وبلاگ ویلاسازه

نگهداری ظروف چوبی

نحوه نگهداری ظروف چوبی

ظروف بامبو و چوبی

بهترین جنس ظروف چوبی

نگهداری ظروف چوبی به دلیل حساس بودن چوب به دقت بیشتری نیاز دارد .هر محصولی نیازمند نگهداری و تمیز کاری میباشد. ما در این مقاله شما را با روشهای نگهداری و شستشوی ظروف چوبی و بامبو آشنا میکنیم.

ظروف پذیرایی چوبی

شستشوی ظروف چوبی

عدم استفاده از ماشین ظرفشویی برای شست و شوی ظروف چوبی

یکی از نکات مهمی که حتماً باید به آن توجه داشته باشید ، این است که برای شستشوی ظروف چوبی از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید . درجه حرارت بالا و همچنین بخار آب موجود در ماشین ظرفشویی ، می تواند موجب آسیب رساندن به ظروف شما شود . برخی از افراد تصور می‌کنند که می‌توانند ظروف چوبی را ، به همراه سایر ظروف در داخل ماشین ظرفشویی قرار دهند . اما این حرکت اشتباهی است که تکرار آن ، می تواند موجب از بین رفتن ظروف شما شود . به طور کلی اگر وسایل چوبی به مدت زیادی در معرض آب و حرارت قرار گیرند ، کیفیت و کارایی خود را به میزان زیادی از دست می دهند . به همین دلیل حتما سعی کنید که ظروف‌چوبی خود را به صورت دستی بشویید .

سینی و زیر فنجانی چوبی

سینی چوبی

عدم استفاده از اسکاج یا سیم ظرفشویی برای شستشوی ظروف چوبی

یکی از وسایلی که می‌تواند موجب آسیب رساندن به ظروف‌چوبی شود ، استفاده از اسکاچ و سیم ظرفشویی برای شستشوی ظروف میباشد . همچنین استفاده از پارچه های زمخت می ‌تواند باعث آسیب رسیدن به ، ظروف چوبی شما شود . استفاده از این وسایل باعث می شود که سطح صاف و صیقلی چوب از بین برود . این موضوع علاوه بر اینکه کارایی ظروف و وسایل شما را کاهش می دهد ، می تواند موجب نفوذ آب به داخل چوب شود . همچنین با از بین رفتن سطح صاف چوب ، زیبایی ظاهری محصول نیز کاهش پیدا می‌کند . برای این منظور می توانید از انواع ابر و اسفنج های نرم استفاده کنید . همچنین می توانید از پارچه های لطیف مانند مخمل ، برای تمیز کردن ظروف چوبی استفاده کنید .

در صورت زبر شدن سطح ظروف چوبی شما ، می توانید با استفاده از سمباده های مخصوص و ریز آنها را ترمیم کنید . اما توجه داشته باشید که این کار را با دقت انجام دهید . همچنین بعد از اتمام کار سطح ظروف را دوباره روغن کاری کنید .

پارچ و لیوان چوبی

ست آبخوری چوبی

از سفید کننده و وایتکس برای نظافت ظروف چوبی استفاده نکنید

سفید کننده و وایتکس خاصیت خورندگی بالایی دارند ، که موجب از بین رفتن سطح بیرونی چوب میشود . همچنین مواد امکان دارد در بافت چوب نفوذ کنند ، که ممکن است موجب وارد شدن آنها به غذا شود . اما اگر مجبور هستید تا از یک سفید کننده برای تمیز کردن ظرف چوبی استفاده کنید ، سعی کنید تا جای ممکن از یک سفید کننده با کیفیت استفاده کنید . همچنین ظروف را برای مدت طولانی در معرض سفید کننده و وایتکس قرار ندهید . بعد از انجام این کار ظروف را به خوبی بشویید . برای اطمینان بیشتر می توانید ظروف خود را دو یا سه بار آبکشی کنید .

سینی پذیرایی چوبی

اردو خوری دو طبقه چوبی

قرار دادن ظروف چوبی در فضای باز برای خشک شدن

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بعد از شستشوی ظروف چوبی ، بلافاصله آنها را در داخل کابینت یا مکان مورد نظر قرار ندهید . ابتدا ظروف را در یک فضای باز قرار دهید ، تا به طور طبیعی و به آرامی خشک شوند . پاک کردن ظروف با استفاده از دستمال ، می تواند روغن های موجود بر سطح ظروف را از بین ببرد . همچنین امکان وجود دارد که تمام سطح ظروف خشک نشود . باقی ماندن رطوبت بر روی سطح ظروف چوبی ، می تواند موجب به وجود آمدن انواع باکتری و قارچ شود .

کاسه چند منظوره چوبیاهمیت روغن کاری ظروف چوبی

برای اینکه ظروف چوبی کیفیت و زیبایی خود را برای مدت طولانی حفظ کنند ، حتماً باید به صورت دوره آنها را روغن کاری کنید . برای این کار می توانید از انواع روغن های طبیعی مانند روغن زیتون استفاده کنید . یکی از روغن های مناسب برای انجام این کار روغن بامبو می باشد . اگر وسایل و ظروف خود را به صورت روزانه استفاده می کنید . سعی کنید ماهیانه یک یا دوبار آنها را روغن کاری کنید . روغن را به صورت یکنواخت بر روی سطح ظروف بمالید ، سپس یک یا دو ساعت اجازه بدهید تا در همان شرایط باقی بماند . سپس با استفاده از یک دستمال تمیز روغن های اضافی را پاک کنید .

سینی چوبی ضدعفونی کردن ظروف چوبی

برای ضدعفونی کردن ظروف چوبی می توانید از مواد طبیعی استفاده کنید . یکی از مواد موثر برای انجام این کار سرکه می باشد . شما می‌توانید سرکه را با استفاده از یک دستمال بر روی سطح ظروف بمالید . یا اینکه می توانید مخلوطی از آب و سرکه تهیه کرده ، ظروف را در داخل آن قرار دهید . اما بعد از انجام این کار حتماً ظروف را با استفاده از آب ولرم به طور کامل بشویید . البته شما می توانید از لیمو برای ضدعفونی کردن ظروف استفاده کنید . همچنین از سفید کننده نیز می‌توان برای ضدعفونی کردن ظروف چوبی استفاده کرد .

رفع بوی نامطبوع ظروف چوبی

شما می توانید از سرکه و همچنین لیمو برای رفع بوی نامطبوع ظروف چوبی استفاده کنید . سرکه و لیمو را می توانید بر روی سطح ظروف بمالید . یا می‌توانید با ترکیب آب محلولی را درست کنید و ظروف را در داخل آن قرار دهید . دیگر از روش های مناسب برای رفع بوی نامطبوع ظروف چوبی ، استفاده از جوش شیرین می باشد .

 

 

دیگر محصولات ویلاسازه

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب فضای باز،صندلی تابی،بخاری فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گل،سایه بان چتری و …. نیز تولید میکند.ویلاسازه در کنار فروش تکی  برای همکاران عزیز نیز به صورت عمده محصولات خود را ارئه میکند(فروش عمده تاب ریلکسی).

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “نگهداری ظروف چوبی

  1. نازنین گفت:

    ظروف چوبی علاوه بر جلوه زیباشون بسیار کارایی دارن وبا موادی که روی کار استفاده میشه کاملا ضد آب وقابل شستشو هستن فقط در هنگام شستشو باید مراقب باشیم که با اسفنج نرم شسته شوند چون خراش روشون میوفته وبد دیده میشه ،این ظرفای چوبی هم برای دکور هم برای پذیرایی خیلی خوشگل هستن واینکه رنگ وبوی چوب بسیار آرامش بخشه

  2. بازتاب: کاربرد و مصارف ظروف چوبی و بامبو - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    بسیاری از ظروف چوبی شستشوی سریع در آب گرم و صابون را در صورتی که بلافاصله خشک شوند تحمل می‌کنند. هرگز ظروف چوبی را در آب نگه ندارید یا در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.
    ظروف چوبی نباید مانند ظروف دیگر پس از شستشو کنار گذاشته تا خودش خشک شود. بلکه باید بلافاصله پس از شستشو با دستمال خشک شود. باقی ماندن آب در کف ظرف منجر به ترک برداشتن آن می‌شود.
    ظروف چوبی باید بعد از هر بار شستشو روغن کاری شود. برای روغن کاری ظروف چوبی روغن‌های مینرال مثل روغن زیتون، کانولا و نارگیل ایمن و بی‌خطر هستند.
    قبل از درست کردن سالاد ابتدا مقداری آبلیمو داخل ظرف بمالید تا ظرف معطر شده و طعم بهتری به سالاد بدهد. آب نصف لیمو را داخل ظرف گرفته و ظرف را تکان دهید تا آبلیمو به همه جای آن برسد. سپس با دستمال کاغذی آبلیموی باقیمانده در ظرف را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید