وبلاگ ویلاسازه

بهترین گیاهان آپارتمانی

بهترین گیاهان آپارتمانی

نگهداری گیاهان در محیط منزل و آپارتمان می ‌تواند یک تفریح بسیار دلچسب باشد .البته محدودیت هایی هم دارد  مانند نور مناسب فضای نگهداری و … شما با داشتن یک استند گل ویلاسازه دیگر نگران محدودیت فضای خود نیستید. علاوه بر این وجود گیاهان در منزل باعث ایجاد فضای زیبایی می شود . شما می توانید در دکوراسیون منزل خود از گیاهان مختلف استفاده کنید . ایجاد طراوت و سرزندگی در فضا و همچنین تولید اکسیژن ، از ویژگی های مهم گیاهان می باشد .

شلف ویلاسازه

استند گل و شلف تولید ویلاسازه

در زندگی های امروزی که همه دچار استرس و فشارهای ناشی از کار می باشند ، وجود یک فضای سبز می تواند باعث ایجاد آرامش و رفع استرس شود . شما با تماشای یک محیط سرسبز می توانید احساس آرامش کنید .
اما بسیاری از افراد به دلیل اینکه وقت کافی برای رسیدگی گیاهان دارند ، از نگهداری گل و گیاه در منزل صرف نظر می کنند . همچنین در بسیاری از منازل مشکل کمبود فضا وجود دارد . البته برای تمام این مشکلات راه حل هایی وجود دارد . برای رفع مشکل کمبود فضا می توانید از انواع استند گل استفاده کنید . همچنین اگر وقت کافی برای رسیدگی به گیاهان ندارید ، می‌توانید از گیاهانی که نیاز به رسیدگی کمتری دارند استفاده کنید .

شلف نیم قلب

استند گل و شلف تولید ویلاسازه

برخی از گیاهان می توانند تا مقدار زیادی کم آبی را تحمل کنند ، همچنین گیاهانی وجود دارند که می توانند در نور بسیار کم رشد کنند . شما می توانید از این گیاهان برای منزل استفاده کنید .
زمانی که می خواهید به مسافرت بروید یکی از دغدغه های شما رسیدگی به گل و گیاه می باشد . اما می توانید با انتخاب درست گل و گیاه مورد نظر ، با یک خیال راحت به مسافرت بروید . گیاهان شما می توانند تا چند روز با آب و نور کم مقاومت کنند .

شلف طرح قلب

استند گل و شلف تولید ویلاسازه

در این مقاله سعی داریم بهترین گیاهان آپارتمانی که مقاومت بیشتری دارند را معرفی کنیم .از گیاهان میتوان در روف گاردن و تراس نیز مراقبت و نگداری کرد.

شناسایی گیاهان مقاوم

برای اینکه یک گل و گیاه را مقاوم معرفی کنیم ، باید دارای چند فاکتور مهم باشد .
اول این که گیاه مورد نظر باید بتواند در مقابل کم آبی مقاومت کند . برخی از گیاهان به آب زیادی نیاز دارند و باید به صورت روزانه آبیاری شوند . اما برخی از گیاهان می توانند تا چند روز بدون آب دوام بیاورند . این گیاهان به آب کمتری نیاز دارند و شما می توانید تا چند روز خیالتان راحت باشد .

جا گلدانی دو تایی

استند گل و شلف تولید ویلاسازه

فاکتور دیگر این است که گیاهان باید در مقابل نور کم مقاوم باشند . برخی از منازل شرایطی دارند که نور زیادی به منزل وارد نمی‌شود . یا اینکه به هنگام مسافرت به دلیل استفاده از پرده در مقابل پنجره ها ، نور زیادی به منزل وارد نمی شود . به همین دلیل باید گیاهانی را انتخاب کنید که بتوانند در نور کم رشد کنند .
یکی دیگر از نکاتی که در شناسایی گیاهان مقاوم مدنظر قرار داده می شود ، سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف می باشد . برخی از گیاهان در مقابل تغییرات دما بسیار حساس می باشند ، به همین دلیل نمی توانند در دماهای متفاوت دوام بیاورند . شما باید گیاهانی را انتخاب کنید که در برابر تغییرات دما مقاوم باشند .

جا گلدانی مدرن

استند گل و شلف تولید ویلاسازه

پیدا کردن گیاهی که تمام این شرایط را داشته باشد کمی دشوار می باشد . اما این کار غیرممکن نیست و گیاهانی وجود دارد که در مقابل آب و نور کم و همچنین تغییرات دما مقاومت بالایی دارند .
برخی از گیاهان می توانند در مقابله کم آبی مقاوم باشند ولی نیاز به نور بالایی دارند ، برخی دیگر از گیاهان شرایطی بر عکس این را دارند .
در ادامه به معرفی چند گیاه با مقاومت بسیار بالا خواهیم پرداخت .همچین با کلیک در اینجا شما با 9 ایده ساخت استند گل آشنا میشوید.

گیاه سانسوریا

گل سانسوریا
نام اصلی این گیاه سانسوریا میباشد اما نام های دیگری نیز دارد . در اصطلاح عامیانه به آن گیاه زبان مادر شوهر ایا گیاه زبان مار گفته میشود .
گیاه سانسوریا از گیاهان بومی آفریقایی و آسیای جنوب شرقی به حساب می آید . این گیاه مقاومت بسیار بالایی در برابر کم آبی دارد . همچنین در برابر تغییرات دما بسیار مقاوم می باشد ، و می تواند در دمای بالا و پایین به رشد خود ادامه دهد .
گیاه سانسوریا می تواند در نور کم به رشد خود ادامه دهد . همچنین سازگاری بالایی با رطوبت بالا دارد . اما باید دقت داشته باشید که این گیاه را برای مدت طولانی در محیط سرد قرار ندهید . سرما باعث آسیب رساندن و از بین رفتن این گیاه می شود .

جا گلدانی مدل کالسکه

استند گل و شلف تولید ویلاسازه

همچنین باید دقت داشته باشید که این گیاه در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرد . برگ های این گیاه در مقابل تابش مستقیم نور خورشید بسیار حساس می باشند .
گیاه سانسوریا یا زبان مادر شوهر یک گیاه فوق العاده برای استفاده در محیط آپارتمان می باشد . شما با داشتن این گیاه میتوانید به راحتی به یک مسافرت چند روزه بروید ، بدون اینکه نگران گیاه خود باشید .

شلف کالسکه

استند گل و شلف تولید ویلاسازه

اگر شما وقت کافی برای رسیدگی به گیاهان را ندارید ، یا اینکه زیاد به مسافرت می روید و نمی توانید در منزل از گلها نگهداری کنید . با خرید این گیاه میتوانید علاوه بر ایجاد یک محیط سبز در منزل ، نگرانی زیادی از بابت نگهداری و مراقبت از گیاه خود نداشته باشید .

 

گیاه برگ عبایی

گل برگ عبایی
گیاه برگ عبایی یکی دیگر از گیاهان مناسب برای استفاده در آپارتمان میباشد . این گیاه علاوه بر زیبایی خاصی که دارد میتواند بسیار مقاوم باشد .
برگ های بزرگ و زیبای این گیاه باعث می شود تا شما از تماشای آن لذت ببرید . همچنین برگ های این گیاه بدون فاصله از ساقه رشد میکند ، به صورتی که احساس می شود برگ ها کاملاً به ریشه متصل هستند .

شلف گرد

استند گل و شلف تولید ویلاسازه

گیاه برگ عبایی می تواند در نور بسیار کم به خوبی رشد کند . این گیاه در مقابل نور مستقیم بسیار حساس می باشد ، اما در نور غیر مستقیم شرایط ایده‌آلی پیدا می‌کند .
شاید عمده ترین مشکل گیاه برگ عبایی نیاز زیاد آن به آب باشد . این گیاه به آب نسبتاً زیادی نیاز دارد ، و برای اینکه شرایط ایده آلی داشته باشد باید اجازه دهید تا قبل از آبیاری بعدی ، خاک آن کاملاً خشک شود .

گیاه گازمانیا خورشیدی

گل کازما خورشیدی
گیاه گازمانیا خورشیدی کاملا ایده آل برای نگهداری در منزل و محیط آپارتمانی می باشد . این گیاه نیاز بسیار کمی به آب دارد و در مقابل کم آبی بسیار مقاوم می باشد . همچنین در دمای پایین و سرما مشکل زیادی برای این گیاه به وجود نمی‌آید . این گیاه نیاز بسیار کمی به نور خورشید دارد ، و به اصطلاح می توان گفت گیاه گازمانیا خورشیدی یک گیاه سایه دوست می باشد .

شلف و استند گوزه ایی

استند گل و شلف تولید ویلاسازه

در شرایط نگهداری ایده آل این گیاه در فصل بهار گل می دهد . البته برای تماشای گلهای زیبای این گیاه که به صورت زرد و نارنجی می باشند باید صبور باشید . گیاه گازمانیا خورشیدی در شرایط ایده آل نگهداری هر سه سال یکبار گل میدهد . برای اینکه گلهای زیبای این گیاه را مشاهده کنید ، باید آن را دور از تابش مستقیم نور خورشید نگه دارید .

شلف کوزه ایی

استند گل و شلف تولید ویلاسازه

این گیاه در تمام طول سال سبز می باشد و در واقع یک گیاه چهار فصل است . شما می توانید در تمام طول سال از تماشای این گیاه لذت ببرید .

گیاه پول چینی

گل پول چینی
دلیل نامگذاری این گیاه به دلیل شباهت زیاد برگهای آن به سکه های چینی میباشد . این گیاه بسیار زیبا می تواند مقاومت بسیار بالایی در برابر کم‌آبی داشته باشد . شما برای نگهداری این گیاه نیاز دارید تا فقط یک بار در هفته به آنها بدهید .
اگر شما خانه یا محیطی دارید که چند روز یکبار به آن سر میزنید ، و می خواهید گیاهانی در آنجا داشته باشید . گیاه پول چینی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد .
همچنین این گیاه هیچ مشکلی با نور کم ندارد ، و برای چند روز می‌تواند در سایه باقی بماند . مقابل پنجره های شمالی بهترین مکان برای قرار دادن گیاه پول چینی می باشد .

استندگل کوزه ای مدرن

استند گل و شلف تولید ویلاسازه

یکی دیگر از ویژگی های این گیاه رشد بسیار سریع می باشد . این گیاه می تواند در شرایط مطلوب رشد قابل توجهی داشته باشد . همچنین اگر می خواهید گلهای زیبای این گیاه را مشاهده کنید ، می توانید آن را در معرض نور قرار دهید . شکوفه های صورتی و قرمز رنگ این گیاه بسیار زیبا می باشند .

گیاه پاچیرا

گل پاچیرا
گیاه پاچیرا در واقع یک درختچه کوچک می باشد . شما می توانید به راحتی این گیاه را در شرایط نور کم نگهداری کنید .
برخی افراد برای زیبایی بیشتر شاخه های این گیاه را به هم می بافند . این کار باعث زیبایی بیشتر گیاه میشود ، همچنین هیچ گونه آسیبی به گیاه وارد نمی شود . اما باید این کار را به دقت انجام دهید تا باعث شکستن شاخه‌های گیاه نشود .
همانند گیاه پول چینی ، بهترین مکان برای قرار دادن گیاه پاچیرا پنجره های شمالی می باشد .
به لحاظ زیبایی گیاه پاچیرا یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی میباشد .

گیاه برگ قاشقی

گل برگ قاشقی
گیاه برگ قاشقی را می توان یکی از محبوب ترین گیاهان ، برای پرورش در محیط منزل و آپارتمان دانست . این گیاه برگ های بسیار زیبایی به شکل قلب دارد ، همچنین رگه های سفید و کرمی رنگی در برگ ها وجود دارد که باعث زیبایی بیشتر آن می شود .
خاستگاه اصلی این گیاه جنگلهای تاریک می باشد ، به همین دلیل می توان آن را در نور کم و سایه نگهداری کرد . شاید بتوان یکی از عمده‌ترین مشکلات این گیاه را رشد بسیار کم آن دانست .
اگر شرایط آپارتمان و منزل شما به گونه ای می باشد که نور کمی وجود دارد ، این گیاه می تواند یک انتخاب ایده آل برای شما باشد .

نخل اریکا

گیاه نخل اریکا یک گیاه بسیار زیبا برای استفاده در منازل می باشد . این گیاه می تواند محیط شما را زیباتر کند ، همچنین در دور کم به خوبی می تواند رشد کند .
بهترین مکان برای قرار دادن این گیاه در مکان های دور از تابش مستقیم نور خورشید می باشد . یکی دیگر از ویژگی های این گیاه نیاز کم آن به آب می باشد . یک بار آبیاری در هفته برای این گیاه کاملا مناسب می باشد .
برای رشد بهتر این گیاه باید سعی کنید خاک آن را خشک نگه دارید . رطوبت زیاد مانع از رشد این گیاه خواهد شد .

خرید استند گل

شما برای منظم کردن گلدان های خود می ‌توانید از یک استند گل استفاده کنید . همچنین استفاده از استند گل بهترین راهکار برای مدیریت فضا می باشد . شما می‌توانید بهترین استفاده را از فضاهای کوچک ببرید ، و تعداد زیادی گلدان مختلف را در یک استند قرار دهید .شما برای تغییر دکوراسیون منزل خود حتما به یک استند گل چوبی و یا اسند گل فلزی نیاز دارید.
برای خرید استند گل می توانید به سایت ویلا سازه مراجعه کنید . ویلا سازه یک تولیدی تخصصی در زمینه تجهیزات ویلایی و دکوراسیون منازل می باشد .
استند های تولید شده در ویلا سازه به صورت اختصاصی در این مجموعه طراحی و تولید می‌شود . شما می توانید با خرید استند های ویلا سازه یک محصول متفاوت و زیبا را در اختیار داشته باشید . این محصولات می تواند زیبایی دکوراسیون شما را دو چندان کنند .

 

سوالات متداول بهترین گیاهان آپارتمانی

 

میزان نور مورد نیاز برای گیاهان آپارتمانی چقدر است ؟

انواع مختلفی از گیاهان را میتوان در فضای آپارتمان نگهداری کرد . یکی از مهمترین نکات در مورد گیاهان آپارتمانی این است که این نوع گیاهان با نور بسیار کمتری در مقایسه با سایر گیاهان نیاز دارند . در فضاهای آپارتمان به طور معمول نور کمتری وجود دارد و به همین دلیل از گیاهان خاصی برای نگهداری در آپارتمان استفاده می شود . با ترویج زندگی آپارتمان نشینی استفاده از گیاهان آپارتمانی نیز افزایش پیدا کرده است . همچنین علم ژنتیک نیز به کمک گیاه شناسان آمده با آنها توانسته‌اند گیاهان جدیدی را که مناسب برای نگهداری در آپارتمان هستند را تولید کنند .

 

بهترین گیاه آپارتمانی کدام است ؟

گیاهان آپارتمانی صرفاً برای زیبایی و  ایجاد شادابی بیشتر در منازل مورد استفاده قرار می گیرند . انتخاب نوع گیاهان کاملا بستگی به سلیقه و علایق افراد دارد . به همین دلیل نمی‌توان گفت که کدام نوع گیاه در واقع بهترین گیاه برای قرار گرفتن در آپارتمان می باشد . همچنین شرایط فضای شما نیز تاثیر زیادی در انتخاب نوع گیاه دارد . این که شما می توانید از گیاهان خود مراقبت کنید و شرایط نور فضای شما چگونه است . می‌تواند تا حدود زیادی تعیین کننده باشد که شما می توانید چه نوع گیاهانی را در فضای خود قرار دهید .

 

مناسب ترین گیاه برای فضاهای کم نور کدام است ؟

بسیاری از گیاهان آپارتمانی  می‌توانند در فضاهای کم نور نیز  رشد کنند . اما در بین این گیاهان نیز تفاوت های زیادی وجود دارد . برخی از آنها به نور بیشتری نیاز دارند و برخی دیگر را با نور کم نیز می توانند رشد کنند . همچنین برخی از گیاهان نیازمند رسیدگی بیشتری هستند . افرادی که مشغله های زیادی دارند میتوانند گیاهانی را انتخاب کنند که نیاز به رسیدگی کمتری دارند .

 

میزان آب مورد نیاز برای گیاهان آپارتمانی چقدر است ؟

شما باید به صورت مداوم گیاهان خود را هر چند روز یکبار آبیاری کنید . اما در این بین دانستن این موضوع که گیاه شما به چه مقدار آب نیاز دارد اهمیت ویژه ای دارد . آب بیش از حد موجب می‌شود که گیاه شما خراب شود . همچنین اگر کمتر از میزان نیاز گیاه به آن آب بدهید موجب خشک شدن گیاه شما خواهد شد . ابعاد گیاه نیز تعیین می کند که گیاه مورد نظر شما چه میزان آب نیاز دارد .

محصولات ویلا سازه از بهترین متریال ها و مواد اولیه ساخته می‌شوند ، که باعث می شود شما یک محصول با کیفیت و بسیار مقاوم خریداری کنید .

 

گروه تولیدی ویلا سازه

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “بهترین گیاهان آپارتمانی

  1. نرگس گفت:

    به دلیل اینکه الان خیلی از ماها تو آپارتمان زندگی میکنیم شرایط ونگهداری خیلی از گل ها رو نداریم چون بعضی از گل ها نیاز به نوربیشتری دارن ولی میتونیم از گل ها وگیاهانی که مخصوص آپارتمان هستن استفاده کنیم گیاهان آپارتمانی نگهداریشون خیلی راحته چون نیاز به نور زیاد ندارن وبه راحتی تو محیط خونه رشد میکنن ،چون گیاهان آپارتمانی بیشتر تزئینی هستن برای زیباتر دیده شدنشون میتونیم از استند گل استفاده کنیم

  2. بازتاب: شرایط نگهداری گل و گیاه در منزل - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    بهار و پاییز بهترین زمان برای کاشت و خرید گیاهان جدید است. همان‌طور که همه می‌دانید خرید کردن کار سختی نیست! اما درمورد گیاهان قضیه فرق می‌کند. تصور کنید که پس از خرید گیاهان تازه به خانه آمده‌اید، تقریبا تمام کیف پولتان را خالی کرده‌اید و به خیال خودتان گیاهانی سالم و زیبا خریده اید، اما بعد از مدتی با یک باغچه بیمار و پر از گیاهان مرده روبرو شده اید. اصلا موقعیت خوبی نیست! هنگام خرید گیاه آپارتمانی، حتما دقت کنید که گیاه سالم باشد. از انتخاب گیاهانی که برگ‌های زرد دارند، لکه‌های قهوه‌ای روی برگ‌ها وجود دارد یا ساقه‌های گیاه شل و افتاده‌اند، خودداری کنید. رفتن به فروشگاه های بزرگ گل و گیاه و انتخاب گل گلخونه ای واقعا لذت‌بخش است و اگر اطلاعات کافی برای خرید یک گیاه سالم را داشته باشید، این لذت با آوردن گیاهانی سالم و آماده رشد تکمیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید