وبلاگ ویلاسازه

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی چیست؟

هر ساختمانی یک داستان تعبیه‌شده در پشت دیوارهایش دارد. این دو شغل به‌طور هم­زمان باهم ترکیب می­شوند تا ساختمان و فضای داخلی آن را کاربردی، دلپذیر و جذاب کنند. طراحی داخلی و عملکردهای معماری ارتباط نزدیکی باهم دارند و به‌راحتی می­توان این دو را باهم اشتباه گرفت. بااین‌حال، تفاوت­های عمده آن‌ها متمایز است.

تجهیزات ویلایی ویلاسازه انواع مختلفی از میز عسلی مدرن را طراحی و تولید میکند .

اجازه دهید تفاوت­های آن‌ها را دریابیم و سردرگمی را برطرف کنیم. معماران در حل مسائل سازه­ای ماهر هستند. همچنین معماران برای طراحی­های داخلی و خارجی ساختمان خلاقانه طراحی می­کنند. طراحی داخلی بر عملکرد یک فضا متمرکز است درحالی‌که طراحی داخلی بر زیبایی‌شناسی تمرکز دارد. در ادامه بیشتر با تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی آشنا می‌شوید.

ایده های تغییر دکوراسیون منزل

معماری داخلی چیست؟

طراحی دکوراسیون ویلا

معماران داخلی به مصالح ساختمانی یا بازسازی و تبدیل ساختار واقعی فضای داخلی توجه دارند. وظایف آن‌ها شامل استفاده از قوانین ساختمان و ایجاد فضاهای امن است. ازجمله جنبه­های فضاهای ایمن شامل لوله‌کشی، تهویه، تهویه مطبوع و راه‌اندازی سیستم­های الکتریکی مرتبط با طرح‌های معماری است.

در حال حاضر، معماران داخلی از ویژگی­های پایدار مانند گرمایش و روشنایی جایگزین استفاده می­کنند. یک معمار همچنین بررسی­ها و نظارت برساخت یک ساختمان را طراحی می­کند. هدف او ساختن ساختمان­های کاربردی، زیبایی‌شناختی و سازه­ای ایمن است. او با تیم ساخت‌وساز کار می­کند و از هماهنگی کار و پایبندی به برنامه مطمئن می­شود.

ازجمله نقش او سفر به کارگاه­های ساختمانی و بازرسی از آن‌ها در ادامه کار است. یک معمار محل قرارگیری اتاق‌ها، آشپزخانه، باغ، اتاق غذاخوری را بررسی می‌کند و اطمینان می‌دهد که فضای کافی مطابق با نیازهای مشتری در نظر گرفته‌شده است.

همان­طور که معماران داخلی نقشه­های داخلی را توسعه می­دهند، محیط اطراف فضاها را ارزیابی می­کنند، نورهای طبیعی را مطالعه می­کنند و امکان‌سنجی نقشه­ها را ارزیابی می­کنند. ابتدا ایده­های خود را قبل از استفاده از طرح­های کامپیوتری (CAD) به‌صورت دستی طراحی می­کنند و سپس با استفاده از مدل اطلاعات ساختمان (BIM) پیش‌نویسی می­کنند تا پلان­های مقیاس بندی شده برای فضاهای داخلی ایجاد کنند.

معماران داخلی همچنین طرح‌های پروژه­ای را ایجاد می­کنند که شامل برآورد هزینه و جدول زمانی پیشنهادی می‌شود. در این فرآیند، آن‌ها به دنبال سازندگان برای اجرای پروژه‌ها، پیش‌نویس توافق‌نامه‌ها و استخدام تیم‌های موقت هستند.

نکات مهم در دکوراسیون فضای باز

طراحی داخلی چیست؟

طراحان داخلی خلاقیت خود را در فضاها گنجانده و آن‌ها را ازنظر زیبایی‌شناختی مناسب می­کند، مانند نام ادبی، طراحان داخلی فضاهای داخلی را طراحی کرده و آن‌ها را مطابق با اهداف موردنظر خود زیبا می­کنند. هنگامی‌که یک ساختمان ساخته می­شود، طراح داخلی فضاهای داخلی را تجهیز و تزیین می­کند.

هنگامی‌که وظایف خود را انجام می­دهند، نیازهای مشتری را ازنظر ترجیحات، سبک زندگی و بودجه در نظر می­گیرند. وظیفه آن‌ها جنبه‌هایی مانند انتخاب مواد، مبلمان، طرح­های دیوار، طرح‌های رنگی و لوازم جانبی را شامل می­شود. آن‌ها همچنین با مشتریان بالقوه ملاقات می­کنند و ایده­های خود را به آن‌ها ارائه می­دهند. طراحان داخلی نیازهای مشتری را در حین تهیه برنامه­های فکر شده درک می­کنند و در مورد آن‌ها بحث می­کنند.

دکوراسیون ویلایی چیست

همچنین بودجه­هایی را پیشنهاد می­کنند که مناسب مشتری باشد و آن‌ها را مطابق با ترجیحات مشتری تغییر دهند. طراحان داخلی نقش منبع یابی محصولات و همکاری با نجارها و نصاب­ها را انجام می­دهند. آن‌ها بر روی جزئیاتی مانند کف‌پوش، طرح‌های دیوار، طرح‌های رنگی، چیدمان آشپزخانه و نورپردازی تمرکز می­کنند تا یک فضای کاری کاربردی ایجاد کنند.

طراحان داخلی تصمیم می‌گیرند که کدام نوع مبل برای اتاق نشیمن مناسب است، رنگ‌هایی که با پرده‌های اتاق می‌آیند، نقاشی‌ها و حکاکی‌هایی که مناسب یک اتاق هستند. به‌عنوان‌مثال، در یک اتاق بیمارستان، طراحان داخلی اتاق بیمارستان را متناسب با روانشناسی مراجع طراحی می­کنند و با استفاده از رنگ­های آرام و روشن کردن فضاها، روند درمان را تسریع می­بخشند.

دکوراسیون منزل و نقش تاب ریلکسی

شاید تا اینجای مطالب تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی را درک کرده باشید. اگر بازهم همچنان برای شما این مطلب مبهم است نگران نباشید در ادامه مطلب برای شما واضح می­شود.

تفاوت‌های عمده بین معماری داخلی و طراحی داخلی چیست؟

گل و گیاه در دکوراسیون منزل

مشاغل ممکن است شامل بسیاری از مهارت­ها و وظایف روزمره مشابه باشند، اما آن‌ها یکسان نیستند. طراحان داخلی تمرکز زیبایی‌شناسی بیشتری دارند، درحالی‌که معماران داخلی باید زیبایی‌شناسی و ساختار ساختمان را در نظر بگیرند.

معماران داخلی واجد شرایط و دارای مجوز که حق استفاده از اصطلاح معمار را در عنوان شغلی خوددارند، بیش از طراحان داخلی دستمزد دریافت می­کنند تا دوره آموزشی طولانی­تر آن‌ها را منعکس کند.

افرادی که پس از اخذ مدرک کارشناسی در معماری داخلی خود را معمار داخلی می­نامند، به‌طور متوسط ​​درآمدی برابر یا کمی بیشتر از طراحان داخلی دارند.

در سطح عملی، معماران داخلی تمایل دارند در پروژه‌های ساخت‌وساز یا بازسازی در مراحل اولیه نسبت به طراحان داخلی شرکت کنند. اولی ورودی را در مورد مسائل ساختاری ارائه می­دهد، درحالی‌که دومی ظاهر یک فضای داخلی را پس از ساخته‌شدن در نظر می­گیرد. تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی ازنظر تحصیل نیز متفاوت است.

تخت سنتی و تاثیر آن در دکوراسیون

طراحان داخلی به چه مهارت­هایی نیاز دارند؟

جدا از استعداد هنری آشکار، طراحان داخلی باید مدیران پروژه مؤثری باشند که بتوانند کل تصویر را ببینند. آن‌ها به‌صورت روزانه با مشتریان و پیمانکاران در ارتباط هستند، بنابراین باید سازمان‌دهی شده و در برقراری ارتباط ماهر باشند.

آن‌ها باید مهارت‌های محاسباتی معقولی داشته باشند تا بتوانند بودجه‌ای تهیه کنند و به آن پایبند باشند. طراحان داخلی امروزی نیز باید با استفاده از نرم‌افزارهای CAD و BIM اعتمادبه‌نفس داشته باشند.

معماران داخلی به چه مهارت­هایی نیاز دارند؟

به یاد داشته باشید، طبق قانون، یک معمار داخلی فقط یک معمار است که درزمینهٔ داخلی تخصص دارد. آن‌ها باید همان مهارت­های عمومی را مانند هر معمار دیگری داشته باشند.

اما به‌طور خاص، معماران داخلی نیاز به درک زیبایی‌شناسی، ساختار و مصالح دارند. آن‌ها همچنین باید خود را در مورد مقررات ملی و محلی ساختمان به‌روز نگه‌دارند.

ازآنجایی‌که معماران داخلی اغلب در پروژه‌های استفاده مجدد تطبیقی ​​درگیر هستند، ممکن است تکنیک‌های حفاظت و مهارت‌های فنی مانند مقاوم‌سازی لرزه‌ای، یعنی ساختن یک ساختمان قدیمی در برابر زلزله را بیاموزند.

نقش مبلمان در دکوراسیون منزل

نتیجه 

هم طراحی داخلی و هم معماری داخلی می­توانند مشاغل خلاقانه و رضایت بخشی باشند. طراحان داخلی بیشتر بر جنبه زیبایی‌شناسی و معماران داخلی بر روی جنبه‌های فنی تمرکز می­کنند، اما هم­پوشانی بالایی بین این دو شغل وجود دارد. هر دو نیاز به مدیریت پروژه عالی و مهارت­های بین فردی دارند.

تبدیل‌شدن به یک طراح داخلی کاملاً واجد شرایط آسان­تر از معمار داخلی است، اما راه­هایی برای کار در معماری داخلی بدون ثبت‌نام برای هفت سال آموزش وجود دارد. مطمئن شوید که اگر مدرک کارشناسی معماری داخلی را انتخاب می­کنید، متوجه شده­اید که چه چیزی به شما آموزش داده می­شود و در پایان معمار واجد شرایطی نخواهید بود.

امیدواریم این مقاله تحت عنوان تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی برای شما مفید واقع‌شده باشد.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی

  1. بازتاب: طراحی ویلا مدرن - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. بازتاب: طراحی نما ساختمان - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    برای ایجاد تغییرات کلی یا جزئی در محیط کار یا زندگی باید از کسانی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید.

    برای اینکه بدانید چه زمانی از معمار داخلی کمک بگیرید یا نیاز به یک طراح داخلی دارید باید به نیازتان نگاه کنید تا بدانید از کدام یک از این متخصصان کمک بگیرید.
    اگر نیاز شما این است که تغییراتی مثل جا به جایی دیوارها، افزودن یا کم کردن در و پنجره و یا تغییرات تاسیساتی و سازه ای انجام دهید باید از معمار داخلی کمک بگیرید.
    ولی اگر نیازی به تغییرات در سازه ی ساختمان ندارید و در چیدمان و دکوراسیون داخلی میخواهید تغییرات انجام دهید از یک طراح داخلی برای این کار کمک بگیرید.
    تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی در انجام تغییرا ت کلی در مقابل تغییرات جزئی است.
    انجام تغییرات معماری داخلی با علم است و نیاز به مدارک دانشگاهی دارد ولی طراحی داخلی با تجربه ی زیباشناختی فضای داخلی انجام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید