باربیکیو, وبلاگ ویلاسازه

کاربردهای اساسی اجاق گاز

طبخ انواع غذاها با باربیکیو های ویلاسازه

اجاق گاز چیست؟

اجاق گاز یکی از اجزای بسیار مهم در آشپزخانه به حساب می‌ آید که کاربرد بسیار زیادی دارد. زیرا امروزه یکی از پر مصرف ترین لوازم خانگی اجاق گاز است. در واقع در طول روز حداقل سه و چهار مرتبه از آن استفاده می شود. اجاق گاز مرغوب خود انواع متفاوتی دارد. بعضی از اجاق گاز ها فردار هستند و بعضی دیگر بدون فر اند. به علاوه بخشی از اجاق گاز ها تو کار هستند و این مدل برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است. در زمان‌ های قدیم اجاق گاز کاملا ساده بود و  فقط برای طبخ غذا مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه از اجاق گاز بسیار پیشرفته شده است و شما می توانید انواع غذاهای ایرانی و خارجی را در کوتاه‌ ترین زمان با فر اجاق گاز  تولید کنید. علاوه بر این اجاق گاز در ابعاد گوناگون تولید شده است. به همین علت افراد می‌ توانند با توجه به سلیقه خود و با توجه به ابعاد و متراژ آشپزخانه خود اقدام به خریداری انواع مدل های مختلف اجاق گاز کنند. بنابراین باید بیان کنیم که بعضی از اجاق گازها بدون فر هستند. به همین علت از فضای پایین آنها می توانید به عنوان کابینت استفاده کنید و لوازم اضافه‌ تان را در آنجا نگهداری کنید. نام دیگر اجاق گاز دیگدان گاز است. این محصول با استفاده از گاز طبیعی شروع به کار می‌ کند و به گاز شهری متصل می شود. امروزه زندگی بدون اجاق گاز بسیار دشوار است، زیرا افراد دیگر نمی‌ توانند از غذاهای گرم استفاده کنند. در این صورت فقط باید از غذا های سرد استفاده کنند و غذای سرد برای بدن بسیار مضر است. در واقع استفاده از اجاق گاز در خانه اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا اجاق گاز یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین اختراعات بشر است. شرکت ویلاسازه با  استفاده از فناوری روز، جهت تولید انواع باربیکیو و کباب پزهای گازی و ذغالی پرداخته است و تولید محصولات با کیفیت، قیمت مناسب و ارائه خدمات پس از فروش مطلوب را در اولویت کار خود قرار داده است .

برای اطلاع از قیمت ومشخصات محصولات با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید :09142244372

نکات مهم حین خرید اجاق گاز

از آنجایی که اجاق گاز یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه به حساب می آید، در طول روز مدام از آن استفاده می شود. پس باید در هنگام خرید به نکاتی توجه کنید تا یک محصول با کیفیت بگیرید که طول عمر بالایی داشته باشد و بعد از استفاده مداوم خراب نشود و حداقل بتوانید چندین سال بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. در ابتدا برای خرید اجاق گاز مرغوب باید به مدل آن توجه داشته باشید. زیرا اجاق گازها در مدل های متفاوتی تولید می شوند. علاوه براین باید به کیفیت آن توجه کنید. برای اطلاع یافتن از کیفیت اجاق گاز باید اجزای آن را بررسی کنید. مثلاً یکی از اجزای اجاق گاز ترموکوپل است. این اجزا کاربرد بسیار زیادی در اجاق گاز دارد. زیرا یکی از مهم‌ ترین اجزای اجاق گاز به حساب می آید. زیرا اگر ترموکوپل گاز فعال باشد، زمانی که بر اثر وزش باد و یا بر اثر سر رفتن غذا مشعل اجاق گاز شما خاموش شد، ترموکوپل جریان گاز را قطع می کند و مانع از آتش سوزی و گاز گرفتگی می شود. در واقع عملکرد ترموکوپل کاملا اتوماتیک است. اما اگر ترموکوپل گاز خراب باشد، ممکن است باعث ایجاد حادثه های دلخراش شود. به همین علت حتماً در حین خرید به کیفیت ترموکوپل به توجه ویژه داشته باشید. علاوه بر این اجزای دیگری که باید بررسی شود، شامل فندک اجاق گاز است. در واقع عملکرد فندک مانند استارت است. زیرا فندک با جرقه زدن چند ثانیه ای باعث روشن شدن مشعل های اجاق گاز می شود. به همین علت حتماً در هنگام خرید باید کیفیت آن را بررسی کنید. علاوه بر این باید به تعداد شعله های اجاق گاز دقت کنید. اگر شما خانواده پر جمعیتی دارید، بهتر است اجاق گازی تهیه کنید که تعداد شعله های آن زیاد باشد.

باربیکو های ویلاسازه با قیمت های جذاب و متنوع

لذیذترین و محبوب ترین خوراک‌های ایرانی با باربکیو های ویلاسازه

انواع مختلف اجاق گاز 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری نوین تولید کنندگان دست به تولید اجاق گاز در طرح ها و انواع مختلف زده اند. به همین علت شما در هنگام خرید اجاق گاز با انواع مختلف آن آشنا می شوید.

  • اجاق گاز مبله

اولین نوع اجاق گاز مرغوب، اجاق گاز مبله است. در واقع این محصول یکی از پرکاربردترین انواع اجاق گاز به حساب می آید. در زمان‌ های گذشته اجاق گاز بدون فر بود و امکاناتی نظیر جوجه‌ گردان و تنظیم پخت فر در آن وجود نداشت و بخش پایین آن را برای نگهداری از لوازم اضافه استفاده می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، امکانات بسیار زیادی به اجاق گاز مبله اضافه شد و این باعث شد تا این اجاق گاز مرغوب کاربردی تر شود. این گونه از اجاق گاز ها ابعاد بزرگی دارند، به همین علت می توانید همزمان غذا های مختلفی روی آن طبخ کنید. علاوه بر این، این گونه از محصولات در رنگ‌ های متنوعی تولید می‌ شوند.

  • اجاق گاز تو کار

مدل دیگر اجاق گاز مرغوب اجاق گاز توکار است. این مدل از اجاق گاز ها برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است. زیرا جایی کمی را اشغال می کند. علاوه بر این باید بیان کنیم که اجاق توکار بر روی کابینت نصب می‌ شود و نصب آن بسیار آسان است. این گونه از محصولات در مدل اجاق گاز، گازی و یا مدل برقی و یا ترکیب گازی و برقی تولید شده اند، به همین علت خریداران می توانند مطابق با نیاز به خود به راحتی اقدام به انتخاب انواع اجاق گاز توکار کنند. علاوه بر این باید بیان کنیم که آن دسته از خانه هایی که دارای آشپزخانه در سبک مدرن هستند، می توانند برای انتخاب اجاق گاز به سراغ اجاق گاز های توکار روند. زیرا سبک اجاق گاز توکار مدرن و بسیار زیبا و به روز است. به اجاق گاز توکار، اجاق گاز صفحه ای می گویند در واقع این نوع از اجاق گاز یکی از جدید ترین مدل های اجاق گازی است که تا به حال تولید شده است.

  • اجاق گاز کشویی

مدل دیگر اجاق گاز مرغوب، اجاق گاز کشویی است. این نوع از اجاق ها نسبت به اجاق گاز های مبله مجهز تر هستند. در واقع در قسمت پایینی اجاق گاز کشویی دو کشو تعبیه شده است، شما می توانید برای پخت انواع غذاهای مختلف به طور همزمان از این دو کشو استفاده کنید. علاوه بر این باید بیان کنیم که این گونه از محصولات دارای ظاهری جذاب و مدرن هستند و برای افرادی که مهمانان بسیار زیادی دارند، یک گزینه مناسب به حساب می‌ آید. زیرا می توانید همزمان به پخت چند غذا در این گاز بپردازند. در واقع در مورد اجاق گاز کشویی باید بیان کنیم که این نوع اجاق گاز بسیار کاربردی است.

  • اجاق گاز رومیزی

نوع دیگر اجاق گاز مرغوب، اجاق گاز رومیزی است که این گونه از محصولات وزن بسیار سبکی دارند. علاوه بر این از جنس استیل تولید شده‌ اند و تعداد شعله های آن تنوع بسیار بالایی دارد. این گونه از محصولات به صورت تک شعله و پنج شعله تولید شده‌اند. در واقع اجاق گاز رومیزی از جنس سرامیک و شیشه و استیل است و جزو پرطرفدارترین اجاق گازها به حساب می‌ آید. زیرا این نوع از محصولات به دو شکل ساده و آجر دار طراحی شده اند. این گونه از محصولات مقاومت بسیار بالایی دارند. مثلاً جنس سرامیک اجاق گاز رومیزی در برابر سرما و گرما و یا در برابر سایش و چربی و حتی در برابر گرد و غبار مقاومت بسیار زیادی دارد.

  • اجاق گاز صفحه ای

اما آخرین مدل اجاق گاز مرغوب، اجاق گاز صفحه ای است‌. این نوع از محصولات شکل های متفاوتی دارند و به آسانی نصب می شوند. این گونه از اجاق ها در جنس های متفاوتی تولید شده اند و کاملا ضد خش هستند و در برابر دمای بالا مقاومت زیادی دارند. شما می توانید بر اساس بودجه و یا بر اساس سلیقه خود اقدام به انتخاب انواع مدل های اجاق گاز صفحه ای کنید. البته اجاق گاز صفحه ای از  ترکیب شیشه و سرامیک هم تولید شده است.

باربیکیو های تولید ویلاسازه با رنگ الکترو استاتیک

باربیکو های ویلاسازه با قیمت های جذاب و متنوع

جنس های مختلف اجاق گاز

اجاق گاز مرغوب در جنس های مختلفی تولید شده است. به همین علت دست مشتریان را در انتخاب  این محصولات باز گذاشته است. اولین و پر کاربرد ترین و حتی پرمصرف ترین جنس اجاق گاز استیل است. جنس استیل به علت این که قابلیت شستشو دارد، تمیز کردن و آن بسیار آسان است. به علاوه از نوع  استیل ضد زنگ به حساب می آید و بسیار مقاوم است. به همین علت مورد توجه افراد قرار گرفته است. جنس استیل به گونه‌ ای از که مواد غذایی به هیچ عنوان روی آن نمی چسبد. به علاوه  براق و صیقلی هستند. جنس دیگر جنس سرامیک است. این گونه از اجناس در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند و علاوه بر این هنگامی که داغ هستند، آب سرد بر روی آنها ریخته شود، به هیچ عنوان نمی شکند. به اضافه جزو محصولاتی به حساب می‌ آیند که کاملاً ضد خش هستند‌ به همین علت است که می‌گویند اجاق های سرامیکی در برابر سایش مقاومت بالایی دارند. جنس دیگر مدل شیشه ای است. این گونه از محصولات از شیشه های نشکن تولید شده‌ اند و در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند. به همین علت می توانید به راحتی و بدون هیچ نگرانی بر روی آن پخت و پز کنید. اما باید توجه داشته باشید هنگامی که مواد غذایی روی صفحه شیشه ای گاز می‌ ریزد به هیچ عنوان نباید مدت زیادی بماند، همواره سعی کنید در همان زمان شیشه گاز را تمیز کنید. این‌ گونه اجناس هم مانند جنس سرامیکی به هیچ عنوان زمانی که آب سرد بر روی آن بریزد ترک بر نمی دارد.

مقالات مرتبط با این موضوع :

راهنمای خرید انواع منقل مسافرتی

راهنمای خرید گریل و باربیکیو

راهنمای خرید باربیکیو گازی

بهترین مکان برای قرار دادن باربیکیو

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید