وبلاگ ویلاسازه

چوب روس یا بلوط برای تخت سنتی

 

بهترین چوب برای تخت سنتی چه نوع چوبی می باشد؟

تخت های سنتی یکی از مهم ترین تخت ها در کافه ها و رستوران ها می باشد. هنگام خرید آنها باید مراقب باشید. چوب تخت سنتی در مقاومت و کیفیت آن بسیار موثر است. شاید از خود بپرسید بهترین چوب برای تخت خواب سنتی چیست؟ نگران نباشید ما در ادامه این مقاله به سوال شما پاسخ خواهیم داد.تخت سنتی جزئ دسته بندی مبلمان باغی محصوب میشود و همینطور جزئ دسته بندی مبلمان سنتی نیز میتوان دسته بندی کرد که از اساس منزل به شمار میرود. تخت سنتی زیبا، بادوام و مستحکم با پیچیدگی بی پایان می چکد. اما با وجود انواع مختلف چوب، چگونه می توان فهمید که بهترین چوب برای تخت خواب سنتی کدام است؟

پاسخ بسیاری از این سوالات را در قسمت وبلاگ سایت ویلا سازه خواهید یافت .

بهترین چوب برای تخت خواب سنتی شامل:

 

  • چوب بلوط برای تخت سنتی

فریم های تخت بلوط یک انتخاب بسیار محبوب هستند و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. ویژگی های کلیدی آن با تصاویر ایجاد شده توسط درخت بلوط با شکوه مطابقت دارد. بلوط همچنین دارای خواص ضد آب است، در برابر سایش و پارگی به خوبی عمل می کند و ظاهری طبیعی از دانه های چوبی زیبا دارد.

  • چوب لاستیکی تخت سنتی

چوب لاستیکی یک چوب سخت با چگالی متوسط است که از درختانی به نام Brasiliensis Hevea که لاتکس تولید می کنند به دست می آید. علیرغم نام، چوب لاستیکی چیزی جز لاستیک است و پایه های بسیار بادوام را برای تخت سنتی شما فراهم می کند. همچنین کار با آن آسان است، در صورت استفاده مجدد برای محیط زیست عالی است و نسبتاً ارزان است.

تخت سنتی و تاثیر آن در دکوراسیون

  • چوب سخت تخت رستورانی

چوب سخت از درختان پهن برگ مانند راش، بلوط یا زبان گنجشک به دست می آید. این درختان پهن برگ معمولا کندتر رشد می کنند. این بدان معنی است که چوب معمولاً متراکم تر است و آنها را به گزینه ای قوی تر و بادوام برای تخت سنتی شما تبدیل می کند.

 

  • چوب گردوی تخت سنتی

ماندگاری چوب گردو آن را از قلمرو تخت سنتی فراتر برده است. زیرا در ساخت پروانه هواپیما در جنگ جهانی اول استفاده می شد. گفته می‌شود، چون به اندازه بلوط بادوام نیست، برخی از تخت‌های گردوی سنتی ممکن است مستعد خراش‌های عجیب و غریب باشند. با این حال، این مانع از آن نمی شود که هیچ قاب تخت خواب گردویی سنتی به آن پرداخته شود.

 

  • چوب ماهون

چوب ماهون مزایای لوکس زیادی دارد، اما استحکام و دوام باورنکردنی آن نیز آن را به یک سرمایه گذاری بلندمدت تبدیل می کند. با این حال، نکات منفی نیز وجود دارد: چوب ماهون بهترین انتخاب برای کسانی که بودجه کمی دارند نیست. یا کسانی که به دنبال ایجاد یک قاب تخت سنتی سفارشی هستند، زیرا سفتی آن می تواند باعث مشکلات عملکرد شود.

  • گیلاس

با گذشت زمان و قرار گرفتن بیشتر در معرض نور، رنگ قهوه ای مایل به قرمز چوب گیلاس تیره می شود و آن را به انتخابی اصلی برای مبلمان آنتیک تبدیل می کند. در حالی که ممکن است به مراقبت و توجه بیشتری نسبت به گزینه های چوبی قوی تر شما نیاز داشته باشد. با مقدار مناسب TLC، یک قاب تخت چوبی گیلاس می تواند یک سرمایه گذاری طولانی مدت بسیار ارزشمند باشد و به کافه یا رستوران شما حس کلاسیکی بدهد.

 

  • کاج

کاج نسبتاً ارزانتر از گزینه های چوب سخت است، به دلیل مقرون به صرفه بودن و تطبیق پذیری آن، یک ماده مبلمان محبوب است. چوب نرم بر اساس طبقه بندی، کاج می تواند برای کارگران چوبی سرسختی که به دنبال ساخت قاب های تخت کاج سفارشی هستند، یا طراحان داخلی که به دنبال تغییر رنگ با فصل هستند، کمی انعطاف پذیرتر باشد. با این حال، با وجود نکات مثبت، کاج در مقایسه با سایر انواع چوب بادوام ترین نیست و به طور طبیعی می تواند به سرعت فرسوده شود.

روف گاردن چیست و چه ویژگی­هایی دارد؟

  • چوب رز

چوب رز مترادف با مبلمان لوکس و با کیفیت شده است. رنگ قرمز، طیف روشن و بافت عالی دارد که به فضا ابعاد جالبی می بخشد. از چوب رز به طور کلاسیک برای ساخت مبلمان پیچیده استفاده می شود، بنابراین اگر به دنبال تختی سنتی با طراحی زیبا هستید که بتواند در برابر سایش و پارگی زیاد مقاومت کند، چوب رز بهترین انتخاب است. این چوب کمیاب است و به دلیل قوانین سختگیرانه تجارت، کمیاب تر می شود. بنابراین مطمئن شوید که چوبی که می‌خرید معتبر و پایدار و با اخلاق رشد کرده باشد.

  • چوب ساج

ساج با نویدبخش استحکام و دوام، اگر به خوبی از آن مراقبت شود، سال ها دوام می آورد. رنگ قهوه ای طلایی چوب، همراه با دانه های مستقیم، آن را به یک لذت بصری تبدیل می کند. علاوه بر این، محتوای روغن طبیعی ساج آن را در برابر موریانه ها و حشرات مزاحم که تمایل به هجوم مبلمان چوبی دارند، مقاوم می کند.

 

  • چوب صنوبر

به طور کلی صنوبر برای ساخت تخت های سنتی بسیار مناسب است. چوب محبوب مقرون به صرفه، قوی و بادوام است. همچنین کار با آن آسان است و می توانید بدون مشکل آن را لکه گیری و رنگ کنید.

چوب صنوبر یک گزینه فوق العاده برای ساخت تخت خواب سنتی شماست. همچنین واقعاً ارزان است. صنوبر تعادل کاملی از قدرت، دوام و مقرون به صرفه بودن دارد تا آن را به یک جایگزین ایده آل برای کاج تبدیل کند.

 

  • چوب درخت افرا

به طور کلی، چوب افرا انتخاب بسیار خوبی برای ساخت بستر سنتی است تا زمانی که پول عاملی نباشد. افرا بسیار قوی، قوی است و ظاهر طبیعی بسیار زیبایی دارد. اما نسبت به سایر انواع چوب نیز گران تر است.

افرا چوبی محکم و سبک است که کار با آن نیز نسبتاً آسان است. اما گران تر از چوب صنوبر و  کاج است. بدون نیاز به لکه یا رنگ، ظاهر منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین اگر از طرفداران ظاهر هواپیما هستید، این چوب ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد.

نقش مبلمان در دکوراسیون منزل

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “چوب روس یا بلوط برای تخت سنتی

  1. بازتاب: انتخاب چوب برای تخت سنتی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. azari_kiz گفت:

    همه‌ی ما می‌دانیم که در گذشته از چوب به عنوان یکی از اجزای طبیعت که گرمای محیط را افزایش می‌دهد و آن را صمیمی‌تر می‌نماید، به صورت گسترده استفاده می‌شده است اما این استفاده فقط به گذشته محدود نمانده است و در حال حاضر هم طرفداران زیادی دارد. این است که امروزه می‌بینیم در اکثر محیط‌ها اعم از محیط‌های تفریحی، تجاری، مسکونی و یا حتی محیط‌های سنتی از چوب و سازه‌های چوبی به صورت گسترده استفاده می‌شود.

    تخت سنتی یکی از همین سازه‌های چوبی است که سخن از اصالت ایرانی در محیط‌های مختلف دارد و زیبایی اعجاب‌انگیری را به هر مکانی القا می‌کند‌. در حقیقت در مورد این تخت‌ها باید بگوییم که قیمت مناسب با تلفیق طرح و رنگ‌های بی‌نظیر باعث شده است که افراد به این سازه‌ها علاقه‌ی زیادی پیدا کنند و ‌ دکوراسیون داخلی محیط‌های مختلف را با استفاده از آن‌ها بهبود دهند.

    به طور کلی هیچ محدودیتی در کاربرد تخت سنتی وجود ندارد و شما می‌توانید از آن در هر جایی بهره ببرید اما توجه داشته باشید که این تخت‌های سنتی نشان از گذشته‌های دور و دراز زندگی ایرانیان دارند و می‌توانند شادی را در یک محیط حکم‌فرما کند. پیش از استفاده از این تخت‌ها، خوب است که متریال ‌های دیگری هم‌در ساختار آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

  3. azari_kiz گفت:

    تخت سنتی از محبوب‎ترین اکسسوری‌ها و وسایل چوبی در میان آن دسته از افرادی است که به سبک معماری سنتی و اصیل ایرانی علاقه زیادی دارند. با استفاده از یک تخت سنتی در دکوراسیون داخلی منزل یا ویلای خود، می‎توانید به بهترین شکل، معماری کهن و سنتی ایرانی را در فضای خود پیاده کنید.

    همچنین اگر از دسته افرادی هستید که طرفدار تلفیق سبک معماری سنتی و مدرن هستند نیز، می‎توانید با انتخاب یک تخت سنتی زیبا و قرار دادن آن در فضای بالکن یا حیاط خانه خود، به این هدف دست پیدا کنید. تخت سنتی همانطور که از نام آن به خوبی پیدا است، بهترین نماد باقی مانده از سبک معماری اصیل ایرانی محسوب می‎شود که به دلیل زیبایی و کاربردهای فراوانی که دارد، هنوز هم استفاده از آن در میان مردم بسیار رایج است.
    برای ساخت تخت سنتی می‌توان از چوب‌هایی مانند چوب راش، چوب گردو، چوب سرو، چوب روسی یا چوب نراد استفاده کرد. در گذشته برای ساخت شبکه‌های تخت‎های سنتی از روش گره چینی استفاده می‌کردند، در صورتی که در سال‎های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی این کار را با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته‌‎ای به نام CNC انجام می‌دهند.
    همچنین در سال‎های اخیر برای بالاتر بردن سطح کیفیت این تخت‌ها، تولیدکنندگان به سراغ استفاده از روش روکش‌دار کردن چوب برای ساخت تخت سنتی رفته‌اند، که ایده‎ای بسیار خوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید