وبلاگ ویلاسازه

طلق یا ورق پلی کربنات

طلق یا ورق پلی کربنات

 

سایه بان پایه کنار چوبی
ورق پلی کربنات یکی از جایگزین های بسیار مناسب برای شیشه می باشد . در اصطلاح عامیانه این محصولات را با نام ورق پلاستیکی می شناسند . اما استفاده از نام ورق پلاستیکی برای ورق های پلی کربنات ، اشتباه می باشد . به دلیل اینکه برق پلاستیکی مفهوم بسیار کلی دارد ، ورق پلاستیک را می توان به تمام مشتقات پلاستیک اطلاق کرد . برخی از مشتقات کاربرد های بسیار متفاوتی در مقایسه با ورق پلی کربنات دارند .
ورق های پلی کربنات در انواع یک جداره ، دو جداره و سه جداره تولید می شوند . ورق پلی کربنات کاربرد بسیار بالایی در صنعت ساختمان دارد . در واقع ورق پلی کربنات یکی از انواع بسیار پرکاربرد پلی اتیلن می باشد .
امروز در مکان های مختلفی از ورق های پلی کربنات استفاده میشود . شما می توانید به عنوان نورگیر یا به عنوان سایه بان از این ورق ها استفاده کنید .
ورق پلی کربنات دارای مقاومت بسیار بالاتری در مقایسه با شیشه می باشد . یک ورق پلی کربنات ۲۵۰ برابر مقاوم تر از شیشه ای در ضخامت یکسان می باشد . همچنین برای پلی کربنات دارای عایق یو وی باشند . عایق uv مانع از عبور اشعه های مضر خورشید می شود . همچنین باعث می‌شود رنگ ورق به صورت ثابت باقی بماند .
همچنین ورقهای پلی کربنات بسیار مقرون به صرفه در مقایسه با شیشه می باشند . ورق پلی کربنات به لحاظ وزن و قیمت بسیار مناسب تر از یک شیشه با ضخامت یکسان می باشد .
ورق های پلی کربنات در دو نوع مات و شفاف تولید می شوند ، همچنین این محصولات دارای تنوع رنگ بسیار بالایی هستند .

کاربرد ورق پلی کربنات

ورق های پلی کربنات کاربرد گسترده ای در صنعت ساختمان دارند . از این ورقه ها می تواند به عنوان پوشش نورگیر و همچنین برای پنجره ها استفاده کرد . همچنین می‌توان از این محصولات به عنوان پوششی برای سایبان اتومبیل ، و یا سقف گلخانه استفاده کرد .
همچنین ورق پلی کربنات می تواند در مراکز صنعتی نیز کاربرد بالایی داشته باشد . از این محصولات می توان به عنوان پوشش سقف سوله ها استفاده کرد . همچنین در مورد گلخانه های بزرگ و صنعتی ، امروز اکثراً از ورق پلی کربنات برای پوشش سقف استفاده میشود .
ورق پلی کربنات می تواند برای انواع نورگیر های ثابت و متحرک مورد استفاده قرار گیرد . امروزه در بسیاری از مکان‌ها به عنوان جایگزین مناسبی برای شیشه ، از ورق های پلی کربنات استفاده میشود .
ورق پلی کربنات شعاع خمیدگی بسیار بالایی دارد . شعاع خمیدگی ورق پلی کربنات حداقل ۱۵۰ بار بیشتر از سایر ورق ها با همان ضخامت میباشد . به همین دلیل بهترین ماده برای استفاده در سطح های شیبدار و خمیده می باشد .

طلق در صنعت تجهیزات ویلایی

در سالیان اخیر در پی گسترش صنعت تجهیزات ویلایی ، ورق پلی کربنات کاربرد زیادی در این صنعت دارد . ورق پلی کربنات بهترین محصول برای استفاده در فضای باز میباشد . این محصول در برابر عبور نور خورشید تقریباً مانند شیشه عمل می کند ، با این تفاوت که می تواند از عبور اشعه های مضر جلوگیری کند .
ضخامت ورق پلی کربنات می تواند بین ۴ الی ۱۲ میلیمتر متغیر باشد . این تفاوت بستگی به جداره های موجود در ورق دارد . ورق های تک جداره ، دو جداره و سه جداره دارای ضخامت های متفاوتی می باشند .
ابعاد استاندارد برای ورق پلی کربنات ۲۱۰ در ۶۰۰ سانتیمتر می باشد . البته می توان برای کاربردهای مختلف از ورق های سفارشی ، که ابعاد متفاوتی دارند استفاده کرد .

نصب و نگهداری ورق پلی کربنات

برای برش ورق های پلی کربنات بهترین وسیله لیزر برش می باشد . لیزر برش می تواند برش های تمیز و دقیقی انجام دهد . اما دسترسی به این نوع برش در همه جا امکان پذیر نمی باشد . شما می توانید برای برش دادن ورق های پلی کربنات ، از ابزار مختلفی مانند سنگ فرز استفاده کنید .
نصب این ورقه ها بسیار آسان می باشد و شما می توانید ، با کمی مهارت آنها را به راحتی نصب کنید . تعویض ورقهای پلی کربنات نیز به همین اندازه آسان می باشد .
به دلیل وزن پایین ورق ، نصب آنها به راحتی می تواند توسط یک نفر انجام شود . تمام مراحل برش و نصب ورق پلی کربنات می تواند به وسیله یک نفر انجام شود .
ورق پلی کربنات به دلیل ویژگی هایی که دارد ، نیاز به نگهداری زیادی ندارد . این ورق ها کاملا قابل شستشو می باشند ، و شما می توانید آنها را با آب و شوینده های مختلف تمیز کنید .
در صورت نگهداری مناسب طلق پلی کربنات ، این محصول می تواند بیش از ۱۰ سال کیفیت و کارایی خود را حفظ کند .
ورق های تولید شده توسط تولیدی های معتبر ، معمولاً دارای ۱۰ سال گارانتی می باشند . این محصول می تواند حتی بیش از ۲۰ سال کارایی داشته باشد .

کاربرد ورق پلی کربنات در تجهیزات فضای باز

تجهیزات فضای باز در سالیان اخیر رشد زیادی داشته است ، همین باعث شده است تا از محصولات مختلفی در ساخت تجهیزات فضای باز استفاده شود . ورق پلی کربنات نیز کاربرد زیادی در این صنعت تجهیزات ویلایی ، و مبلمان فضای باز دارد .
از ورق پلی کربنات می توان برای پوشش سقف انواع سایبان ها استفاده کرد . ساخت یک سایبان با استفاده از ورق پلی کربنات در فضای باز ، می‌تواند بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی باشد .
همچنین از این محصولات می توان در بسیاری از آلاچیق ها استفاده کرد . تنوع رنگ بالای ورق های پلی کربنات ، موجب می شود تا بتوانید آنها را با انواع دکوراسیون خود هماهنگ کنید . با استفاده از ورق پلی کربنات می‌توان آلاچیق های در ابعاد بزرگتر را ، با هزینه‌ ای بسیار کمتر ساخت .
یکی دیگر از موارد کاربرد طلق پلی کربنات ، استفاده در سایه بان تاب ویلایی می باشد . در سایه بان های تاب ویلایی معمولا از پارچه معمولی یا پارچه برزنت استفاده میشود . پارچه برزنت می‌تواند مقاومت بالایی داشته باشد ، اما به لحاظ عمر مفید ورق پلی کربنات بسیار بهتر می باشد .
ورق پلی کربنات می تواند نور را به راحتی از خود عبور دهد ، بدون اینکه نور خورشید باعث اذیت شما شود .
ویلا سازه یکی از تولیدی هایی می باشد که از ورق پلی کربنات ، برای پوشش سایه بان تاب ویلایی استفاده می کند .
محصولاتی مانند تاب ویلایی طرح چکاوک ، دارای سایبانی از جنس پلی کربنات می باشند . همچنین شما می توانید برای تمام محصولات تاب ویلایی ، ورق پلی کربنات را سفارش دهید .

استفاده از طلق پلی کربنات در تابهای ویلایی

تولیدی ویلا سازه یکی از تولیدی های برتر در صنعت مبلمان فضای باز می باشد . تولیدی از بهترین متریال ها برای تولیدات خود استفاده می کند . ویلا سازه در ساخت تاب های ویلایی از ورق های پلی کربنات با کیفیت استفاده میکند .
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصولات می توانید با ، کارشناسان فروش ویلا سازه تماس بگیرید .
صنعت تجهیزات فضای باز و مبلمان ویلایی یکی از صنایع نوپا ، با آینده شغلی بسیار مناسب می باشد . اگر شما به فکر شروع یک کسب و کار جدید می باشید ، تجهیزات ویلایی می تواند یک کسب و کار فوق العاده برای شما باشد .
تا می‌توانید در امر تولید و همچنین فروش تجهیزات فضای باز فعالیت کنید . این کسب و کار دارای نقدینگی بسیار بالایی می باشد ، که می تواند آینده شغلی مناسبی را برای شما رقم بزند .
تجهیزات فضای باز طیف وسیعی از محصولات مختلف را شامل می شود ، شما می توانید به صورت جزئی یا کلی در این صنعت فعالیت کنید . شما می توانید این فعالیت را با سرمایه اولیه اندکی شروع کنید ، برای شروع کار با سرمایه کم می توانید سفارش گیری کنید ، سپس محصول مورد نظر را تولید کنید .
همچنین شما می توانید برای مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر ، از راهنمایی کارشناسان ما استفاده کنید .
همچنین شما می توانید برای اخذ نمایندگی از ویلا سازه اقدام کنید . محصولات ویلا ساز به صورت عمده و خرده به فروش میرسد .
با مراجعه به سایت ویلاسازی و یا تماس تلفنی می توانید اطلاعات تکمیلی در این مورد را کسب کنید .

 

سوالات متداول تلق یا ورق پلی کربنات

 

عمر مفید ورق پلی کربنات چقدر است ؟

ورق های پلی کربنات اگر در شرایط نرمال مورد استفاده قرار گیرند می توانند عمر مفیدی در حدود ۲۰ سال داشته باشند . با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف این عدد می تواند بسیار بیشتر از این نیز باشد . بسیاری از ورقهای پلی کربنات تولید شده در شرکتهای معتبر دارای حداقل ۱۰ سال گارانتی میباشند .

 

ورقهای پلی کربنات چه ابعادی دارد ؟

برای پلی کربنات در ابعاد بسیار مختلف تولید می شوند . البته یکسری ابعاد استاندارد دارند که در حدود دو متر در چهار متر می باشد ‌. البته برخی تولیدی ها ورق هایی با ابعاد بزرگتر از این نیز تولید می کنند . شما می توانید  پلی ورق های پلی کربنات را در ابعاد دلخواه خود برش دهید . برش دادن ورق های پلی کربنات به هیچ عنوان کار دشواری نمی باشد و می توانید با استفاده از یک چاقوی تیز یا تیغ موکت بری این کار را انجام دهید .

 

آیا ورق های پلی کربنات اشعه خورشید را فیلتر می کنند ؟

برخی از ورق های پلی کربنات دارای تکنولوژی پیشرفته تری هستند . این محصولات با نام ورق های uv در بازار شناخته می شوند . تکنولوژی به کار رفته در این محصولات به گونه ای است که می توانند اشعه های خورشید را فیلتر کنند . بنابراین اشعه های مضر خورشید از آنها عبور نمی کند . همچنین رنگ این ورق ها نیز در برابر تابش نور خورشید بسیار مقاوم می باشد .

 

گروه تولیدی ویلا سازه

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طلق یا ورق پلی کربنات

  1. حمیده گفت:

    این طلق ها بسیار مقاوم هستن در برابر نور آفتاب برای همین میشه هم برای سایه بان تاب ها استفاده کرد هم برای سایه بان پنجره ها ،این طلق ها نمیشکنه پس نگران نباشیم چون بی خطر هستن والبته که هزینه پایینتری دارن فقط به علت طلق بودنشون جلوی گرما رو نمیگیره

  2. بازتاب: انواع آلاچیق - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    پلی کربنات محصولی از پلیمر های ترموپلاستیک که به علت خواص فیزیکی، الکتریکی، گرمایی و مکانیکی در صنایع مختلفی
    مخصوصا صنایع شیمیایی کاربرد دارد. به طور کلی به دو صورت دو جداره و تخت است و این محصول مقاوم ترین ماده شفافی است
    که به عنوان جایگزین مناسب شیشه در صنعت ساختمان استفاده می شود.

    استفاده از پلی کربنات به جای شیشه ، تا حد بسیار زیادی در کاهش هزینه ها تاثیر گذار خواهد بود. علاوه بر این ، از لحاظ وزن نیز،
    بسیار کم وزن تر از انواع شیشه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید