وبلاگ ویلاسازه

بخاری‌ مادون قرمز

بخاری‌ مادون قرمز

بخاری مادون قرمزاستفاده از بخاری‌های مادون قرمز راهی فوق العاده برای ایجاد گرما و حفظ گرما در هر محیطی می‌باشد. تولید گرما با بخاری‌های مادون قرمز به صرفه‌جویی در انرژی کمک می‌کند و این در حالی است که گرمای کافی را به فضای مورد استفاده شما می‌بخشد. این نوع بخاری‌ها برای اتاق خواب، اتاق نشیمن و گاراژ‌های عایق بندی شده بسیار مناسب هستند. از بخاری های مادون قرمز میتوان به عنوان بخاری فضای باز نیز استفاده کرد.هیتر های فضای باز ویلاسازه یکی از بهترین محصولات برای گرما در فضای باز میباشد.
ما در این مقاله سعی کردیم از ویژگی‌‌ها و‌ مزایای اصلی این نوع بخاری‌ها گرفته تا نکاتی برای نحوه استفاده، نحوه نگهداری و به طور کلی تمام مواردی که قبل و بعد از خرید بخاری‌های مادون قرمز لازم است بدانید را آموزش دهیم پس از شما دعوت می‌کنم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

مزایای بخاری‌های مادون قرمز

بخاری‌های مادون قرمز از میزان انرژی کمتری نسبت به دیگر بخاری‌ها استفاده می‌کنند و تا ۵۰ درصد مصرف انرژی شما را کاهش می‌دهند، آن ها از ۱۰۰‌ درصد گرمای تولید شده خودشان استفاده می‌کنند پس در نتیجه هیچ اتلاف حرارتی به وجود نمی‌آید و فضا به‌طور ایمن گرم می‌شود. بخاری‌های مادون قرمز بر خلاف سایر وسایل گرمایشی هوا را گرم نمی‌کنند و فقط اشعه مادون قرمز منتشر می‌کنند پس تنها اجسامی که در معرض تشعشع آن‌ها قرار دارند حرارت دریافت کرده و گرم می‌شوند. علم بکار رفته در کارکرد بخاری‌های مادون قرمز در واقع همان مکانیسم شبیه سازی شده تابش نور خورشید می‌‌باشد. این نوع بخاری‌ها گرمایی طبیعی و خوشایند مانند خورشید در فضای خانه شما به جریان می‌اندازند.
از آن‌جا که بخاری‌های مادون قرمز هوای زیادی را جا به جا نمی‌کنند پس هوا را هم بیش از حد خشک نکرده و اتمسفر اتاق را در حدی مطلوب و مطبوع نگه می‌دارند. این بخاری‌ها گرد و غبار خیلی کمتری را نسبت به سایر سیستم‌های گرمایش هوا جا به جا کرده پس در نتیجه نشست گرد و خاک روی وسایل اتاق شما به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد. همچنین بخاری‌های مادون قرمز به طور قابل توجهی ایمن‌تر از دیگر بخاری‌ها عمل می‌کنند زیرا کویل‌های مخصوص تولید گرمایش در آن‌ها بیش از حد داغ نمی‌شود‌.

بخاری مادون قرمز

هیتر مادون قرمز

سیستم گرمایش هوای اجباری چیست؟

سیستم‌های گرمایش هوای اجباری در مرحله اول در خود گرمایی به‌ اندازه ایجاد می‌کنند، سپس با دمیدن از طریق مجاری و دریچه‌ها این گرما را به فضای اتاق منتقل می‌کنند. انواع مختلفی از سیستم‌های گرمایش هوای اجباری وجود دارد که به عنوان مثال می‌توان به سیستم‌های گرمایش گاز طبیعی و عناصر گرمایش الکتریکی اشاره کرد.
با این حال کارایی و عملکرد کلی بخاری‌های مادون قرمز بستگی به نحوه مهندسی، ساخت و میزان هماهنگی با سایر منابع حرارتی هنگام استفاده از آن در خانه دارد.

بخاری‌های مادون قرمز برقی قابل حمل

به طور کلی سه نوع بخاری مادون قرمز برقی وجود دارد:
۱- بخاری‌های چرخدار و قابل حمل با فناوری گرمایش مادون قرمز
۲- بخاری‌های کوچک و جمع و جور‌ با ساخت و کاری از مادون قرمز (این نوع بخاری‌ها باید در کنار سیستم‌های گرمایشی دیگر بکار برده شود)
۳- شومینه‌های برقی مادون قرمز خودگردان و مستقل

برخی از بخاری‌ها قابل حمل هستند و می‌توانید آن‌ها را به راحتی با دست یا در مدل‌های بزرگ‌تر با استفاده از چرخ‌های داخلی جا به جا کنید‌. همانطور که می‌دانید سیستم‌های گرمایشی در سبک شومینه زیبایی و جذابیت فوق‌العاده‌ای را به دکوراسیون فضای مورد استفاده شما می‌بخشند، اما به دلیل ساختاری خاص و حجیم بودن جا‌ به جایی آن‌ها سخت و دشوار می‌باشد.

 

ویژگی‌های ضروری بخاری‌های مادون قرمز

شما هنگام خرید هر وسیله‌ای از ظروف و میز‌های کوچک گرفته تا ماشین و خانه باید یک لیستی از ویژگی‌های ضروری و آپشن‌های ویژه آن داشته باشید‌ تا بتوانید کیفیت وسیله را مشخص کنید، در این بخش سعی کردیم تمام ویژگی‌های لازم و ضروری یک بخاری مادون قرمز در سبک‌های شومینه‌ای و قابل حمل را ذکر کنیم، شما قبل از خرید باید از دارا بودن این ویژگی‌ها در بخاری خود اطمینان حاصل کنید. این موارد ضروری عبارت است از:
● ترموستات داخلی (برای کنترل آسان و تنظیم فن)
● لامپ کوارتز ( برای عمر بیشتر بخاری استفاده می‌شود، این لامپ‌ها گران هستند و پیدا کردن آن‌ها در بازار دشوار است پس حتما به دارا بودن آن توجه کنید.)
● نمای بیرونی خنک و قابل لمس
● توانایی ایجاد گرمایش مناسب برای فضای شما (به عنوان مثال برخی بخاری‌ها می‌توانند تا ۱۰۰۰ فوت مربع یا بیشتر را گرم کنند)
● طراحی پایدار برای مقاومت در برابر نوسانات
● چرخ‌های قابل حرکت
● حتما توجه کنید که بخاری شما گارانتی و همچنین امکان مرجوعیت داشته باشد.
برخی از ویژگی‌ها مانند فیلتر هوای قابل تعویض، فن‌های فوق‌ العاده بی صدا و مرطوب کننده‌های داخلی ویژگی‌هایی ضروری و لازم نیستند، پس اگر سیستم شما دارای این موارد باشد آپشن‌های آن به حساب می‌آید‌.

 

موارد قابل توجه هنگام خرید

بازاریابی که می‌خواهد این محصول را به شما بفروشد امکان دارد برای تبلیغ محصول ادعا کند که استفاده از بخاری‌های مادون قرمز می‌تواند سطح رطوبت را افزایش دهد، که این مسئله اصلا صحت ندارد و شما نباید به هیچ وجه باور کنید. استفاده از بخاری مادون قرمز بر خلاف سایر موارد گرمایش اجباری هوا را خشک نمی‌کند، اما تولید رطوبت هم ندارد پس در نتیجه جایگزین مناسبی ام برای یک مرطوب کننده نخواهد بود. همچنین خرید بخاری‌هایی که دمای آن‌ها با استفاده از ترموستات کنترل نمی‌‌شود را هرگز خریداری نکنید زیرا عدم کنترل دما می‌تواند با صرف انرژی بیشتر هزینه‌های زیادی را برای شما داشته باشد.

 

هشدار

هنگام استعمال بخاری‌های مادون قرمز هرگز از سیم کشی‌ها استفاده نکنید زیرا این کار شما می‌تواند یک خطر آتش سوزی بزرگ باشد دنبال داشته باشد.

محدوده قیمت

بخاری‌های مادون قرمز برخلاف سیستم‌های گرمایشی دیگر از قیمت ارزان‌تری برخوردارند و بسیار به صرفه‌تر هستند. قیمت این بخاری‌ها کاملا به اندازه آن‌ها و گرمایی که شما توقع دارید در فضا تولید کنند بستگی دارد. تزئینی بودن و جلوه زیباتر آن‌ها روی قیمت تاثیر مستقیم می‌گذارد. به طور کلی قیمت خرید یک بخاری مادون قرمز با کنترل‌های ترموستاتیک از ۳ میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان یا بیشتر می‌باشد.
خرید بخاری با قیمت بالاتر تاثیری روی میزان استعمال انرژی و صرفه جویی در مصرف آن ندارد. در برخی موارد بالا بودن قیمت بخاری‌ها به علت تقاضای بالای مشتری‌ها در بازار و محدود بودن تعداد آن‌ها اتفاق می‌افتد. ویژگی‌ها فناوری ساخت و ساز و سطح گرمایش در بین مدل‌های بخاری‌های مادون قرمز متفاوت است، پس مصرف کنندگان باید بخاری‌ها را بر اساس اولویت بندی معیار‌های خود با یکدیگر مقایسه کنند تا با هزینه‌ای مناسب محصولی معقول و سازگار با فضای خود را خریداری کنند.

نکاتی برای استفاده درست و مراقبت از بخاری‌های مادون قرمز

بخاری‌هایی با واحد‌های بزرگ‌تر مثلا ۱۵۰۰ وات یا بیشتر باید به پریز‌هایی با ۲۰ یا ۱۵ آمپر متصل شوند، در صورت اتصال به مداری با ۱۵ آمپر، پریز باید تنها به بخاری اختصاص داده شود. یک بخاری ۱۵۰۰ وات تا ۱۲/۵ آمپر قدرت مصرف می‌کند پس در صورت اتصال چراغ یا لوازم برقی دیگر به پریز باعث اضافه بار شدن مدار می‌شود‌.

 

اکثر مدل‌های بخاری‌های مادون قرمز دارای نمای بیرونی سرد و قابل لمس هستند و استفاده از آن‌ها در خانه‌ای که کودکانی خردسال یا حیوانی خانگی زندگی می‌کند بی خطر است. باید درهم ریختگی در ناحیه قرارگیری بخاری را برطرف کنید تا بتوانید از انتشار آزادانه گرما در محیط اطمینان حاصل بفرمایید. هنگام عملکرد بخاری مادون قرمز مانند هر بخاری برقی دیگر لازم است کاغد، لباس، مجلات و سایر اقلام مشابه را از بخاری دور نگه دارید.
طراحی عملکرد بخاری‌های مادون قرمز به گونه‌ای است که از آن‌ها تنها می‌توان به عنوان منبع گرما در اتاقی با فضای بسته بکار برد. هنگام استفاده از این بخاری‌ها باید در نظر بگیرید که نمی‌توانید به تنهایی به عنوان یک منبع گرمای واحد برای گرمایش منزل خود استفاده کنید اگر چه برخی از مدل‌های بخاری‌های مادون قرمز ممکن است قابلیت ظرفیت گرم کردن یک منطقه بزرگ و وسیع را داشته باشند. شما از بخاری‌های مادون قرمز می‌توانید به عنوان یک بخاری کمکی و تکمیلی برای تولید گرما در کنار یک سیستم گرمایشی دیگر استفاده کنید.

از دیگر لوازمی که میتوان برای گرمایش استفاده کرد میتوان به آتشدان،هیتر قارچی،بخاری هیزمی،شومینه و …. استفاده کرد.

 

سوالات متداول بخاری مادون قرمز

 

ابعاد بخاری مادون قرمز چقدر است ؟

بخاری های مادون قرمز نیز همانند بسیاری از بخاری های دیگر از ابعاد مختلفی برخوردار هستند . این محصولات می توانند کاربردهای خانگی و همچنین کاربردهای صنعتی داشته باشند . همچنین بخاری های مادون قرمز می توانند کاربرد بسیار مناسبی در فضای باز داشته باشند . ابعاد فضای شما می‌تواند تا حدود زیادی تعیین‌کننده ابعاد بخاری مادون قرمز مورد نیاز شما باشد .

 

میزان مصرف برق در بخاری مادون قرمز چقدر است ؟

اکثر بخاری های مادون قرمز به صورت برقی می باشند . به طور کلی زمانی که از انرژی برق برای گرمایش استفاده می شود میزان انرژی قابل توجه تولید می شود . به همین دلیل در اکثر مواقع بخاری های برقی در دسته محصولات کم‌مصرف به شمار نمی روند . اما در طی سالیان اخیر انواع مختلفی از بخاری مادون قرمز به بازار ارائه شده است که مصرف برق نسبتا مناسبی دارند .

 

بهترین بخاری مادون قرمز برای فضای باز کدام است ؟

مکانیزم بخاری های مادون قرمز به این صورت است که به صورت مستقیم اجسام را گرم میکنند . این روش گرمایش به ویژه در مکان‌هایی مانند فضای باز بسیار کاربردی خواهد بود . شرایط آب و هوای مختلف به وجود باد می تواند توان گرمادهی بخاری های معمولی را در فضای باز به طرز محسوسی کاهش دهد . امام بخاری های مادون قرمز حتی به هنگام وزش باد نیز می‌توانند گرمای بسیار مطلوبی در اطراف خود ایجاد کنند .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “بخاری‌ مادون قرمز

  1. الناز گفت:

    استفاده از بخاری مادون قرمز کاملا بی خطره وگرمای خوبی هم داره برای اتاق بچه ها میشه استفاده کرد ونگران نبود ،البته از این بخاری ها توی فضای باز هم میشه استفاده کرد چون گرمای زیادی دارن وهمونطور که میدونید نیاز به دودکش ندارن و تنوع این محصول بسیار زیاده ومدلهایی که ارائه شده کاملا شیک هستن که جلوه زیبایی دارن

  2. بازتاب: آشنایی با انواع بخاری - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    هیترها با توجه به سوخت عملکردهایی گوناگون داشته و گرما را به چندین حالت منتقل می کنند. دسته ای از آنها تابشی بوده که منحصرا به صورت برقی، گازی و مادون قرمز در دسترس هستند. مدرن ترین گرماتاب تابشی، هیتر مادون قرمز می باشد که با اشعه دمای محیط را افزایش می دهد.

    هیترهای تابشی مادون قرمز بدون نیاز به فن یا جریان هوا انرژی را به فضا منتقل می کنند. عملکرد هیتر مادون قرمز از مزایا و معایبی برخوردار بوده و وابسته به محیط و کاربرد ویژگی های آن در نظر گرفته می شوند. این هیترها جایگزین ایده آلی برای مدل های فن دار و پر سر و صدا یا گرماتاب های گازی و برقی می باشند که انرژی بالایی مصرف می کنند. در صورتی که برق و انرژی مورد نیاز این هیترها به مراتب کمتر از آنها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید