وبلاگ ویلاسازه

مراحل ساخت باربیکیو

 

آشنایی با مراحل ساخت باربیکیو و دودکش آن

طرز تهیه دودکش باربیکیو که یکی از مهم ترین اجزای کباب پز است برای کسانی که دوست دارند به تنهایی انواع باربیکیو را در خانه بپزند بسیار مهم است. اگر قصد دارید خودتان یک باربیکیو کوچک در خانه درست کنید. فراموش نکنید که در کنار آن یک دودکش باربیکیو بسازید.

اطلاعات بیشتر را از وبلاگ ویلاسازه کسب کنید .

کبابپز ویلاسازه

کبابپز تولید شرکت ویلاسازه با کیفیت بالا

ساخت باربیکیو

در ابتدا لازم به ذکر است که سه عنصر اساسی ساختمان باربیکیو شامل قسمت کف باربیکیو برای تجمع چوب و ذغال و قسمت مهم دیگر محل تجمع دود ناشی از استفاده است. از هیزم که به آن فضای کوره می گویند و سومین و مهم ترین قسمت آن دودکش باربیکیو است.

برای تهیه کباب پز لازم است مراحل زیر را مرحله به مرحله و با رعایت اصول ذکر شده طی کنید تا محصولی بی نقص، قابل اعتماد و مطمئن بسازید. برای انتخاب محل و ساخت دودکش باربیکیو بهتر است مکانی بیرون از خانه در نظر بگیرید. اما اگر قصد دارید این سازه را در خانه بسازید، می توانید با رعایت تمامی قوانین، سازه را در اتاق نشیمن خود نیز قرار دهید.

باربی کیو ویلاسازه7

باربی کیو و باربکو تولید شرکت ویلاسازه

باربیکیو سنگی

توصیه‌های لازم جهت ساخت باربیکیو

  • داشتن نقشه اساسی برای ساخت سازه؛ بهتر است طرح تا حد امکان واضح و به ساده ترین شکل کشیده شود.
  • داشتن مکانی برای خشک کردن هیزم و نگهداری آن در زیر باربیکیو ضروری است.
  • ابعاد استاندارد گریل یا کباب پز حدود 102*166 سانتی متر با ارتفاع حدود 322 سانتی متر با احتساب ارتفاع دودکش می باشد. اما این ابعاد با توجه به طرح درخواستی و مشاوره با متخصص مجرب قابل تغییر می باشد.
  • توصیه می شود برای این سازه از آجرهای نسوز استفاده شود که در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند. زیرا این عمل باعث افزایش عمر سازه شما می شود.
  • استفاده از آجر قرمز به عنوان آجر تزئینی زیبایی و جلوه باربیکیو شما را دو چندان می کند.چند باربیکیو ارزان قیمت و با کیفیت
منقل کبابی استیل ویلاسازه99

منقل کبابی در اندازه های متنوع تولید شرکت ویلاسازه

منقل کبابیvillasaze11

منقل کبابی در اندازه های متنوع تولید شرکت ویلاسازه

نکات مهم نحوه ساخت دودکش باربیکیو

  • ساخت دودکش باربیکیو یکی از مهمترین قسمت های ساخت سازه می باشد. که علاوه بر رعایت اصول نیاز به توجه زیادی دارد. لازم به ذکر است که برای دودکش باید یک سر آجری قرار دهید. برای جلوگیری از ورود باران یا پرندگان به داخل دودکش با بستن آن.
  • یک لوله دودکش برای خارج کردن گازهای هر دو جعبه آتش نشانی کافی است.
  • هنگام ساختن دودکش باربیکیو مطمئن شوید که هیچ مانعی در مسیر آن وجود ندارد.

 

ابزار و مصالح مورد نیاز برای ساخت باربیکیو

باربیکیو باغی ویلایی ویلاسازه7

باربیکیو ویلایی سفارشی تولید شده در ویلاسازه

  • ملات ساخته شده از ماسه، سیمان و خاک رس
  • آجر نسوز و ضد حرارت
  • بتن
  • میلگرد
  • وسیله‌ای برای حفاری زمین

 

مراحل ساخت باربیکیو

درست کردن کباب در ابتدا ممکن است پیچیده به نظر برسد. اما با انجام اصول اولیه کار چندان سختی نیست. اگر هنوز نمی توانید کباب مورد علاقه خود را با دنبال کردن مراحل زیر تهیه کنید. در این صفحه می توانید با حرفه ای ترین کارشناسان مشورت کنید.

باربیکیو سنگی

  • انتخاب طرح

اگر قصد دارید اجاق آجری یا باربیکیو با طرح انتخابی خود بسازید. در مرحله اول طراحی و ابعاد آن را با توجه به فضای مورد نظر خود در نظر بگیرید. انتخاب مکانی برای ساخت دودکش باربیکیو در این مرحله بسیار مهم است.

  • تهیه سایه بان

مکانی را برای قرار دادن سازه خود انتخاب کنید که بالای آن یک سایبان باشد تا از بارش مستقیم باران روی آن جلوگیری شود. اگر چنین مکانی در دسترس ندارید؛ با قرار دادن سایه بان داخل آن به راحتی می توانید این مشکل را حل کنید.

  • ساخت فونداسیون

در مرحله ساخت فونداسیون، پایه کار برای تعیین مکانی که می خواهید باربیکیو گازی را بسازید، آماده می شود. بهتر است محل انتخابی کمی بزرگتر از ابعاد کباب پز درخواستی شما باشد تا فضای اضافی اطراف آن در حین کار به شما کمک کند.

برای ساخت فونداسیون لازم است چند ساعت قبل از شروع خاکبرداری، زمین را مرطوب کرده و منطقه مشخص شده را تا عمق مناسب حفر کنید. اطمینان حاصل کنید که یک زمین صاف ایجاد کرده و سپس بتن را در فونداسیون ساخته شده قرار دهید. نصب شبکه میلگرد و سپس ریختن بتن تا پر شدن کامل گودال حفاری شده، مرحله ساخت فونداسیون را پایان می دهد.

  • چیدن آجرها

انتخاب آجرهای مناسب و مقاوم در برابر حرارت، عمر سازه شما را افزایش می دهد. با استفاده از ملات ماسه، سیمان و خاک رس، آجرها را طبق نقشه خود بچینید. استفاده از ملات نامناسب ممکن است با افزایش حرارت منجر به شکستگی بتن و آجر شود.

توجه داشته باشید که برای نمای داخلی باربیکیو می توانید از آجر نسوز یا نسوز و برای نمای بیرونی از آجر قرمز استفاده کنید. استفاده از بلوک های بتنی به عنوان پایه باربیکیو برای افزایش دوام و استحکام آن رایج است.

  • ساخت کوره

پس از ساخت پایه مربعی باربیکیو ذغالی با استفاده از بلوک بتنی، آن را تا ارتفاع مورد نظر ادامه دهید. در این مرحله با استفاده از آجر نسوز کف فر خود را درست کنید. مراقب باشید که هر ردیف آجر روی یک لایه نازک ملات از مخلوط مذکور قرار گیرد.

پس از ساخت کف کوره، طاق کوره را به صورت دایره ای روی آن بسازید و فراموش نکنید که جای دودکش را خالی بگذارید.

  • ساخت دودکش

در این مرحله می توانید با ساده ترین روش ساخت دودکش باربیکیو آشنا شوید. دودکش را به سادگی با قرار دادن آجرها در کنار هم به شکل مربع ادامه دهید تا به ارتفاع مناسب برسید. وجود دودکش برای حذف دوده و ذرات به همراه ایجاد جریان هوا برای حرکت هوا و ورود هوای تازه ضروری است.

  • ساخت ورودی کوره

در مرحله آخر ورودی کوره را با استفاده از آجر قرمز و ملات بین آنها بسازید. پوشاندن کل کباب پز با بتن در مرحله آخر بسیار مهم است.

 

جمع بندی

یکی از مهمترین مراحل ساخت کباب پز، مرحله ساخت دودکش باربیکیو می باشد. زیرا عدم رعایت اصول لازم می تواند خسارات جبران ناپذیری به مصرف کنندگان وارد کند. اگر با وجود مطالب ذکر شده باز هم ترجیح می دهید به جای خرید کباب پز، خودتان آن را درست کنید. پس حتما برای ساخت دودکش باربیکیو از یک متخصص کمک بخواهید.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “مراحل ساخت باربیکیو

  1. بازتاب: معرفی انواع باربیکیو - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. بازتاب: تفاوت باربیکیو گازی و زغالی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    در تمام مراحل ساخت باربیکیو از متریال عالی و فوق العاده باکیفیت استفاده می شود. معمولا باربیکیو در فضای آزاد قرار می گیرد و روند پخت مواد غذایی توسط آن به نحوی است که مواد غذایی بر روی سطح آن قرار می گیرد و توسط منبع حرارتی ( گاز، برق، ذغال، هیزم) طبخ می شود.
    از محبوب ترین دستگاه هایی که برای پخت انواع کباب و مواد غذایی تولید می شود باربیکیو نام دارد که برای فضای باز طراحی می شود.
    باربیکیو عملکردی همانند یک آشپزخانه کوچک اما مستقل را دارد که تاکنون از فروش بالایی در بازار برخوردار بوده است.
    بهتر است جنس بدنه باربیکیو از استیل ضد زنگ باشد تا با قرارگرفتن در معرض هوای آزاد شاهد مشکلاتی از جمله اکسیداسیون، خوردگی، پوسیدگی و … در آن نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید