می‌توانید یک باغ زیبا برای خود و فرزندانتان ایجاد کنید.

چمن مصنوعی ورزشگاهها

چمن مصنوعی در ورزشگاه

استفاده از چمن مصنوعی در رویدادها و نمایشگاه ها

اگر تا به حال در نمایشگاهی غرفه داشته باشید، می‌دانید که جلب توجه مخاطبینی که در حال گذر هستند چقدر مهم است. چمن مصنوعی یک راه حل عالی برای جلب توجه افراد است چرا که با ایجاد ظاهر طبیعی و گرم، نگاه رهگذران را به خود جلب می‌کند. نصب و نگهداری چمن مصنوعی در یک غرفه‌ی نمایشگاهی آسان است و نیازی به نگهداری ندارد و به راحتی می‌توان آن را جمع کرد و پس از پایان رویداد در جایی نگهداری کرد و برای رویدادها و نمایشگاه‌های آینده نیز از آن استفاده کرد.

چمن مصنوعی در ویلاسازهمدارس و مهد کودک ها

امروزه استفاده از چمن مصنوعی در مدارس و مهد کودک‌ها رواج زیادی پیدا کرده‌ است که دلایل زیادی در این امیر دخیل هستند. اولین نکته‌ی مهم در این مورد مقاومت بالای این چمن‌ها در مقابل استفاده‌ی مداوم و زیاد است. بچه‌ها با دویدن و بازی کردن روی چمن‌های طبیعی سبب تکه تکه شدن آن می‌شوند و با وجود کمی رطوبت در چمن واقعی، امکان ایجاد گل و لای و کثیف شدن لباس‌ها وجود دارد که این موارد در چمن مصنوعی وجود ندارد.

علاوه بر نگهداری آسان، مقاومت بالای این چمن‌ها محبوبیت آن‌ها را بیشتر کرده است. همچنین بهتر است بدانید این چمن‌ها بسیار نرم هستند و موقع بازی و زمین خوردن بچه‌ها صدماتی را به بدن آن‌ها وارد نمی‌کنند و به علت مصنوعی بودن در همه‌ی فصل‌های سال می‌توان از آن استفاده کرد که این موارد سبب شده تا مدیران مدارس و مهد کودک‌ها به دنبال نصب چمن‌های مصنوعی باشند.

مبل چمنی

مبل فضای باز چمنی

مکان های ورزشی

جالب است بدانید چمن مصنوعی اولین بار برای استفاده در اماکن ورزشی مانند استادیوم‌های فوتبال تولید شد که بعداً با توجه به مزایایی که داشت کاربردهای متفاوتی پیدا کرد. دلایل اصلی استفاده از این چمن‌ها برای این اماکن استفاده‌ی مداوم در هر آب و هوایی است که چمن واقعی را دچار خرابی می‌کند. از زمان اولین معرفی آن به عنوان یک زمین فوتبال آمریکایی، چمن مصنوعی اکنون به طور گسترده برای سایر ورزش‌ها از جمله فوتبال، تنیس، هاکی، زمین کریکت و… استفاده می‌شود. جلوگیری از وارد شدن ضربه به بدن بازیکنان هنگام بازی‌های ورزشی یکی دیگر از موارد مهمی است که سبب شده از چمن‌های مصنوعی در این مکان‌ها استفاده شود.

ساخت زمین های گلف

شاید در کشور ما بازی گلف رواج نداشته باشد و کمتر کسی وجود دارد که بخواهد برای خود زمین گلف بسازد اما در دنیا ورزش گلف بسیار محبوب است و ایجاد زمین‌های گلف با چمن‌های طبیعی هزینه‌های زیادی برای افراد به وجود می‌آورد. از این رو افراد ترجیح می‌دهند تا از چمن‌های مصنوعی برای داشتن زمین‌های بازی ارزان و راحت استفاده کنند.

استفاده از چمن مصنوعی در هتل ها

امروزه هتل‌ها برای ورودی‌ها، حیاط‌ها و ایجاد محوطه‌های خود از چمن‌های مصنوعی استفاده می‌کنند. برداشت اولیه در هر جایی مهم است که در هتل‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در این حالت استفاده از چمن‌های مصنوعی در محوطه سازی یک هتل که در هر فصلی زیبایی خود را حفظ خواهد کرد می‌تواند به جذب مشتری نیز کمک کند. نگهداری آسان و هزینه‌ی کم چمن‌های مصنوعی می‌تواند به یک راه حل بسیار اقتصادی در زیباتر کردن محوطه‌ی هتل‌ها تبدیل شود. رشد علف‌های هرز، ایجاد گل و لای، استفاده از کودهای شیمیایی و نیاز به نگهداری مداوم از جمله مهمترین مشکلاتی است که صاحبان هتل‌ها و باغ‌های مخصوص عروسی را نیز به سمت استفاده از چمن‌های مصنوعی کشانده است.

ادارات

استفاده از چمن‌های مصنوعی در برخی ادارات در دنیا رواج چشمگیری یافته است. برای مکان‌های اداری که نیاز به خلاقیت در کارکنان وجود دارد و شادابی محیط برای افزایش راندمان کاری مهم است، استفاده از چمن‌های مصنوعی بجای کف پوش‌های سنگی می‌تواند گزینه‌ی جالبی باشد.

نتیجه گیری

همانطور که اکنون می‌دانید، چمن مصنوعی کاربردهای گسترده‌ای دارد و مطمئناً می‌تواند بسیاری از محیط‌های زندگی ما را متحول کند. چمن مصنوعی باید به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفته شود و بسیار مهم است که یک چمن مصنوعی با کیفیت و خوب انتخاب کنید که دوام زیادی داشته باشد تا بتوانید چندین سال از آن استفاده کنید.

دیگر محصولات ویلاسازه

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب فضای باز،صندلی تابی،بخاری فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گل،سایه بان چتری و …. نیز تولید میکند.ویلاسازه در کنار فروش تکی  برای همکاران عزیز نیز به صورت عمده محصولات خود را ارئه میکند(فروش عمده تاب ریلکسی).

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “ چمن مصنوعی و کاربرد آن

  1. بازتاب: کاربرد فنس چمنی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. بازتاب: چمن مصنوعی و تاریخچه آن - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    یکی دیگر از کاربردهای چمن مصنوعی استفاده در محوطه سازی حیاط می باشد. چمن مصنوعی می تواند گزینه ایده آل برای ایجاد یک باغ کوچک در حیاط منزل باشد. انتخاب چمن مصنوعی به عنوان جایگزین چمن طبیعی، شما را از سر و صدای آزاردهنده ماشین چمن زنی و نگهداری آن بی نیاز می کند. طراحی و نصب چمن مصنوعی حیاط و باغ به پارامترهای مختلفی ارتباط دارد. طراحان این حوزه بسته به متراژ و ابعاد حیاط، می توانند بهترین ایده را برای دکوراسیون به شما پیشنهاد دهند. علاوه بر این شما می توانید با استفاده از سنگ یا واش بتن حیاط را تزئین کنید. برای این منظور از چمن بین سنگی نیز استفاده می شود. چمن بین سنگی نوعی چمن است که مابین شیارهای سنگ قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید