وبلاگ ویلاسازه

پلان ویلایی مدرن

پلان ویلایی مدرن

در حال حاضر بیشتر مردم از ویلاها و خانه های مدرن بیشتر استقبال می کنند. هر خانه علاوه بر این که نقش سرپناه را برای ساکنین آن فراهم می آورد محیطی برای به آرامش رسیدن نیز محسوب می شود. در طرح هایی که برای ویلای مدرن در نظر گرفته می شود به سادگی بسیار توجه می شود. در طرح ریزی برای ویلاهای مدرن از شکل های مربع و مکعب استفاده می شود. این که از چه متریال و رنگ هایی برای طراحی ویلا استفاده کنید بسیار مهم است. لازم است که در طراحی ویلاهای مدرن از خط های صاف و واضح استفاده شود. هر گونه ابهام می تواند طرح شما را با اشکالات بعدی مواجه سازد. از بزرگترین خصیصه ها در دنیای امروز برای طراحی پلان ویلایی مدرن می توان به سادگی طرح اشاره نمود. بهره گیری از خط های صاف که بدون هر گونه شکستگی باشند در طرح ویلاهای مدرن بسیار اهمیت دارد. در سبک مدرن سعی بر این است که تنها از لوازم ضروری در چیدمان و دکوراسیون استفاده شود.

فضای باز ویلا را میتوان مهمترین قسمت آن دانست . محصولاتی مانند تخت سنتی را میتوان در این محیط قرار داد . البته این محصولات تنوع زیادی دارند که میتوانید تعداد بالایی از آنها را از ویلا سازه خریداری کنید .

خرید تاب باغی

برای خریدتاب ویلایی روی عکس کلیک کنید

حذف جزییات غیر ضروری

همچنین در نظر داشته باشید که جزییات غیر لازم در این روش بایستی حذف شوند. تا حد امکان لازم است که از رنگ هایی استفاده شود که خنثی و تکی باشند. این امر در چیدمان برای دکوراسیون در این سبک بسیار لازم است. توجه داشته باشید که چینش وسایل در این سبک بایستی به گونه ای باشد که وسیله اضافی هیچ حایی را اشغال نکند. لازم است بدانید که در سبک مدرن بایستی دکوراسیون را به گونه ای از لوازم کاربردی پر کنید. در صورتی که نظم و ترتیب در دکوراسیون را به درستی رعایت کنید فضای خلوت همراه با آرامش را تجربه خواهید کرد. این نتیجه در صورتی ایجاد می شود که محیط را خلوت نگه دارید و از گذاشتن وسایل بی مورد خودداری کنید.

اصول طراحی ویلای مدرن

طرح کلی برای ویلا

آنچه در طراحی ویلای مدرن بسیار اهمیت دارد همانا عملکرد است. عملکرد در این سبک بیشترین تاثیر را بر طراحی می گذارد. نکته مهمی که لازم است در این خصوص بدانید این که عملکرد بنیان و اصل طراحی برای ویلای مدرن است. در سبک مدرن تکنولوژی و مینی مالیسم بسیار مهم است. در حقیقت از تکنولوژی نوین در ساخت ویلاهای جدید استفاده می شود. برای مثال به کار بردن اسکلا فلزی، اسکلت بتنی و پنجره های تمام قد از خصیصه های سبک مدرن است.

دکوراسیون ویلایی

عملکرد در طراحی برای ویلای مدرن

همان طور که ذکر کردیم عملکرد در طراحی ویلاهای جدید به سبک مدرن بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که عملکرد اصولا برای هر گونه طراحی مدرن بسیار اهمیت دارد. به همین علت است که بایستی قبل از آغاز طراحی باید تعیین کنید که به طور دقیق به چه مدل فضاهایی احتیاج دارید و بر مبنای آن ها جلو بروید. فرم و ساختمان و زیبایی در طراحی مدرن و جدید در درجه بعدی اهمیت قرار می گیرد. هنگامی می توانید طراحی برای ویلای مدرن را با موفقیت پشت سر گذارید که فضاها به طور صحیح با احتیاجات کاربران هم خوانی داشته باشد. بر مبنای سبک زندگی و سلیقه کاربران می توان بهترین طراحی را انجام داد. در نظر داشته باشید که در طراحی برای ویلای مدرن باید تمام چیزها به صورت کاربردی باشد.

پلان ویلایی

انتخاب درست رنگ‌ها

به طور معمول  در طراحی های مدرن از رنگ های ترکیبی که شامل رنگ های خنثی و رنگ های روشن و غنی است استفاده می شود. البته در نظر داشته باشید که شما می توانید با توجه به سلیقه ای که دارند انواع رنگ را انتخاب کنید؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که رنگ ها بایستی ترکیب مناسبی را ایجاد نمایند تا بتوانند یک تعادل بصری را ایجاد کنند. بعضی از رنگ ها اغلب در طراحی های مدرن قابل استفاده هستند. رنگ ها در این سبک از طراحی عبارتند از سفید، سیاه، زغالی، خاکستری، نارنجی، قهوه ای، قرمز و …

ویلای لاکچری

طراحی برای پنجره‌های ویلا

در بیشتر طراحی های مدرن برای ویلاها می بینیم که از سطوح بزرگ شیشه در نما برای ساختمان استفاده می شود. بنابراین شما نیز می توانید در این سبک از طراحی از شیشه ها به صورت سر تا سری استفاده کنید. شیشه های بزرگ می توانند فضای ویلا را با نور بیشتری پر کنند. در نظر داشته باشید که در تعیین کردن مکان قرار گیری گنجره ها به سمت و سوی نورها و چگونگی استفاده از آن ها دقت کنید.

مزیت های طراحی ویلا مدرن

خلاقیت و ابتکار در طراحی

در سبک مدرن المان ها در معماری طور دیگری تعریف می شوند. برای مثال متقارن بودن می تواند به هماهنگی و تعادل درست بسیار کمک کند. این مورد به معمار کمک می کند که از مشکلاتی که ممکن است برای حفظ کردن فرم داشته باشد فارغ بماند و تنها به عملکرد فضا توجه داشته باشد. در این صورت می تواند تناسب بهتری را بین اجزای ساختمان برقرار سازد. توجه داشته باشید که در طراحی برای پلان ویلای مدرن، طراح یا همان معمار از ابتکار  و آزادی بیشتری برای ترسیم طرح هایی که در ذهن دارد برخوردار است. به همین دلیل است که در ویلاهایی که به سبک مدرن ساخته شده اند فضای پرت و بلا استفاده بسیار کمتر دیده می شود و این خود از مزایای این سبک از معماری است.

باغ ویلا مدرن

نورگیری بهتر

در طراحی برای ویلای مدرن به استفاده از نور بیشتر توجه خاصی می شود. در این مدل، نورگیری تنها به ساخت پنجره های سرتاسری در بخش جنوبی ساختمان محدود نمی شود. پنجره در این سبک در وجوه مختلف به کار می رود. ولی با سایز و اندازه های متفاوت. در نظر داشته باشید که تفاوت سایز در پنجره ها به علت کنترل کردن حریم خصوصی نیز در نظر گرفته می شود. همچنین بهره گیری از پنجره های بزرگ سبب می شود که روشنایی بیشتری نصیب ساختمان شود و نیاز به استفاده از انرژی برای روشنایی کاهش پیدا کند. از سوی دیگر ساخت این پنجره ها نباید به گونه ای باشد که سبب شود که دریافت انرژی خورشیدی بیش از اندازه به داخل خانه انجام شود. بنابراین در این جا وظیفه معمار است که با توجه به خلاقیت و تجربه خود بهترین ابعاد را برای پنجره ها در نظر بگیرد.

ویلای سنتی

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

طراحی ویلای ایرانی

بازگشت به لیست

1 نظر در “پلان ویلایی مدرن

  1. azari_kiz گفت:

    علاوه بر مهم ترین پارت های پلان همچون نشیمن و آشپزخانه، حضور انباری، زیرزمین، یا اتاق های آفتابگیر به عنوان فضای سرگرم کننده و اضافی ضروری به نظر می رسد. از طرفی نمایش فضا و اتاق های ویلا باید به نوعی باشد که مخاطب پس از ورود به ویلا کنجکاو و درگیر طراحی و پلان شود به همین خاطر است که ویلاهایی با ورودی لابی شکل مورد استقبال است چون به بیننده اجازه مکث و تفکر درباره فضا و نحوه طراحی داده می شود، بیننده به محض ورود در لابی می ایستد و همزمان با چرخش به اطراف و خیره شدن به فضا تلاش می کند نحوه طراحی را برای خود توجیه و تفسیر نماید، این که چگونه به طراحی فضا دقت شده، چقدر به خصوصی و عمومی بودن فضاها بها داده شده، محل سرویس بهداشتی و جهت باز شدن درب آن به چه صورت است، این که به هنگام ورود به اتاق خواب آیا نیاز به گذر از نشیمن هست یا خیر، همه از مواردی است که برای کاربر بسیار مهم بوده و همیشه زیر ذره بین می رود و در یک پلان خوب کاملاً رعایت می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید