وبلاگ ویلاسازه

آموزش ساخت آتشدان

میز اتشدان 120در120

فصل زمستان کم کم در حال نزدیک شدن است . استفاده از فضای آزاد مانند حیاط در فصل زمستان کمی دشوار می باشد . سرمای هوا باعث می شود تا نتوانید ، دورهمی ها و مجالس خود را در فضای آزاد برگزار کنید . برای منظور به بخاری نیاز دارید تا بتوانند دمای محیط را افزایش دهند . استفاده از بخاری های فضای باز یک راه حل مناسب می باشد . همچنین می توانید برای ایجاد گرما از آتشدان استفاده کنید . شما می توانید این محصولات را به صورت آماده از بازار تهیه کنید . تولیدی ها و فروشگاه های زیادی وجود دارد ، شما می توانید محصول مورد نظر خود را از آنها تهیه کنید .

فواید آتشدان بسیارند و بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است

 

هیتر فضای باز

بخاری های تولید شده در مجموعه ویلاسازه

آموزش ساخت آتشدان

 

آموزش ساخت اتشدان

ساخت آتشدان ویلاسازه

اما در عین حال می‌توانید با میزان کمی تخصص شخص اقدام به ساخت آتشدان کنید . برای ساخت یک آتشدان می توانید از مصالح مختلفی استفاده کنید . مصالحی مانند آجر ، سنگ و سیمان برای ساخت آتشدان مناسب می باشند . حتی می توانید از فلز برای ساخت آتشدان استفاده کنید . اما برای ساخت یک آتشدان فلزی نیاز به ابزار زیادی دارید . ابزارهای مختلف برش فلز و همچنین لوازم جوشکاری مورد نیاز می باشد . از همین جهت ساخت آتشدان فلزی کمی دشوار می باشد ، همچنین نیاز به تخصص بیشتری دارد .

در این مقاله سعی می کنیم آسان ترین روش ساخت یک آتشدان را آموزش دهیم . شما می توانید با کمی خلاقیت و صرف زمان یک محصول کاربردی را در فضای باز خود داشته باشید .

آموزش ساخت آتشدان

آتشدان ویلاسازه

اقدامات اولیه برای ساخت آتشدان

برای اینکه بتوانید یک آتشدان بسازید نیاز به یک سری ابزار اولیه دارید . وسایلی مانند فرغون و بیل از نیازهای اولیه می باشد.

مراحل ساخت یک آتشدان به شرح زیر می باشد :

  • انتخاب محل اجرای آتشدان
  • در نظر گرفتن طرح مورد نظر و علامت گذاری آن بر روی زمین
  • آماده کردن پایه و بیس کار
  • شروع ساخت آتشدان

این مراحل کلیات کارهایی است که شما برای ساخت یک آتشدان انجام میدهید . اما برای شروع کار ابتدا نیاز دارید تا مصالحی را آماده کنید . مصالحی که برای ساخت یک آتشدان نیاز دارید به شرح زیر می باشد :

  • بیل
  • فرغون
  • طرح
  • مواد اولیه مانند بلوک ، سنگ یا آجر
  • چسب ساختمانی و یا سیمان

این ها وسایل و مصالحی هستند که برای ساخت یک آتشدان به آنها نیاز دارید . همچنین شما می توانید برای مقاومت بیشتر ، یک اسکلت فلزی نیز در داخل کار استفاده کنید . اسکلت فلزی چهارچوب کار شما را مشخص می کند . همچنین موجب می‌شود تا اجرای طرح شما سرعت بیشتری داشته باشد .

آتشدان در دکوراسیون فضای باز

دکوراسیون ویلا

آتشدان آجری

برای ساخت یک آتش دان آجری نیاز به آجر و سیمان دارید . برای این نوع آتشدان به وسایل خاصی نیاز ندارید ، با ابزار ساده و ابتدایی بنایی می‌توانید این طرح را اجرا کنید . امروز آجرها در طرح ها و سایزهای مختلفی تولید می شوند . شما می‌توانید با توجه به نیاز و همچنین طرح خود یکی از آنها را انتخاب کنید . اگر میخواهید محصول شما مقاومت بیشتری داشته باشد ، پیشنهاد میکنیم از آجرهای نسوز برای ساخت آتشدان استفاده کنید .

همچنین طرح خود را به گونه ای انتخاب کنید که قابلیت آجرا به وسیله آجر را داشته باشد . برخی از طرح ها به گونه ای هستند که نمی‌توان آنها را با آجر انجام داد . پس از انتخاب طرح اولیه دقت کنید . اگر شما تجربه زیادی در کار با آجر نداشته باشید ، در این صورت پیشنهاد می کنیم از طرح های ساده استفاده کنید . آتشدان های دایره نیاز به تخصص بیشتری دارند ، از این جهت پیشنهاد می کنیم از طرح‌های مربع و مستطیل استفاده کنید .

طرح مربع و مستطیل بسیار آسان تر میباشند ، و شما می توانید به راحتی آنها را اجرا کنید . آجر ها را به وسیله سیمان به هم می چسبانید و طرح خود را اجرا می کنید . انتخاب خاک مناسب برای مخلوط کردن با سیمان بسیار مهم می باشد . همچنین در انتهای کار برای زیبایی بیشتر ، می‌توانید آتشدان را رنگ آمیزی کنید . همچنین می توانید از آجرهای نما برای سطح بیرونی کار استفاده کنید .

ویلاسازه

آتشدان در دکوراسیون فضای باز

آتشدان سیمانی

برای اجرای آتشدان های سیمانی از دو روش می توانید استفاده کنید . در روش اول می‌توانید برای ساخت آتشدان از بلوک های سیمانی استفاده کنید . بلوک های سیمانی را می توانید همانند آجر بر روی هم بچینید ، و طرح مورد نظر خود را پیاده کنید . استفاده از بلوک های سیمانی همانند آجر می باشد . همچنین به دلیل ابعاد بزرگ و بلوک سرعت کار افزایش می یابد . امروز بلوکهای سیمانی نیز دارای طرح های متنوع هستند .

در روش دوم باید از یک اسکلت فلزی استفاده کنید . این طرح کمی زمان بر می باشد و نیاز به تخصص بیشتری دارد . شما اگر تخصص کافی داشته باشید ، می‌توانید شخص اسکلت فلزی خود را آماده کنید . اما در صورتی که تخصص کافی برای کار با فلز ندارید ، در این صورت پیشنهاد می کنیم تا از یک متخصص کمک بگیرید . ابتدا باید طرح اولیه خود را مشخص کنید ، در این جا شما هیچ گونه محدودیتی برای انتخاب طرح ندارید . به راحتی می توانید هر طرحی را که دوست داشته باشید انتخاب کنید .

بعد از آماده شدن اسکلت فلزی، باید از تورهای فلزی مخصوصی استفاده کنید . در اصطلاح به این نوع تورها رابیتز گفته می شود . این کار باعث می شود تا شما بتوانید سیمان را بر روی سطح اسکلت تثبیت کنید . به دلیل اینکه شما نمی توانید مستقیم از سیمان را به سطح فلز بچسبانید . از همین جهت استفاده از این تور ها الزامی می باشد . بعد از اتمام سیمانکاری می‌توانید یک لایه دیگر سیمان بر روی سطح اضافه کنید . این نوع سیمان اصطلاحاً سیمان نرمه گفته می شود . سیمان نرمه از مخلوط سیمان و ماسه بادی به وجود می آید .

فواید سیمان نرمه

سیمان نرمه علاوه بر اینکه سطح کار شما را صاف و تمیز نشان می دهد ، باعث افزایش طول عمر محصول میشود . در طول فصل زمستان آب در بین شکاف سیمان نفوذ می کند ، و در اثر یخ زدگی افزایش حجم باعث ترک خوردن سیمان می شود . اما سیمان نرمه به دلیل ایجاد یک سطح صاف مانع از نفوذ آب می شود . همچنین رنگ آمیزی بر روی این سطح آسان تر می باشد. برای رنگ آمیزی این محصولات از میزان رنگ کمتری استفاده میشود .

همچنین به غیر از آتشدان های سیمانی ، می‌توانید از سیمان نرمه برای پوشش سطح آتشدان آجری استفاده کنید . سیمان براحتی بر روی سطح آجر می چسبد ، و نیاز به وسیله دیگری برای چسباندن سیمان ندارید .

 

آتشدان سنگی

آتشدان های سنگی دارای زیبایی بیشتری هستند . اما برای ساخت آنها نیاز به تخصص بیشتری نیز دارید . همچنین برای اجرای این طرح شما به تجهیزات برش سنگ نیاز دارید . برای ساخت آتشدان سنگی می ‌توانید از چسب سنگ و همچنین سیمان استفاده کنید . اما پیشنهاد می‌کنیم برای مقاومت بیشتر ، و همچنین زیبایی طرح از چسب سنگ استفاده کنید .

چسب سنگ و به طور کلی چسب های ساختمانی دارای مقاومت های مختلفی هستند . همچنین سرعت خشک شدن آن ها متفاوت می باشد . شما میتوانید بر حسب نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید . یا اینکه می توانید برای این منظور از یک متخصص مشاوره بگیرید .

آتشدان سنگی نسبت به سایر آتشدان ها گران قیمت تر میباشد . البته شما می توانید از سنگهای ارزان‌قیمت نیز استفاده کنید . اما به طور کلی قیمت سنگ در مقایسه با آجر و سیمان بسیار بالاتر می باشد . از همین جهت باید هزینه بیشتری را برای ساخت یک آتشدان سنگی در نظر بگیرید . همچنین محصولات دارای وزن بسیار بالاتری هستند .

بخاری رستورانی

بخاری های تولید شده در مجموعه ویلاسازه

بخاری کافه رستوران

بخاری های تولید شده در مجموعه ویلاسازه

بخاری فضای باز

بخاری های تولید شده در مجموعه ویلاسازه

بخاری باغی

بخاری های تولید شده در مجموعه ویلاسازه

بخاری تابشی

بخاری های تولید شده در مجموعه ویلاسازه

بخاری ویلا

بخاری های تولید شده در مجموعه ویلاسازه

بخاری فضای باز

بخاری های تولید شده در مجموعه ویلاسازه

هیتر فضای باز

بخاری های تولید شده در مجموعه ویلاسازه

نکته مهم در مورد آتشدان

در مورد ساخت آتشدان باید به این نکته توجه کنید ، آتشدان های سیمانی و آجری و حتی سنگی دارای وزن بالایی می باشند . از همین جهت جابجایی آنها بسیار دشوار می باشد . حتی در بسیاری از مواقع جابجایی این آتشدان ها غیر ممکن می باشد . پس دقت داشته باشید که اگر قصد اجرای یک آتشدان را دارید ، مکان آتشدان ثابت خواهد بود . شما امکان جابجایی آن را نخواهید داشت .

اجرای آتشدان های ثابت در مکان های اجاره ای بسیار دشوار می باشد . به دلیل اینکه شما ابتدا باید با صاحب ملک مشورت کنید . که در اکثر اوقات جلب رضایت صاحب ملک امکان پذیر نمی باشد . گذشته از این زمانی که می‌خواهید فضای باز خود را تغییر دکوراسیون دهید ، آتشدان ثابت تبدیل به یک مشکل برای شما خواهد شد .

در این صورت بهترین گزینه برای شما استفاده از آتشدان های فلزی می باشد . آتشدان های فلزی به دلیل وزن پایین‌تری که دارند قابل جابجایی هستند . شما به راحتی می توانید مکان این محصولات را تغییر دهید ، و به هنگام نقل مکان می توانید آنها را با خود به محل جدید ببرید .

اما همان گونه که گفته شد ساخت یک آتشدان فلزی نیاز به تخصص و تجهیزات زیادی دارد . پیشنهاد می کنیم این کار را به یک متخصص بسپارید . همچنین میتوانید آتشدان های آماده که در بازار موجود می باشد را تهیه کنید . این آتشدان ها در طرح ها و سایزهای بسیار متنوع در بازار موجود می باشد .

 

خرید آتشدان

گروه تولیدی ویلا سازه یک شرکت بسیار معتبر و با سابقه می باشد . شما میتوانید برای خرید آتشدان از محصولات متنوع این تولیدی بازدید کنید . ویلا سازه طرح های بسیار متنوعی طراحی کرده است ، شما میتوانید بر حسب نیاز و همچنین ابعاد محیط خود ، یکی از آنها را خریداری کنید . آتشدان ها دارای قیمت های متفاوتی می باشند ، بر حسب طرح و ابعاد آنها طبقه بندی می شود . اما شما برای خرید یک آتشدان معمولی به بودجه ای در حدود ۳ الی ۴ میلیون تومان نیاز دارید ‌.

ویلا سازه این امکان را برای مشتریان فراهم کرده ، تا بتوانند محصول مورد نظر خود را به صورت غیرحضوری خریداری کنند . شما می توانید با مراجعه به وب سایت ویلا سازه و یا تماس تلفنی با کارشناسان فروش ما ، اقدام به خرید محصول و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن کنید .

محصولات ویلا سازه از طریق باربری برای تمام نقاط کشور ارسال می شوند .

همچنین ویلا سازه یک امکان ویژه برای مشتریان فراهم کرده است . شما می توانید طرح مورد نظر خود را برای ما ارسال کنید . و ما محصول شما را با ابعاد دلخواه شما را تولید و برای شما ارسال خواهیم کرد .

 

چند ویژگی به صورت همزمان در آتشدان

آتشدان ها یک قابلیت ویژه دارند ، شما با خرید یک محصول در واقع چند محصول را همزمان خریداری می کنید . آتشدان برای گرم کردن محیط استفاده می‌شود ، ولی می توانید به صورت همزمان به عنوان کباب پز نیز از آن استفاده کنید . بودن این دو محصول در کنار یکدیگر باعث صرفه جویی در هزینه می شود . در واقع شما با خرید یک محصول به صورت همزمان دو محصول را خریداری میکنید .

همچنین ویلا سازه آتشدان هایی را طراحی کرده است ، که شما می توانید از آنها به عنوان میز استفاده کنید . اطراف گودال آتش به گونه ای طراحی می شود ، که شما می توانید به عنوان یک میز از آن استفاده کنید . همچنین زمانی که آتشدان خاموش می باشد ، می توانید با قرار دادن یک صفحه مخصوص بر روی گودال آتش آن را تبدیل به یک میز کامل کنید . در این صورت می توانید در تمام فصول سال از آتشدان استفاده کنید .

آتشدان فقط مخصوص استفاده در فصل سرما و زمستان می باشد . شما میتوانید در فصول دیگر سال از آن به عنوان کباب پز استفاده کنید . و یا اینکه می توانید به عنوان یک میز زیبا و بزرگ از آن استفاده کنید . همانگونه که می بینید شما با پرداخت هزینه یک محصول در واقع سه محصول را به صورت همزمان خریداری می کنید .

 

سوالات متداول آموزش ساخت آتشدان

 

چه مصالحی برای ساخت آتشدان نیاز است ؟

نوع آتشدان شما مشخص می‌کند که شما به چه میزان و چه نوع مصالحی نیاز دارید . برای ساخت آتشدان فلزی به مقدار مشخصی پروفیل فلزی و ورق فلزی نیاز دارید . همچنین شما نیاز به وسایل مختلفی جهت برشکاری و جوشکاری فلز نیاز دارید . در حالی که برای ساخت آتشدان سیمانی و آتشدان آجری به مصالح و وسایل کمتری نیاز دارید .

 

آتشدان دوگانه سوز چه مزیت هایی دارد ؟

آتشدان های دوگانه سوز تمامی مزیت‌های آتشدان گازی و آتشدان هیزمی را به صورت یکجا دارند . اگر امکان دسترسی به زغال برای شما دشوار است که می توانید از گاز برای روشن کردن آتش از آن استفاده کنید . همچنین شما می توانید انتخاب کنید که از گاز شهری برای آتشفشان خود استفاده کنید یا گاز کپسول . این مزیت مهم باعث میشود تا شما بتوانید در هر شرایطی آتشدان خود را مورد استفاده قرار دهید .

 

آتشدان ثابت چه ویژگی هایی دارد ؟

مهمترین ویژگی آتش نشان های ثابت استحکام و مقاومت بالای آن ها می باشد . عمر مفید این محصولات زیاد است و به راحتی می توانید برای سالیان طولانی آنها را مورد استفاده قرار دهید . در بیشتر اوقات تعمیر و نگهداری آتش نشان های ثابت بسیار آسان می باشد و مستلزم هزینه زیادی نمی شود .

 

وزن آتشدان فلزی چقدر است ؟

البته برای دانستن وزن آتشدان فلزی ابتدا باید نوع دقیق آن را مشخص کنید . اما به طور کلی باید بگوییم که وزن آتشدان فلزی اهمیت زیادی برای شما خواهد داشت . اگر وزن آتشدان با توجه به ابعاد آن پایین تر از حد معمول باشد ، آتشدان شما فاقد کیفیت لازم خواهد بود . اما بالا بودن وزن آتشدان و مشکل چندانی برای شما به وجود نخواهد آورد . شاید عمده ترین مشکل در مورد آتشدان هایی که وزن بالایی دارند مشکل جابجایی و همچنین قیمت بالای آنها باشد .

نکته پایانی

در پایان به این نکته اشاره می کنیم که آتشدان یک وسیله بسیار کاربردی می باشد . شما می‌توانید شخصاً اقدام به ساخت یک آتشدان کنید . یا اینکه می توانید از محصولات آماده که در بازار موجود میباشد استفاده کنید . همچنین این محصول به دلیل زیبایی خاصی که دارد تاثیر زیادی در دکوراسیون شما دارد . آتشدان می‌تواند به طرز محسوسی فضای باز شما را زیباتر کند .

همچنین لذت نشستن در کنار آتش می تواند بسیار دلنشین باشد . شما می توانید لحظات شیرین و خاطرات ماندگاری را برای خود و عزیزانتان ثبت کنید .

گذشته از زیبایی و کاربردهای مختلف ، آتش دارای خواص درمانی نیز می باشد . گرما می تواند در کاهش دردهای عضلانی تاثیر زیادی داشته باشد . همچنین تماشای آتش می ‌تواند به میزان قابل توجهی فشارخون را متعادل کند .

در پایان امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد .

ویلاسازه جدیدا محصولات زیادی در دست تولید دارد تا لذت دو چندانی برای استراحت  برای هم میهنان عزیز فراهم کند یکی از محصولات جدید ویلاسازه بخاری تابشی فضای باز میباشد که در نوع خود بینظیر است. ویلاسازه تولید کننده و فروش عمده تاب ریلکسی در ایران.

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب ویلایی،تاب ریلکسی،هیتر فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گلو …. نیز تولید میکند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “آموزش ساخت آتشدان

  1. سعید گفت:

    ساخت آتشدان سیمانی یا آجری خیلی راحته وهر کسی که یکم هنرمند باشه تواین زمینه میتونه بسازه ولی آتشدان های فلزی که ویلاسازه تولید میکنه و از سایت سوبیاهم میشه خرید کرد خیلی مقاومتر وزیباتر هستن وبا طراحی های خاصی که دارن از یک آتشدان میشه هم به عنوان میز آتش استفاده کرد هم باربیکیو به عنوال مثال آتشدانی که باربیکیو متحرک داره خیلی باصرفه تر وزیباتر از بقیه آتشدان هاست

  2. azari_kiz گفت:

    این‌که شما بخواهید چه نوع آتشدان را برای حیاط، تراس یا باغ خود درست کنید مشخص می‌کند که چه مواد و مصالحی را باید تهیه کنید تا کارهای ساخت آن آغاز شود. توصیه ما این است برای ساخت آتشدان و منقل از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد استفاده کنید. دلیل استفاده از مواد باکیفیت این است که در هنگام روشن کردن آتش بوی بدی پخش نشود، رنگ آتش طبیعی باشد و طول عمر آن نیز زیاد باشد و در مدت زمان کوتاهی مجبور به صرف هزینه بیشتر برای تعمیر یا تهیه مجدد آن نشوید.
    به‌طور مثال برای ساخت یک آتشدان آجری باید مواد و مصالح اولیه: 4 یا 5 بسته بتن، 5 یا 6 بسته ملات، 10 قطعه میل‌گرد آجردار 60 سانتی‌متری، 750 گرم سنگ ورقه‌ای ماسه‌ای رودخانه و سنگ مخصوص ساخت پله به همراه 50 عدد آجر نسوز نیاز دارید.میزان و مقدار این مواد به اندازه آتش‌دان شما و متراژ زمینی که به آن اختصاص داده‌اید بستگی دارد. بدیهی است هرچه آتش‌دان شما بزرگ‌تر باشد مقدار مواد بیشتری نیاز است و هرچه اندازه آن کوچک‌تر باشد میزان مواد به‌کار رفته نیز کمتر خواهد بود که برای تشخیص این میزان بهتر است از افراد متخصص و فعال در این حوزه سوال بپرسید.
    ابتدا قسمت خاصی از حیاط یا باغ خود را برای ساخت آتشدان انتخاب کنید. سپس با استفاده از اسپری رنگ و طناب اندازه‌ محیطی که برای ساخت آتشدان اختصاص داده‌اید را علامت‌گذاری کنید. بعد از آن زمین را به اندازه 20 تا 60 سانتی‌متر برای ایجاد فونداسیون حفر کنید. سپس بتن را تا فاصله 1.5 سانتی‌متری سطح زمین در درون حفره بریزید. در این مرحله می‌توانید میل‌گرد آجردار را برای ایجاد مقاومت و دوام بیشتر درون سیمان قرار دهید.پس از این‌که فونداسیون خودش را گرفت می‌توانید سنگ‌ها را روی آن بچینید. بهتر است به سنگ‌های چیده شده در ردیف اول چند روز فرصت بدهید تا خودش را بگیرد. سپس چیدن سنگ‌ها روی هم با استفاده از ملات را شروع کنید. ایجاد تهویه هوا برای گودال‌های کوچک لازم است. در اخر سنگ‌های یک‌دست و صاف را در قسمت داخلی آتش‌دان قرار دهید.

  3. بازتاب: تسکن درد عضلانی با آتش - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه

دیدگاهتان را بنویسید