وبلاگ ویلاسازه

شرایط نگهداری گل و گیاه در منزل

استند گل و دکوراسیون

شرایط نگهداری گل و گیاه در منزل

گل و گیاه آپارتمانی
نگهداری از گل و گیاه های مختلف در فضای منزل ، علاوه بر ایجاد فضایی زیبا باعث تاثیرات زیادی در سلامتی شما خواهد شد . استفاده از گیاهان مختلف در منزل باعث به وجود آمدن فضایی آرام بخش ، و همچنین باعث افزایش اکسیژن محیط خواهد شد . شما می توانید بر حسب موقعیت جغرافیایی منزل خود ، از گیاهان مختلفی در فضای خود استفاده کنید . برای انتخاب بهترین گیاهان می توانید از مشاوره کارشناسان استفاده کنید .شما باخرید استند گل از ویلاسازه میتوانید در فضای کوچک خانه خود گل و گیاه زیادی را نگهدری کنید.

استند گل مدرن villasaze

استند گل تولید شده در شرکت villasaze

زمانی که شما می خواهید گیاهان مختلف در منزل نگهداری کنید ، باید اطلاعاتی در مورد نحوه نگهداری گیاهان داشته باشید . اطلاعاتی کلیدی مانند میزان آبیاری گیاه و همچنین شرایط آب و هوایی مناسب برای گیاه . همچنین باید بدانید که بهترین نقطه برای قرار دادن گیاهان ، کدام قسمت از منزل می باشد .
همچنین شما باید اطلاعاتی در مورد زمان تعویض خاک گلدان ، همچنین کود و ویتامین های مورد نیاز گیاهان داشته باشید . برای این منظور بهتر است کمی مطالعه کرده و یا از راهنمایی افراد متخصص استفاده کنید .

استند گل پله ایی villasaze

استند گل تولید شده در شرکت villasaze

گیاهانی که در منزل نگهداری می شوند معمولاً به دو دسته گلدار و گیاهان بدون گل تقسیم می‌شوند . این دو دسته به لحاظ شرایط نور و میزان آبیاری و همچنین کود مورد نیاز ، تفاوت های زیادی با هم دارند . به همین دلیل باید اطلاعات کافی در مورد شرایط نگهداری آن‌ها داشته باشید .
زمانی که شما به خوبی از گیاهان خود مراقبت کنید ، نتیجه این مراقبت در گیاهان نمایان می شود . زمانی که نتیجه کارهای خود را مشاهده کنید علاقه بیشتری به نگهداری گیاهان مختلف خواهید داشت . شاید در ابتدا کمی سخت به نظر بیاید ولی بعد از مدتی ، تبدیل به یک لذت و علاقه خواهد شد .

گل و گیاه آپارتمانی
آبیاری گیاهان

آبیاری یکی از نکاتی میباشد که باید دقت زیادی در آن داشته باشید . اگر گیاه شما کمتر از مقدار مورد نیاز آبیاری شود ، دچار پژمردگی خواهد شد . حتی در برخی مواقع آسیب های جدی به گیاه وارد می شود ، که می تواند باعث خشک شدن و از بین رفتن گیاه شود . گیاهان مختلف نیازهای متفاوتی به آب دارند ، که شما می توانید با کمی مطالعه این نیاز را شناسایی کنید .
به عنوان مثال گیاهانی که دارای برگ های ضخیم تر می باشند ، به میزان آب بیشتری نیاز دارند . همچنین گیاهانی که دارای برگ های نازک و روغنی میباشند ، میزان کمتری آب نیاز دارند . گیاهان گلدار در مقایسه با سایر گیاهان آب بیشتری مصرف می کنند .

استند گل شاخه ایی villasaze

استند گل تولید شده در شرکت villasaze

در صورتی که شما بیش از نیاز گیاه آن را آبیاری کنید ، باعث می شود تا گیاه شما از بین برود . رطوبت بیش از حد باعث گندیدن ریشه و ساقه گیاه می شود . زمانی که شما در کف گلدان خود شاهد وجود قارچ های سفید باشید ، به این معنی میباشد که شما بیش از حد گیاه خود را آبیاری می کنید . در این حالت گیاه شما در حال از بین رفتن میباشد .
همچنین وجود سوراخ در قسمت پایین گلدان بسیار مهم می باشد . این سوراخ باعث می‌شود تا آب اضافی از گلدان خارج شده ، و گیاه شما کمتر آسیب ببیند . زمانی که شما می خواهید یک گلدان خریداری کنید ، حتماً دقت داشته باشید که این سوراخ در قسمت پایینی گلدان وجود داشته باشد .

استند گل نیم قلب villasaze

استند گل تولید شده در شرکت villasaze

زمانی که آب در ظرف زیر گلدان جمع شود فوراً آن را خالی کنید . در غیر این صورت آب اضافی باعث آسیب رساندن به خاک و گیاه شما خواهد شد ‌.

گل و گیاه آپارتمانیبهترین مکان برای قرار دادن گیاهان در منزل

نور یکی از مهمترین نیازهای گیاهان می باشد . گیاهان برای رشد و انجام عمل فتوسنتز به نور نیاز دارند . پس هنگامی که می خواهید مکانی برای گیاهان خود در منزل در نظر بگیرید ، باید دقت داشته باشید که مکان مورد نظر نور کافی داشته باشد . زاویه تابش نور خورشید ، و همچنین میزان تابش در رشد گیاه بسیار تاثیر گذار می باشد . هنگام قرار دادن گیاهان دقت داشته باشید نور خورشید به صورت مستقیم ، به گیاهان نتابد . نور غیر مستقیم برای رشد گیاهان بسیار عالی می باشد . هر گیاهی به میزان متفاوتی از نور در روز نیاز دارد .

استند گل طرح قلب villasaze

استند گل تولید شده در شرکت villasaze

اما به طور میانگین در حدود ۱۲ الی ۱۶ ساعت نور نیاز دارید . اگر شرایط منزل شما به گونه ای باشد که این میزان نور وجود نداشته باشد ، برای تامین نور گیاهان می توانید از لامپ های فلورسنت استفاده کنید .
لامپ های فلورسنت می توانند نور مورد نیاز گیاهان را تامین کنند . همچنین سعی کنید مکان قرار دادن گیاهان را عوض نکنید . جابجایی گیاهان باعث می شود گیاهان آسیب ببیند . اگر می خواهید مکانی گیاه خود را عوض کنید این کار را به صورت یک دفعه انجام ندهید . چند ساعت در روز گیاه را در مکان جدید قرار دهید . سپس دوباره آنرا به مکان قبلی برگردانید . این کار را به مدت چند روز پشت سر هم انجام دهید . بعد از چند روز می توانید گیاه را در مکان جدید قرار دهید .

استند گل کوچک villasaze

استند گل تولید شده در شرکت villasaze

گیاهان گلدار و گیاهان بدون گل به میزان متفاوتی از نور نیاز دارند . این اطلاعات را می توانید به هنگام خرید گیاه از فروشنده کسب کنید . همچنین می توانید اطلاعات تکمیلی در مورد گیاه خود را ، در اینترنت جستجو کنید .

گل و گیاه آپارتمانی
کود مناسب برای گیاهان

برای نگهداری از گیاهان استفاده از خاک کافی نمی باشد . به دلیل اینکه این گیاهان در گلدان قرار داده می شوند ، دسترسی زیادی به املاح و مواد معدنی ندارند . شما باید به وسیله کود های مختلف و همچنین مواد معدنی مختلف ، این نیاز را تامین کنید .
استفاده از نیتروژن ، فسفر و پتاسیم برای رشد گیاهان ضروری می باشد . شما باید با توجه به نوع گیاه خود از این مواد برای تهیه کود استفاده کنید .
به عنوان مثال گیاهانی که به صورت گلدار می باشند ، نیاز به پتاسیم بیشتری دارند . به همین منظور کودی که تهیه می کنید باید درصد بیشتری از پتاسیم ، در خود داشته باشد . همچنین گیاهان برگ دار نیتروژن بیشتری نیاز دارند . به هنگام تهیه کود برای گیاهان برگ دار باید به این نکته توجه داشته باشید .

استند گل کوچک villasaze

استند گل تولید شده در شرکت villasaze

خاک گیاه همواره باید دارای مواد مغذی و معدنی باشد . در غیر این صورت رشد گیاه شما متوقف می شود ، حتی در برخی مواقع باعث ازبین رفتن گیاه شما خواهد شد . شما باید دقت داشته باشید که علاوه بر تهیه کود برای گیاهان ، خاک گیاهان را نیز به صورت دوره‌ای عوض کنید . به هنگام تعویض خاک باید دقت داشته باشید ، که گیاهان آسیب نبینند . اگر به هنگام تعویض خاک ریشه گیاهان آسیب زیادی ببینند ، امکان دارد که شما از بین برود و خشک شود .
کاکتوسها به ترکیب ویژه ای از پتاسیم ، فسفر و نیتروژن نیاز دارند . این ترکیب می تواند با توجه به نوع کاکتوس شما متفاوت باشد . به این دلیل که برخی از کاکتوس ها به صورت گلدار می باشند ، و برخی دیگر به صورت برگ دار می باشند .

گل و گیاه آپارتمانی
ایجاد محیط مرطوب

برای رشد بهتر گیاهان سعی کنید محیط مرطوب به وجود بیاورید . وجود رطوبت در هوا باعث طراوت بیشتر گیاهان می شود . با قرار دادن گلدان های زیاد در کنار یکدیگر می‌تواند باعث افزایش رطوبت در فضا شود . همچنین برای این منظور می توانید از یک دستگاه بخور سرد استفاده کنید . دستگاه بخور سرد می تواند میزان رطوبت فضا را افزایش دهد .
به غیر از گیاهانی مانند کاکتوس که در فضای خشک رشد می کنند ، سایر گیاهان به هوای مرطوب نیاز دارند . همچنین میزان کمی رطوبت موجود در فضا ، برای سلامتی انسان نیز مناسب می باشد . این رطوبت باعث می‌شود تا تنفس شما بهتر انجام شود ، و مانع از خشک شدن مجاری تنفسی شما خواهد شد .

گل و گیاه آپارتمانی
نکات مهم در مورد نگهداری گیاهان

گلدان هایی که از جنس پلاستیک و فلز باشند آب کمتری جذب می کنند ، اما گلدان های سفالی آب بیشتری به خود جذب می کنند . اگر میخواهید خاک گلدان شما برای مدت طولانی مرطوب بماند ، می توانید برای این منظور از گلدانهای سفالی استفاده کنید . اما گلدان های سفالی باعث ایجاد قارچ هایی در سطح گلدان می شوند . این قارچ ها به دلیل رطوبت بالا به وجود می آیند .

استند گل villasaze

استند گل تولید شده در شرکت villasaze

گیاهان خود را به صورت دوره ای هرس کنید . حذف شاخ و برگ های اضافی باعث می شود تا شما می توانید رشد گیاه را کنترل کنید . این موضوع بستگی به نوع گیاه و سلیقه شما خواهد داشت . این که شما میخواهید گیاه شما ارتفاع زیادی داشته باشد ، یا اینکه به صورت عرضی رشد کند . همین موضوع باعث می‌شود تا شما به صورت هدفمند گیاه خود را هرس کنید .
برای سنجش میزان رطوبت خاک می توانید از دستگاه رطوبت سنج استفاده کنید . اما در بیشتر اوقات می‌توانید این موضوع را با نگاه کردن به خاک گلدان متوجه شود . شما می توانید انگشت خود را در داخل خاک گلدان فرو کنید ، و از میزان رطوبت آن آگاه شوید . روشن تر شدن رنگ گیاهان و همچنین ریختن برگ ها ، می تواند نشانه آبیاری بیش از حد معمول باشد . همچنین زمانی که آب کمتری به گیاه برسد ، رشد گیاه کاهش می یابد و لکه های قهوه ای بر روی برگ ها به وجود می آید .

گل و گیاه آپارتمانی

استند گل

یکی از مشکلات عمده که باعث می شود استفاده از گیاهان مختلف در محیط منزل کاهش یابد ، مشکل کمبود فضا می باشد که در بسیاری از منازل وجود دارد . برای این منظور شما میتوانید از استندهای مختلف استفاده کنید . استفاده از استند گل باعث می شود تا شما بتوانید بیشترین استفاده را از فضای خود ببرید . شما می توانید تعداد زیادی گلدان را در محیط کوچکی جای دهید . در واقع به جای این که از فضای افقی منزل استفاده کنید ، می توانید از فضای عمودی استفاده کنید . انواع مختلف استن گل میتوان به استند گل فلزی و استند گل چوبی اشاره کرد.

استند گل villasaze

استند گل تولید شده در شرکت villasaze

همچنین می توانید از استند برای قراردادن سایر وسایل نیز استفاده کنید . یک استند میتواند گلخانه کوچکی را در منزل برای شما به وجود بیاورد .
برای خرید استند گل در طرح و سایز های متفاوت می توانید به سایت ویلا سازه مراجعه کنید . همچنین می توانید طرح مورد نظر خود را برای ساخت به ویلا سازه سفارش دهید .

مقالات مرتبط در این موضوع:

بهترین گیاهات آپارتمانی

 

 

سوالات متداول شرایط نگهداری گل و گیاه در منزل

 

هر چند وقت یکبار خاک گلدان را تعویض کنیم ؟

دانستن این موضوع که خاک شما تا چه حد دارای املاح و مواد معدنی می باشد تاثیر زیادی در مدت زمان تعویض خاک گلدان دارد . به طور کلی اگر مواد معدنی و املاح خاک به صورت مداوم تامین شود نیاز چندانی به تعویض خاک گلدان وجود ندارد . البته به این معنی نیست که نباید خاک گلدان را تعویض کنید . خاک مورد استفاده برای گیاهان بعد از مدتی کیفیت و حاصلخیزی خود را از دست میدهد . اما مدت زمان تعویض خاک گلدان برای گیاه های مختلف متفاوت می باشد .

استند گل کالسکه villasaze

استند گل تولید شده در شرکت villasaze

چه کود هایی برای رشد گیاه مناسب است ؟

چنانچه می خواهید گیاه شما رشد مناسبی داشته باشد سعی کنید از کودهای طبیعی و گیاهی برای گل و گیاه خود استفاده کنیم . یکی از بهترین کود های که میتوانید برای رشد گیاهان استفاده کنید خاک برگ می باشد . اینو کود از تخمیر و تجزیه برگ گیاهان به دست می‌آید و برای رشد گیاهان بسیار مفید می باشد . همچنین می توانید از کود های دیگری مانند پهن برای گیاهان خود استفاده کنید . اما توجه داشته باشید که پهن حتماً باید کهنه باشد و مقدار آن متناسب با اندازه گیاه شما باشد .

 

در روز چند ساعت نور برای گیاهان کافی میباشد ؟

به هیچ عنوان نمی توان برای این سوال پاسخ مشخصی ارائه کرد . به دلیل اینکه گیاهان تفاوت‌های زیادی با هم دارند و نیازهای متفاوتی به نور خورشید دارند . گیاهانی مانند کاکتوس نیاز دارند برای ساعت های طولانی نور خورشید را دریافت می کنند . در حالی که برخی دیگر از گیاهان می توانند در فضاهای نیمه روشن نیز رشد کنند . برای اینکه اطلاعات دقیقی در این زمینه داشته باشید می توانید به مطالب مختلف در سطح اینترنت مراجعه کنید . همچنین می توانید به هنگام خرید گیاه میزان نور مورد نیاز برای گیاه را از فروشنده بپرسید .

استند گل کوزه ایی

استند گل تولید شده در شرکت villasaze

ویلاسازه برترین تولید کننده شمال غرب کشور علاوه بر این محصول محصولاتی همچون،تاب ویلایی،تاب ریلکسی،هیتر فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو و …. نیز تولید میکند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “شرایط نگهداری گل و گیاه در منزل

  1. بیتا گفت:

    نگهداری گل یکی از ظریفترین وحساس ترین کارهاست که باید با دقت انجام بشه چرا که اگر دقت نکنیم گل ها از بین میرن علاوه بر به موقع آب دادن و تعویض به هنگام خاک گیاه استفاده از استند هم خیلی مهمه ،چون وقتی روی استند گل قرار میگیرد بهتر نور رو دریافت میکنه که باعث رشد خوب گیاه میشه وهمچنین باعث زیباتر دیده شدن گل ها میشه ،وما میتونیم از سایت سوبیا استند های متنوع ومناسب با سلیقه مون رو بخریم

  2. بازتاب: گل و گیاه در دکوراسیون منزل - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    افراد بسیار زیادی هستند که عاشق گیاهان‌اند و دوست دارند تا درخانه هایشان تعدادی از گیاهان را نگهداری کنند و یا ممکن است با دیدن برخی از گیاهان، دوستدار گیاه شده باشند ولی توجه داشته باشید که صرفا فقط دوست داشتن گیاه کافی نیست بلکه باید مهارت درست نگهداری از آن گیاه را هم بلد باشید و یا نه قبل تر شرایط نگهداری از آن گیاه را بدانید و با توجه به نوع گیاهی که خریداری میکنید شرایط مناسبی را برای گیاه فراهم کنید. در بسیاری از خانه ها با توجه به شرایط محیطی امکان نگهداری درست از برخی گیاهان وجود ندارد و یا سخت است. به همین دلیل باید قبل از خریدن گیاه به یک سری از نکات توجه داشته باشید تا بتوانید به درستی گیاهی را انتخاب کرده و از آن نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید