وبلاگ ویلاسازه

طراحی و ساخت ویلا

طراحی و ساخت ویلا

طراحی ویلا چگونه است؟

برای اینکه به درک عمیق تری از طراحی ویلا برسیم، ابتدا لازم است با معنای کلمه ویلا آشنا شده و معنای آن را بررسی کنیم.

واژه ویلا که ریشه فرانسوی از قدیم الایام دارد به خانه‌ها و اقامتگاه‌هایی اطلاق می‌شود که با بالاترین سطح آسایش زندگی و طراحی‌های منحصر به فرد و غیرمعمول و حتی کمی پیچیده با موقعیت مکانی مجزا و معمولاً در یک مکان بزرگ و مجزا متمایز می‌شوند. قطعه زمین. از اطراف ساخته شده است که در چهار جهت فضای باز دارد.

نکاتی در رابطه با پلان ویلا

بنابراین، یک ویلا اغلب توسط طرح های باغ و مسیرهای سبز پوشش گیاهی احاطه شده است.

همچنین چیدمان هوشمندانه فضاهای داخلی و خارجی این خانه ها که به آنها ویلا می گویند و انتخاب متریال برتر برای آنها، آنها را به فضاهای مسکونی خصوصی منحصربفرد تبدیل می کند. طراحی ویلا در واقع طراحی چنین اقامتگاهی با ویژگی های ذکر شده است، همچنین باید بگوییم که ویلاها مرز بین محل سکونت انسان و طبیعت را کم رنگ و مختصر می کنند و در واقع باعث ایجاد ارتباط بین انسان و انسان می شود. از این رو بیشتر ویلاها در طبیعت و خارج از شهرهستند و از جاده های شهری و در مناطقی با آب و هوای خوب ساخته شده اند زیرا ویلا مکانی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته ای شاد و آرام برای تفریح ​​در کنار خانواده و عزیزان به دور از سر و صدای شهرمیباشد.

قبل از ساخت ویلا، نوع بهره وری از فضاهای مختلف را در نظر بگیرید; به بطور مثال، فضایی برای تفریح کودکان، فضایی برای حیوانات خانگی و…فراهم کنید.

طراحی کامل ویلا شامل: اتاق نشیمن، چند اتاق خواب، باغ و استخر با فضای اختصاصی است. طراحی ویلا بنا به درخواست کارفرما می تواند انواع مختلفی داشته باشد، ویلای مدرن، ویلایی کلاسیک، یک طبقه یا به اصطلاح فلت، دوبلکس (دو طبقه) که بستگی به میزان بودجه صرف شده و ایده آل مشتریان برای ساخت ویلا دارد.

از جمله نکات مهم برای ویلا خرید مبلمان ویلایی مناسب میباشد . برای این منطور میتوانید به ویلا سازه اعتماد کنید .

 

اقدامات لازم تا دست یابی به ویلای رویایی ودلخواه

ساخت ویلا

 

  • هدف طراحی و ساخت ویلا
  • یافتن یک مکان خوب
  • مدیریت منابع مالی (هزینه ساخت ویلا)
  • یافتن طراح و مشاور متخصص
  • اخذ پروانه ساخت و انعقاد قرارداد اجرای ویلا
  • شروع ساخت ویلا
  • مرحله آخر: لذت ببرید

دکوراسیون ویلایی چیست؟

سبک‌های طراحی

در طراحی ویلا سه سبک رایج و عمده وجود دارد که عبارتند از:

  • سبک مدرن
  • سبک کلاسیک
  • سبک تلفیقی

اهمیت بودجه برای ساخت ویلا

طراحی با توجه به بودجه شما بسیار مهم است به این علت که عدم توجه به بودجه منجر به خرج کردن بیش از حد انتظار شما می شود.

  • ورودی ویلا

ورودی ویلا اولین مکانی است که ساکنین ویلا و مهمانان با آن مواجه می شوند. و تحت تأثیر کیفیت منفی یا مثبت آن قرار می گیرند.

ورودی ویلا نشان دهنده ارزش های کل خانواده و ساکنان آن است.

ورودی ویلا باید ضمن ایجاد دسترسی مناسب به ویلا، فضای داخلی ویلا را از فضای عمومی جدا کند.

ورودی باید زیبا و راحت و بدون فضاهای بلا استفاده  باشد و از نفوذ سرما، گرما و گرد و غبار در شرایط نامساعد اقلیمی جلوگیری کند. ورودی ویلا باید دسترسی آسان به اتاق نشیمن، پذیرایی، پله ها و آشپزخانه راداشته باشد.

در هنگام خرید ویلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • اتاق نشیمن در ویلا

اتاق نشیمن باید در نزدیکی ورودی قرار گیرد و در عین حال حریم خصوصی را در داخل حفظ کند. با این حال، درب بیرونی نباید مستقیماً به اتاق نشیمن منتهی شود. در ویلاهای کوچکتر ممکن است درب ورودی به اتاق نشیمن باز شود اما در صورت امکان باید از آن پرهیز کرد زیرا اتاق نشیمن نباید به عنوان گذرگاه به محل خواب و سایر قسمت های ویلا استفاده شود.

  • غذاخوری در ویلا

اتاق نهارخوری در ویلا باید در کنار آشپزخانه قرار گیرد. اگرچه تهیه غذا در آشپزخانه نباید مستقیماً از قسمت غذاخوری دیده شود. از طرف دیگر، اتاق غذاخوری باید در مجاورت اتاق نشیمن باشد.

نزدیکی اتاق غذاخوری به اتاق نشیمن و آشپزخانه مستلزم قرار گرفتن اتاق غذاخوری بین اتاق نشیمن و آشپزخانه است.

  • آشپزخانه در ویلا

از آنجایی که آشپزخانه به کل ویلا سرویس می دهد، باید در نزدیکی ورودی قرار گیرد.

دلیل این امر این است که به راحتی می توان مواد غذایی خریداری شده را داخل آن حمل کرد و مواد زائد را به راحتی از آن خارج کرد.

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، آشپزخانه ویلا می تواند ارتباط مستقیمی با اتاق نشیمن داشته باشد تا فضای بازی کودکان از آنجا دیده شود. فضای ناهار خوری و صبحانه نیز باید نزدیک آشپزخانه باشد.

خرید ویلا با استخر

  • اتاق خواب در ویلا

اتاق خواب ویلا باید در آرام ترین منطقه از ویلا باشد.

برای دسترسی به اتاق خواب ویلا نباید از قسمت پذیرایی و فضاهای عمومی منزل وارد آن شوید.

برای جداسازی فضای خواب از سایر قسمت های ویلا می توانید از راهرو یا سالن اختصاصی استفاده کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده در طراحی خانه های ویلایی می توان فضاهایی مانند نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و غذاخوری را در مجاورت حیاط قرار داد. برای لذت بردن از منظره و مناظر خوب در شرایط آب و هوایی خوب می توانید از فضای باز نیز استفاده کنید.

ساخت ویلا

بازسازی ویلا قدیمی

ویلا های قدیمی حاوی خاطرات زیادی هستند که برای کارفرمایان ارزش معنوی دارد.

بنابراین به جای تخریب ، تصمیم به بازسازی ویلا با حفظ کیفیت حسی آن ها می گیریم.

فضاها بر اساس نیاز مشتری بازسازی و تغییر می کنند.

طراحی به صورت انتزاعی و بدون تعامل با شخصیت ساکنان آن ساختمانی بی روح و بی هویت را به همراه خواهد داشت.

طراحی ویلا سنتی

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “طراحی و ساخت ویلا

  1. azari_kiz گفت:

    زندگی شهری بخش مهمی از خوی انسانی ما را گرفته اند. کمتر پیش می آید که به طبیعت برویم یا حتی در فضای شلوغ شهرها، آسمان را ببینیم. سر را که از پنجره بیرون می کنی، تنها چیزی که می بینی ساختمان و بیلبورد است. شاید به همین خاطر باشد که در حال حاضر، نقل مکان به نقاط خارج از شهر این قدر رواج پیداکرده است. آدم ها به دنبال این هستند که ذره ای از طبیعت را به آغوش بکشند و روح خود را جلا دهند.
    می توانید به کمک یکدیگر طرح جزئی ویلا را دربیاورید. یادتان باشد که همه چیز باید بر اساس سلیقه شما پیش برود. بنابراین از گفتن چیزهایی که می خواهید در ویلایتان داشته باشید، پرهیز نکنید. اجازه بدهید که مهندس نقشه کش از خواسته های شما باخبر باشد. او خود بهتر می داند که چگونه به بهترین نحو ممکن، نیازهای شمارا روی نقشه پیاده سازی کند. بنابراین مرحله ی نقشه کشی را جدی بگیرید. چراکه بعدازآن دیگر فرصتی برای تغییر نقشه نخواهید داشت چراکه روند ساخت ویلا آغازشده است.

دیدگاهتان را بنویسید