وبلاگ ویلاسازه

آموزش کباب برگ و کوبیده

آموزش کباب کردن گوشت قرمز

 

کباب

کباب کردن

درست کردن کباب کوبیده و برگ

کباب یک غذای خوشمزه و بسیار خاطره انگیز برای ایرانی ها میباشد . البته در سایر نقاط جهان نیز در این غذا طرفداران زیادی دارد و عضو جدا نشدنی تفریحات اخر هفته میباشد . افراد در کشورهای مختلف از روش‌های متنوعی برای پخت کباب استفاده می‌کنند . کباب یکی از اجزای جدایی ناپذیر مسافرت و پیک نیک می باشد . زمانی که می‌خواهیم یک مسافرت را برنامه‌ریزی کنیم ، یکی از نکاتی که توجه زیادی به آن داریم کباب می باشد .همچنین فواید غذایی و ارزش غذایی غذاهای کبابی بسیار بالا بوده از این رو طرفداران بسیاری دارد.

کباب را میتوان به روش های گوناگونی پخت و همینطور وسایل گوناگونی. باربیکیو ذغالی و باربیکیو گازی دو مورد از این وسایل هستند. هر چند با هر دو کباب اماده میشود. ولی لذیذ ترین نوع کباب با باربیکیو ذغالی تهیه میشود.ویلاسازه تولید کننده انواع کباب پز و تجهیزات باغی با تولید انواع باربیکیو شمارا برای پخت بهترین نوع کباب یاری میکند.

شما می توانید از انواع گوشت برای پخت کباب استفاده کنید . البته کباب کردن فقط مخصوص گوش نمی باشد ، شما می توانید مواد مختلفی مانند سیب زمینی و قارچ را به صورت کبابی درست کنید . کباب کردن به دلیل استفاده نکردن از روغن های مختلف ، یک روش پخت بسیار سالم می باشد . همچنین غذاهایی که به صورت کبابی آماده می شوند ، بسیار سریعتر از سایر غذاها هضم می‌شوند .

گوشت قرمز بیشتر از سایر مواد برای کباب کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد . گوشت قرمز را به طریقه های مختلف می‌توان کباب کرد . گوشت قرمز را به صورت چرخ کرده و همچنین به صورت تکه های بزرگ و کوچک می توان کباب کرد . همچنین می توانید برای کباب کردن از سیخ های مخصوص استفاده کنید . یا اینکه می توانید از توری های فلزی برای پخت کباب استفاده کنید . یکی دیگر از وسایلی که می‌توانید برای کباب کردن از آن استفاده کنید صفحه گریل می باشد . این صفحه در برخی از باربیکیو و کباب پزها وجود دارد .

در ادامه شما را به روش پخت چند نوع کباب محبوب آشنا خواهیم کرد .

استفاده از سیخ های مناسب برای کباب

یکی از مهمترین اصول و نکات اولیه برای آماده کردن کباب استفاده از سیخ های مناسب می باشد ، این موضوع در کیفیت و همچنین نتیجه کار تأثیر بسیار زیادی دارد . افراد حرفه ای همیشه سعی می‌کنند بهترین سیخ را برای آماده کردن کباب استفاده کنند ، ابعاد و ضخامت سیخ می تواند در کباب های مختلف کاملاً متغیر باشد . برای انتخاب بهترین نوع ابتدا باید نوعی کباب و گوشت هایی که میخواهید آماده کنید را مشخص کنید . به عنوان مثال برای پخت کباب کوبیده شما نیاز دارید تا از سیخ های پهن و با ضخامت کم استفاده کنید . برای اینکه استفاده از سیخ های نازک برای آماده کردن کباب کوبیده ، موجب می شود تا گوشت از روی سیخ بریزد . همچنین استفاده از سیخ نازک برای کباب کوبیده موجب می شود تا کباب به دست آمده بسیار کوچک باشد . به دلیل اینکه کباب کوبیده میزان زیادی از حجم خود را به هنگام پخت از دست میدهد .

برای کباب کردن جگر باید از سیخ های کاملا کوچک و نازک استفاده کنید ، به دلیل اینکه جگر دارای بافت بسیار لطیفی می باشد که می تواند به سادگی باعث پارگی جگر شود . به همین دلیل از سیخ های نازک برای این کار استفاده می شود . همچنین برای کباب کردن قارچ های کوچک نیز از همین نوع سیخ استفاده می شود . از سیخ های متوسط برای کباب کردن گوشت  قرمز و همچنین گوشت مرغ استفاده می شود .

یکی دیگر از نکاتی که باید به هنگام انتخاب سیخ در نظر داشته باشید کیفیت و جنس سیخ می باشد . سیخ باید کاملاً در برابر زنگ زدگی مقاوم باشد به دلیل اینکه به صورت مداوم مورد شستشو قرار می گیرد . بهترین انتخاب استفاده از سیخ های استیل می باشد .

 

 

تنظیم دمای کباب پز برای پخت کباب

حتماً شما هم این موضوع را می دانید که هر نوع کباب به میزان حرارت مخصوصی برای پخت نیاز دارد . اگر شعله شما بیش از حد مورد نیاز زیاد باشد موجب می شود تا سطح بیرونی کباب بسوزد ، در حالی که داخل کباب کاملا خام یا نیم پز شده است . اما اگر حرارت استفاده شده در کباب پز کمتر از مقدار مورد نیاز باشد ، شما ناچار هستید که مدت زمان زیادی را در مقابل کباب پز قرار بگیرید . به همین دلیل انتخاب دمای مناسب برای آماده کردن کباب بسیار مهم می باشد .

زمانی که شما از یک باربیکیو یا کباب پز گازی برای پخت کباب استفاده می کنید ، تسلط کاملی بر روی حرارت کباب‌پز دارید . شما به راحتی می توانید با چرخاندن یک اهرم میزان حرارت کباب پز را کم یا زیاد کنید . به همین جهت استفاده از کباب پز گازی برای کنترل حرارت بسیار مناسب می باشد ، همچنین مدت زمان بسیار کوتاهی طول می‌کشد تا کباب پز شما آماده برای پخت کباب شود .

اما وقتی که از یک کباب پز ذغالی برای پخت کباب استفاده می کنید ، تنظیم میزان حرارت کباب پز کمی دشوار می باشد . به دلیل اینکه هیچ گونه کلید یا اهرمی برای کنترل دما وجود ندارد ، شما می توانید با استفاده از کم یا زیاد کردن میزان زغال ها دمای آن را تا حدودی کنترل کنید . همچنین برخی اوقات می‌توانید با استفاده از یک بادبزن یا دمنده حرارت کباب‌پز را افزایش دهید .

برای پخت گوشت هایی که دارای بافت لطیف میباشند مانند مرغ و ماهی و همچنین جگر ، شما نیاز دارید تا از یک حرارت بسیار ملایم استفاده کنید . اما می‌توانید برای پخت کباب هایی مانند کوبیده و کباب گوشت قرمز از حرارت بیشتری استفاده کنید .

کباب کوبیده

کباب کوبیده پرطرفدار ترین و خوشمزه ترین کباب در ایران می باشد . البته سلیقه های مختلفی در مورد کباب وجود دارد ، اما اکثر مردم کباب کوبیده را به عنوان بهترین کباب انتخاب می‌کنند . در واقع کباب کوبیده عامه پسندترین کباب می باشد که تقریباً هر فردی از خوردن آن لذت می برد .

برای تهیه کباب کوبیده می توانید از قلوه گاه گوسفند و یا راسته گوساله استفاده کنید . البته بهتر است برای کباب کوبیده از گوشت گوسفند استفاده کنید . به دلیل اینکه گوشت گوسفند طبع گرمی دارد ، برخی از افراد بعد از خوردن گوشت گاو دچار درد می‌شوند . این دل درد به دلیل طبع سرد گوشت گاو می باشد .

کباب کوبیده را میتوان در کنار خورشت قورمه سبزی ، نماد غذاهای ایرانی قلمداد کرد . بسیاری از توریست ها به هنگام آمدن به ایران دوست دارند که کباب کوبیده را امتحان کنند . بسیاری از آن‌ها عاشق طعم بی نظیر کباب کوبیده می شوند . کباب کوبیده در لیست لذیذترین کباب های کلاسیک دنیا وجود دارد . کوبیده یکی از غذاهایی است که تقریباً هر شخصی با هر نوع ذائقه ای  که دارد می توانند از خوردن آن لذت ببرد .

البته یک نوع دیگر از کباب کوبیده وجود دارد که در آن از گوشت مرغ استفاده میشود . این غذا به کوبیده مرغ شهرت دارد و کم و بیش در رستوران های مختلف طبخ می شود .

 

انتخاب گوشت مناسب برای کباب کوبیده

برای تهیه کوبیده لذیذ و خوشمزه بهتر است از مخلوط گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید . این کار به این دلیل انجام می‌شود که از خشک بودن و همچنین چرب بودن بیش از حد گوشت جلوگیری کنید . برای این منظور می توانید از گوشت سردست و یا ران گوساله استفاده کنید . قلوه گاه گوسفند نیز بهترین گوشت برای کوبیده می باشد . شما می توانید این دو گوش را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید ، همچنین می‌توانید مقداری چربی یا دنبه به آن اضافه کنید .

برای اینکه گوشت شما طعم بهتری داشته باشد ، سعی کنید ادویه های مختلف را قبل از چرخ کردن گوشت اضافه کنید . این کار باعث می شود تا ادویه ها به خوبی درداخل گوشت مخلوط شوند .

مراحل آماده سازی کباب کوبیده

کوبیده باید خوش نمک باشد به همین منظور باید کمی نمک بیشتر به آن اضافه کرد . برای طعم بهتر می توانید از ادویه هایی مانند فلفل سیاه ، سماق و پاپریکا استفاده کنید .

یکی از بهترین طعم دهنده ها برای گوشت ، پیاز می باشد . پیاز تاثیر زیادی در طعم گوشت دارد ، و باعث از بین رفتن بوی بد  گوشت می شود .  پیازها را به خوبی رنده کنید و سپس آنها را به طور کامل آبگیری کنید . هرچقدر پیازهای شما ریزتر باشد در نتیجه کیفیت کباب افزایش می یابد . آب پیاز را دور نریزید آنها را در یک کاسه جمع کنید .

برای اینکه بافت گوشت یکدست شود بهتر است آن را چند بار چرخ کنید . سپس پیاز هایی را که آبکشی کرده اید به گوشت اضافه کنید و آنها را ورز دهید . گوش باید به خوبی ورز داده شود تا نتیجه خوبی به دست می آید . این کار سبب می‌شود تا گوشت شما بافت بهتری پیدا کرده و پیاز به طور کامل به گوشت بچسبد .  بعد از اینکه گوش را به خوبی ورز دادید دوباره آن را چرخ کنید . سپس یک پارچه و یا یک سلفون بر روی گوشت بکشید و آن را برای مدت حداقل ۳ ساعت در یخچال بگذارید . این کار سبب می شود تا گوشت استراحت کند که در اصطلاح به آن بیات شدن می گویند .

بعد از ۳ ساعت گوشت را از یخچال بیرون بیاورید و دوباره آن را ورز دهید . سپس با استفاده از آب پیاز که نگه داشته اید دست خود را خیس کرده و گوشت ها را سیخ کنید . شما می توانید بعد از اتمام کار با انگشت چند برآمدگی بر روی سطح کباب ایجاد کنید . این کار سبب می شود تا گوشت به خوبی مغز پخت شود .

جلوگیری از ریختن کباب کوبیده

یکی از مشکلاتی که در اکثر اوقات پیش می آید ، ریختن گوشت از روی سیخ می باشد . این کار سبب می شود تا گوشت به داخل آتش بریزد . بعد از کلی تلاش زمانی که گوشت از روی سیخ می‌ریزد ، حس ناخوشایندی به انسان دست می دهد . برای جلوگیری از این کار باید ابتدا چند کار ساده را انجام دهید .

وزن هر چانه که برای سیخ کردن استفاده می کنید باید میانگین بین ۷۰ الی ۱۲۰ گرم باشد . البته این موضوع تا حدود زیادی به سایز سیخ شما بستگی دارد . بعد از اینکه گوشت را سیخ کردید ، سیخ ها را حداقل به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید . در برخی از رستوران ها از جوش شیرین استفاده می شود که باعث تلخی کباب میشود . اگر مراحل بالا را به صورت کامل انجام داده باشید نیاز به استفاده از جوش شیرین دارید .

برای جلوگیری از ریختن کباب قبل از انجام هر کاری ، سطح سیخ را با کمی آب نم دار کنید . همچنین می توانید از مقداری آرد یا آرد سوخاری در تهیه کباب استفاده کنید . آرد بافت کباب را یکدست میکند و همچنین طعم بهتری به آن می‌دهد . برای اطمینان خاطر از نریختن کباب ، می توانید یک تخم مرغ به داخل مواد اضافه کرده و آن را ورز دهید .

 

آماده کردن آتش برای کباب کوبیده

شما می توانید برای پخت کباب از باربیکیوی گازی استفاده کنید . باربیکیو گازی به سرعت آماده می شود ، و میتواند یک آتش قابل تنظیم در اختیار شما قرار دهد . همچنین می توانید از کباب پز ذغالی برای پخت کباب استفاده کنید . زغال طعم بهتری به غذا می‌بخشد و بسیار محبوب تر می باشد .

برای آماده کردن زغال نیاز به صرف زمان بیشتری دارید . اما مطمئن باشید که نتیجه کار بسیار لذت بخش خواهد بود . دقت داشته باشید که شعله آتش به‌خوبی خاموش شده باشد ، و فقط گرمای زغال باقی بماند . وجود آتش باعث سوختن کباب میشود و مغز آن خام باقی می ماند .

 

کباب برگ

برخی افراد به قدری کباب برگ را دوست دارند ، که بر این ادعا هستند که کباب یعنی فقط کباب برگ . برخی از افراد هیچ کباب دیگری را دوست ندارند ، آنها فقط تمایل دارند کباب برگ را میل کنند . همچنین شما کباب برگ را می توانید تقریبا در تمام رستوران های کشور بیابید .

دستور پخت های مختلفی برای تهیه کباب برگ وجود دارد . ما هم در این مطلب سعی داریم یک روش برای پخت کباب برگ به شما آموزش دهیم . بهترین گوشت برای استفاده در کباب برگ راسته گوسفند و گوساله میباشد . شما نیاز دارید تا گوش را به صورت ورقه های نازک برش دهید . اگر بخواهید یک کباب‌برگ اصیل داشته باشید ، باید از راسته شیشک استفاده کنید . شیشک در واقع به گوسفند نر جوان اطلاق می‌شود . راستی شیشک بهترین گوشت برای کباب برگ میباشد .

برای اینکه گوشت با کیفیت داشته باشید ، باید گوشت را به مدت ۳ الی ۱۵ روز بعد از کشتار در یخچال نگهداری کنید . این کار به دلیل نرم شدن و طعم عالی گوشت انجام میشود .

 

طرز تهیه کباب برگ

برای تهیه کباب برگ ابتدا گوشت های بریده شده را در داخل یک ظرف قرار دهید . سپس مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید . پیاز را به صورت خلالی و یا نگینی خورد کرده و با گوشت مخلوط کنید . پیاز باید به مقداری باشد که تمام سطح گوشت را بپوشاند .

سپس درب ظرف را بسته و آن را در فریزر قرار دهید . اجازه دهید گوشت کمی در دمای زیر صفر باقی بماند تا مقداری یخ بزند . بعد از آن گفت و از فریزر خارج کرده و در یخچال قرار دهید تا آن آب شود . بعد از اینکه گوشت به طور کامل آب شد ، از یخچال خارج کرده و پیازها را از آن جدا کنید . گوشت را بر روی تخته کار قرار داده و با پشت چاقو آن را کاردی کنید .

کاربردی کردن به این منظور می باشد که با لبه پشتی چاقو به گوشت ضربه بزنید . بعد از اینکه گوشت را به خوبی کاردی کردید ، باید آن را سیخ کنید .

برای کباب برگ باید از سیخ های نازک استفاده کنید ، اگر سیخ شما بسیار نازک باشد می توانید از ۲ عدد سیخ برای یک کباب استفاده کنید . گوشت را بر روی تخته کار قرار داده ، سیخ را به صورت عمود بر خط هایی که با کارد ایجاد کرده‌اید به آرامی از میان گوشت عبور دهید .

کباب برگ شما آماده پخت می باشد . برای پخت کباب بهتر است از زغال استفاده کنید . زغال طعم بی نظیری به کباب می دهد و باعث می شود ارزش غذایی کباب حفظ شود .

 

کباب پز برای کباب برگ

یک کباب پز مناسب می تواند لذت آشپزی را افزایش دهد . شما با استفاده از یک کباب پز می توانید انواع مختلف کباب را تهیه کنید . همچنین برای مصارف مختلفی می توانید از طرح های متنوع کباب پز استفاده کنید . ممکن است کباب‌پز را برای رستوران و محیط تجاری خود در نظر داشته باشید . یا اینکه بخواهید برای حیاط و یا ویلای خود یک کباب پز خریداری کنید . شما برای هر منظوری می توانید یک کباب پز مناسب تهیه کنید .

سایزهای متنوع کبابپز برای مصارف مختلف طراحی و تولید می شوند . معمولاً از سوخت گاز یا زغال برای کباب پز استفاده میشود . هر کدام از این انرژی ها دارای فواید و معایبی می باشند . به هنگام خرید یک کباب پز در نظر داشته باشید که شما به چه نوع سوختی دسترسی دارید . به عنوان مثال در برخی مکان ها شما امکان دسترسی به گاز را ندارید .

پس باربیکیو را متناسب با نیازها و امکانات موجود خریداری کنید . یک کباب پز خوب ، کباب پزی است که بیشترین کاربرد را برای شما داشته باشد .

برای خرید یک کباب پز مناسب می توانید به سایت ویلا سازه مراجعه کنید‌ . تولیدی ویلا سازی محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند . شما می توانید محصولات ویلا ساز را بدون واسطه و مستقیماً خریداری کنید .

خرید اینترنتی

خرید اینترنتی و غیر حضوری باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می‌شود . گاهی اوقات این صرفه جویی  مقدار قابل توجهی را شامل می‌شود .

همچنین سایت ویلا سازه دارای نماد اعتماد الکترونیکی میباشد . این نماد به این معنی میباشد که شما میتوانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید .

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید .

سوالات متداول آموزش کباب برگ و کوبیده

 

بهترین گوشت برای کباب کوبیده کدام است ؟

بهترین گوشتی که میتوانید برای کباب کوبیده استفاده کنید مخلوطی از گوشت گوساله و گوشت گوسفندی می باشد . اینو گوشت محبوب ترین و لذیذترین گوشت برای تهیه کباب کوبیده می باشد . همچنین شما می توانید برای تهیه کباب کوبیده از گوشت سردست استفاده کنید .

 

برای یک کیلو گوشت چرخ کرده چند عدد پیاز نیاز داریم ؟

زمانی که گوشت چرخ کرده خود را برای تهیه کباب کوبیده آماده می کنید بر حسب مقدار گوشت خود می توانید از تعداد مختلفی پیاز استفاده کنید . معمولاً برای یک کیلو گوشت چرخ کرده می توانید از ۳ الی ۴ عدد پیاز متوسط که به خوبی رنده و آبگیری شده اند استفاده کنید .

 

سیخ مناسب برای کباب برگ کدام است ؟

برای تهیه کباب برگ حتماً باید عرض سیخ های نازک استفاده کنید . برای تهیه سیخ کباب می توانید به فروشگاه های مختلف مراجعه کنید . حتی اگر اندازه دقیق آن را هم ندارید با بیان اینکه سیخ را برای کباب برگ میخواهید میتوانید سیخ های مناسب را از فروشندگان تهیه کنید . چنانچه سیخ های شما بسیار نازک می باشد می توانید از دو سیخ در کنار هم استفاده کنید .

 

چگونه از ریختن کباب کوبیده جلوگیری کنیم ؟

ریختن کباب کوبیده به هنگام قرار دادن آن بر روی حرارت یکی از مشکلاتی است که در اکثر اوقات پیش می آید . اما شما می توانید با رعایت یک سری نکات اولیه از این کار جلوگیری کنید . نکته اول اینکه مواد اولیه را به میزان درست با یکدیگر مخلوط کنید . گوشت شما قبل از سیخ کردن و همچنین بعد از سیخ کردن حتماً باید مدتی استراحت کند . چنانچه این نکات بسیار ساده را رعایت کنید میتوانید تا حدود زیادی از ریختن کباب جلوگیری کنید .

ویلاسازه جدیدا محصولات زیادی در دست تولید دارد تا لذت دو چندانی برای استراحت  برای هم میهنان عزیز فراهم کند یکی از محصولات جدید ویلاسازه بخاری تابشی فضای باز میباشد که در نوع خود بینظیر است. ویلاسازه تولید کننده و فروش عمده تاب ریلکسی در ایران.

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب ویلایی،تاب ریلکسی،هیتر فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گلو …. نیز تولید میکند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “آموزش کباب برگ و کوبیده

  1. بازتاب: بهترین روش تهیه ماهی کبابی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. نعمت گفت:

    همه ی ما ترجیح میدیم به جای اینکه کباب حاظری تهیه کنیم خودمون کباب رو درست کنیم البته از بهترین وتازه ترین گوشت ها شرط اول کباب خوشمزه گوشت تازه وهمچنین استفاده از مواد طعم دهنده مناسب با گوشت هست بعداز اون استفاده از باربیکیو مناسب که درپوش هم داشته باشه شرط مهمی هست ویلاسازه تونسته باربیکیو های زیبا ومقاوم که درپوش هم دارن وباعث بهتر پخته شدن کباب میشن رو تولید کنه و اینکه این باربیکیو ها هم به صورت گازی استفاده میشن هم ذغالی

  3. بازتاب: آموزش پخت کباب بناب - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. بازتاب: فواید غذای کبابی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  5. azari_kiz گفت:

    چلوکباب یکی از اصیل‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که شهرتی جهانی دارد و از دیرباز در جای‌جای ایران سرو می‌شده است. به‌طور کلی کباب، یکی از محبوب‌ترین غذاها در سراسر دنیا به شمار می‌آید و با روشی پختی ساده و طعمی بی‌نظیر، یکی از بهترین غذاهای کلاسیک است. از انواع کباب می‌توان به کباب کوبیده، برگ، چنجه، شیشلیک و سلطانی اشاره کرد. جالب است بدانید در ایتالیا پیتزایی به نام پیتزای چلوکباب وجود دارد که بسیار هم پرطرفدار است. داستان ابداع این پیتزا نیز این است که یک آشپز ایتالیایی پس از خوردن کباب کوبیده در ایران، عاشق این غذا شد و این پیتزا را درست کرد.

    کوبیده از کلمه فارسی «کوبیدن» یا «به هم کوفتن» می‌آید و به سبکی از آماده‌سازی گوشت اشاره دارد. طرز تهیه کباب کوبیده سنتی به این ترتیب بوده است که گوشت را روی سنگی صاف و مسطح پهن می‌کردند و سپس با ساطور یا چاقو می‌کوبیدند. در نهایت نیز برای طبخ، آن را به سیخ می‌کشیدند و روی منقل می‌گذاشتد تا کباب شود

دیدگاهتان را بنویسید