وبلاگ ویلاسازه

چمن مصنوعی و تاریخچه آن

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی و تاریخچه آن را می توانید در این مطلب مطالعه نمایید .همه ی ما نام چمن مصنوعی با کیفیت را شنیده ایم و در اینترنت یا در واقعیت تصاویر آنها را دیده ایم. چمن مصنوعی با کیفیت نوعی چمن می باشد که شباهت زیادی به چندان واقعی دارد و برای پوشش سطوح مختلف و گوناگون استفاده می‌ شود. در حقیقت از چمن مصنوعی در مکان هایی استفاده می شود که امکان رشد چمن های طبیعی وجود ندارد یا هزینه‌ های ایجاد چمن طبیعی گران می باشد.

برای ساخت زمین بازی و قرار دادن وسایلی مانند سرسره و الاکلنگ از چمن مصنوعی استفاده می شود .

 

چمن مصنوعی و تاریخچه آن

از چمن های مصنوعی معمولاً در زمین های تنیس یا در تزیین مهد کودک ها و خانه ها یا استادیوم‌ های آزادی استفاده می شود. در دهه پنجاه میلادی شریک هایی تصمیم گرفتند که با هم دیگر یک پروژه ای را انجام دهند و هدف این افراد ها اصلاح محیط شهر و فراهم کردن یک محیط طبیعی و زیبا برای کودکان بود. در اواخر دهه پنجاه برای تولید چمن از سوزن های رشته فیبری استفاده می‌ کردند و آنها را در پشت پارچه ها قرار می‌ دادند. و سپس از یک چسب انعطاف پذیر مانند پلی اورتان استفاده کرده.و آنها را به پارچه می چسباندند‌.

اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید مقاله چمن مصنوعی و کاربرد آن را مطالعه کنید .

چمن مصنوعی و تاریخچه آن و استفاده در مدرسه

در سال ۱۹۶۴ نیز چمن مصنوعی در مدرسه بروان استفاده شد و چمن مصنوعی برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ در تگزاس در یک زمینه ورزشگاه مورد استفاده قرار گرفت. و در آن زمان زمین های ورزشی یک محیط بسیار مناسب برای استفاده از چمن های مصنوعی به شمار می رفتند و امروزه نیز از چمن های مصنوعی برای مصارف گوناگون استفاده می‌ کنند. بعد از آن کشور های دیگر علاقه مند به استفاده از چمن مصنوعی بودند و درخواست خود را برای این شرکت ارسال می‌ کردند و از چمن های مصنوعی در خانه ها و مهد کودک ها و زمین های بازی مانند زمین بازی تنیس و مدارس و مراکز تفریحی استفاده می کردند.

برای قرار دادن تاب ویلایی می توان از چمن مصنوعی برای کفپوش استفاده کرد .

چمن مصنوعی از چه مواد و الیافی ساخته شده است؟

چمن مصنوعی با کیفیت با استفاده از مواد سنتزی تولید می‌ شود و ماده اصلی سازنده چرم مصنوعی در درجه اول پلی اتیلن می باشد که ماندگاری بسیار بالایی دارد و برای پوست انسان بسیار لطیف و ملایم است. پلی پروپیلن از دیگر مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی می باشد که علاوه بر داشتن ماندگاری بالا قدرت ارتجاعی بالایی نیز دارد اما نسبت به مورد قبل خشن تر می باشد. نایلون نیز از مواد اصلی تشکیل دهنده چمن مصنوعی است که قدرت بسیار زیادی دارد. و در تولید انواع چمن های خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر در محیط ویلا از چمن مصنوعی استفاده می کنید . به هنگام خرید باربیکیو و نصب آن مراقب آسیب دیدن چمن باشید .

چمن مصنوعی نسل سوم

بعد از سال ها چمن مصنوعی با استفاده از توسعه و تکنولوژی توسعه و پیشرفت بسیار بیشتری پیدا کرده است و امروزه چمن‌ مصنوعی نسل سوم تولید می‌ شود و چمن مصنوعی نسل سوم از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به چمن های طبیعی دارد و در برابر انواع تهدیدات مانند تابش اشعه ماورا بنفش خورشید مقاومت بسیار بالایی را برخوردار است. چمن مصنوعی با کیفیت، مقاومت بسیار بالایی دارد و مقاومت سایشی آن بالا است. چمن مصنوعی برای گرین وال یا دیوار سبز هم استفاده می شود .

مراحل ساخت چمن مصنوعی

چمن مصنوعی با کیفیت با استفاده از مراحل و فرایندی ساخته می‌ شود و اولین مرحله برای ساختن چمن مصنوعی مرحله اختلاط است. در این مرحله اجزایی مانند پلی اتیلن خام و پلی پروپیلن خام با استفاده از گرانول های رنگی و افزودنی های دیگر ترکیب می شوند و به آن مستربچ رنگی که حاوی مواد ضد اشعه فرابنفش خورشید است اضافه می‌ کنند و در این صورت چمن مصنوعی در برابر نور خورشید و اشعه های نور خورشید مقاومت بالایی کسب می‌ کند. بعد از اینکه این افزودنی ها را با یکدیگر مخلوط کردند ترکیب را با حرارت بالا و فشار زیاد ذوب می کنند و وقتی که به حالت ذوب رسید آن را وارد اکسترودر کرده و آماده شکل دهی می شود در این صورت نخ چمن مصنوعی فانتزی شکل می گیرد.

قرار گرفتن مبلمان ویلایی بر روی چمن مصنوعی موجب زیبایی بیشتر محیط می شود .

بافت چمن مصنوعی

مرحله دوم مرحله بافت می باشد .و در این مرحله الیاف از اکسترودر خارج می‌ شوند. و بعد از اینکه خنک شدند توسط ماشینی به نام کارتینگ جمع می‌ شوند .و به صورت یک قرقره در می آیند. سپس فرآیند بافت انجام می گیرد. البته فرآیند بافت در یک ماشین قدرتمند انجام می گیرد. مرحله سوم پوشش دهی می باشد. در این مرحله چمن مصنوعی با کیفیت در یک ماشین مخصوص توسط نوعی لاستیک مایع شده به نام لاتکس پوش شدی می شود. از آن جهت از لاتکس استفاده می‌ کنند .که از ریزش نخ ها جلوگیری می کند. مرحله بعدی حفره گذاری می باشد. برای اینکه تصفیه آب بهتر انجام گیرد از میله های داغ استفاده می‌ کنند. و به فواصل منظم در پشت چمن‌ مصنوعی سوراخ‌ های یک اندازه ایجاد می‌ کند. و این سوراخ ها از ۵ تا ۸ میلی متر قطر دارند .

کاربرد فنس چمنی را می توانید از طریق این لینک مطالعه نمایید .

چمن مصنوعی و تاریخچه آن و انواع مختلف چمن مصنوعی

چمن مصنوعی با کیفیت دارای انواع مختلف می باشند. چمن مصنوعی در حقیقت به دو دسته یعنی چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی تزیینی تقسیم‌ بندی می‌شوند. چمن مصنوعی ورزشی بسیار منعطف و محکم می باشد و از آنجا که با استفاده از الیاف های مختلفی تولید شده است .لذا مقاومت و ضخامت های گوناگونی دارد .و برای استفاده های ورزشی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. چمن مصنوعی با کیفیت در زمین های فوتبال و تنیس و بیسبال و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. اما چمن های مصنوعی فوتبالی بسیار پرکاربرد و معروف هستند. و بسته به شرایط مسابقه برای نرمی و اتفاقات بسیار عالی هستند.

فنس چمنی ترکیب زیبایی در کنار سایبان چتری و تخت کنار استخر بوجود می آورد .

تاریخچه چمن مصنوعی زمین فوتبال

چمن مصنوعی فوتبال قدرت بسیار بالایی دارد. و موجب کاهش ضربان احتمالی شدید می‌ شود. چمن های مصنوعی ورزشی با استفاده از الیافی طراحی می‌ شوند. که اثر سایندگی ندارند و در این صورت بازیکنان در حین سرخوردن و افتادن بر روی زمین آسیب جدی نمی بینند. امروزه چمن مصنوعی ورزشی جایگزین بسیار عالی برای چمن های طبیعی می باشد. چرا که در این صورت از هزینه‌ های زیاد نگهداری و آبیاری چمن طبیعی جلوگیری می‌ شود. چمن مصنوعی تزیینی از دیگر انواع چمن مصنوعی می باشد. که بسیار راحت و زیبا است و امروز توانسته است طرفداران بسیار زیادی را برای خود کسب کند.

چمن مصنوعی و تاریخچه آن و مقایسه چمن مصنوعی و طبیعی

چمن مصنوعی با کیفیت تفاوت بسیار زیادی با چمن های طبیعی دارد. چمن طبیعی دائماً باید آبیاری شود و بسته به نوع لوکیشن و مکان ممکن است نیاز به آبیاری دوبار در روز داشته باشد. اما چمن مصنوعی نیاز به آبیاری ندارد و فقط می توانید هنگام کثیف شدن آن را بشویید. چمن مصنوعی ایمنی بالاتری دارد چرا که در هنگام استفاده از چمن مصنوعی شما نیاز به مواد شیمیایی مانند انواع کود نداریم .به همین دلیل فرزندانتان می توان به راحتی بر روی چمن مصنوعی بازی کنند. چمن مصنوعی و چمن طبیعی نیاز به نگهداری دارند .اما نگهداری کردن از چمن مصنوعی بسیار راحت تر است .و البته نیاز به هزینه ندارد .

مزیت نگهداری چمن مصنوعی در برابر چمن طبیعی

ولی نگهداری کردن از چمن های طبیعی از اینکه بسیار سخت تر می باشد. نیاز به هزینه و وقت بیشتری دارد. اثرات وسایلی که استفاده می‌ کنیم بر روی محیط زیست بسیار مهم می باشد. به همین دلیل بهتر است از وسایل هایی استفاده کنیم .که تاثیر منفی بر روی محیط زیست نگذارد. چرا که محیط زیست بر روی زندگی انسان ها بسیار تاثیرگذار است. چمن مصنوعی باعث صرفه جویی در آب می شود. اما چمن مصنوعی تجزیه پذیر نمی باشد. هزینه نصب چمن های مصنوعی کمتر از چمن های طبیعی می باشد. اما هزینه کاشت چمن طبیعی بسیار گرانتر است.

چمن مصنوعی و موارد استفاده از آن

چمن مصنوعی با کیفیت به دو صورت تزیینی و ورزشی وجود دارد. برخلاف گمان بسیاری از انسان ها چمن مصنوعی فقط نقش پوشش زمین های بازی و فوتبال را به عهده ندارد. و در بسیاری از مکان‌ ها به جز مسائل ورزشی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
چمن مصنوعی با کیفیت در محوطه و مجتمع مسکونی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. از آنجا که رسیدگی به چمن طبیعی بسیار هزینه‌ بر و سخت است .به همین دلیل تعداد کمی از انسان ها می باشند. که علاقه به استفاده از چمن طبیعی دارند .به همین علت افراد رو به سمت استفاده از چمن های مصنوعی برای زیبا سازی مجتمع های مسکونی خود کرده‌ اند. در این صورت دیگر نیاز به رسیدگی مداوم به چمن ها نمی باشد.

 

استفاده از چمن مصنوعی برای محوطه بازی کودکان

چمن مصنوعی با کیفیت از طرف دیگر در محوطه بازی کودکان استفاده می‌ شود. چمن مصنوعی در پارک‌ ها و مدارس قابلیت استفاده را دارد. و به عنوان پوشش زمین بازی مورد استفاده قرار می‌ گیرند .در این صورت محیط مزبور یک محیط امن تری برای بازی کودکان می شود .و از آنجایی که چمن مصنوعی ضد حساسیت و آلرژی باشد.باعث ایجاد آلرژی و حساسیت در کودکان نمی‌ شود. از طرف دیگر از چمن مصنوعی در بالکن خانه برای زیباتر کردن فضای پاسیو و گلخانه مورد استفاده قرار می گیرد. چمن مصنوعی در باشگاه های ورزشی به عنوان کفپوش استفاده می شود. هرچند که استفاده از چمن مصنوعی در بسیاری از مکان‌ های دیگر انجام می‌ گیرد.

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

نکات مهم در دکوراسیون فضای باز

راهنمای خرید مبلمان ویلایی

راهنمای خرید فنس چمنی

 

تماس با ما :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “چمن مصنوعی و تاریخچه آن

  1. سمیه گفت:

    چمن های مصنوعی بسیار کاربردی تر و با صرفه تر از چمن های طبیعی می باشند زیرا نیاز به آبیاری ندارند و بسیار مقاوم هستند از چمن های مصنوعی در خیلی جاها میتوان استفاده کرد مثلاً در پارک ها و یا محوطه بازی برای کودکان و یا حتی برای بالکن و تراس میتوان استفاده کرد امروزه چمن های مصنوعی انواع و سایز های مختلفی دارند و برای هر مکانی قابل استفاده میباشند وبهترین گزینه برای فضاهای باز است

  2. Crytogoabsgoabs گفت:

    استقلال مالی همان چیزی است که همه نیاز دارند. https://Snups.startupers.se/gotodate/go

  3. azari_kiz گفت:

    خرید چمن مصنوعی به عنوان یکی از پرطرفدارترین مصالح ساختمانی در لیست خرید اغلب سازندگان و سرمایه گذاران قرار دارد. با کاهش ذخایر آبی در مناطق مختلف دنیا، مصرف آب در موارد غیر ضروری کاهش یافته و مردم به جای کاشت و نگهداری چمن های طبیعی که هزینه های بالایی دارند، به خرید چمن مصنوعی روی آورده اند. این محصول در بازار در انواع متنوع برای مصارف مختلف پخش و عرضه می شود. از آنجا که قیمت چمن مصنوعی به نسبت هزینه های لازم برای رشد و نگهداری چمن های طبیعی بسیار مناسب تر است، در باشگاه های ورزشی هم از چمن های مصنوعی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید