وبلاگ ویلاسازه

کارکرد شومینه الکلی

ساختار و کارکرد شومینه های الکلی

کارکرد شومینه الکلی می تواند جالب توجه باشد .ما همیشه دوست داریم محیط زندگیمان زیباتر شود .و با افزودن المان‌های خاص و زیبا به آن قصد داریم محیط خود را زیباتر کنیم. یکی از این عناصر دکوراتیو که اخیراً نیز بسیار مورد توجه دوست داران مد گرفته است شومینه‌های الکلی هستند. شومینه‌های چوبی و سنتی نیز زیبا هستند اما نمی‌توان آن را برای هر خانه‌ای استفاده کرد. گاهی کمبود فضا در خانه و یا سبک دکوراسیون آن این اجازه را به ما نمی‌دهد تا از بخاری هیزمی یا سایر لوازم گرمایشی استفاده کنیم. در این حالت بهترین جایگزین برای شومینه‌های سنتی می‌تواند شومینه‌های الکلی باشد.

شومینه های الکلی

شومینه‌های مدرن‌تر بسیار کارآمدتر و بهینه‌تر ساخته شده‌اند و دارای مزایای بسیاری هستند که می‌توان سازگاری با محیط زیست را شاخصه‌ی مهم این گروه از شومینه‌ها نام برد. سوخت پایه‌ی این شومینه‌ها از الکل است به همین علت آن‌ها را شومینه‌های الکلی می‌نامند که با توجه به سوخت الکل فقط گرما، بخار و دی اکسید کربن تولید می‌کند و این می‌تواند باعث شود شما نیازی به دودکش نداشته باشید و به راحتی هر جایی از خانه‌ی خود آن را نصب کنید.

برخی از انواع این شومینه ها را میتوان به عنوان بخاری فضای باز استفاده کرد .

شومینه اتانولی چگونه کار می کند؟

شومینه‌های اتانولی ساختار متفاوتی با شومینه‌های سنتی دارند و بسیار ساده‌تر از آن ساخته می‌شوند. این شومینه‌ها از یک ظرف مشعل، یک پوشش و یک صفحه‌ی محافظ تشکیل شده‌اند. شما داخل ظرف مشعل سوخت می‌ریزید و با فندک آن را روشن می‌کنید. در این حالت الکل شروع به سوختن می‌کند و شعله‌های ایجاد شده روی ظرف مشعل شکل می‌گیرد. در بسیاری از مدل‌ها می توان اندازه شعله را با کاهش دهانه‌ی مشعل کنترل کرد و یا با بستن کامل آن شومینه‌ی خود را خاموش کرد.

آتشدان را می توان یکی از انواع شومینه دانست .


کارکرد شومینه الکلی و انواع شومینه های الکلی

امروزه با توجه افزایش تقاضا برای شومینه‌های الکلی شرکت‌های سازنده از فناوری‌های جدید برای بهتر کردن این شومینه‌ها استفاده می‌کنند که سبب شده تا این شومینه‌ها در چهار دسته بندی مختلف قرار گیرند. انواع شومینه‌های الکلی شامل:
1. شومینه‌های مشعلی
2. شومینه‌های الحاقی
3. شومینه‌های مستقل
4. شومینه‌های مقاوم سازی هستند.

آشنایی با انواع بخاری یکی از مطالب مفید در این زمینه است .

 

کارکرد شومینه الکلی و شومینه الکلی مشعلی

در شومینه‌های مشعلی، شومینه دارای یک سینی است که سوخت و آتش روی آن قرار دارد. این سینی اغلب از جنس مقاوم به زنگ زدگی و گرما ساخته می‌شود مانند فولاد ضد زنگ. این سینی‌ها می‌توانند کار طراحان دکوراسیون را راحت‌تر کنند.چرا که می‌توان آن را روی هر جسم غیر قابل احتراقی مانند سنگ و شیشه‌ی کار شده مورد استفاده قرار داد. اگر قصد خرید باربیکیو دارید می توانید گاهی اوقات این شومینه ها را بر روی آن نیز قرار دهید .


کارکرد شومینه الکلی و شومینه الکلی الحاقی

این شومینه ‌ها دارای محفظه‌ای فلزی هستند که سوخت داخل آن قرار می‌گیرد و اغلب از جنس استیل ساخته می‌شوند.

کارکرد شومینه الکلی مستقل

این شومینه‌ها به صورت یونیت‌های دیواری، رومیزی یا خود ایستا تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کارکرد شومینه الکلی مقاوم سازی

این شومینه‌ها برای جاسازی درون دهانه‌ی شومینه‌های موجود طراحی شده‌اند.

به لحاظ آلایندگی بخاری مادون قرمز کمترین میزان آلایندگی را دارد .


تفاوت بین شومینه های اتانول و ژل

شومینه‌های اتانولی و ژل اغلب در یک دسته قرار می‌گیرند زیرا جزء اصلی سوخت اتانول و سوخت ژل، الکل است. شومینه‌های اتانولی و شومینه‌های ژل الکلی مزایای زیادی برای استفاده کنندگان دارند. با این وجود که سوخت این دو بر پایه‌ی الکل است هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند که می‌تواند با توجه به نیاز شما مورد استفاده قرار گیرد. شومینه‌ی الکلی ژله‌ای می‌تواند دارای ویژگی‌های زیر باشد:

 

کارکرد شومینه الکلی و ویژگی شومینه الکلی ژله ای

سوخت آن در قالب‌های آماده است و داخل شومینه جای گذاری می‌شود در حالی که سوخت اتانولی، ماده‌ای است مایع که داخل مخزن ریخته می‌شود.
سوخت ژل صدای خاصی هنگام سوختن ایجاد می‌کند که شبیه سوختن چوب واقعی است.
مدت زمان گرم شدن آن خیلی کم و در حدود 30 ثانیه است در حالی که در سوخت‌های اتانولی این زمان 10 الی 15 دقیقه است.
یک جعبه‌ی متوسط از سوخت ژلی می‌تواند تا سه ساعت بسوزد و هر 1 لیتر سوخت اتانول تا 5 ساعت می‌تواند محیط را گرم کند.
رنگ شعله‌های این دو سوخت کمی با هم متفاوت است و در سوخت‌های اتانولی شعله‌های نارنجی به رنگ خاص‌تری ایجاد می‌شود.

مزیت مهم شومینه های الکلی، نصب و راه اندازی آسان آن

شومینه های اتانولی ساده‌ترین شومینه‌ها برای نصب هستند. شومینه‌های اتانولی نیازی به دودکش، اتصال لوله یا هر گونه ساخت و ساز یا بازسازی ندارند. به هیچ وجه فکر نکنید که خطوط گاز، خطوط برق و یا هر سیستم دیگری قرار است برای آن ایجاد شود و محیط زندگی شما را درگیر خواهد کرد. شومینه‌های اتانولی یا الکلی از آنجایی که با سوختی کار می‌کنند که مستقیماً داخل شومینه می‌ریزید، می‌توانند به معنای واقعی کلمه در وسط اتاق قرار بگیرند. علاوه بر این راه اندازی و نصب این شومینه‌ها نیز بسیار راحت است و به راحتی می‌توانید خودتان آن را به کار بیندازید.

برای اطلاعات اضافی پیشنهاد میکنیم مقاله کاربرد انواع بخاری را مشاهده نمایید .


شومینه های اتانولی را می توان در هر مکانی نصب کرد

شومینه‌های اتانولی را می‌توان در هر اتاقی و مکانی نصب کرد .حتی برخی از این شومینه‌ها را می‌توان برای فضای باز ویلایی و بالکن‌ها نیز مورد استفاده قرار داد. بسیاری از افراد این شومینه‌ها را در اتاق خواب و حمام یا حتی اتاق اسپای شخصی خود نصب می‌کنند. شومینه‌های اتانولی در کافه رستوران‌ها و هتل‌ها نیز محبوب هستند.
این شومینه‌ها به علت طراحی خاص خود بسیار چشمگیر به نظر می‌رسند .و با شعله های خود آرامش خاصی به محیط اطراف می‌دهند .از این رو طرفداران خاصی پیدا کرده‌اند.

بعد از نصب برای تکمیل فضا یک صندلی راک یا یک تاب ریلکسی را در کنار شومینه می توانید قرار دهید .

مزایای شومینه های الکلی

تمام وسایلی که ما در زندگی استفاده می‌کنیم دارای مزایای خاص خود هستند .که ما به سبب داشتن این مزایا ترجیح می‌دهیم هزینه کرده .و آن‌ها را خریداری کنیم. شومینه‌های الکلی نیز از این قاعده مستثنا نیستند .و به علت داشتن زیبایی خاص و منحصر به فرد خود مزایای بسیاری نیز دارند .که ما را ترغیب می‌کنند برای زیباتر کردن محیط زندگی خود از آن بهره ببریم. از جمله مهم‌ترین مزایای شومینه‌های الکلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مزایای شومینه الکلی

1.نصب آسان و راحت و قابل حمل بودن آن
2.سوخت تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست
3. عدم نیاز به دودکش و تهویه
4.سوخت تمیز بدون آلودگی، کثیفی و دود
5. طراحی خاص، منحصر به فرد و مدرن
6. اشغال حداقل فضا
7. عدم نیاز به تاسیسات برق و گاز
8. عدم نیاز به متخصص برای نصب آن
9. امکان استفاده از آن در هر مکانی با هر متراژی

مقاله معرفی انواع شومینه اطلاعات جامع تری به شما می دهد .


معایب شومینه های الکلی

این شومینه‌ها نیز معایب خاص خود را دارند. که توصیه می‌شود قبل از خرید و یا سفارش آن به این موارد دقت کنید. در واقع باید همیشه این نکته را در نظر داشته باشید. یک شومینه‌ی الکلی بیشتر از آنکه یک سیستم گرمایشی قوی برای فصل‌های سرد سال باشد. عنصری دکوراتیو و تزئینی بشمار می‌رود. و نباید از آن به عنوان سیستم گرمایشی اصلی خانه یاد کرد. از مهم‌ترین معایب یا مشکلاتی که این سیستم‌ها دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارکرد شومینه الکلی و برخی از معایب آن

1. نیاز به منبع گرمایشی اصلی در خانه
2. نیاز به سوخت مداوم برای خاموش نشدن
3. هزینه‌ی سوخت بالا
4. وجود تهویه‌ی مناسب هوای منزل در محل نصب

قیمت شومینه های الکلی

این شومینه‌ها نیز با توجه به نکات مختلفی چون ابعاد، اندازه، جنس، نوع سوخت مصرفی، کیفیت اجزای سازنده، مدل، طول و ارتفاع شعله و مارک و برند آن می‌توانند قیمت‌های متفاوتی در بازار داشته باشند. البته که سفارشی یا آماده بودن آن نیز می‌تواند در قیمت آن تاثیر گذار باشد.

برای مشاهده و سفارش محصولات مختلف به سایت ویلا سازه مراجعه نمایید .

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

تاریخچه بخاری هیزمی

آشنایی با کارکرد بخاری برقی

شومینه و آتشدان چیست و چه کاربردی دارد

راههای ارتباطی :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “کارکرد شومینه الکلی

  1. بهرامی گفت:

    شومینه های الکلی بسیار زیبا ودر طرح های خاص طراحی شده اند وبه خاطر استفاده از الکل در سوخت این شومینه ها نیاز به دودکش نیست البته برافضاهای بزرگ کاربرد دارند تا جریان هوا بیشتر باشد این شومینه ها برای فضای باز هم قابل استفاده هستند ولی بهتر است برای فضای باز از آتشدان یا هیتر گازی استفاده شود که گرمای زیادتری دارند

  2. azari_kiz گفت:

    انواع اصلی شومینه های اتانولی یا الکلی که از انواع شومینه های مدرن در دکوراسیون داخلی به شمار می روند، به چهار دسته تقسیم می شود:
    . مشعل. همان طور که در این تصویر روی شلف می بینید، مشعل، یک سینی است که سوخت را حمل و آتش ایجاد می کند. این مشعل ها معمولا از فولاد ضد زنگ (استیل) ساخته می شوند. مشعل ها تقریبا می توانند در هر لایه ی غیر قابل احتراقی ایجاد شوند. مثلا در این تصویر، طراح از بتن استفاده کرده است. مشعل های مربع، گرد و خطی بیش از همه رایج اند، اما برخی از تولیدکنندگان گزینه هایی برای گوشه ها نیز ارائه می کنند.
    . الحاقی. این نوع شومینه ها جعبه های فلزی (معمولا استیل) هستند که می توانند در دیوار جاسازی شوند.
    . مستقل. یونیت های دیواری، رومیزی یا خود-ایستا.
    یونیت های مقاوم سازی. این نوع برای جاسازی درون دهانه ی شومینه های موجود طراحی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید