وبلاگ ویلاسازه

تاریخچه فروش اینترنتی

پیدایش تاریخچه فروش اینترتی

یک فرد به تنهایی نمی تواند تمام نیازهای خود را تامین کند به همین دلیل ، نیاز دارد تا خدمات یا محصولات مورد نظر را خریداری یا تبادل کند . سهولت زیاد و همچنین صرفه جویی در هزینه و زمان باعث می‌شود تا افراد بیشتر ترغیب به استفاده از اینترنت برای داد و ستد شوند . با توجه به اینکه امروزه فروش اینترنتی یکی از اجزای جدایی ناپذیر از زندگی ما شده است ، اما این نوع مبادله سابقه طولانی ندارد و تاریخچه آن به سختی به ۳۰ سال می رسد . اما در طی این ۳۰ سال در بسیاری از جهات کاملاً جایگزین خرید و فروش سنتی شده است .

سهولت خرید اینترنتی


شما امروز به راحتی می توانید با استفاده از گوشی یا کامپیوتر محصول مورد نظر خود را در اینترنت جستجو کنید ، حتی می توانید خدمات مختلفی را به صورت اینترنتی تهیه کنید . استفاده از اینترنت فن برای خرید یک محصول فیزیکی نمی باشد ، گاهی اوقات شما می توانید خدمات مختلفی را برای خود تهیه کنید .
کشور ما یکی از کشورهای می باشد که بسیار دیر به دنیای خرید و فروش اینترنتی وارد شده است .  به طوری که امروزه به راحتی می توانید خرید باربیکیو ، خرید استند گل و محصولات زیادی را به صورت اینترنتی خریداری کنید .

پیدایش فروش اینترنتی

از همان نخستین روزهای ساخته شدن کامپیوتر انسانها همیشه در فکر استفاده از کامپیوتر برای کاربردهای بیشتر بودند ، یکی از این کاربردها که همیشه فکر بشر را مشغول می کرد امکان داد و ستد از طریق کامپیوتر بود . به همین دلیل به دنبال راه هایی برای ارتباط بین کامپیوتر ها بودند ، اما همیشه اولین اقدامات بسیار سخت و طاقت فرسا می باشند و نیاز به آزمون و خطای زیادی دارند . اما این سخت کوشی و ایمان بشر بالاخره جواب داده و آنها توانستند محصولات و خدمات خود را ، از طریق کامپیوتر و اینترنت به مشتریان در مناطق مختلف عرضه کنند .ویلا سازه یکی از شرکت های فعال در زمینه فروش اینترنتی است .

مقاومت در برابر تغییرات

در ابتدا متقاعد کردن افراد برای استفاده از کامپیوتر و اینترنت کار بسیار دشواری بود ، چه برسد به اینکه افراد بخواهند خرید و فروش خود را از این طریق انجام دهند . اما همیشه وجود انسان های پیش رو باعث شده تا تکنولوژی و اقدامات جدید مورد پذیرش جامعه قرار گیرند . در مورد کامپیوتر این مقاومت ها بسیار شدیدتر بود به دلیل اینکه مشاغل مختلف ، در طی قرن های طولانی عادت کرده بودند که به صورت سنتی مبادلات خود را انجام دهند .   شاید امروزه باور کردنش کمی سخت باشد اما در آن دوران ، پذیرش خرید و فروش به صورت پستی هم کار بسیار دشواری بود .

اولین فروش اینترنتی در تاریخ

امروز زمانی که صحبت از فروش اینترنتی می شود و اولین شرکت‌هایی که این کار را انجام دادند ، شاید قبل از هر چیزی نام شرکت های بزرگی مانند آمازون در ذهن انسان تداعی شود .   زمانی که انسان توانست کامپیوترهای اولیه را در مسیر اهداف خود هدایت کند ، کم کم به این نتیجه رسید که یک ارتباط بین کامپیوترهای مختلف به وجود آورد . همین هدف در واقع نقطه عطف به وجود آمدن خرید و فروش اینترنتی بود ، بعد از به وجود آمدن ارتباط بین کامپیوترهای مختلف انسانها به فکر مبادله از طریق ارتباط غیر حضوری افتادند .

پیدایش اولین شبکه اینترنتی

اولین شبکه جهانی که باعث شد کامپیوترهای مختلف به هم متصل شوند ، در سال ۱۹۹۱ میلادی به وجود آمد . دو سال بعد از این تاریخ و در تاریخ ۱۹۹۳ میلادی اولین مرورگر برای استفاده از این شبکه جهانی ساخته شد . در آن زمان مرورگر وظایف بسیار ساده ای داشت که مهمترین آن اتصال افراد مختلف به یکدیگر بود .تاریخچه فروش اینترنتی از این زمان آغاز شد .

آغاز تاریخچه فروش اینترنتی

شاید باور عمومی این باشد که اولین خرید و فروش اینترنتی بعد از این تاریخ به وجود آمد ، اما طبق اسناد موجود اولین فروش اینترنتی به سال‌ها قبل از این تاریخ برمی گردد . طبق اسناد موجود اولین فروش اینترنتی به سال ۱۹۷۲ میلادی در ایالت کالیفرنیا و شهر ماساچوست بر می گردد .

البته برخی از منابع اعلام می‌کنند که اولین خرید و فروش اینترنتی مربوط به ۱۱ آگوست سال ۱۹۹۴ میلادی می باشد ، فردی به نام دان کوهن که مالک سایت نت مارکت بود اولین فروش اینترنتی را انجام داد . این فرد یک دیسک صوتی را از طریق اینترنت یکی از دوستان خود فروخت .

رواج فروش اینترنتی


اوایل قرن بیستم در واقع دوران اوج گیری فروش اینترنتی بود و روز به روز به استفاده کنندگان این نوع فروش اضافه می شد . در این دوران همزمان با رشد تکنولوژی و صنعت بود ، بیشترین گام‌ها برای رواج خرید و فروش اینترنتی برداشته شد . انسان ها به مرور زمان ارتباطات سنتی و کلامی خود را با ارتباط اینترنتی جایگزین می کردند .  اما زمانی که شما از این تکنولوژی جدید استفاده می کنید باید بدانید که در کنار ویژگی‌های زیاد ، امکان دارد این تکنولوژی دارای معایبی نیز باشد . غرق شدن انسانها در جوامع مجازی و دور شدن آنها از یکدیگر یکی از عواقب اینترنت بود .برای آشنایی بیشتر با تاریخچه اینترنت می توانید مطالعات بیشتری داشته باشید .

سیر تکاملی تاریخچه فروش اینترنتی

اما اینترنت به سرعت راه خود را به میان جامعه پیدا کرد ، و در مدت کوتاهی باعث شد تا انسان ها روز به روز به این موضوع وابسته شوند . شما می‌توانید کارهای مختلف خود را از طریق اینترنت با سرعت و کیفیت بهتری انجام دهید ، مخصوصاً در دنیای امروزی که افراد همیشه با مشکل کمبود وقت مواجه هستند . خرید و فروش اینترنتی یکی از امکاناتی بود که به وسیله آن می توانید میزان زیادی از وقت خود را صرفه‌جویی کنید . شما به راحتی می توانید در مدت زمان کوتاهی به فروشگاه های مختلف در اینترنت مراجعه کنید ، و به راحتی محصولات مختلف را با هم مقایسه کنید .

ایجاد امنیت در خرید و فروش اینترنتی

با رواج خرید و فروش اینترنتی سوء استفاده از این موضوع نیز آغاز شد .  این کلاهبرداری و سوء استفاده ها باعث شد تا نگاه مردم به خرید و فروش اینترنتی تا حدود زیادی منفی شود . برای جلوگیری از این موضوع نیاز بود تا قوانینی برای فروش اینترنتی در نظر گرفته شود ، در ابتدا ملزم کردن فروشنده های مختلف برای کسب مجوزهای لازم کمی دشوار بود . اما به مرور زمان فروشگاهها متوجه شدند عدم کسب مجوزهای مربوط به فروش اینترنتی ، می تواند تا حدود زیادی باعث کاهش فروش آنها شود . به همین دلیل امنیت فروشگاه های اینترنتی افزایش یافت و موجب شد افراد با خیال راحت تر ، محصولات و خدمات مورد نظر خود را از اینترنت تهیه کنند .

شما می توانید برای اطلاع از قیمت مبلمان ویلایی و خرید تاب ویلایی به ویلا سازه مراجعه کنید .

لزوم کسب مجوز برای تجارت اینترنتی

فروشگاه هایی که می‌خواهند در محیط اینترنت به کسب و کار بپردازند ، نیاز دارم تا با ارائه مدارک مختلفی مجوز لازم برای این کار را کسب کنند .  این موضوع در کشور ما نیز وجود دارد و افراد برای اخذ مجوز فروشگاه اینترنتی باید به ارگان های ذیربط مراجعه کننده . ایران یکی از کشورهایی بود که در آن کلاهبرداری های اینترنتی زیادی صورت می‌گیرد ، همین موضوع باعث شد تا مردم رغبت زیادی به استفاده از اینترنت برای خرید و فروش نداشته باشند . اما به وجود آمدن ساز و کار مناسب برای فروش اینترنتی باعث شد تا این کسب و کار رونق بگیرد . ا


همگام با تکنولوژی حرکت کنید

شما به هیچ عنوان نمی توانید جلوی پیشرفت تکنولوژی و تاثیر روز افزون اینترنت در جامعه امروزی را بگیرید . حتی دولت ها نیز نمی توانند در مقابل این رشد تکنولوژی مقاومت کنند ، تنها می توانند تا حدودی سرعت آن را کم کنند . اما دیر یا زود همگی مجبور به قبول این حقیقت هستیم که در دنیای آینده ، بیشتر کارها و تبادلات ما به صورت مجازی خواهد بود . به همین دلیل باید خود را برای آن روز آماده کنیم و آرام آرام خود را با این واقعیت وفق دهیم . شما نمونه های زیادی از افرادی که سعی کردند در مقابل تغییرات مقاومت کنند ، در اطراف خود می شناسید و داستان آنها را می دانید .

فروش اینترنتی را آغاز کنید


تاریخچه فروش اینترنتی آینده درخشانی دارد . برای اینکه بتوانیم راحت ترین کار را انجام دهیم ابتدا باید بدانیم که در کجای مسیر قرار داریم ، سپس باید به خوبی رویداد و تغییرات مختلف را شناسایی کنیم . بعد از شناسایی نیاز داریم تا ابزار مناسب برای این کار را فراهم کنیم ، سپس همسو با جامعه به سمت تغییرات حرکت کنیم . اما همیشه در این بین افرادی هستند که تغییرات را زودتر احساس می‌کنند . اینگونه افراد در اکثر اوقات انسان های بسیار موفقی می‌شوند و تاریخ از آنها به نیکی یاد می کند .

شروع فروش اینترنتی

برای اینکه شما هم بتوانید محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش برسانید ، یا اینکه خدمات خود را به صورت اینترنتی و آنلاین به مشتریان خود ارائه کنید . نیاز داری تا یک سری اقدامات اولیه برای انجام این کار انجام دهید . اگر می خواهید کسب و کار خود را کاملاً اصولی و منظم انجام دهید پیشنهاد می کنیم ، یک وب سایت برای خدمات و محصولات خود طراحی کنید . برای طراحی وب سایت می توانید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید . بسیاری از افراد بر این باور هستند که هزینه های طراحی و راه اندازی وب سایت در واقع هزینه بدون بازگشت میباشد ، اما این باور کاملاً غلط می باشد و در واقع شما این هزینه ها را برای راه اندازی فروشگاه انجام می دهید .

فروش محصولات از طریق سایت های فروشگاهی

اگر توانایی راه اندازی یک وب سایت را ندارید یا این که نمی خواهید این میزان هزینه را در ابتدای کار انجام دهید ، می توانید محصولات یا خدمات خود را در سایر سایت های فروشگاهی قرار دهید . شما می توانید در این سایت ها یک صفحه مخصوص برای خدمات و محصولات خود داشته باشید ، یا اینکه فقط می توانید یک آگهی برای محصولات خود منتشر کنید . البته فروش اینترنتی تنها محدود به وبسایت میباشد و شما میتوانید از طریق مختلفی محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید ، به عنوان مثال می‌توانید از اینستاگرام برای این کار استفاده کنید . استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار اینترنتی امروزه بسیار رایج می باشد و شما می توانید با هزینه پایینی این کار را شروع کنید .

مطالب مرتبط :

تاریخچه تاب ویلایی

تاریخچه صندلی

ارتباط با ویلا سازه

شماره تماس : 09142244372

وب سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “تاریخچه فروش اینترنتی

  1. فرزانه گفت:

    ویلاسازه باعث شد به خرید اینترنتی بیشتر اعتماد کنیم هم خرید کردن بسیار راحته هم تنوع محصولات درج میشه ومیتونیم راحتتر انتخاب کنیم با یک بار خرید میشه متوجه کیفیت وتمیزی کار شد وکیفیت حرف اول رو میزنه تو اعتماد به یک محصول ویک سایت واین واقعا خوبه که روز به روز خریدای اینترنتی بیشتر میشه وآسونتر میشه خرید کردن

  2. azari_kiz گفت:

    رشد اینترنت به عنوان یک کانال خرید مطمئن از سال 1994 آغاز شده است، محققان دریافتند که داشتن محصولاتی مناسب برای تجارت الکترونیک شاخص کلیدی موفقیت اینترنت است. بسیاری از این محصولات به خوبی انجام شده اند، زیرا محصولات عمومی هستند که خریداران برای خرید باید لمس و احساس نکنند. اما مهمتر از همه در روزهای اولیه، تعداد کمی از خریداران در اینترنت وجود داشت و آنها از یک بخش کم بودند.
    فروشگاه‌های اینترنتی، به عنوان یک نماینده مهم از تجارت الکترونیکی، در دهه‌های اخیر به شدت توسعه یافته‌اند و نقش مهمی در تغییرات و تحولات اقتصادی و تجاری جهانی داشته‌اند. این مفهوم نه تنها تجربه خرید مشتریان را تغییر داده است، بلکه بهبود فرآیندهای تجاری، توسعه بازار، کاهش هزینه‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید کسب و کار را نیز به همراه داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید