دسته‌بندی نشده, وبلاگ ویلاسازه

سایه بان چتری و آلاچیق

کاربرد سایه بان چتری

 

 

 

برای خرید سایبان چتری درجه یک ویلاسازه کلیک کنید.

09142244372

 

  • سایه بان چتری

نوعی از سایه‌بان‌ها وجود دارد که به سایه‌بان چتری معروف بوده و طراحی آن نسبت به آلاچیق‌ها بسیار بسیار ساده می‎‌باشد.

سایه بان چتری انواع مختلفی دارد  که برای جاهایی که به یک سایه موقت نیاز داریم بسیار کار امد میبشاد.سایه بان چتری ها از نظر شکل ظاهری به دو قسمت سایه بان چتری پایه کنار و پایه وسط تقسیم میشوند.

ما در این مقاله به تشریح در مورد آلاچیق و کاربردهای میپردازیم

آلاچیق ویلاسازه

آلاچیق-ویلاسازه

 

  • انواع آلاچیق‌ها

آلاچیق‌ها با غرفه‌ها، کیوسک‌ها، کلاه فرنگی، و اتاق تابستانی همپوشانی دارند و هم معنی هستند. چنین ساختارهایی در ادبیات چین، پارس و بسیاری از تمدن‌های کلاسیک دیگر به چشم می‌خورد. نمونه‌هایی از چنین ساختارهایی در انگلستان به وجود دارد. آلاچیق ها به طور معمول از چوب ساخته شده و با موادی مانند زونا پوشانده می‌شوند. آلاچیق‌ها می‌تواند ساختارهای چادری نیز داشته باشند.

اجزای سایبان چتری

  • چتر باغی villasazeاستفاده از آلاچیق در باغ‌ها

از آلاچیق‌ها یا سایه‌بان چتری میتوان به عنوان یک سایه‌بان در باغ‌ها و فضای باز استفاده کرد که افراد بتوانند در آن بنشینند و از یک فضای آرام لذت ببرند. سقف مانع از تابش مستقیم آفتاب و باد شدید می‌شود.

آلاچیق-دسته-بندی

 

 

  • اتاق رختکن استخرهای شنا

یک آلاچیق می تواند با ابعاد 2.5 در 2.5 متر در کنار استخر ساخته شود تا به عنوان اتاق رختکن شناگران باشد. پرده‌های جانبی را می‌توان برای حفظ حریم خصوصی در هنگام تعویض لباس کشید. همچنین داخل این نوع آلاچیق‌ها کمدهایی نیز وجود دارند که محل نگه‌داری حوله و وسایل شخصی افراد می‌باشند.

از آلاچیق و سایه‌بان چتری میتوان در کشاورزی نیز استفاده کرد. فقط باید چند تغییر در طراحی انجام داد و آن را به گلخانه تبدیل کرد. سقف و دیوارهای جانبی باید با مواد پلاستیکی انعطاف پذیر تعبیه شود که به گرم نگه داشتن فضای داخلی کمک کند. این مورد می‌تواند در زمستان برای پرورش سیب زمینی، فلفل، پیاز و سایر سبزیجات استفاده شود.

  • حمام

میتوان با تعبیه کردن پرده‌هایی در آلاچیق و قراردادن وان آب گرم داخل آن بعنوان حمام استفاده کنید که این مورد مزیت خرید آلاچیق‌ها نسبت به خرید سایه‌بان چتری می‌باشد. فقط باید توجه کنید که باید از مواد مات برای پرده‌های جانبی آلاچیق استفاده کنید.

  • فروشگاه موقت

از آلاچیق‌ها میتوان به عنوان یک فروشگاه موقت برای کالاهای خانگی بهره برد. یا حتی از آنها بعنوان انباری نیز می‌شود استفاده کرد، البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که در فصل‌های بارانی، ذخیره مواد غذایی در آلاچیق، ممکن است مشکل ساز باشد.

  • مراحل ساخت آلاچیق

آلاچیق‌ها سازه‌های زیبایی با کاربردهای بسیاری هستند. جدا از ایجاد یک فضای آرام، مکانی برای نشستن و لذت بردن از فضای اطراف برای افراد فراهم می‌کنند. آلاچیق‌ها بهترین مکان برای خوردن غذا در فضای بیرون هستند.

وقتی که آلاچیق یا سایه‌بان ساخته شد نوبت به رنگ کاری آن می‌رسد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

  • برای نقاشی یک آلاچیق و سایه‌بان باید از چه نوع رنگی استفاده کنیم؟

با نگهداری صحیح از وسایل چوبی میتوان عمر آنها را افزایش داد، الاچیق‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ نقاشی کردن یکی از راه‌های محافظت از چوب در برابر باران، باد و نور شدید خورشید است که به شما اجازه می‌دهد تا دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند. مدتی وقت بگذارید تا یاد بگیرید که چه نوع رنگ و لاک را میتوان در اتاقی در فضای باز استفاده کرد تا ضمن افزودن ظاهری زیبا مقاومت آنها را نیز افزایش دهد.

  • قبل از نقاشی

وسایل مورد نظر را به طور کامل تمیز کنید. با ریختن هر نوع لاک یا رنگ شروع کنید. چوب را جارو بکشید تا هرگونه گرد و غبار، خاک و زباله‌ها برداشته شود. پس از جابجایی باید با شلنگ یا واشر اسپری شستشو شود تا گرد و غبارهای سرسخت را تمیز کند. بگذارید که آلاچیق کاملاً خشک شود.

  • انتخاب رنگ

رنگ لاتکس بخرید. این بهترین نوع رنگ برای هوای چهار فصل در فضای باز است. فروشگاه‌های لوازم خانگی و فروشگاه‌های رنگی انواع مختلفی از رنگ‌ها را دارند. هنگام خرید رنگ، از برس استفاده کنید، از جمله دو برس مصنوعی با ابعاد مختلف و یک غلتک برای پوشاندن مناطق بزرگ.

 

  • نکات نقاشی

هوا را بررسی کنید و مطمئن شوید آن روز باران نخواهد بارید، با دو لایه آغازگر شروع کنید. اگر بعد از خشک شدن دو لایه هنوز دانه چوب نشان داده نشده است، یک روکش دیگر را بمالید. آغازگر را درون یک تابه غلتکی بریزید، آستر را به طور مساوی روی تخته سنگ یا چوب ببندید. برای استفاده از یک برس رنگ، یک رنگ خالی 2 یا 3 اینچ را با پرایمر پر کنید. یک قلم مو بزرگ را درون قوطی فرو کنید تا رنگ 2 اینچ برس را بپوشاند.

 

  • نکات نگهداری

 

اگر پیش از رنگ آمیزی از سنگ فرش به طور صحیح ماسه زدایی شود، بسته به سختی شرایط آب و هوایی محلی، رنگ نباید شروع به لکه‌های شدید تا ده سال کند. به منظور نگهداری بهتر، هر ماه یکبار آلاچیق را چک کنید و هر جا نیاز به خراشیدن، شن، ماسه و رنگ آمیزی مجدد بود را انجام دهید، و این چنین طول عمر آلاچیق را افزایش دهید. البته سایه‌بان چتری نیازی به رنگ آمیزی نداشته و نگه‌داری آن راحت است.

 

سوالات متداول سایبان چتری و آلاچیق ویلاسازه

 

سایبان چتری چه ویژگی هایی دارد ؟

مهمترین ویژگی سایبان چتری این است که می‌توانید در زمانهای دلخواه آن را باز و بسته نمایید . همچنین سایبان چتری وزن پایینی دارد که می توانید به راحتی آن را به مکان های مختلف انتقال دهید . بیشتر سایبان های چتری قابل مونتاژ هستند و در زمان هایی که به آن نیاز ندارید می توانید آنها را از هم باز کرده و در مکان مناسبی قرار دهید .

 

سایبان چتری بهتر است یا آلاچیق ؟

اگر فضای شما به اندازه کافی بزرگ است می توانید با ساختن یک آلاچیق محیط خود را زیباتر کنید . اما در صورتی که فضای شما کوچک و محدود است و همچنین نیاز به جابجایی مداوم چیدمان خود دارید ، در این شرایط سایبان چتری می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد .

 

ابعاد استاندارد آلاچیق فلزی چقدر است ؟

ابعاد آلاچیق به هیچ عنوان و دارای استاندارد و الگوی خاصی نمی باشد . به هنگام ساخت آلاچیق مهمترین نکته استحکام و مقاومت سازه شما می باشد . بعد از آن مسئله زیبایی و کارایی آلاچیق از اهمیت بالایی برخوردار است . معمولا برای مصارف خانگی یک آلاچیق با ابعاد ۲ در ۳ می تواند مناسب باشد .

 

بهترین مبلمان باغی برای داخل آلاچیق کدام است ؟

اگر آلاچیق شما دارای ابعاد بزرگی می باشد می توانید با قرار دادن مبلمان های ویلایی مدرن آلاچیق خود را زیباتر کنید . گاهی اوقات ابعاد آلاچیق شما کوچک است و شما در نظر دارید صندلی های زیادی را در داخل آن قرار دهید . در این شرایط استفاده از صندلی های تاشو و صندلی های مسافرتی بسیار عقلانی به نظر می رسد .

 

ویلاسازه جدیدا محصولات زیادی در دست تولید دارد تا لذت دو چندانی برای استراحت  برای هم میهنان عزیز فراهم کند یکی از محصولات جدید ویلاسازه بخاری تابشی فضای باز میباشد که در نوع خود بینظیر است. ویلاسازه تولید کننده و فروش عمده تاب ریلکسی در ایران.

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب ویلایی،تاب ریلکسی،هیتر فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گل،سایه بان چتری و …. نیز تولید میکند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “سایه بان چتری و آلاچیق

  1. علی گفت:

    سایه بان های چتری که ویلاسازه تولید کرده واقعا از لحاظ کیفیت عالی هستن ولی سوالم این بود که آیا این سایه بان ها یک ست شش نفره میزو صندلی رو پوشش میده یا نه؟ ویا بهتره از آلاچیق استفاده کنیم به جای سایه بان چتری؟وآلاچیق ها در چه اندازه ای استاندار هستن؟

  2. بازتاب: انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: آشنایی با انواع سایه بان چتری - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. بازتاب: سایبان ویلا و مضرات نور آفتاب - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  5. azari_kiz گفت:

    چترها در واقع ابزاری هستند که، شما را از نور مستقیم و یا باران در فضای باز. محافظت می نماید. سایبانها در واقع برای ایجاد سایه و کم نمودن حرارت در. فضاهای باز مناطق گرمسیر مورد استفاده قرار می گرفت، تا. بوسیله ایجاد سایه حرارت را کم نماید.

    سایبانها از لحاظ ساختار به دوگروه پایه از کنار و پایه از وسط در بازار موجود می باشد.

    نوع پایه از کنار برای فضاهایی که امکان قرار دادن چتر در میان فضا وجود ندارد، مورد. استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از نوع چتر پایه وسط باید توجه نمود که میز و صندلی هایی که شما در اختیار دارید امکان. قرار دادن چتر در میان آنرا، دارد؟

    اندازه چتر کنار استخر با توجه به نیاز شما، اشکال (دایره، مربع، مستطیل) مطابق سلیقه و رنگ مورد پسند شما متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید