وبلاگ ویلاسازه

تفاوت باربیکیو گازی و زغالی

تفاوت باربیکیو گازی و زغالی

ابتدا در اینجا یک سری اطلاعات در مورد باربیکیو در اختیار شما قرار می دهیم و مشخصات باربیکیو گازی و کباب پز زغالی را به تفکیک شرح می دهیم. در ادامه به بررسی تفاوت کباب پز گازی و زغالی می پردازیم و به مزایا و معایب هر کدام می پردازیم.

انواع باربیکیوهای گازی و ذغالی در ویلاسازه طراحی و تولید میشود .

منقل کبابی استیل ویلاسازه88

منقل کبابی در اندازه های متنوع تولید شرکت ویلاسازه

منقل کبابیvillasaze9

منقل کبابی در اندازه های متنوع تولید شرکت ویلاسازه

باربیکیو چیست؟

به نوعی داربست یا هیزمی که مهاجران مکزیک و کالیفرنیا گوشت، مرغ و ماهی خود را روی آن کباب می کردند، کباب می گویند. در ایران تهیه غذای کبابی یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین روش های طبخ بوده است و کباب یکی از رایج ترین غذاهای سفره های ایرانی بود. از این رو به تدریج کباب جای خود را در بین خانواده ها باز کرد. کباب در ایران به کباب پز یا منقل کباب معروف است.

معرفی انواع باربیکیو

فواید باربیکیو

استفاده از باربیکیو برای طبخ انواع غذاها مزایای زیادی دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست:

  • خشک نکردن گوشت و حفظ آب آن
  • ایجاد طعم دودی و پرطرفدار هنگام پخت آن توسط کباب زغالی
  • تنظیم دما
  • قابلیت خاموش شدن خودکار سیستم
  • ایمنی در کار

باربیکیو گازی

انواع باربیکیو

تاکنون چندین مدل باربیکیو به بازار عرضه شده است که عبارتند از:

  • باربیکیو گازی
  • باربیکیو زغالی
  • باربیکیو سنگی
  • باربیکیو برقی
  • باربیکیو گازی

سوخت استفاده شده در این مدل باربیکیو گاز شهری است. باربیکیو گازی از مواد مختلفی مانند چدن، آجر، فولاد و … ساخته می شود.

مراحل ساخت باربیکیو

فواید باربیکیو گازی

  • سهولت استفاده و کارایی این نوع گریل
  • ایمنی بالاتر از مدل زغالی
  • سرعت پخت
  • به راحتی با چرخاندن سوئیچ روشن می شود
  • تنظیم درجه حرارت به دلخواه و بهبود کیفیت پخت غذا
  • پخت یکنواخت غذا به دلیل وجود شعله 2 تا 3 شعله

تفاوت باربیکیو گازی و زغالی

معایب باربیکیو گازی

یکی از نکات منفی این گریل ها این است که هنگام پخت باید در را کاملا ببندید تا کباب خوب پخته شود وگرنه ممکن است حرارت به طور یکنواخت روی گریل ها پخش نشود و گریل خوب کار نکند.

مشکل دیگر این است که گاز سبکتر از زغال می سوزد و حرارت کمتری دارد بنابراین ممکن است مغز در این روش پخته نشود.

باربیکیو ذغالی

باربیکیو زغالی

اولین مرحله برای پخت کباب با این نوع کباب تهیه ذغال و سپس روشن کردن آن خواهد بود که تفاوت بین کباب پز گازی و کباب پز زغالی را به وضوح و به وضوح نشان می دهد. زغال سنگ انواع مختلفی دارد. روش های نورپردازی آنها نیز متفاوت است.

استفاده از بنزین برای روشن کردن زغال ممکن است طعم باربیکیو را تغییر دهد. بنابراین فندک ها عموماً برای روشنایی زغال انتخاب بهتری هستند و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارند. برای کباب کردن با کباب زغالی باید به طور مرتب تکه های کباب یا استیک را روی منقل بچرخانید. در صورت نیاز به گریل کردن سیب زمینی یا مواد غذایی دیگر، بهتر است آنها را در فویل بپیچید و سپس کباب کنید.

باربیکیو تراس و بالکن ویلاسازه2

ساخت باربیکیو های سفارشی ویلاسازه با ورق ضخیم

فواید باربیکیو زغالی

از آنجایی که در این مدل کباب پز برای پخت غذا از زغال استفاده می شود، طعم دودی و ذغالی دلپذیری به غذا در هنگام پخت می دهد که طعمی بی نظیر است و در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد.

راهنمای خرید باربیکیو

مضرات باربیکیو زغالی

باربیکیو گازی رومیزی ویلاسازه1

باربیکیو تولید شرکت ویلاسازه با کیفیت بالا

کنترل گرما در این نوع گریل کاری مشکل بوده و نیاز به مهارت و تجربه دارد. کسانی که از این مدل باربیکیو استفاده می کنند باید بتوانند سطح آتش را به خوبی تنظیم کنند.

باربیکیوهای ذغالی معمولاً به فضای پخت کمتری نسبت به باربیکیوهای گازی نیاز دارند.

این گریل ها قفسه ای برای قرار دادن گریل های آماده شده ندارند.

اتلاف وقت مسئله ای است که هنگام استفاده از باربیکیو زغالی رخ می دهد. به طور کلی اگر در مهمانی خود از کباب زغالی برای پختن باربیکیو استفاده کنید، متوجه خواهید شد که بیشتر وقت خود را در کنار باربیکیو سپری کرده اید.

باربیکیو و کباب پز ویلاسازه

باربیکیو و کباب پزهای سفارشی تولید شده در ویلاسازه

چه نوع زغالی برای باربیکیو زغالی مناسب است؟

زغال چوب روشنایی نیاز به یک ماده محترقه دارد. اما زغال هایی هستند که به طور خودکار روشن می شوند و برای روشن شدن نیازی به بنزین، الکل و فندک ندارند. البته استفاده از این نوع زغال ممکن است به دلیل فعل و انفعالات مختلف طعم کباب یا غذا و طعم زغال را تغییر دهد. با این حال، این نوع زغال به راحتی پیدا می شود، به راحتی روشن می شود و مدت زمان بیشتری می سوزد.

در مورد زغال های طبیعی معمولی باید گفت که زغال های خوب و مناسبی هستند. اما چون قطعات کوچکی دارند ممکن است برای پخت همبرگر مناسب نباشند و باعث سوختن همبرگرها یا تکه های کوچک کباب شوند. زغال‌های گران‌تر قطعات بزرگ‌تری دارند و عموماً انتخاب عاقلانه‌تری هستند.

راهنمای خرید گریل و باربیکیو

در نهایت توجه به این نکته خالی از لطف نیست. در واقع، تولیدکنندگان ذغال طبیعی از چوب درختان برای تولید زغال استفاده می‌کنند و اگرچه این منبع تجدیدپذیر است، اما ممکن است آسیب زیادی به محیط زیست وارد کند.

 

چگونه بهترین باربیکیو زغالی را انتخاب کنیم

بهتر است در انتخاب باربیکیو زغالی به ظرفیت و سایز باربیکیو، کیفیت و طول عمر آن توجه کنید. همچنین بهتر است فضایی را که می خواهید در آن قرار دهید انتخاب کنید و با توجه به آن فضا خرید خود را انجام دهید.

 

تفاوت باربیکیو گازی و باربیکیو زغالی

پخت کباب با کباب پز زغالی بسیار مقرون به صرفه تر از کباب پز گازی است و به راحتی قابل جابجایی است. همچنین این نوع باربیکیوها برای پیک نیک بسیار مناسب هستند.

کبابپز ویلاسازه

کبابپز تولید شرکت ویلاسازه با کیفیت بالا

بالاخره سوال اینجاست باربیکیو گازی یا زغالی؟

در اینجا باید گفت که واقعاً همه چیز به سلیقه شما در آشپزی بستگی دارد. اگر به آشپزی چالش برانگیز علاقه دارید، کباب زغالی بهترین انتخاب برای شماست. تمرین برای یادگیری بهترین روش تنظیم حرارت ذغال و پخت لذیذترین کباب ها و غذاها می تواند بسیار لذت بخش باشد و نتایج فوق العاده ای به همراه داشته باشد.

اما اگر می خواهید برای تعداد زیادی غذا بپزید و فقط چند نوع غذا مانند کباب، سوسیس و همبرگر برای پخت دارید و زمان کمی برای پخت دارید، می توان گفت در این شرایط یک کباب پز گازی گزینه مناسب تری برای پخت غذا در نظر گرفته می شود.

راهنمای خرید گریل و باربیکیو

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “تفاوت باربیکیو گازی و زغالی

  1. بازتاب: آشنایی با باربیکیو فنسی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. azari_kiz گفت:

    طبخ کباب با باربیکیو ذغالی بسیار مقرون به صرفه‌تر از باربیکیو گازی بوده و به آسانی می‌توان آن را جابجا کرد. همچنین این نوع باربیکیو ها برای پیک نیک بسیار مناسب هستند.
    سهولت در استفاده و کارآمد بودن این نوع کباب پز ایمنی بالاتر نسبت به مدل ذغالی سرعت در پخت غذا روشن کردن آسان توسط چرخاندن یک سوییچ تنظیم حرارت به طور دلخواه و بالا بردن کیفیت پخت غذا پخته شدن غذا به صورت یکدست به دلیل وجود 2 الی 3 شعله مشعل
    سوخت مصرفی این مدل باربیکیو گاز شهری است. باربیکیو گازی از جنس های مختلفی ساخته شده است نظیر چدنی، آجری، استیل و غیره.
    باربیکیو ذغالی
    نخستین مرحله برای طبخ کباب با این نوع کباب پز، فراهم کردن ذغال و سپس روشن نمودن آن خواهد بود که این مرحله به نوعی گویای تفاوت باربیکیو گازی و باربیکیو ذغالی به صورت واضح و آشکار است. ذغال‌ها انواع مختلفی دارند. روش‌های روشن کردن آن ها نیز با هم تفاوت دارد.
    استفاده از بنزین برای روشن کردن ذغال ممکن است طعم کباب را تغییر دهد.بنابراین آتش زنه‌ها عموما انتخاب بهتری برای روشن کردن ذغال هستند و به همین دلیل بسیار محبوبند. برای کباب کردن با باربیکیو ذغالی، باید قطعات کباب یا استیک را بطور منظم روی کباب پز چرخاند.اگر هم زمانی لازم بود که سیب زمینی یا خوراکی دیگری را نیز کباب کرد بهتر است آن ها در فویل پیچیده شده و سپس کباب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید